قیمت ساخت سایت فروشگاهی

0

یک وب‌سایت با طراحی چشمگیر، پایه اصلی هر حضور آنلاین موفقی است. هر وب‌سایتی یک ویترین فروشگاه مجازی است که از مشتریان بالقوه استقبال کرده و آن‌ها را درگیر می‌کند. با این‌حال، مسئله قیمت طراحی سایت اغلب بزرگ به نظر می‌رسد و پارامترهای مختلفی روی آن تاثیر می‌گذارد. ضمن اینکه وب‌سایت‌ها می‌توانند بر اساس هدف‌های مختلفی ساخته شوند و یکی از انواع آن‌ها سایت های فروشگاهی هستند. اگر بخواهیم ببینیم قیمت ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز و با استفاده از روش‌های دیگر چقدر است، ابتدا باید ببینیم چه عواملی روی آن موثر است. در ادامه به بررسی تمامی این موارد می‌پردازیم تا در نهایت قیمت طراحی سایت فروشگاهی را مشخص کنیم.

عوامل مؤثر بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

قیمت طراحی سایت فروشگاهی ممکن است 3 میلیون تا 120 میلیون و حتی بیشتر هم باشد. در محاسبه قیمت ساخت سایت فروشگاهی عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند که بسته به هر کدام از آن‌ها و اینکه مشتری چه خواسته‌ای دارد، نحوه محاسبه قیمت متفاوت است. در ادامه عوامل مؤثر بر هزینه طراحی سایت فروشگاهی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به‌طور کامل متوجه شوید که چگونه قیمت قیمت سایت فروشگاهی محاسبه می‌شود. این عوامل عبارتند از:

1. پیچیدگی طراحی قالب

بارزترین عامل مؤثر بر هزینه‌ها، پیچیدگی طراحی وب‌سایت فروشگاهی است. یک طراحی ساده و سرراست با حداقل گرافیک و عملکرد، عموماً هزینه کم‌تری نسبت به یک طراحی پیچیده و بصری غنی با انیمیشن‌های پیچیده و ویژگی‌های تعاملی دارد. هرچه طراحی پیچیده‌تر باشد، زمان و تخصص بیشتری مورد نیاز است که منجر به هزینه‌های بالاتر می‌شود. در طراحی سایت فروشگاهی ارزان‌قیمت پیچیدگی‌های کم‌تری دیده می‌شود.

2. سفارشی سازی

سفارشی‌سازی سنگ بنای طراحی وب‌ سایت است. قالب‌های آماده مقرون‌به‌صرفه هستند اما انعطاف‌پذیری محدودتری ارائه می‌دهند. اگر به دنبال یک سایت فروشگاهی منحصربه‌فرد و با طراحی متناسب با هویت برند کسب و کار خود هستید، به یک طراحی سفارشی با تنظیمات دقیق نیاز دارید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی سفارشی سازی شده

3. عملکرد وب‌ سایت

عملکرد وب‌سایت یکی دیگر از عوامل مهم تعیین‌کننده هزینه است. وب‌سایت‌های اصلی با محتوای ثابت و حداقل تعامل، هزینه کم‌تری نسبت به سایت‌های پویا با پایگاه‌داده، حساب‌های کاربری، قابلیت‌های تجارت الکترونیک یا برنامه‌های کاربردی پیچیده وب دارند. هر ویژگی که به وب‌سایت اضافه شود، به زمان توسعه و تخصص بیشتری نیاز دارد.

4. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب می‌تواند بر هزینه‌های اولیه و مداوم وب‌سایت شما تأثیر بگذارد. گزینه‌های محبوب CMS مانند وردپرس ویژگی‌ها و افزونه‌های زیادی را ارائه می‌دهند، اما ممکن است به سفارشی‌سازی بیشتری نیاز داشته باشند. قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی اغلب پرهزینه‌تر است، اما رسیدگی‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم را ساده‌تر می‌کند. اغلب قیمت سایت فروشگاهی با وردپرس به دلیل وجود افزونه‌های اضافی بالاتر است.

5. طراحی واکنش گرا

در دنیای موبایل‌محوری که ما در آن زندگی می‌کنیم، اطمینان از واکنش‌گرا بودن وب‌سایت، به این معنا که به طور یکپارچه با اندازه‌های صفحه‌نمایش و دستگاه‌های مختلف سازگار باشد، بسیار اهمیت دارد. این قسمت شامل کدنویسی اضافی می‌شود که به هزینه کلی قیمت طراحی سایت فروشگاهی می‌افزاید، اما برای ارائه یک تجربه کاربری عالی ضروری است.

6. عناصر گرافیکی و چندرسانه‌ای

تصاویر چشم‌نواز، تصاویر باکیفیت بالا، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها باعث افزایش تعامل کاربر می‌شوند و به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند قیمت ساخت سایت فروشگاهی را بالا ببرد. یافتن منابع و ایجاد این عناصر، بهینه‌سازی آن‌ها برای وب و ادغام آن‌ها در سایت شما می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد.

7. سئوی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای مشاهدات آنلاین، امری ضروری است. ادغام استراتژی‌های سئو در مرحله طراحی می‌تواند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند. این موضوع نیاز به تحقیقات و برنامه‌ریزی اضافی دارد که ممکن است هزینه‌های سایت فروشگاهی شما را افزایش دهد.

8. تولید محتوا

در حالی که طراحی به‌خودی‌خود بسیار مهم است، محتوای وب‌سایت نیز به همان اندازه اهمیت دارد. توسعه محتوای با کیفیت بالا، نیازمند زمان و تخصص است. شما بسته به نیاز محتوایی خود، ممکن است نیاز به استخدام کپی‌رایترها، عکاسان یا فیلمبرداران داشته باشید. یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خوب می‌تواند به همه این نیازها پاسخ دهد.

9. رفع خرابی‌ها و بروزرسانی‌ها 

شاید با خود فکر کنید که قیمت طراحی سایت فروشگاهی شما، تنها مربوط به همان مراحل اولیه است و بعد از پایان طراحی، دیگر کار تمام خواهد شد؛ اما این‌گونه نیست و بعد از راه‌اندازی اولیه نیز هزینه‌ها متوقف نخواهند شد. وب‌سایت‌ها به نگهداری منظم، به‌روزرسانی و بررسی‌های امنیتی نیاز دارند تا عملکرد آن‌ها حفظ شود و ایمن باقی بمانند. هنگام بودجه‌بندی برای پروژه طراحی وب‌سایت فروشگاهی خود، حتماً این هزینه‌های مداوم را در نظر بگیرید.

10. تخصص توسعه‌ دهنده

مهارت و تجربه توسعه‌ دهنده وب می‌تواند تأثیر قابل ‌توجهی بر قیمت ساخت سایت فروشگاهی بگذارد. توسعه‌دهندگان بسیار ماهر ممکن است برای تخصص خود هزینه بیشتری را درخواست کنند، اما توانایی آن‌ها برای ارائه یک وب‌سایت شیک و کارآمد می‌تواند ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد.

پیشنهاد مقاله: صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی، طراح با بررسی نیازهای مشتری و اهداف او، برنامه‌نویسی سایت را از ابتدا شروع می‌کند و تمام کارهای آن را انجام می‌دهد؛ از این رو اغلب قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی از قیمت سایت فروشگاهی وردپرسی بیشتر است.

البته مزایای طراحی سایت اختصاصی باعث می‌شود تا هزینه پرداختی آن برای مشتریان قابل ‌قبول باشد؛ زیرا وب‌سایت‌های اختصاصی شامل مزایایی از قبیل زیرساخت قدرتمند، طراحی ظاهری اختصاصی، معماری چندلایه و ماژولار و ارائه نسخه هماهنگ با گوشی هستند. تمام این مزایا روی هزینه نهایی قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی تأثیر می‌گذارد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس نیز تحت ‌تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. برای مثال، قیمت سایت فروشگاهی وردپرس معمولی نسبت به نمونه پیشرفته‌تر آن کم‌تر است. یک وب‌ سایت فروشگاهی معمولی ویژگی خاصی ندارد.

به عنوان نمونه، همه سایت‌های فروشگاهی از قابلیت اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی و افزودن محصولات به سبد خرید برخوردار هستند، اما اگر بخواهید سایت فروشگاهی شما از سیستم فاکتوردهی پیشرفته برخوردار باشد و قابلیت اتصال به برنامه حسابداری شرکت را داشته باشد، باید هزینه بیشتری برای طراحی آن کنار گذاشته باشید.

طراحی‌های اضافی که در یک وب‌ سایت فروشگاهی وردپرسی انجام می‌گیرد، بسته به نیاز مشتری هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه خرید هاست
  • هزینه پشتیبانی سالانه
  • هزینه‌های دستمزد طراحی
  • هزینه‌های خرید قالب و افزونه‌ها
  • هزینه خرید دامنه

قیمت طراحی سایت فروشگاهی با پادروشاپ

صاحبان کسب و کارهای آنلاین با استفاده از یک فروشگاه ساز مانند پادروشاپ می‌توانند فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. با کمک این پلتفرم دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای طراحی وب‌سایت نیست. برای این کار تنها لازم است در این پلتفرم ثبت‌نام کنید.

فروشگاه ساز پادروشاپ پیگیری سفارشات را به صورت لحظه‌ای انجام می‌دهد و مدیریت ارسال سفارشات را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند. با استفاده از این فروشگاه‌ ساز نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید و می‌توانید ابتدا از اشتراک رایگان سه ماه استفاده کنید. بعد از آن برای استفاده از امکانات بیشتر برای فروشگاه خود می‌توانید از اشتراک رشد و کارآفرینی به ‌صورت سه ماهه و سالانه هم استفاده کنید. بسته به نوع اشتراک می‌توانید از امکانات متعدد پلتفرم پادروشاپ استفاده کنید و فروشگاه اینترنتی خود را مطابق با نیازتان راه‌اندازی نمایید.

سؤالات متداول قیمت طراحی سایت فروشگاهی

آیا امکان طراحی سایت فروشگاهی رایگان وجود دارد؟

بله. با استفاده از فروشگاه‌ ساز پادروشاپ می‌توانید سایت خود را بدون پرداخت هزینه راه‌ اندازی کنید.

در طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس چه عواملی تأثیرگذار است؟

هزینه هاست، دامنه، پشتیبانی سالانه، خرید قالب و افزونه‌ها، طراحی قالب‌ها و تولید محتوا از عوامل تأثیرگذار هستند.

قیمت طراحی سایت با پادروشاپ چقدر است؟

برای ساخت سایت فروشگاهی با پادروشاپ تنها باید هزینه خرید اشتراک را پرداخت کنید. البته امکان استفاده از اشتراک سه‌ماهه رایگان در ابتدای کار وجود دارد.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی چقدر است؟

بسته به نیازهای مشتری و امکانات درخواستی هزینه متفاوتی خواهد داشت.

با پر کردن فرم زیر به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باش!

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.