مدیریت انبار با ۶ فناوری مهم در سال ۲۰۲۳

مدیریت انبار با ۶ فناوری مهم در سال ۲۰۲۳

به عنوان یک فروشنده، چه یک تجارت کوچک یا نوپا باشید، چه یک هلدینگ بزرگ، باید به مدیریت انبار مسلط باشید. شما برای موفقیت به عملکردهای مختلفی نیاز دارید، از...

سهیلا سلحشور

نوسته شده در بهمن ۱۰, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

مدیریت انبار

به عنوان یک فروشنده، چه یک تجارت کوچک یا نوپا باشید، چه یک هلدینگ بزرگ، باید به مدیریت انبار مسلط باشید. شما برای موفقیت به عملکردهای مختلفی نیاز دارید، از جمله خرید یا اجاره مکان، تولید محصول، انجام تبلیغات برای فروش، تلاش برای جلب توجه مشتری و مواردی از این دست، اما همه چیز به همین‌جا ختم‌ نمی‌شود. مدیریت صحیح انبار تعیین‌کننده میزان موفقیت یک تجارت است.

برای اینکه بتوان یک انبار را به خوبی مدیریت کرد، باید با اصول و ابزارهای نوین آن آشنایی کامل داشت. فناوری به عنوان یک راه‌حل جدید و مؤثر در انبارداری برای رفع چالش‌های موجود این صنعت است که می‌توان به اشکال گوناگون از آن استفاده کرد. در اینجا علاوه بر بررسی انبارداری و مدیریت آن، قرار است به معرفی ابزارهای فناوری مؤثر در این صنعت اشاره کنیم.

مدیریت انبار چیست؟

امروزه ربات‌ها در صنایع مختلف حرف اول را می‌زنند. از این ابزار می‌توان برای کاهش فرآیندهای دستی و بهره‌وری بیشتر استفاده کرد. زمانی که ربات‌ها در انبار به کار گرفته شوند، مدیریت و اتوماسیون انبار می‌تواند به طور مستقل و بدون کمک نیروی انسانی فعالیت کند. ربات‌ها توانایی انجام کار دقیق‌تر، کارآمدتر و منسجم‌تر را دارند و انجام کارهای کسل‌کننده و تکراری سایر پرسنل را بر عهده بگیرند.

در انبارداری نوین استفاده از رباتیک، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی بسیار اهمیت دارد.

خودروهای هدایت‌شونده

ماشین‌های قابل حمل خودکار، تجهیزات به‌روزی هستند که قابلیت حمل نیز دارند. این ماشین‌ها از طریق لیزرها، سیم‌ها یا آهن‌رباها کنترل و هدایت می‌شوند. از این فناوری در بخش‌های مختلف یک انبار مانند حمل مواد خام استفاده می‌شود. مزیت استفاده از این شیوه آن است که بدون نیاز به نیروی کار انسانی همراه با درصد خطای بالا، اپراتورها می‌توانند این دستگاه‌ها را به خوبی هدایت و مدیریت کنند.

فناوری‌های موبایلی

در مدیریت انبار استفاده از دستگاه‌های کوچک یا نمونه‌های موبایلی که به راحتی در هر مکانی قابل حمل هستند، اهمیت زیادی دارد. این دستگاه‌ها اطلاعات لازم را در هر نقطه‌ای ارسال و دریافت می‌کنند و باعث بهره‌وری هر چه بهتر فرآیندهای انبارداری می‌شوند.

صنعت بلاک‌چین

بلاک‌چین یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در مدیریت انبار بسیار مؤثر باشد. در اصل از این صنعت برای مدیریت هر چه بهتر داده‌ها استفاده می‌شود. رویکرد بلاک‌چین باعث می‌شود تا این فناوری به یک پلتفرم برای محافظت از داده‌ها و افزایش مسئولیت‌پذیری تبدیل شود. با کمک بلاک‌چین می‌توان ارتباطات را آسان کرد، شفافیت را افزایش داد و منجر به تقویت داده‌ها شد. البته فراموش نکنید که این صنعت بسیار ایمن است، به طوری که هک کردن آن کاری تقریباً غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل است که در مدیریت انبار و ایمنی داده‌های آن نقش زیادی خواهد داشت.

جمع‌بندی

  • انبار هر شرکتی از جمله مهم‌ترین بخش‌های لجستیک آن تجارت محسوب می‌شود.
  • در برخی از مواقع مدیریت انبار با مدیریت موجودی به اشتباه گرفته می‌شود. اما می‌توان مدیریت موجودی را تنها یک بخش کوچک از انبارداری برشمرد.
  • مدیریت انبار مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف است که در نهایت به سازماندهی و افزایش بازدهی انبار منجر می‌شود.
  • مدیریت انبار اصول مختص به خود را دارد. مواردی همچون ایمنی در انبار و ارائه گزارش از جمله این موارد هستند.
  • اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و رباتیک از جمله فناوری‌های کاربردی در مدیریت انبار محسوب می شوند.

پرسش‌های پرتکرار

منابع:

shipbob

deufol

articles

سهیلا سلحشور

نوسته شده در بهمن ۱۰, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب