تبلیغ ویدیویی یا بنری، کدام یک کارآمدتر است؟

0

فرض کنید برند یا کسب‌وکار کوچک اینترنتی شما بودجه تبلیغات خودش را دارد. اکنون می‌خواهید مخاطبان خود را در فیسبوک، اینستاگرام و گوگل هدف تبلیغات قرار دهید. اما هنوز سؤالاتی وجود دارند که مسیر پیش‌رو را نامشخص می‌کنند. تبلیغ ویدیویی یا بنری؟ کدام بهتر عمل خواهد کرد؟ کدام یک بیشترین فروش را به همراه خواهد آورد؟ ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سؤالات بپردازیم.

تبلیغ ویدیویی بهتر است یا بنری؟

هر کسب‌وکاری می‌خواهد تا آنجا که ممکن است افراد زیادی را در هنگام بازاریابی محصول خود درگیر کند و بهترین راه تبلیغ ویدیویی یا بنری است. مطالعات ثابت کرده است که مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی را به تصاویر ثابت ترجیح می‌دهند. در اینجا چند نمونه تبلیغ ویدیویی یا بنری ارائه شده است:

  • تبلیغات ویدیویی فیسبوک 10 تا 30 درصد بیشتر از سایر قالب‌های تبلیغاتی بازدید دارند.
  • وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می‌آید، پست‌های ویدیویی خلاقانه و تبلیغات ویدیویی 38 درصد بیشتر از تصاویر دیگر مخاطب جذب می‌کنند.
  • بیش از 50 درصد از مصرف‌کنندگان می گویند که می‌خواهند محتوای ویدیویی بیشتری از برندهای مورد علاقه خود ببینند.
  • امروزه اکثر برندهای برتر از اینستاگرام، که یک پلتفرم مبتنی بر تصویر است، استفاده می‌کنند و هر سال 90 تا 100 درصد به پست‌های تبلیغات ویدیویی یا بنری اضافه می‌کنند.

در نتیجه شاید اکنون انتخاب تبلیغ ویدیویی یا بنری برای شما آسان‌تر باشد. تبلیغات ویدیویی بهتر از سایر قالب‌های رسانه‌ای در فیسبوک و اینستاگرام عمل می‌کنند. اما این به آن معنی نیست که مخاطب فقط تبلیغات ویدیویی را دوست دارد، بلکه این نوع تبلیغ در نهایت عملکرد بیشتری دارد. باید توجه کنید که در هر رسانه‌ای تبلیغات بنری باید جایی در استراتژی شما داشته باشند.

فیسبوک به عنوان یک وزنۀ سنگین در دنیای تبلیغات، در پاسخ به سؤال تبلیغ ویدیویی یا بنری، هدف را مهم‌ترین عامل در برتری هر کدام دانست. این شبکه اجتماعی در آزمایش‌های خود دریافت که به‌جای در نظر گرفتن تصویر و ویدیو به‌ عنوان رقیب هم، باید از نتایج ترکیب شدن آن‌ها در یک کمپین متوالی بهره برد.

نشان دادن تبلیغ ویدیویی یا بنری به مخاطب و به دنبال آن یک تصویر ثابت می‌تواند بیشترین جذب را حاصل کند. بنابراین تبلیغ ویدیویی یا بنری نسبت به هم برتری ندارند و در حقیقت مکمل یکدیگر هستند.

به یاد داشته باشید که یک استراتژی تبلیغاتی ممکن است با یک مخاطب هدف نتیجه بدهد ولی برای هدف دیگری ثمربخش نباشد. شما باید با توجه به مخاطبان خود، به طور مداوم آزمایش کنید تا ببینید چه تبلیغی برای شما مفیدتر است.

تبلیغ ویدیویی بهتر از سایر قالب‌های رسانه‌ای در فیسبوک، اینستاگرام عمل می‌کند. اما این به آن معنی نیست که مخاطب فقط تبلیغات ویدیویی را دوست دارد، بلکه این نوع تبلیغ در نهایت عملکرد بیشتری دارد. باید توجه کنید که در هر رسانه‌ای تبلیغات بنری باید جایی در استراتژی شما داشته باشند.

تبلیغات ویدیویی در استوری

تبلیغات ویدیویی مزایای بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات تصویری دارند. در گذشته، تبلیغات ویدیویی فقط در ایستگاه‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شدند. بسیاری از شرکت‌ها از این فرصت برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کردند. با این حال، هزینه‌های مالی برای نمایش محصولشان در ساعات پربیننده بسیار زیاد بود. اکنون که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پلتفرم اصلی برای بازاریابی ویدیویی است، شرکت‌ها می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و محصول خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند.

جلب توجه بیشتر یکی دیگر از این مزایاست که می‌تواند به انتخاب تبلیغ ویدیویی یا بنری کمک کند. یک ویدیو با طراحی خوب می‌تواند توجه بیننده را به خود جلب کند. برخلاف یک تصویر ثابت، جلب توجه با استفاده از ویدیو بسیار آسان‌تر است. مردم تماشای تبلیغات ویدیویی را بیشتر از تماشای تصاویر ثابت دوست دارند، بنابراین در پاسخ به ویدیوی شما تعامل بیشتری نشان خواهند داد.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی تبلیغات اینستاگرام

البته باید گفت که هزینه‌های تولید تبیلغ ویدیویی یا بنری نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه بیشتری که ساخت ویدیو دارد، در نگاه اول می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود. با این حال، تنها در نظر گرفتن هزینه تولید به صورت جداگانه اشتباه است.

تبلیغات ویدیویی در استوری مزایایی دارد که قابل توجه هستند. برای مثال کوتاهی هر استوری باعث کوتاه شدن تبلیغات و در نتیجه کاهش هزینه‌ها خواهد شد. همچنین اگر محتوا جذاب باشد مخاطب حاضر است 30 ثانیه از وقت خود را صرف تبلیغ ویدیویی یا بنری شما کند.

تبلیغ ویدیویی در استوری

تبلیغات بنری در استوری

تبلیغات تصویری چند مزیت دارند. بسته به اینکه یک شرکت از چه تصویری استفاده می‌کند، تبلیغات می‌تواند آنقدر چشم‌نواز باشد که مردم مجذوب عکس شوند. جلب توجه کاربر سخت‌ترین بخش است و تصویر مناسب می‌تواند افراد را در مسیر خود متوقف کند.

همچنین اگر چه تبلیغات ویدیویی افزایش یافته است، اما استفاده از تبلیغات تصویری در همه جای دنیا آسان‌تر و ارزان‌تر است. بنابراین، دستیابی به بازار هدف آسان‌تر خواهد بود، زیرا بودجه شما می‌تواند فرصت‌های تبلیغاتی بیشتری برای دیده شدن آگهی شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    با این حال، استفاده از تبلیغات تصویری معایبی نیز دارد. مثلاً نرخ کلیک کمتر تصاویر و بنرها، یکی از این مسائل است. تبلیغات تصویری تمایل به نرخ کلیک، لایک و مشارکت پایین‌تری دارند و به همین دلیل فروش کمتری نسبت به آنچه که شما می‌خواهید حاصل می‌شود.

    اینستاگرام کار خود را ابتدا با عکس آغاز کرد. بنابراین تبلیغات بنری در استوری می‌توانند برای این پلتفرم خوب عمل کنند. بهتر است در بنر خود از تصاویر و رنگ‌های جذابی استفاده کنید که توجه مخاطب هدف شما را جلب می‌کند.

    بنر تبلیغاتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    در مبحث تبلیغ ویدیویی یا بنری، هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چه چیزی یک بنر تبلیغاتی را بهتر از دیگری می‌کند وجود ندارد. اما مانند همه تبلیغات، یک بنر تبلیغاتی موفق حاصل عوامل مختلفی است و چند ویژگی وجود دارند که در بسیاری از موقعیت‌ها باعث مؤثر واقع شدن تبلیغ ویدیویی یا بنری می‌شوند. برخی از ویژگی‌هایی که یک بنر را به موفقیت می‌رسانند از این قرار هستند:

    1. لوگو

    رنگ سازمانی و دستورالعمل‌های برندسازی شرکت شما باید در طراحی بنر تبلیغاتی شما دیده شود و آشکار باشد. به یاد داشته باشید که لوگوی شما باید برای ایجاد آگاهی و شناخت برند در تبلیغ ویدیویی یا بنری گنجانده شود. مطمئن شوید که لوگو از نظر بصری غالب است، اما نه به اندازه مضمون اصلی تبلیغ. همچنین شعار یا دیگر عناصر قابل تشخیص نام تجاری خود را در نظر داشته باشید. بدون لوگو، هیچ راهی برای دانستن اینکه تبلیغ کننده کیست و آیا قابل اعتماد است، وجود نخواهد داشت.

    2. مضمون تبلیغ

    باید برجسته ترین عنصر در تبلیغ باشد، بیشترین فضا را اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان شما را به خود جلب می‌کند. از این فضا برای به نمایش گذاشتن مزایای محصول خود استفاده، توجه بازدیدکننده را جلب و حس تمایل را القا کنید. تبلیغ ویدیویی یا بنری یک مکان عالی برای نمایش پیشنهادات و قیمت‌های ویژه هستند، یعنی مضامینی مانند «کیفیت بالا»، «۵۰٪ تخفیف»، «پیشنهاد زمان محدود» یا «رایگان!» را در بنر خود بگنجانید.

    ویژگی بنر تبلیغاتی

    3. هدف

    هدف از تبلیغات نمایشی جلب توجه بازدیدکنندگان، برانگیختن علاقه و پیگیر کردن آن‌هاست. با بنر قرار نیست فروش انجام دهید بلکه مخاطبان بالقوه را جذب می‌کنید. پس نباید هر ذره از اطلاعات خود را روی آگهی قرار دهید. اطلاعات کافی را درج نمایید تا خوانندگان را علاقه‌مند کنید که درباره شما بیشتر بخوانند. برای بیان همه آنچه که می‌خواهید، (حدود 10 کلمه) باید خلاق و بدیع بود. اما به یاد داشته باشید که یک بنر ساده نرخ کلیک بالاتری دارد.

    4. تصویر

    تصاویر، گرافیک یا عکس‌های مرتبطی را انتخاب کنید که پیام شما را تقویت می‌کنند و مستقیماً با محصول شما مرتبط هستند. از مفاهیم انتزاعی که برای رمزگشایی نیاز به زمان و تفکر زیادی دارند اجتناب کنید. همیشه لازم نیست از عکس یا تصویر در تبلیغات خود استفاده کنید. تبلیغات متنی با تایپوگرافی زیبا در زمینه متضاد می‌تواند به همان اندازه موثر باشد. از تصاویر به خوبی استفاده کنید، اما فقط زمانی که به آن نیاز دارید.

    5. کال تو اکشن (CTA)

    یکی از مهم‌ترین عناصر تبلیغات بنری، دعوت به اقدام یا «پرسش» است. فراخوان برای اقدام، متن یا دکمه‌ای است که از کاربر می‌خواهد با بنر تبلیغاتی، چه به صورت ضمنی یا مستقیم، «تعامل» داشته باشد. این کار می‌تواند به سادگی با عبارات و لینک‌هایی چون دریافت «راهنما»، «آزمایش کنید»، «تماشا کنید» یا «به سرگرمی بپیوندید» خواننده را تشویق کنند تا به صفحه شما وارد شوند.

    بیشتر بخوانید: کال تو اکشن اینستاگرام

    با بنر قرار نیست فروش انجام دهید بلکه مخاطبان بالقوه را جذب می‌کنید. پس نباید هر ذره از اطلاعات خود را روی آگهی قرار دهید. اطلاعات کافی را درج نمایید تا خوانندگان را علاقه‌مند کنید که  درباره شما بیشتر بخوانند

    جمع‌بندی

    • همه گزینه‌های خود را آزمایش کنید، اما ویدیو همچنان بهترین گزینه شماست.
    • اگر شرکتی بخواهد پیشرفت کند و تأثیر تبلیغ را به حداکثر برساند، تبلیغ ویدیویی یا بنری برای او فرقی نداشته و معمولاً برای هر دو هزینه پرداخت می‌کند.
    • برخی از مشتریان به تصاویر بهتر از ویدیو پاسخ می‌دهند و برخی دیگر این‌طور نیستند.
    • یک کمپین تبلیغاتی هماهنگ که از هر دو رسانه بهره می‌برد، تقریباً در همه شرایط بهترین نتیجه را می‌گیرد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    Poromo

    Splento

    Marketing Mojo

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.