(UGC) در اینستاگرام چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

0

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام این روزها به یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل شده و پیج‌های گوناگون از روش‌های متفاوتی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها (UGC) در اینستاگرام است. (UGC) در اینستاگرام به معنی استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران و مخاطبان است. باید بدانید که (UGC) از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که بسیاری از پیج‌های اینستاگرام به دنبال راهی برای افزایش نرخ آن هستند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص (UGC) در اینستاگرام و موارد مربوط به آن نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

(UGC) در اینستاگرام چیست؟

(UGC) در اینستاگرام چیست؟

افراد فعال در اینستاگرام می‌دانند که ایمپرشن پیج بسیار مهم است. پیج‌ها از روش‌های متفاوتی برای افزایش ایمپرشن استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها استفاده از (UGC) در اینستاگرام است. باید بدانید که اینستاگرام پیج‌هایی که کاربران به آن‌ها علاقه دارند را در اولویت قرار می‌دهد و در اکسپلور افراد بیشتری نمایش می‌دهد. در واقع، باید بگوییم که پیجی جذاب است که در اصطلاح زنده باشد و تعامل مناسبی با مخاطبان داشته باشد. در غیر این صورت بسیاری از کارهایی که پیج‌ها در اینستاگرام انجام می‌دهند، بیهوده خواهد بود.

به همین دلیل توجه داشته باشید که اگر تا کنون از (UGC) در اینستاگرام استفاده نکرده‌اید، زمان آن رسیده که افراد به سمت تولید محتوا برای پیج خود سوق دهید. با استفاده از (UGC) در اینستاگرام می‌توانید اینگجمنت ریت و ایمپرشن پیج را به شدت بسیار زیادی افزایش دهید.

واژه (UGC) در اینستاگرام  در حقیقت مخفف عبارت (User Generated Content) است. اگر بخواهیم توضیح بیشتری در این زمینه ارائه کنیم باید بگوییم که هر گونه محتوایی که کاربران و مخاطبان برای پیج تولید کنند در این دسته قرار می‌گیرد. باید بدانید که هر نوع محتوایی مانند کامنت‌هایی که برای پست‌ها می‌گذارند به عنوان (UGC) در اینستاگرام محسوب می‌شوند. هر چه میزان (UGC) در اینستاگرام بالاتر باشد، پیج بیشتر از مزایای متفاوت آن استفاده می‌کند.

(UGC) در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

باید بدانید که (UGC) در اینستاگرام و استفاده از آن به صورت مناسب، مزایای بسیاری برای پیج‌ها به همراه دارد که نمی‌توان به همه آن‌ها اشاره کرد. اما از مهم‌ترین مزایای استفاده از (UGC) در اینستاگرام می‌توان موارد زیر را مورد اشاره قرار داد.

افزایش جذابیت محتوا

زمانی که محتوای تولید شده توسط کاربران را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، مخاطبان احساس نزدیکی بیشتری با آن می‌کنند و به همین دلیل به این‌گونه پست‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهند. همین امر سبب افزایش مخاطب، دنبال‌کننده و ایمپرشن پیج خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

افزایش اعتماد

از دیگر مزایای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران در اینستاگرام افزایش اعتماد است. باید بدانید که بسیاری از مخاطبان برای خرید محصول یا استفاده از خدمات به کامنت‌ها و سایر محتواهایی که توسط مخاطبان دیگر تولید شده توجه بیشتری می‌کنند. این مورد در سایت‌های فروش اینترنتی بسیار بیشتر به چشم می‌آید اما در اینستاگرام هم این مورد وجود دارد و می‌توانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کاهش هزینه‌ها

    تولید محتوای خوب و باکیفیت نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان دارد. اما محتواهای تولید شده توسط کاربران نیاز به صرف هزینه مگر برای برگزاری مسابقه و اهدای جایزه ندارد. به همین دلیل می‌توانید با استفاده از این‌گونه محتواها، علاوه بر استفاده از مزایای بسیار آن، هزینه‌های خود را برای تولید محتوا کاهش دهید.

    تأثیر روی مخاطب

    باید بدانید که نوشته‌، عکس یا ویدیویی که توسط کاربران تهیه و تولید شده است، تأثیر بیشتری روی سایر مخاطبان خواهد داشت. استفاده و انتشار این‌گونه محتواها می‌تواند باعث شود تا پیج شما برای بسیاری افراد جذاب‌تر شود. همچنین می‌تواند باعث شود تا مخاطبان نسبت به محصولات و خدمات شما علاقه بیشتری نشان دهند و مشتریان بیشتری داشته باشید.

    عدم اعتماد مردم به تبلیغات

    همان‌طور که همه می‌دانید، این روزها اعتماد مردم به تبلیغات بسیار کمتر از گذشته است. اما مردم به محتوای تولید شده توسط مخاطبان اعتماد بیشتری می‌کنند. همین امر باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری داشته باشید. اگر به نحوه تبلیغات و کار برندهای بزرگ توجه کنید، می‌توانید مشاهده کنید که بسیاری از آن‌ها اکنون از محتوای تولید شده توسط کاربران برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

    افزایش تعامل با (UGC) در اینستاگرام

    باید بدانید که استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران و مخاطبان باعث می‌شود تا میزان تعامل افراد با پیج شما به میزان زیادی افزایش یابد. افزایش تعامل با پیج باعث افزایش ایمپرشن خواهد شد. این نکته به افزایش فالوئر و مشتری منجر می‌شود که همین نکات مهم‌ترین هدف‌های هر کسب‌وکار از ایجاد پیج اینستاگرام است.

    افزایش تعامل با (UGC) در اینستاگرام

    این موارد را باید مهم‌ترین مزایای استفاده از (UGC) در اینستاگرام دانست. اما این کار مزایای دیگری دارد که در ادامه به صورت خلاصه و تیتر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • افزایش اعتبار پیج‌ها
    • ترفند عالی برای بهبود برندینگ
    • بهینه سازی آمار پیج
    • افزایش فالوئر
    • افزایش نرخ درگیری محتوای پیج
    • افزایش میزان ایمپرشن
    • کمک به ایده پردازی برای پست‌ها، محصولات و خدمات جدید
    • کمک به آگاهی در خصوص محصولات یا خدمات نامناسب
    • ایجاد محتوای منحصر به فرد
    • پیشی گرفتن از رقبا به کمک مخاطبان
    • بهینه سازی سیستم سفارش و درخواست کالا و محصولات
    • ایجاد ارتباط نزدیک و مناسب با مخاطبین
    • بهبود استراتژی محتوا
    • افزایش اعتبار پیج
    • بهبود رابطه با مخاطبان

    کاهش هزینه، افزایش اعتبار، بهبود تعامل با کاربران را باید مهم‌ترین مزایای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران در اینستاگرام دانست.

    ویژگی‌های (UGC) در اینستاگرام

    باید بدانید که درست است که محتواهای بسیاری که توسط کاربران تولید می‌شود در میان (UGC) در اینستاگرام قرار می‌گیرد اما تمام موارد را شامل نمی‌شود. باید بدانید که برای این که یک محتوای تولید شده توسط کاربران در میان (UGC) در اینستاگرام قرار گیرد باید ویژگی‌هایی داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک محتوا باید داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان یک محتوای تولید شده توسط کاربران یاد کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- چارچوب و استاندارد محتوا

    چارچوب و استاندارد کامل محتوا اولین مورد از ویژگی‌های محتوای مناسب تولید شده توسط مخاطبان است. توجه داشته باشید که انتشار (UGC) در اینستاگرام بدون توجه به این نکات باعث می‌شود تا نتوانید از آن به شکل مناسبی بهره ببرید. به عنوان مثال اگر قرار است عکسی یا ویدیویی که کاربران از محصولات یا خدمات شما گرفته‌اند را در اینستاگرام منتشر کنید، باید حتماً کیفیت مناسبی داشته باشد.

    2- ارزش انتشار

    باید بدانید که برخی از محتواهای تولید شده توسط کاربران از ارزش کافی برای انتشار برخوردار نیست. به همین دلیل باید بررسی کافی در خصوص این محتواها به عمل آوردید تا مناسب انتشار در پیج باشد.

    تمام محتواهایی که توسط کاربران تولید می‌شود برای انتشار مناسب نیستند. باید به داشتن استاندارد یک محتوای خوب مانند کیفیت تصویر و ویدیو و متن درست و ارزش انتشار توجه داشت.

    افزایش محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام

    یکی از سؤالاتی که بسیاری افراد از خود می‌پرسند، این است که چگونه محتوای تولید شده توسط کاربر را در اینستاگرام افزایش دهیم. باید بدانید که این سؤال بسیار مهمی است و افرادی که توانسته‌اند جواب آن را به خوبی پیدا کنند، به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کرده‌اند. از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش (UGC) در اینستاگرام انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- هشتگ

    یکی از روش‌هایی که می‌توانید توسط آن میزان محتوای تولید شده توسط کاربر را در اینستاگرام به میزان مناسبی افزایش دهید، استفاده از هشتگ‌هاست. البته باید بدانید منظور ما در اینجا هشتگ‌هایی نیست که در زیر پست‌های خود قرار می‌دهید. برای افزایش (UGC) باید از هشتگ‌های متفاوتی استفاده کنید. شما از مخاطبان می‌خواهید که پست‌هایی با استفاده از هشتگ شما منتشر کنند.

    به این شکل شما می‌توانید تمام پست‌های منتشر شده را رصد کنید و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. این کار علاوه بر کمک در تولید محتوای بهتر، باعث افزایش تعداد پست‌های منتشر شده با هشتگ شما در اینستاگرام می‌شود.

    2- طراحی سؤال

    افزایش محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام

    یکی از روش‌های ساده افزایش میزان (UGC) در اینستاگرام طراحی سؤال برای مخاطبان است. برای استفاده از این روش باید سؤالی جذاب و مناسب طراحی کنید و آن را از مخاطبان بپرسید تا آن‌ها جواب آن سؤال را در کامنت یا با ایجاد پست با استفاده از هشتگ شما بدهند. این کار می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش تولید محتوا توسط کاربران در اینستاگرام داشته باشد. همچنین این سؤال می‌تواند باعث شود افرادی که همین سؤال را در ذهن دارند، محتوای شما را بیشتر دنبال کنند تا به پاسخ سؤال خود برسند.

    3- همکاری با افراد دیگر

    یکی دیگر از روش‌هایی که توسط آن می‌توان محتوای تولید شده توسط کاربران را افزایش داد، همکاری با افراد دیگر است. شما می‌توانید به دیگران کمک کنید تا آن‌ها نیز به شما کمک کنند. این تعامل و همکاری متقابل از روش‌هایی است که به زمان بیشتری برای مشاهده تأثیر آن در محتوای تولید شده توسط افراد نیاز دارید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در پیجشان برای شما مسابقه برگزار کنند تا افراد بیشتری با پیج شما آشنا شوند.


    بیشتر بخوانید: چطور از استوری اینستاگرام در قیف فروش استفاده کنیم؟

    4- برگزاری مسابقه

    یکی دیگر از کارهایی که توسط آن می‌توانید میزان (UGC) در اینستاگرام را افزایش دهید، برگزاری مسابقات است. می‌توانید با برگزاری مسابقه و تعیین جایزه برای نفرات برنده آن‌ها را تشویق کنید تا محتواهای متفاوتی مانند ویدیو، عکس و متن برای محصولات و خدمات شما تولید کنند. با استفاده از این روش میزان بسیار مناسب و زیادی محتوای تولید شده توسط کاربران خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید.

    باید بدانید که این روزها بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی موفق بخشی از بودجه‌ای را که برای تولید انواع محتوا داشته‌اند به برگزاری مسابقه اختصاص داده‌اند تا بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، محتوایی جذاب‌تر داشته باشند.

    5- تعامل بیشتر با مخاطبان تولید کننده محتوا

    به خاطر داشته باشید که همان‌طور که گفتیم، تمام محتواهای تولید شده توسط کاربران برای انتشار مناسب نیست. اما توجه داشته باشید که با توجه به برخی نکات می‌توانید اعتبار کسب‌وکار خود را افزایش دهید و آن‌ها را به تولید محتوای بیشتر تشویق کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که توسط آن می‌توانید تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید، استفاده از روش‌های زیر است.

    1- کسب اجازه برای انتشار (UGC) در اینستاگرام

    اولین نکته‌ای که توجه به آن باعث افزایش اعتبار شما در میان مخاطبان می‌شود، کسب اجازه برای انتشار محتواست. مهم نیست که این محتوا برای شما ارسال شده یا فرد با استفاده از هشتگ شما آن را منتشر کرده است. در صورتی که برای انتشار آن کسب اجازه کنید، باعث می‌شود تا فرد اعتماد بیشتری به کسب‌وکار شما کند و باز هم محتوای بیشتر و جذاب‌تری برای شما تولید کند.

    2- تگ کردن تولید کننده

    در کنار اجازه گرفتن برای انتشار محتوا، خوب است که فرد تولید کننده را تگ کنید. این کار باعث می‌شود تا افراد بدانند که شما به تولید کنندگان محتوای جذاب اهمیت می‌دهید. همین باعث می‌شود تا هم افرادی که برایتان محتوا تولید کرده‌اند و هم سایر مخاطبانتان متوجه این نکته شوند و به تولید محتوای بیشتر و بهتر برای شما علاقه‌مند شوند.

    3- از افراد تشکر کنید

    از افرادی که با استفاده از هشتگ شما اقدام به تولید و انتشار محتوا کرده‌اند، تشکر کنید. مهم نیست که قصد دارید آن محتوا را منتشر کنید یا اصلاً چنین قصدی ندارید. اما با تشکر کردن می‌توانید به تولید کننده آن محتوا نشان دهید که محتوای تولید شده توسط آن را دیده‌اید و قدر این کار او را می‌دانید.

    با استفاده از روش‌های متفاوتی مانند پرسیدن سؤال، برگزاری مسابقه، تشکر و توجه به مخاطب می‌توانید میزان محتوای تولید شده توسط کاربران در اینستاگرام را افزایش دهید.

    چند مثال از استفاده از (UGC) در اینستاگرام توسط برندها

    باید بدانید که اهمیت (UGC) در اینستاگرام به قدری زیاد است که این روزها بسیاری از برندهای مطرح و معروف در اینستاگرام از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده می‌کنند. در ادامه به چند برند که از این موارد استفاده می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.

    1- برند (GoPro)

    برند گوپرو مدت‌هاست که تمرکز خود را روی مشتریان و محتوای تولید شده توسط آن‌ها گذاشته است. بسیاری از پست‌های اینستاگرام این برند از ویدیوهایی که توسط کاربران با محصولات گوپرو ضبط شده، تشکیل شده‌اند. این کار باعث شده تا افزایش دنبال کننده بسیار خوبی را تجربه کنند و کاربران بیشتری به محصولات این برند اعتماد کنند.

    توجه داشته باشید که آن‌ها با استفاده از این روش هزینه‌ای بابت فیلم‌برداری تبلیغاتی و موارد مشابه پرداخت نمی‌کنند و به راحتی و به صورت رایگان محتوایی جذاب و دوست داشتنی تولید کرده‌اند.

    2- برند (Airbnb)

    برند (Airbnb)

    برند (Airbnb) یکی دیگر از برندهایی است که به محتوای تولید شده توسط کاربران علاقه بسیار زیادی دارد. این برند در زمینه اقامتگاه و اسکان مسافران و گردشگران فعالیت می‌کند و در بسیاری از کشورها و شهرها اقامتگاه برای اجاره دارد. آن‌ها از عکس‌ها و فیلم‌هایی که مشتریانشان از اقامتگاه‌ها تهیه می‌کنند برای تبلیغات و پست‌های خود استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان با بسیاری از اقامتگاه‌های آن‌ها آشنا شوند و تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات این برند داشته باشند.

    3- برند (Converse)

    سومین برندی که این روزها از (UGC) در اینستاگرام استفاده می‌کند، برند (Converse) است. این برند عقیده دارد که تبلیغات در رده دوم اهمیت قرار دارد. آن‌ها تمرکز خود را روی استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران از محصولاتشان قرار داده‌اند. همین امر باعث شده تا افراد بسیاری محصولات این برند را در زندگی روزمره افراد دیگر مشاهده کنند و تمایل بیشتری برای خرید محصولاتشان داشته باشند.

    بسیاری از برندهای مطرح دنیا به استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران روی آورده‌اند. برخی برندها حتی پا را فراتر نهاده‌اند و محتواهای تولید شده توسط کاربران را در اولویت اول تبلیغات خود قرار داده‌اند.

    چرا (UGC) در اینستاگرام مهم است؟

    باید بدانید که پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام در حال تلاش برای بهبود خود هستند. این بهبود‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید باعث می‌شوند تا روش‌هایی جدید برای تبلیغات و جذب دنبال‌کننده به وجود بیاید و برخی از روش‌های قدیمی نیز منسوخ شوند. به همین دلیل برای این که بتوانید کار خود را در اینستاگرام به بهترین شکل انجام دهید باید همیشه در خصوص روش‌های جدید اطلاعاتی داشته باشید.

    همان‌طور که گفتیم (UGC) در اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که هر سال بیشتر از گذشته مورد توجه کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. توجه به این نکته میزان اهمیت استفاده از (UGC) در اینستاگرام را مشخص می‌کند. شما برای این که بتوانید کار خود را در اینستاگرام به بهترین شکل انجام دهید باید به روش‌های نوین و جدیدی که به وجود می‌آیند یا ترند می‌شوند توجه داشته باشید.

    پیشنهاد می‌کنیم مطالب متفاوت پادرو در خصوص اینستاگرام مانند روش‌های افزایش لایک اینستاگرام را مطالعه کنید تا با اطلاعات کامل‌تری کار خود را ادامه دهید.

    جمع‌بندی

    • این روزها (UGC) در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
    • در گذشته تعامل با مشتریان به این شکل وجود نداشت و (UGC) تعریفی جدید و نوین است.
    • با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران می‌توانید از مزایای بسیار زیاد آن مانند افزایش اعتماد کاربران، کاهش هزینه‌ها و تعامل بیشتر با مخاطبان استفاده کنید.
    • باید بدانید که کسب اجازه و تگ کردن تولیدکننده محتوا باعث افزایش اعتبار پیج شما خواهد شد.
    • همچنین توجه داشته باشید که از کسانی که با استفاده از هشتگ شما پست منتشر می‌کنند، تشکر کنید.
    • استفاده از هشتگ، برگزاری مسابقه، همکاری با دیگران و طراحی سؤال از مهم‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید توسط آن مخاطبان را به تولید محتوا برای خود تشویق کنید.
    • برندهایی مانند گوپرو، کانورس و (Airbnb) از جمله برندهای معروفی هستند که از (UGC) در اینستاگرام بهره می‌برند و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    wordstream

    hootsuite

    grin.co

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.