راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم و تجهیزات پزشکی

0

در دنیای دیجیتال امروز که همه‌چیز به سمت آنلاین شدن و کاهش فعالیت‌های فیزیکی پیش می‌رود، اغلب مردم حتی برای خرید‌های روزمره خود نیز از روش‌های آنلاین استفاده می‌کنند. فروش لوازم و تجهیزات پزشکی از آن دست مشاغلی است که در آن می‌توانید به آسانی محصولات خود را آنلاین بفروشید و از این راه کسب درآمد بالا داشته باشید. اما لزوم انجام این کار راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی است. در این مطلب از مجله پادرو همراه ما باشید تا صفر تا صد این کار را باهم مرور کنیم.

چرا فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی راه‌اندازی کنیم؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی به وجود بیاید که چرا بهتر است یک آنلاین شاپ تجهیزات پزشکی راه‌ اندازی کنیم؟ آیا اصلاً می‌توان تجهیزات پزشکی را به‌صورت آنلاین فروخت؟

اگر توجه داشته باشید در هر حوزه کاری، همواره افراد و فروشگاه‌هایی وجود دارند که سریع‌تر از دیگران رشد می‌کنند و به درآمد و محبوبیت بیشتری دست می‌یابند. شاید تا ده سال پیش، دلیل پیشرفت این کسب‌وکارها در هر حوزه‌ای که هستند، کیفیت کالا یا تبلیغات دهان‌به‌دهان (word of mouth) و جلب اعتماد مشتری و رضایت او بود، اما امروزه علاوه بر این موارد، حرف اول را تبلیغات در فضای اینترنت و سایت‌ها می‌زند.

حتما توجه داشته‌اید که اغلب مردم در سراسر دنیا ساعات بسیاری از روز را صرف چرخیدن در اینترنت به کمک گوشی‌های موبایل یا کامپیوتر‌های شخصی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید مورد توجه اغلب اقشار جامعه و یا قشر هدف محصولات خود قرار بگیرید، لازم است در این فضای آنلاین جای محکمی داشته باشید.

همچنین در اختیار داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای محصولاتتان، امروزه می‌تواند دلیلی بر اعتبار و به‌روز بودن کسب‌وکار شما باشد. در ادامه با مزایای راه‌اندازی آنلاین شاپ تجهیزات پزشکی آشنا خواهید شد تا بر صحت این ادعا بیشتر پی ببرید.

دلیل راه اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین
Valero Doval/Ikon Images/Corbis

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی چیست؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، می‌تواند مزایای بسیاری برای شما به عنوان یک تولید کننده و یا فروشنده تجهیزات پزشکی به همراه داشته باشد. دستیابی و بهره‌برداری از تمام این مزایا تا حد زیادی به کیفیت فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین شما بستگی دارد؛ با این حال با فعالیت مداوم و هدفمند در فضای اینترنت همراه با راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • بیشتر و بهتر دیده شدن محصولات و برند
  • کسب اعتبار برای برند و صاحب کسب‌وکار
  • فروش بیشتر محصولات
  • افزایش چشمگیر درآمد
  • بهبود نسبت سود به هزینه‌ها
  • آسان و سریع بودن راه‌اندازی فروشگاه آنلاین
  • امکان ایجاد درگاه پرداخت برای مشتریان در سایت و کسب درآمد آسان
  • امکان استفاده از تبلیغات کم هزینه‌تر اما پربازدیدتر

بنابراین فروش لوازم پزشکی آنلاین برای فروشنده و همچنین خرید آنلاین تجهیزات پزشکی برای مصرف کنندگان یا مغازه داران، مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها افزایش تعداد مشتریان راضی و در پی آن کسب درآمد بیشتر و سود بالاتر است.


پیشنهاد می‌کنیم: فروشگاه آنلاین موفق و پرفروش چه ویژگی‌هایی دارد؟

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ تجهیزات پزشکی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی با هدف فروش آنلاین تجهیزات پزشکی، مراحل خاص خود را دارد و اگر در این زمینه تجربه ندارید بهتر است از متخصصین این حوزه مشاوره و کمک دریافت کنید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا صفر تا صد مسیر ساخت فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی را بررسی کنیم.

1- در مرحله اول لازم است یک شرکت و مرکز متخصص در زمینه طراحی انواع سایت و کسب‌وکارهای فروش اینترنتی را بیابید و از نحوه فعالیت و کیفیت کار این مرکز مطلع شوید.

2- سپس باید با مشاورین این شرکت تماس گرفته و یک جلسه مشاوره داشته باشید. مشاوره می‌تواند به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین برگزار شود و در طی این جلسه باید تمامی مسائل مربوط به کسب‌وکار تجهیزات پزشکی شما اعم از تنوع محصولات، نحوه تامین، ظرفیت انبار، نحوه ارسال، قیمت گذاری‌ها، درگاه پرداخت، مجوزها و بسیاری مسائل دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا مسیر تاسیس یک آنلاین شاپ تجهیزات پزشکی برای شما روشن شود.

3- سپس هزینه‌هایی که لازم است در این مسیر بپردازید و کارهایی که لازم است انجام شود به شما اطلاع داده می‌شوند و روند آغاز به کار سایت و بارگذاری محصولات شروع خواهد شد.

4- پیش از اقدام به افتتاح فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، لازم است یک بررسی کامل از رقبای شما در فضای اینترنت به عمل آید. در واقع به این بررسی، تحلیل رقبا گفته می‌شود که می‌تواند توسط متخصصین شرکت شما و یا کارشناسان شرکت طراحی سایت و لجستیک انجام شود.

انجام این بررسی‌ها به شما در شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه‌هایتان برای فروش آنلاین کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید با تحلیل صفحه اینستاگرام رقبا، ایده بگیرید و نحوه فروش خود را بدون کپی از آن‌ها آپدیت کنید.

5- ساخت یک حساب کاربری اینستاگرام به صورت بیزینسی و همگام و هماهنگ با فروشگاه اینترنتی شما می‌تواند سرعت پیشرفت را دو چندان کند. در واقع این دو پلتفرم باعث پیشرفت یکدیگر شده و در ترکیب این دو روش با یکدیگر فروشگاه شما با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد. بنابراین اگر فقط پیج اینستاگرام و یا فقط سایت فروشگاهی برای محصولات تجهیزات و لوازم پزشکی دارید، تاسیس دیگری می‌تواند سرعت رشد شما را بالا ببرد.

6- در نهایت پس از تاسیس سایت و پیج، لازم است با رعایت اصول تولید محتوا برای فروشگاه‌ های اینترنتی، در کنار ارائه محصولات باکیفیت، سعی در دیده شدن در میان انبوهی از فروشگاه‌های رقیب را داشته باشید. تولید محتوا رمز کار در فضای مجازی و اینترنت است و بدون تولید محتوای باکیفیت، ممکن است آنطور که باید دیده نشوید و کیفیت محصولات یا زیبایی سایت شما برای بهبود بازدیدها کافی نباشد.

در تمام این مراحل، کمک گرفتن از متخصصان حرفه‌ای در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، می‌تواند سرعت شما را بالا ببرد و فروشگاه شما را زودتر و آسان‌تر به مرحله سوددهی برساند. همچنین خطاهای شما در این مسیر کاهش یافته و هزینه‌های شما به هدر نخواهند رفت.

لوازم پزشکی پرفروش کدام‌‌اند؟

یکی از مهم‌ترین مراحل و بخش‌های مدیریت یک فروشگاه تجهیزات و لوازم پزشکی، انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی است. شما باید بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید و برای فروش موجود نمایید که تقاضای بیشتری برای آن‌ها در بازار وجود دارد و همچنین در اینترنت بیشتر درباره آن‌ها جست‌وجو می‌شود. به این ترتیب علاوه بر فروش بیشتر و کسب سود، دیگر محصولات شما نیز بهتر دیده خواهد شد.

اما سوال اینجاست که لوازم پزشکی پرفروش کدام‌ها هستند؟

  • تخت جراحی و برانکارد
  • دستگاه‌های اکسیژن
  • تجهیزات و مواد دندانپزشکی
  • مواد و وسایل یکبار مصرف مانند ماسک و دستکش (برای بیماران و پزشکان)
  • انواع باند
  • تجهیزات سرم و اتصال آن
  • تجهیزات تزریق از جمله انواع سرنگ
  • انواع سوند و لوله
  • ست‌های انتقال خون
  • ملحفه و روکش برای تخت‌ها
  • کمپرس سرد و گرم
  • تجهیزات معاینه بیمار مانند گوشی پزشکی، دماسنج، فشارسنج، اندازه گیری قند خون و …
  • لباس بیمار برای اتاق عمل، بستری و غیره

در هر بازه زمانی ممکن است تجهیزات پزشکی خاصی بیشتر مورد نیاز باشند و حتی کمیاب شوند. بنابراین با شناخت نیاز بازار در هر دوره، می‌توانید همواره یکی از فروشگاه‌های پرفروش در زمینه لوازم و تجهیزات پزشکی باشید.

چطور تجهیزات پزشکی را برای فروش آنلاین تامین کنیم؟

اگر پیش از تاسیس یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، در این زمینه فعال نبوده و تجربه کافی ندارید، ممکن است برای شما سوال شود که تجهیزات پزشکی برای فروش آنلاین را چطور باید تامین نمود و چه راه‌هایی برای این کار وجود دارد. و در نهایت انتخاب محصولات برای فروشگاه اینترنتی اهمیت بسیاری دارد. در ادامه بهترین روش‌های تامین کالای تجهیزات پزشکی برای فروشگاه آنلاین شما را معرفی خواهیم کرد.

اولین روشی که می‌توانید برای تامین محصولات آنلاین شاپ تجهیزات پزشکی از آن استفاده کنید، خرید محصولات از تولیدکننده داخلی و یا شرکت وارد کننده محصولات تولیدی از کشورهای خارجی است. این روش ساده‌ترین روش است، با این حال سرمایه بیشتری نیاز دارد و همچنین برای خرید از این تولیدکنندگان و شرکت‌ها باید حتما یک انبار بزرگ و مجهز در اختیار داشته باشید که بتوانید اجناس را در تعداد خیلی بالا خریداری کنید.

 روش دوم برای تامین محصولات این است که یک مرحله جلوتر بروید و تجهیزات و لوازم پزشکی را از فروشندگان عمده خریداری کنید. به این ترتیب حجمی که لازم است بخرید و انبار کنید و همچنین سرمایه‌ای که نیاز دارید تا حدودی کاهش خواهد یافت.

از هر کدام از این روش‌ها که تمایل دارید استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که در صورت محدودیت سرمایه اولیه و بودجه تامین محصولات، بهتر است روی یک نوع خاص از محصولات و تجهیزات تمرکز نموده و در سایت خود فقط از این دست محصولات موجود کنید. به عنوان مثال می‌توانید فقط تجهیزات و مواد دندانپزشکی بفروشید.

به این ترتیب هم یک حوزه تخصصی برای خود مشخص کرده‌اید و هم کار تبلیغات و تولیدمحتوای سایت شما هدفمندتر انجام خواهد شد. در نتیجه نیازی به سرمایه خیلی بالا برای رسیدن به سود مناسب نخواهید داشت.


پیشنهاد می‌کنیم: بهترین روش‌های تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی چیست؟

ساخت فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی با پادروشاپ

ساخت فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی با پادروشاپ همان روشی است که می‌تواند شما را از سردرگمی برای تاسیس یک فروشگاه اینترنتی نجات دهد و یک مسیر روشن در جهت آنلاین کردن کسب‌وکارتان پیش روی شما قرار دهد.

با فروشگاه ساز پادروشاپ می‌توانید در حوزه‌های مختلف فروش آنلاین تجهیزات پزشکی به آسانی فعالیت کنید، درگاه پرداخت امن، روش مناسب برای ارسال کالا و با قیمت مقرون به صرفه با حداقل دردسر را انتخاب کنید.

صرف زمان بیشتر برای مدیریت مشتریان و تبلیغات دیجیتال برای جذب مشتری هدفی است که باید برای آنلاین شاپ خود صرف کنید و استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه‌ای این امکان را برایتان ایجاد می‌کند.

نمونه سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی

پادروشاپ با سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و همکاری در فروش و ارسال محصولات انواع فروشگاه‌های آنلاین، از جمله تجهیزات پزشکی، در تمامی مراحل از مشاوره تا کسب سود همراه شماست. در ادامه می‌توانید نمونه سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی را مشاهده نموده و با توجه به سلایق و نیاز محصولات، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی نمایید.

نمونه سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی در پادروشاپ

سخن آخر

در این مطلب از پادروشاپ، به بررسی کامل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی پرداختیم و با صفر تا صد مراحل و نکات آن آشنا شدیم. در دنیای امروز راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین دیگر کار دشواری نیست و حتی اگر فروشگاه حضوری و فیزیکی نیز دارید، اضافه کردن یک روش برای فروش آنلاین، می‌تواند سود شما و تعداد مشتریان را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی

    چطور فروش خود را در سایت فروشگاهی تجهیزات پزشکی بالا ببریم؟

    برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، می‌توانید از تولید محتوای تخصصی و باکیفیت و تبلیغات هدفمند و موثر استفاده کنید.

    چگونه برای فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی کالا انتخاب کنیم؟

    بهتر است یک دسته خاص از لوازم و تجهیزات پزشکی را انتخاب کرده یا محصولات یک برند داخلی یا خارجی را موجود کنید. بعد از آن فقط روی تبلیغ همین محصولات و بالا بردن کیفیت آن‌ها در جهت کسب رضایت مشتریان فعالیت کنید.

    محصولات فروشگاه اینترنتی را چگونه ارسال کنیم؟

    روش‌های مختلفی برای ارسال محصول وجود دارد که انتخاب یکی از آن‌ها بستگی به محدوده ارسالی که در نظر گرفته‌اید و نحوه بودجه‌بندی شما دارد. برای انتخاب روش ارسال می‌توانید از پلتفرم پادروپین کمک بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.