نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه آنلاین

0

همزمان با اینترنتی شدن کارها، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که به صورت اینترنتی خرید کنند و به همین دلیل هم کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی، رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان، فروشگاه‌های اینترنتی باید بتوانند با نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا، محصولات مختلف را به شیوه‌ای درست و سریع به مشتریان خود ارسال کنند. در این مقاله از پادروشاپ، اطلاعات کاملی درباره روش های ارسال در فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و می‌خواهید بدانید که بهترین روش برای ارسال کالا کدام است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همچنین می‌توانید سایر مقالات مانند مزایای فروشگاه ساز برای موفقیت کسب‌وکارها را در سایت پادرو مطالعه کنید.

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که از فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات متنوعی خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این شرایط برای شما اهمیت بالایی دارد، به موقع رسیدن کالاست. زمانی که شما محصولاتی را سفارش می‌دهید و بعد از گذشت چند روز هم به دست‌تان نمی‌رسد، احتمالا اعتماد شما نسبت به آن فروشگاه اینترنتی از بین می‌رود و حتی ممکن است از سایر دوستان و آشنایان خود بخواهید که به هیچ عنوان از این فروشگاه خرید نکنند.

باتوجه‌به این نکته، می‌توان متوجه شد که اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید، باید توجه و دقت خیلی زیادی روی نحوه انتخاب روش مناسب ارسال مرسولات پستی خود داشته باشید تا مشتریان‌تان از شما راضی باشند. این امر علاوه بر این‌که حس خوبی به شما می‌دهد، موجب شهرت برند شما نیز خواهد شد و در نتیجه، سود شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

بهترین نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا

روش های ارسال در فروشگاه آنلاین بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، از هر یک از آن‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین فاکتور که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید، سرعت و امنیت است. این بدان معنی است که مشتریان شما منتظر هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن، کالا به دست آن‌ها برسد.

علاوه بر این، باید از روشی برای ارسال کالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که محصول کاملا صحیح و سالم به مقصد می‌رسد. زیرا آسیب دیدن کالا در طول مسیر به هیچ عنوان جبران‌شدنی نیست و حتی شاید مشتری تصمیم بگیرد که کالا را مرجوع کند و این به ضرر شما تمام می‌شود. درنتیجه، هنگام انتخاب روش ارسال کالا، به سراغ روش ارسال سریع و امن در فروشگاه آنلاین بروید.

درصورتی‌که می‌خواهید از یک روش مطمئن برای ارسال کالای خود استفاده کنید، این بخش را مطالعه کنید. ما در اینجا به مقایسه روش های ارسال در فروشگاه آنلاین می‌پردازیم و برای شما توضیح می‌دهیم کدام یک از این روش‌ها مزایای بیشتری دارند.

ارسال کالا از طریق پست در فروشگاه آنلاین

یکی از رایج‌ترین و بهترین روش های ارسال در فروشگاه آنلاین که خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند، ارسال کالا از طریق پست فروشگاه آنلاین است. نحوه انتخاب روش مناسب ارسال از طریق فروشگاه آنلاین سود مناسبی نیز دارد. شرکت ملی پست از مدت‌ها پیش تاکنون در این زمینه فعالیت کرده و شهرت و اعتبار خیلی زیادی در زمینه ارسال کالا دارد. به همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده، کالای خود را به دست آن‌ها بسپارید تا در مدت زمان مشخصی به مقصد ارسال شوند. بازه زمانی رسیدن کالا به مقصد با استفاده از شرکت ملی پست، به سه دسته پست سفارشی، پیشتاز و ویژه تقسیم می‌شوند.

  • پست سفارشی

پست سفارشی یکی از رایج‌ترین روش‌های ارسال کالا در فروشگاه آنلاین است که کالای مد نظر شما در یک بازه زمانی بین 5 تا 7 روزه به مقصد می‌رسد. توجه داشته باشید که از این روش ارسال کالا فقط برای کالاهایی با وزن نهایتا 40 کیلوگرم استفاده می‌شود. اگرچه شاید مدت زمان ارسال کالا در روش پست سفارشی نسبتا طولانی‌تر به نظر برسد، اما هزینه مناسبی دارد و نیازی نیست که هزینه خیلی زیادی برای ارسال کالای خود بپردازید.

  • پست پیشتاز

نسبت به پست سفارشی، ارسال با پست پیشتاز فروشگاه آنلاین در مدت زمان نسبتا کوتاه‌تری کالای شما را به مقصد می‌رساند. به همین دلیل نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه آنلاین اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید از این روش برای کالاهایی استفاده کنید که وزن آن‌ها نهایتا 25 کیلوگرم باشند. ارسال با پست پیشتاز فروشگاه آنلاین کالای شما را به مدت بین 24 تا 72 ساعت به مقصد می‌رساند و نسبت به پست سفارشی، هزینه بالاتری دارد. در این روش، نیازی نیست که مشتری شما مدت زیادی منتظر کالا بماند.

  • پست ویژه

در نهایت، آخرین روش ارسال کالا در اداره پست، از طریق پست ویژه است. همان‌طورکه انتظار می‌رود، پست ویژه سرعت خیلی بالاتری نسبت به دو مورد قبل دارد و طبیعتا باید هزینه بیشتری هم بپردازید. با استفاده از پست ویژه، می‌توانید کالای مورد نظر خود را بعد از 10 تا 24 ساعت به مقصد ارسال کنید. البته باید گفت که از این روش همیشه استفاده نمی‌شود و زمانی کاربرد دارد که بخواهید کالاهای اضطراری را به مقصد بفرستید.

نکته جالب توجه درباره شرکت پست، این است که در تمام روش‌های ذکر شده سفارشی، پیشتاز و ویژه، محصول شما را بیمه می‌کند و اگر در طول مسیر، مشکلی به وجود بیاید که به خاطر کم کاری شرکت پست باشد، ارزش کالا به شما بازگردانده خواهد شد. پس خیال‌تان بابت امنیت این روش راحت باشد.

نحوه انتخاب روش مناسب ارسال

ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی با پیک موتوری

زمانی که مبدا و مقصد شما خیلی با هم فاصله ندارند، می‌توانید از یک روش خیلی ساده‌تر برای ارسال کالا و تحویل آن به گیرنده استفاده کنید و آن هم کمک گرفتن از پیک موتوری است. البته توجه داشته باشید که این روش برای مواقعی مناسب است که کالای شما وزن و حجم خیلی زیادی ندارد و می‌تواند درون جعبه پیک موتوری قرار بگیرد.

فقط کافی است که از یک پیک موتوری یا شرکت باربری برای ارسال کالای خود کمک بگیرید تا آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، کالای شما را به دست گیرنده ارسال کنند. در صورت استفاده از پیک موتوری برای ارسال کالا، محصولات شما در بازه زمانی خیلی کوتاهی به مقصد خواهد رسید و اعتبار شما نزد مشتریان‌تان افزایش پیدا می‌کند.

هزینه ارسال در فروشگاه آنلاین

بعد از این‌که اطلاعاتی درباره نحوه انتخاب روش مناسب ارسال به دست آوردید، به احتمال خیلی زیاد برای شما سوال پیش می‌آید که هزینه ارسال در فروشگاه آنلاین تقریبا چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که هزینه ارسال کالا به روش ارسال شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر از پست سفارشی و پیشتاز استفاده کنید، باید هزینه کمتری نسبت به پست ویژه بپردازید.

به‌طورکلی، اصلی‌ترین فاکتوری که باعث تفاوت در میان روش‌های ارسال کالا می‌شود، مدت زمان رسیدن کالا به مقصد است. به عنوان مثال، اگر از روشی استفاده کنید که محصول شما در مدت زمان خیلی کوتاهی به دست گیرنده برسد، باید هزینه بیشتری بپردازید. این در حالی است که اگر از روشی برای ارسال کالا استفاده کنید که نهایتا بین 5 تا 7 روز به مقصد می‌رسد، هزینه شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. از دیگر فاکتورهایی که باعث تفاوت در هزینه ارسال کالا می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • وزن و حجم مرسوله: وزن و حجم کالا می‌تواند در این امر دخیل باشد و کالاهایی با وزن و حجم بیشتر، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری برای ارسال دارند.
  • مدت زمان ارسال کالا: اگر از روش‌های سریع‌تر استفاده کنید تا مدت زمان ارسال در فروشگاه آنلاین پایین بیاید، باید هزینه بیشتری برای ارسال کالا بپردازید.
  • فاصله بین مبدا تا مقصد: زمانی که شما بخواهید کالایی را به شهرهای دورتر ارسال کنید، باید هزینه بالاتری بپردازید تا زمانی که بخواهید کالا را به یکی از محله‌های شهر خودتان بفرستید. زمانی که فاصله بین مبدا تا مقصد زیاد است، شاید شرکت مد نظر شما مجبور شود برای محافظت از کالا در طول مسیر، از تجهیزات خاصی استفاده کند؛ به خصوص اگر در فصل زمستان کالا را بفرستید.
  • نوع حمل کالا: پیش از این هم به اختصار گفتیم که روش‌های ارسال کالا در فروشگاه آنلاین گاهی مواقع با پیک موتوری و گاهی هم خودروهای باربری هستند. زمانی که شما بخواهید در یک مسیر مشخص از پیک موتوری استفاده کنید، باید هزینه خیلی کمتری بپردازید تا زمانی که می‌خواهید در همان مسیر، از خودروهای بزرگ‌تر کمک بگیرید. پیک موتوری می‌تواند بار را در مدت زمان کوتاه‌تری به گیرنده بدهد.
  • روش بسته بندی کالا: درصورتی‌که از ایمن‌ترین روش های بسته بندی محصولات برای ارسال استفاده کرده باشید که نیاز به محصولات امنیتی زیادی داشته باشد، طبیعتا هزینه‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه انتخاب روش مناسب ارسال در فروشگاه اینترنتی

باتوجه‌به مواردی که در بخش‌های بالا گفتیم، به احتمال زیاد نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی برای شما شفاف شده باشد. شما برای ارسال کالا در فروشگاه آنلاین باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید که در این بخش، هر یک از آن‌ها را به صورت مختصر نام می‌بریم. بر اساس هر یک از این فاکتورها، نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی برای شما خیلی راحت‌تر می‌شود.

نحوه انتخاب روش مناسب ارسال
  • می‌خواهید کالا در چه بازه زمانی به مقصد برسد؟
  • آیا می‌توانید کالا را به سراسر کشور ارسال کنید و یا ارسال شما فقط به شیوه درون شهری است؟
  • آیا قصد دارید بسته‌بندی محصول را انجام دهید یا این کار را بر عهده شرکت پستی می‌گذارید؟
  • آیا شما خدمات دیگری مانند ارسال رایگان محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید؟
  • آیا گزینه‌ای مانند پرداخت کالا درب منزل دارید؟
  • آیا به اندازه کافی درباره پایبندی شرکت‌های پستی و پایبندی آن‌ها به تعهداتشان تحقیق کرده‌اید؟
  • ارزش مرسوله شما تقریبا چقدر است؟
  • آیا کالا نیاز به بیمه دارد؟

باتوجه‌به فاکتورهای بالا، نحوه انتخاب روش ارسال کالا برای شما تا حد خیلی زیادی راحت‌تر می‌شود. به عنوان مثال، اگر بخواهید کالا در بازه زمانی کوتاهی به مقصد برسد، آن را به شهر‌های دیگر ارسال کنید و ارزش آن هم نسبتا زیاد است، به احتمال زیاد باید از روش کاملا مطمئن و ایمنی برای ارسال آن کمک بگیرید.

نحوه انتخاب روش مناسب ارسال از فروشگاه‌های اینترنتی با پادروپین

بر اساس اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، متوجه شدید که روش‌های ارسال کالا از فروشگاه‌های اینترنتی بسیار متنوع هستند. به نظر شما بهترین روش برای ارسال کالا کدام است؟ یکی از بهترین روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه کاملا منطقی و مقرون‌به‌صرفه، کالا را به مقصد رسانده و به گیرنده تحویل دهید، از طریق سیستم پادروپین است.

این سامانه آنلاین علاوه بر این‌که کار ارسال کالا را برای شما انجام می‌دهد، می‌تواند به مقایسه روش های ارسال در فروشگاه آنلاین بپردازد و بر اساس شرایط شما، بهترین روش را پیشنهاد دهد. مهم‌ترین مزیت این پلتفرم این است که فرایند ارسال کالا از فروشگاه آنلاین تا مقصد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد و نحوه ارسال کالا برای شما خیلی راحت‌تر می‌شود.

علاوه بر این، پادروپین با شرکت‌های پستی مختلفی مانند پست ملی، اسپید، ماهکس، پیشروپست، ندکس و اکو پیک همکاری دارد و با استفاده از شرایط شما، می‌تواند از هر یک از این روش‌ها برای ارسال کالا استفاده کند.

نکته جالب توجه درباره پادروپین این است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام اطلاعات همه مرسوله‌های خود را در سریع‌ترین زمان دریافت کنید. این گزارش‌گیری به شما این امکان را می‌دهد که این اطلاعات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید و با جلب اعتماد آنها، میزان فروش خود را چند برابر افزایش دهید.

برای استفاده از پلتفرم پادروپین برای ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی، می‌توانید خیلی راحت از نسخه آزمایشی این پلتفرم استفاده کنید. به محض این‌که درخواست خود را ارائه دهید، کارشناسان پادروپین با شما تماس خواهند گرفت و بعد از این‌که کمی با این پلتفرم کار کردید، می‌توانید هزینه مورد نیاز برای آن را بپردازید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن پایانی

    در این مقاله از پادرو، اطلاعات کاملی درباره نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، در میان روش‌های مختلف ارسال کالا، هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند.

    به عنوان مثال، برخی از این روش‌ها هزینه کمتری دارند و برخی دیگر در مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسند. مهم‌ترین فاکتوری که موجب می‌شود شما از هر یک از آن‌ها استفاده کنید، شرایط و درخواست خود شماست. اگر به دنبال یک روش مطمئن و سریع برای ارسال کالا به مشتری هستید، پادروپین می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    سوالات متداول

    شرکت پست کالا را به چه صورت ارسال می‌کند؟

    نحوه ارسال کالا از طریق شرکت پست ایران به سه دسته سفارشی، پیشتاز و ویژه تقسیم می‌شوند و هر یک از آن‌ها در بازه زمانی مختلف و با هزینه متفاوتی به مقصد ارسال می‌شوند. در این سه روش، پست سفارشی طولانی‌ترین و پست ویژه کوتاه‌ترین روش ارسال کالا شناخته می‌شوند.

    مدت زمان ارسال کالا چقدر است؟

    فاکتور‌های متنوعی در مدت زمان ارسال کالا از فروشگاه اینترنتی دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، فاصله بین مبدا و مقصد است. علاوه بر این، خیلی مهم است که شما از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای ارسال کالا استفاده کرده باشید. اگر خیلی عجله دارید، می‌توانید از روش‌های سریع‌تر برای ارسال کالای خود کمک بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.