فروشگاه آنلاین موفق و پرفروش چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

این روزها بسیاری از کالاها و خدمات از طریق فروشگاه آنلاین معرفی و عرضه می‌شوند. وب سایت‌های فروشگاهی با استفاده از یک اتوماسیون نرم افزاری امکان خرید را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند و در این فروشگاه‌ها فروشنده‌ها فهرست و مشخصات محصولات را در داخل وب سایت یا پیج‌های اینستاگرامی خود قرار داده و مشتریان پس از مشاهده آنها در فضای مجازی اقدام به خرید می‌کنند. سفارشات مشتریان نیز بعد از تایید مسئولان وب سایت برای آنها ارسال می‌شود.

ما در این مقاله از پادرو می‌خواهیم به ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین موفق بپردازیم و در خلال آن بدانیم طراحی فروشگاه آنلاین، مراحل راه اندازی فروشگاه و هزینه طراحی سایت فروشگاهی برای فروش آنلاین به چه صورت است؟ پس با ما همراه باشید.

مهمترین ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین موفق چیست؟

ریسپانسیو بودن طراحی فروشگاه آنلاین

طراحی فروشگاه آنلاین شما در امر فروش آنلاین و میزان آن بسیار تاثیر گذار است. بسیاری از افراد برای این به سراغ خریدهای حضوری نمی‌روند، که برای آنها خسته کننده و وقت گیر است. در زمینه فروش آنلاین و خرید اینترنتی هم به همین صورت است، افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ برای خرید اینترنتی از گوشی هوشمند خود استفاده کنند که به مراتب راحت‌تر است. بنابراین طراحی فروشگاه آنلاین باید واکنش گرا و ریسپانسیو باشد به این معنا که سایت فروشگاهی شما باید خود را با هر دستگاهی مانند تبلت یا موبایل تطبیق دهد.

ویژگی ریسپانسیو فروشگاه آنلاین

آمارها نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از مشتریان و حتی بیشتر خرید اینترنتی خود را از فروشگاه آنلاین با استفاده از گوشی همراه انجام می‌دهند. بنابراین شما باید این تعداد را همیشه در نظر بگیرید. اگر این موضوع را در نظر نگیرید رتبه فروشگاه آنلاین شما در اینترنت و گوگل پایین خواهد آمد. پس پیش از انجام مراحل ساخت سایت فروشگاهی و پرداخت هزینه طراحی سایت فروشگاهی از ریسپانسیو بودن سرویسی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوبد. در این زمینه حتی سرویس گوگل هم با اعلام الگوریتم جدید خود ابتدا نسخه موبایل را شناسایی می‌کند.

 طراحی فروشگاه آنلاین شما در امر فروش آنلاین و میزان آن بسیار تاثیر گذار است. بسیاری از افراد برای این به سراغ خریدهای حضوری نمی‌روند که برای آنها خسته کننده و وقت گیر است.

راحتی استفاده از سایت فروشگاهی   

در طراحی فروشگاه آنلاین سادگی حرف اول را می‌زند. سادگی درواقع یک طراحی بهینه و خوب است و 76 درصد از مصرف کنندگان با آن موافق هستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده مصرف کنندگان معتقدند که مهم‌ترین ویژگی یک وب سایت خوب سهولت استفاده از آن است. راحتی استفاده از یک فروشگاه آنلاین به خریداران کمک می‌کند تا هر چه سریعتر و بدون پیچیدگی غیر ضروری خرید نهایی خود را انجام دهند و آنچه را که می‌خواهند سریعتر و بیشتر استفاده کنند.

علاوه بر این در طراحی فروشگاه آنلاین و مراحل ساخت سایت فروشگاهی این موارد را باید در نظر بگیرید:

• ایجاد دسته های خرید

• افزودن فیلترها

• ترکیب قابلیت‌های مقایسه (مقایسه محصولات از نظر قیمت، جنس، نوع، برند و …)

شما همچنین می‌توانید نظرات مشتریان در ارتباط با یک محصول خاص را نیز در معرض دید دیگر مشتریان قرار دهید. این کار به خریداران دیگر کمک می‌کند تا سریع‌تر تصمیم گیری کنند و اقدام به خرید از فروشگاه آنلاین شما کنند. علاوه بر این می‌توانید بر روی یک وب سایت با یک طراحی ساده و بدون شلوغی هم سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که این سایت به همان سرعت در حال مرور افراد است.

پشتیبانی خوب از مشتریان

ویژگی فروشگاه آنلاین موفق

در همه انواع فروشگاه آنلاین و هر سایت فروشگاهی  امکان وجود مشکلاتی همچون خرابی سرورها و غیره وجود دارد یا حتی محصول شما ممکن است دچار خرابی شده باشد و مشتری از آن راضی نباشد یا حتی در تحویل دچار مشکل شده باشد. بنابراین صرف نظر از هر موضوعی که رخ بدهد شما باید خود را برای مواجهه با مشتریان ناراضی آماده کنید. این موضوع به حدی اهمیت دارد که به حفظ و جذب مشتریان جدید کمک قابل توجهی می‌کند. با توجه به گستردگی رسانه‌های اجتماعی اخبار مربوط به تجربیات بد و منفی مشتریان به سرعت پخش خواهد شد.

 

سرعت سایت فروشگاهی   

یکی دیگر از ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین موفق در زمینه طراحی فروشگاه آنلاین سرعت سایت فروشگاهی است. در واقع سرعت یک سایت فروشگاهی، شاخصی برای استفاده آسان از آن است. فروشندگان آنلاین باید ثانیه‌ها را نیز برای فروش در نظر بگیرند زیرا این موضوع به شدت بر رفتار خرید تجارت و فروشگاه الکترونیکی تاثیر گذار است. آمارها نشان داده است که 51 درصد از خریداران آنلاین در ایالات متحده سرعت پایین در داخل یک سایت فروشگاهی را علت اصلی ترک فروشگاه عنوان کرده‌اند. وب سایت‌ها در بازار تجارت الکترونیکی در ایالات متحده بیش از 500 میلیارد  دلار در سال به عنوان هزینه طراحی سایت فروشگاهی می‌پردازند.

استفاده از تصاویر با کیفیت در سایت فروشگاهی

اهمیت عکس با کیفیت برای سایت فروشگاهی

یکی دیگر از نکاتی که در مراحل ساخت سایت فروشگاهی اهمیت دارد و به موفقیت فروش شما کمک می‌کند، استفاده از تصاویر با کیفیت است. در حوزه تجارت الکترونیک یک تصویر بسیار بیشتر از کلمات ارزش دارد. استفاده از تصاویر مناسب در فروش آنلاین بسیار اهمیت دارد زیرا مشتریان امکان دیدن و لمس کردن محصول را از نزدیک ندارند و تنها باید از طریق یک یا چندین تصویر اقدام به خرید کنند.

در این زمینه بهتر است برای برخی از محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خود به فروش می‌رسانید به جای استفاده از تصاویر آماده در اینترنت از دوربین حرفه‌ای یا دوربین یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید و عکس‌هایی باکیفیت را در سایت یا پیج خود قرار دهید. برای اینکه مشتری بتواند تمامی ابعاد یک محصول را ببیند بهتر است از چندین زاویه از محصول عکس گرفته شود و امکان زوم شدن بر روی تصویر نیز وجود داشته باشد.

 در همه انواع فروشگاه آنلاین و هر سایت فروشگاهی  امکان وجود مشکلاتی همچون خرابی سرورها و غیره وجود دارد یا حتی محصول شما ممکن است دچار خرابی شده باشد و مشتری از آن راضی نباشد یا حتی در تحویل دچار مشکل شده باشد.

متن کامل برای توضیح محصولات

نیروی فروش شما در یک فروشگاه اینترنتی و سایت فروشگاهی توضیحات محصول هستند. استفاده از کلمات در واقع هنر نوشتاری شما را نشان می‌دهد و می‌تواند مردم عادی را به مشتریانی بالقوه تبدیل کند. در این زمینه شما نیاز به گذران دوره خاص یا مدرک خاصی ندارید و تنها باید محتوا نویسی را بر اساس آنچه مشتری به آن نیاز درد، تمرین کنید. برای این کار می‌توانید خودتان را به جای مشتری بگذارید و نکات زیر را نیز در توضیح هر کدام از محصولات خود مد نظر قرار دهید:

۱-  بر روی مزایای محصول تمرکز کنید ، یعنی اینکه محصول برای مشتریان چه کاری انجام می‌دهد و چه کاربردی دارد.

۲- از کلمات ساده برای توضیح استفاده کنید.

۳- برای افزایش خوانایی جملات، کمی کوتاه‌تر بنویسید.

۴- انگیزه افراد را برای خرید محصولات خود شرح دهید.

۵- همیشه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد و ویژه برای تمایز محصولات از رقیبان داشته باشید.

بهینه سازی و سئوی سایت فروشگاه آنلاین

لازمه یک فروش موفق پس از طراحی فروشگاه آنلاین آن است که در رتبه بندی گوگل به خوبی دیده شوید و مشتریان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. شما این کار را می‌توانید با استفاده از سئو انجام دهید. پیش نیاز این بهینه سازی استفاده از سایت ساز یا سیستمی برای سایت است که استانداردهای سئو در آن به خوبی رعایت شده باشد.

این کار کمک می‌کند تا شما در هنگام جستجوی مشتریان در اولین لینک‌های گوگل باشید. مسئولیت سئو سایت بر عهده خود شما است. برای مثال شما باید در محتوای سایت خود اصول سئو را رعایت کنید  و در کنار محتوای متنی، از محتوای تصویری و ویدئویی هم استفاده کنید.

جمع آوری نظرات کاربران

نظر کاربران در مورد سایت فروشگاهی

بررسی‌ها نشان داده است که حدود 92 درصد از خریداران فروشگاه آنلاین نظرات کاربران را می‌خوانند. بنابراین، این نظرات مشتریان است که کمک می‌کند تا محصولات باکیفیت از دیگر محصولات متمایز شوند. شاید با این توضیح تصور کنید که نظرات منفی و انتقاد آنها ممکن است دیگران را از خرید کردن از فروشگاه و سایت فروشگاهی شما منصرف کند اما برعکس این قضیه صحیح است. زمانی که در بخش نظرات، نظرات منفی و انتقادها وجود داشته باشد، بازدید کنندگان و مشتریان جدید متوجه خواهند شد که نقاط منفی محصول سانسور نشده و پس از خواندن نظرات با آگاهی بیشتری اقدام به خرید محصول می‌کنند.

در این زمینه برای مثال به وب سایت paiwen boards می‌توان اشاره کرد که در ارتباط با فروش تخته‌های چوبی شناور در آب فعالیت می‌کند. این وب سایت فروشگاهی نظرات کاربران را در قالب محتوا استفاده کرده و آنها را در وب سایت خود قرار می‌دهد. مدیریت این فروشگاه توانسته با همین یک کار ساده طرفداران بسیاری را به کسب و کار خود جذب کند.

درج لوگو در قسمت‌های مختلف فروشگاه آنلاین

لوگوها نماد یک برند یا سازمان هستند و داشتن یک لوگو و نشان دادن آن در طراحی فروشگاه آنلاین موجب ایجاد اعتبار بیشتر نزد مخاطبان شما می‌شود. این اعتماد اصلی‌ترین موضوعی است که خریداران برای اقدام به خرید به آن نیاز دارند. با داشتن لوگو و قرار دادن آن در قسمت‌های مختلف سایت فروشگاهی خود کمک می‌کنید تا مخاطبان اعتماد بیشتری به شما پیدا کنند و با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند.

 بررسی‌ها نشان داده است که حدود 92 درصد از خریداران فروشگاه آنلاین نظرات کاربران را می‌خوانند. بنابراین، این نظرات مشتریان است که کمک می‌کند تا محصولات باکیفیت از دیگر محصولات متمایز شوند.

نشان دادن موارد و محصولات مرتبط به خریداران

خریداران فروشگاه‌های اینترنتی معمولا به دنبال هیجان بیشتر هستند. برخی از عبارت‌ها می‌تواند هیجان زیادی در خریداران ایجاد کند؛ مانند این عبارت: شما احتمالا این موارد را نیز دوست خواهید داشت… بازاریابان اینترنتی به مدیران فروشگاه آنلاین توصیه می‌کنند که از این روش استفاده کنند زیرا نشان دادن محصولاتی که مرتبط با سلیقه مشتریان است موجب ایجاد جاذبه و انگیزه بیشتر در آنها برای خرید می‌شود. شاید این کار در ارتباط با مراحل ساخت سایت فروشگاهی، هزینه طراحی سایت فروشگاهی شما را افزایش بدهد اما نتیجه آن در نهایت برای شما بسیار چشمگیر خواهد بود.

برای مثال در یک فروشگاه آنلاین خریدار با خرید یک قهوه جوش با صفحه‌ای روبرو می‌شود که از او می‌پرسد آیا این قوطی قهوه فوری را نیز دوست دارید؟ با این کار به احتمال زیاد این قوطی قهوه فوری هم به قهوه جوش اضافه می‌شود. مشتریان این دست از فروشگاه‌های اینترنتی احساس می‌کنند در این فروشگاه، نیاز و سلیقه آنها درک می‌شود. کارشناسان حوزه بازاریابی اینترنتی معتقدند که اغلب این موارد پیشنهادی خریداری می‌شود.

پرداخت آنلاین امن و آسان در فروشگاه آنلاین

پرداخت امن برای سایت فروشگاهی

هیچ کدام از خریداران دوست ندارند که اطلاعات شخصی و مالی آنها فاش شود. بنابراین بهتر است در ارتباط با چگونگی ایجاد امنیت اطلاعات آنها توسط وب سایت خود به کاربرانتان توضیح بدهید. کلید پرداخت همواره باید در قسمتی از وب سایت شما قرار داشته باشد که به راحتی قابل دیدن باشد. انجام عملیات پرداخت با استفاده از این گزینه هم باید به آسانی صورت بگیرد و هر فردی هم با هر میزان از دانش و سواد بتواند به راحتی کار پرداخت خود را انجام دهد.

پرداخت در هنگام تحویل

از دیگر ویژگی‌های فروشگاه آنلاین موفق آن است که گزینه پرداخت در محل را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. اغلب مردم این گزینه را ترجیح می‌دهند به خصوص زمانی که اولین تجربه خرید آنها از فروشگاه آنلاین شما باشد. درواقع شما با این کار یک پیشنهاد بدون ریسک به مشتریان خود می‌دهید. این گزینه برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچک و نوپا مناسب است زیرا موجب اعتماد سازی بیشتر مشتریان شده و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم برای آنها است. این گزینه یکی از بهترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی موفق است.

 از دیگر ویژگی‌های فروشگاه آنلاین موفق آن است که گزینه پرداخت در محل را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. اغلب مردم این گزینه را ترجیح می‌دهند به خصوص زمانی که اولین تجربه خرید آنها از فروشگاه آنلاین شما باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع بندی

    • این روزها بسیاری از کالاها و خدمات از طریق فروشگاه آنلاین معرفی و عرضه می‌شوند. وب سایت‌های فروشگاهی با استفاده از یک اتوماسیون نرم افزاری امکان خرید را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند .
    • آمارها نشان می‌دهد که حدود 80 درصد از مشتریان و حتی بیشتر خرید اینترنتی خود را از فروشگاه آنلاین با استفاده از گوشی همراه انجام می‌دهند. بنابراین شما باید این تعداد را همیشه در نظر بگیرید.
    • در طراحی فروشگاه آنلاین سادگی حرف اول را می‌زند. سادگی درواقع یک طراحی بهینه و خوب است و 76 درصد از مصرف کنندگان با آن موافق هستند. بر اساس بررسی‌های انجام شده مصرف کنندگان معتقدند که مهم‌ترین ویژگی یک وب سایت خوب سهولت استفاده از آن است.
    • در همه انواع فروشگاه آنلاین و هر سایت فروشگاهی  امکان وجود مشکلاتی همچون خرابی سرورها و غیره وجود دارد یا حتی محصول شما ممکن است دچار خرابی شده باشد و مشتری از آن راضی نباشد یا حتی در تحویل دچار مشکل شده باشد. 
    • یکی دیگر از ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین موفق در زمینه طراحی فروشگاه آنلاین سرعت سایت فروشگاهی است. در واقع سرعت یک سایت فروشگاهی، شاخصی برای استفاده آسان از آن است.
    • یکی دیگر از نکاتی که در مراحل ساخت سایت فروشگاهی اهمیت دارد و به موفقیت فروش شما کمک می‌کند، استفاده از تصاویر با کیفیت است. در حوزه تجارت الکترونیک یک تصویر بسیار بیشتر از کلمات ارزش دارد.
    • نیروی فروش شما در یک فروشگاه اینترنتی و سایت فروشگاهی توضیحات محصول هستند. استفاده از کلمات در واقع هنر نوشتاری شما را نشان می‌دهد و می‌تواند مردم عادی را به مشتریانی بالقوه تبدیل کند.
    • لازمه یک فروش موفق پس از طراحی فروشگاه آنلاین آن است که در رتبه بندی گوگل به خوبی دیده شوید و مشتریان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. شما این کار را می‌توانید با استفاده از سئو انجام دهید.
    • لوگوها نماد یک برند یا سازمان هستند و داشتن یک لوگو و نشان دادن آن در طراحی فروشگاه آنلاین موجب ایجاد اعتبار بیشتر نزد مخاطبان شما می‌شود. این اعتماد اصلی‌ترین موضوعی است که خریداران برای اقدام به خرید به آن نیاز دارند.
    • هیچ کدام از خریداران دوست ندارند که اطلاعات شخصی و مالی آنها فاش شود. بنابراین بهتر است در ارتباط با چگونگی ایجاد امنیت اطلاعات آنها توسط وب سایت خود به کاربرانتان توضیح بدهید.
    • از دیگر ویژگی‌های فروشگاه آنلاین موفق آن است که گزینه پرداخت در محل را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. اغلب مردم این گزینه را ترجیح می‌دهند به خصوص زمانی که اولین تجربه خرید آنها از فروشگاه آنلاین شما باشد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.