چطور قهوه فروشی آنلاین بزنیم؟

0

ن روزها تقریباً همه افراد به قهوه خوردن عشق می‌ورزند و معمولاً یک دستگاه قهوه در خانه یا محل کار خود دارند! همین موضوع باعث شده تا سطح توقع افراد از کیفیت قهوه تا حد زیادی بالا رود. در این موقعیت شما می‌توانید با راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه مشتریان بسیاری برای خرید قهوه و ملزومات دیگر جذب کنید.

در این مطلب از پادرو به بررسی صفر تا صد فروش آنلاین قهوه پرداخته‌ایم، پس اگر این ایده برای شما هم جذاب می‌باشد، تا پایان این مقاله از مجله پادرو با ما همراه باشید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه چقدر هزینه دارد؟

با اینکه ایده برای قهوه فروشی بسیار جذاب است، اما قبل از هر چیز شما باید هزینه‌های اولیه و درصد سود حاصله را بسنجید. بگذارید از یک مثال ساده شروع کنیم: فرض کنید شما یک مغازه قهوه فروشی در خیابان باز کرده‌اید. برای این کار شما باید در مرحله اول یک مغازه تجاری را اجاره و رهن کنید. سپس آن را دکور کرده و در نهایت نیروهای انسانی کمکی را برای کار استخدام کنید.

در مرحله بعد باید کالاهای مورد نیاز را به میزان بالا تامین کرده و در قفسه‌های فروشگاه بچینید. یک مغازه با محصولات ناموجود چه در عالم واقعیت و چه دنیای مجازی می‌تواند مشتریان بسیاری را ناراضی کند. همچنین مغازه‌های تجاری بجز مخارج مذکور، هزینه‌هایی مانند قبض‌ها، مالیات، تعمیرات و خرج‌های غیرمترقبه‌ را نیز باید به لیست هزینه‌ها اضافه کنند. 

در مقابل یک فروشگاه اینترنتی فروش قهوه به جز مبلغی محدود برای خرید اولیه محصولات و هزینه طراحی سایت فروشگاهی، خرج دیگری ندارد! از سمت دیگر هنگامی که شما یک فروشگاه فیزیکی قهوه فروشی و اکسسوری دارید، نیاز به تبلیغات بسیار گسترده‌ای در منطقه مورد نظر خواهید داشت. مشتریان شما عمدتاً از همان محله هستند و کم پیش می‌آید که از منطقه دیگری به شما سر زده و خرید کنند.

اما در مورد فروشگاه اینترنتی قهوه و اکسسوری هرگز چنین نیست! مشتریان یک فروشگاه اینترنتی قهوه از سراسر کشور خواهند بود و درآمد فروشگاه اینترنتی شما چندین برابر مغازه فیزیکی خواهد بود. همچنین امکان خرید در تمامی ساعات کاری و حتی روزهای تعطیل عمومی نیز مهیا است.

بنابراین می‌توان سود حاصل از فروشگاه اینترنتی قهوه را چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان در ماه برآورد کرد.

راه اندازی قهوه فروشی آنلاین

مراحل راه اندازی قهوه فروشی آنلاین

پیشنهاد ما به شما برای راه اندازی سایت فروش قهوه این است که یک چک لیست تهیه کرده و مراحلی را که باید طی کنید را به دقت یادداشت کنید. این مراحل به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. شناسایی مشتریان و مخاطب هدف

یکی از مهم‌ترین مراحل در هنگام راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه، شناسایی طیف مخاطبان یا پرسونای مشتری است. پیش از هر چیز باید بدانید رابطه بین طیف مشتریان و محصولات رابطه‌ای متقابل است. این بدین معناست که شما باید نکته‌سنج باشید و نیازهای بازار را شناسایی کنید. هنگامی که محصولات مورد نیاز بازار را در فروشگاه اینترنتی خود موجود کنید، مطمئناً طیف مشتریان شما نیز وسیع‌تر از قبل خواهد شد. 

به‌طور کلی سه دسته از مشتریان را می‌توان برای تامین محصول در نظر گرفت:

  1. مشتریانی که به دنبال محصولات برند، لوکس و ترند روز هستند. این افراد بیشتر به دنبال خرید اجناس برند با کیفیت بسیار بالا هستند و در این صورت حاضرند تا پول قابل توجهی نیز بپردازند.  
  2. مشتریان با وضعیت اقتصادی متوسط که خواهان محصولات باکیفیت هستند. این افراد محصولات با کیفیت و برند با هزینه‌ای پایین‌تر از گروه اول می‌خواهند. 
  3. مشتریانی که به دنبال خرید عمده از شما هستند. این افراد معمولاً دارای کسب و کاری هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به قهوه و محصولات جانبی آن وابسته است. شما باید مشخص کنید که آیا می‌خواهد عمده فروشی هم کنید یا اینکه به خرده فروشی اکتفا خواهید کرد. اگر علاقه‌مند به عمده فروشی هستید، باید خدمات ویژه‌ای برای مشتریان عمده در نظر بگیرید. 

۲. انتخاب و تامین محصولات فروشگاه قهوه

در این بخش تمام محصولاتی که می‌توانید در فروشگاه آنلاین قهوه فروشی خود موجود کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. هرچند شما می‌توانید براساس بودجه خود برخی از این محصولات را حذف کنید اما هرگز فراموش نکنید محصولات متنوع‌ با فروش بیشتر، رابطه‌ی مستقیم دارد. 

  • انواع دانه قهوه بو داده شامل دانه‌های ربوستا و عربیکا 
  • انواع‌ قهوه‌های آسیاب شده مناسب برای موکاپات، فرنچ‌پرس، دستگاه خانگی، دستگاه صنعتی و کمکس
  • قهوه‌های فوری 
  • پودر قهوه ترک
  • قهوه‌های برند خارجی مانند لاواتزا، ایلی و استارباکس 
  • نوشیدنی و قهوه‌های خاص مانند قهوه سبز، قهوه عربی، مالاسا، پودر هات چاکلت، ماچا و…
  • وسایل سرو چای ماچا
  • انواع دمنوش
  • ماگ‌های مخصوص دم کردن دمنوش
  • انواع شکلات 
  • دستگاه اسپرسو خانگی، قهوه ساز کپسولی، اسپرسو ساز
  • نانوپرس
  • آسیاب دستی و آسیاب برقی 
  • موکاپات و جزوه (قهوه جوش)
  • کتل یا کتری مخصوص برای کمکس و… 
  • اسکیل یا ترازوی دیجیتال
  • فرنچ پرس 
  • همزن برقی کوچک برای فوم شیر 
  • پیچر شیر 
  • ظروف نگهداری و سرو قهوه (فنجان با سایزهای مختلف، ماگ، تراول ماگ، بانک قهوه)
  • تمپر 
  • پودرها و مایعات مخصوص تمیز کردن دستگاه اسپرسو 

چگونگی تامین محصول

برای تامین محصول قهوه فروشی اینترنتی نیز مانند بقیه فروشگاه‌ها شما باید به دنبال واردکنندگان و پخش‌کنندگان محصول باشید. در این بخش مهم‌ترین کار رایزنی برای خرید عمده یا جز از این فروشندگان با قیمتی مقرون به صرفه است.

قیمت گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی باید به نحوی انجام شود که همچنان قیمت تمام شده شما از دیگر فروشندگان آنلاین قهوه پایین‌تر باشد تا بتوانید با آنها به رقابت بپردازید.

همچنین در این راه شما می‌توانید در بخش ماگ و فنجان از هنرمندان گمنام سرامیک و سفال نیز کمک بگیرید. فراموش نکنید محصولاتی که قرار است در فروشگاه موجود کنید باید در دو طیف قیمتی ارزان و گران (کیفیت متوسط و کیفیت بالا) طبقه‌بندی شوند. 

قهوه فروشی آنلاین

دراپ شیپینگ یا فروش

دراپ شیپینگ یکی از جدیدترین متدها برای فروش آنلاین شاپ‌ها است. در این روش شما نیازی به انبارداری محصولات ندارید. بلکه با تامین‌کننده و عمده فروش تماس گرفته و با آنها قراردادی خواهید بست. سپس بدون خرید و انبار کردن، محصول مورد نظر را در سایت خود قرار می‌دهید.

زمانی که مشتری جنس مورد نظر را خریداری کرد، کافی‌ست تا با عمده فروش یا تامین‌کننده تماس بگیرید تا محصول را به همان اندازه که مشتری طلب کرده با احتساب قیمت عمده‌، آماده و برای شما ارسال کند. در این روش شما بدون اینکه از پیش سرمایه‌ای را برای انبار کردن محصولات در نظر بگیرید، می‌توانید محصولات را بفروشید و سود مورد نظر را بر روی آن لحاظ کنید.

۳. عکاسی، تولید محتوا و قیمت‌ گذاری

پس از مرحله تامین محصول، زمان راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه به‌طور رسمی فرا رسیده است. در این بخش شما لازم است از محصولات خود عکس‌برداری کنید. بهتر است تصاویر یک تم به‌خصوص (معمولاً عکس‌های فروشگاهی پشت سفید هستند) را دنبال کنند. پس از قرار دادن این تصاویر در دسته‌بندی‌های مرتبط، مرحله بعدی قیمت‌گذاری است. در این مرحله شما باید چند فاکتور را در نظر داشته باشید:

  • درصد سود بر روی هر محصول 
  • درصد سود بر روی فروش‌های عمده 
  • هزینه تقریبی بسته‌بندی 
  • هزینه‌های جانبی شامل کارت ویزیت تبلیغاتی، برچسب لوگو، پلاستیک‌های بادکنکی محافظ و…
  • هزینه پست (آیا می‌خواهید هزینه پست به صورت تشویقی بر عهده خودتان باشد یا مشتری؟) 

۴. ساخت فروشگاه اینترنتی قهوه با پادروشاپ

رحله آخر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه، طراحی یک سایت کامل فروشگاهی است. راه‌های مختلفی برای ساخت سایت فروشگاهی وجود دارد که البته بعضاً هزینه‌های زیادی را متوجه شما خواهد کرد. اما استفاده از فروشگاه‌ سازهایی همچون پادروشاپ یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌هاست.

پادروشاپ کمک می‌کند تا وبسایت فروشگاهی اختصاصی خود را با تمام امکانات مورد نیاز مشتری بسازید. سایت ساخته شده به خوبی در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل قابل استفاده است و می‌تواند ترافیک ورودی خوبی برای سایت شما داشته باشد.

همچنین قالب‌های آماده این فروشگاه‌ها دارای تمام امکانات مانند بخش دسته‌ بندی‌ محصولات، امکان ایجاد کد تخفیف برای جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف (در بسیاری از مواقع به حساب پادرو)، قسمت مدیریت مشتریان و سفارش‌ها، درگاه پرداخت اینترنتی امن، پنل پیامکی و … است. 

برای طراحی وبسایت فروشگاهی توسط پادروشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی رایگان اینستاگرامی کنید. 
  2. پس از ثبت نام در پادروشاپ باید فروشگاه اینستاگرامی خود را به پادرو متصل کنید.
  3. لینکی که پادرو به شما می‌دهد را در بایو (Bio) پیج اینستاگرامی‌تان وارد کنید. 
  4. در مرحله بعد باید تعداد موجودی‌ هر محصول را وارد کرده و قیمت گذاری کنید. 
  5. در مرحله پایانی، مشخصات کامل کاربری خود را در پروفایل سایت تکمیل کنید. 

همچنین الزامی به داشتن فروشگاه اینستاگرامی ندارید! شما می‌توانید پس از ثبت نام و ساخت فروشگاه خود،وارد «فروشگاه من» شده و محصولات خود را همراه با محتوای موردنیاز و قیمت گذاری، وارد کنید.  

علاوه‌بر موارد فوق، پادروشاپ به شما این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به دفاتر پستی، مرسوله‌ها را به مقصد مشتری ارسال کنید. این بدین معناست که در صورت داشتن فروشگاه پادروشاپی و پس از تعیین نحوه ارسال مرسوله، مامور پستی درب منزل شما مراجعه کرده و بسته پستی را از شما تحویل می‌گیرند.

این امکان می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشد. فراموش نکنید که شما قرار است به یک فروشگاه موفق با سفارش‌های بالا تبدیل شوید و قرار نیست برای هر سفارش به واحد پستی مراجعه کنید!

سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه

درآمد یک فروشگاه اینترنتی قهوه چقدر است؟

درآمد فروشگا‌ه‌های اینترنتی قهوه معمولاً بالا است. زیرا قهوه یک کالای مصرفی‌ست که تمامی اقشار جامعه به خرید آن علاقه‌مندند. همچنین فروش اکسسوری و دستگاه‌های قهوه می‌تواند درآمد بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد. 

بهترین روش برای فروش آنلاین قهوه و ملزومات آن چیست؟

به دو روش مغازه فیزیکی و فروشگاه اینترنتی قهوه می‌توان به فروش قهوه و ملزومات آن پرداخت. اما روش فروشگاه اینترنتی قهوه می‌تواند سود بیشتری نصیب شما کند. زیرا در این روش شما دیگر قرار نیست مخارجی همچون اجاره، رهن، انبارداری، هزینه نیروی کار و… بپردازید. 

در کنار قهوه در فروشگاه اینترنتی‌ خود چه محصولی بفروشیم؟

شما می‌توانید در کنار قهوه محصولاتی همچون شکلات، انواع ظرف سرو مانند ماگ و فنجان، آسیاب دستی و برقی، پودرهایی همچون هات چاکلت و ماسالا، دستگاه اسپرسو خانگی، فرنچ پرس و… بفروشید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.