9 نکته در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال با پست

0

این روزها بسیاری از افراد اقدام به تأسیس آنلاین شاپ‌های متفاوت و ایجاد کسب‌وکاری برای خود کرده‌اند. یکی از نکاتی که می‌تواند به این افراد در بهبود کیفیت و رضایت مشتریانشان کمک کند، بسته بندی استاندارد محصولات مختلف است. با بسته‌بندی مناسب این محصولات، در هنگام پست صدمه نمی‌بینند و به مشتریان به راحتی و با خیال راحت از سالم بودن کالاها می‌توانند آن‌ها را سفارش دهند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال کالاهای متفاوت با پست نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت بسته بندی استاندارد

اهمیت بسته بندی استاندارد

باید بدانید که یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش اعتماد مشتریان آنلاین شاپ‌ها پس از کیفیت و قیمت مناسب، بسته‌بندی است. باید بدانید که اگر از بسته‌بندی مناسب استفاده کنید، مشتریان موقع باز کردن سفارش‌های خود حس بهتری دارند و به همین دلیل باز هم به سراغ شما خواهند آمد. بسته‌بندی جذاب و مناسب می‌تواند شما را در میان رقبا متمایز کند و مشتریان بیشتر به کسب‌وکار شما اعتماد کنند.

بسته بندی استاندارد از جمله مواردی است که در میزان اعتماد افراد به یک کسب‌وکار و همچنین جابه‌جایی مناسب و راحت کالاها تأثیر بسیاری دارد.

انواع بسته‌ بندی استاندارد کالاها

با توجه به موارد و نکات بسیاری باید بسته‌بندی مناسب را انتخاب کرد. در بازار مواد بسیاری وجود دارند که می‌توانند به عنوان بسته محصولات متفاوت از آن‌ها استفاده کرد. اما باید با توجه به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، از بسته بندی استاندارد و مناسب برای کالاهای خود استفاده کنید. انواع بسته‌ها عبارتند از:

1- جعبه

اولین نوع از وسایلی که از آن برای بسته‌ بندی استاندارد کالاهای متفاوت استفاده می‌شود، جعبه است. جعبه‌ها خود انواع، سایزها و جنس‌های متفاوتی دارند که شما باید با توجه به وزن، ابعاد و جنس کالا از بهترین آن‌ها استفاده کنید. باید بدانید که برای کالاهای شکستنی بهتر است از جعبه به همراه اشیا محافظ مانند پوشال و پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید تا به کالا صدمه وارد نشود. مشتریانی که کالای صدمه دیده به دستشان برسد، بخشی از اعتماد خود به کسب‌وکار مورد نظر را از دست می‌دهند. به همین دلیل یکی از بهترین بسته‌بندی‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، جعبه‌های متفاوت است.

2- پاکت پستی

پاکت پستی یکی دیگر از مواردی است که می‌توان برای بسته بندی استاندارد از آن استفاده کرد. این پاکت‌ها پدی نایلونی دارند و تا حدی از کالاها در برابر ضربه محافظت می‌کنند. بهتر است برای ارسال کالاهای کوچک از بهترین گزینه یعنی پاکت‌های پستی استفاده کنید. این پاکت‌ها معمولاً به راحتی بازیافت می‌شوند و به همین دلیل برای طبیعت و محیط‌زیست نیز مضر نیستند. البته در برخی از این پاکت‌های پستی از پدهای نایلونی استفاده شده، که این نوع از پاکت‌ها آن‌قدرها هم با محیط‌زیست سازگار نخواهند بود.

3- جعبه‌های سفارشی

شاید بهترین و جذاب‌ترین گزینه برای بسته‌بندی مناسب، جعبه‌های سفارشی باشند. جعبه‌های سفارشی معمولاً به هزینه بیشتری برای ساخت و آماده‌سازی نیاز دارند اما می‌توانند سطح کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این کار باعث می‌شود تا برای مدتی طولانی در ذهن مشتریان باقی بمانید. جعبه‌های سفارشی را باید با توجه به وزن، ابعاد و میزان آسیب‌پذیری کالاها طراحی کرد. اما چون این جعبه‌ها طراحی می‌شوند، مشکل خاصی در خصوص ابعاد نخواهید داشت. این روزها شرکت‌های بسیاری کار ساخت جعبه‌های سفارشی را انجام می‌دهند و شما تنها لازم است با آن‌ها تماس بگیرید و سفارش خود را به آن‌ها دهید تا جعبه‌های مناسب خود را داشته باشید.

برای بسته‌بندی کالاها با توجه به نوع و اندازه آن، می‌توانید از جعبه، بسته‌های پستی و کارتن‌های سفارشی مناسب استفاده کنید.

بسته را با چه چیزهایی می‌توان پر کرد؟

بسته را با چه چیزهایی می‌توان پر کرد؟

علاوه بر خود جنس بسته، باید بسته و مخصوصاً جعبه‌ها را با استفاده از پر کننده‌هایی مناسب پر کرد. این کار باعث می‌شود تا کالاهای موجود درون بسته تکان نخورند و آسیب نبینند. پر کننده‌های متفاوت و بسیاری در بازار وجود دارد که باید از هر کدام با توجه به نیاز خود استفاده کنید. انواع موادی که می‌توانید بسته بندی استاندارد را با آن کامل کنید، عبارتند از:

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت یکی از کاغذهای متنوع و انعطاف‌پذیر برای پر کردن بسته‌های متفاوت است. شما می‌توانید این کاغذها را ببرید، مچاله کنید و به اشکال متفاوت در بیاورید تا فضاهای خالی بسته شما را پر کنند. باید بدانید که این کاغذها به راحتی بازیافت می‌شوند و در آن‌ها مواد شیمیایی بسیار کمی استفاده شده است. به همین دلیل برای طبیعت و محیط‌زیست ضرر بسیار کمی دارند و می‌توان با خیال راحت در این خصوص از آن‌ها استفاده کرد.

بالشتک‌های هوا

بالشتک‌های هوا یکی دیگر از مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای پر کردن بسته‌های خود استفاده کنید. یکی از مواردی که حتماً باید در بسته بندی استاندارد به آن توجه کنید پر کردن آن با مواد مناسب است. اگر در جعبه یا بسته شما، فضای خالی بسیاری وجود دارد، می‌توانید از بالشتک‌های هوا برای پر کردن آن استفاده کنید. باید بدانید که این بالشتک‌ها قیمت بالایی ندارند و می‌توان آن‌ها را در شرایط خاصی بازیافت کرد اما کاملاً با محیط‌زیست سازگار نیستند.

پلاستیک حباب‌دار

پلاستیک حباب‌دار یکی دیگر از موادی است که برای پر کردن بسته‌های متفاوت از آن استفاده می‌شود. معمولاً از پلاستیک حباب‌دار برای بسته‌بندی کالاهای حساس و آسیب‌پذیر استفاده می‌کنند. باید بدانید که بسیاری از کودکان و حتی بزرگ‌سالان به ترکاندن حباب این پلاستیک‌ها علاقه دارند و این مورد باعث می‌شود علاوه بر بسته بندی استاندارد و مناسب، برای مشتریان خود سرگرمی نیز ایجاد کنید.

فوم بسته‌بندی

فوم بسته‌بندی یکی دیگر از مواردی است که برای بسته‌بندی کالاهای حساس و آسیب‌پذیر از آن استفاده می‌شود. این فوم بسیار سبک است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد تا بسته‌ استاندارد و مناسبی ایجاد کرد. البته باید بدانید که این محصول قابلیت بازیافت ندارد و به همین دلیل سازگار با محیط‌زیست نیست.

قوانین مهم در بسته بندی استاندارد

قوانین مهم در بسته بندی استاندارد

باید بدانید که چند قانون عمومی برای بسته‌ بندی استاندارد تمام مرسولات وجود دارد. رعایت این قوانین باعث می‌شود تا کالاهای شما سالم و بدون آسیب به مقصد برسند. عدم توجه به هر کدام از این موارد باعث می‌شود تا با مشکلاتی در زمینه بسته‌بندی مواجه شوید. مواردی که باید به آن‌ها توجه شود، عبارتند از:

1- عدم وجود فضای خالی در بسته

یکی از اولین اصول بسته بندی استاندارد، عدم وجود فضای خالی در آن است. باید بدانید که فضای خالی باعث تکان خوردن بیش از حد کالا در بسته می‌شود و همین امر می‌تواند به آن آسیب برساند.

2- عدم وجود رطوبت

کالاها باید به نوعی بسته‌بندی شوند که در روزها یا شرایط بارانی، رطوبت به آن‌ها نفوذ نکند. رطوبت از جمله مواردی است که باعث از بین رفتن بسیاری از کالاها می‌شود و به همین دلیل در شرایطی که رطوبت زیاد است، باید از بسته‌بندی‌های ضد آب استفاده کنید. این کار حتی با کشیدن یک کیسه پلاستیکی روی بسته نیز امکان‌پذیر است.

3- قابلیت جابه‌جایی مناسب

اگر بسته‌بندی به صورتی باشد که نتوان آن را به راحتی جابه‌جا کرد، دیگر نمی‌توان آن را در میان بسته‌بندی‌های استاندارد و مناسب قرار داد. بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که تحمل وزن کالا را داشته باشد و بتوان آن را به آسانی و بدون صدمه دیدن جابه‌جا کرد.

عدم وجود فضای خالی در بسته، عدم آسیب رساندن رطوبت به محصولات و قابلیت جابه‌جایی مناسب از جمله مواردی است که در هنگام بسته‌بندی باید به آن‌ها توجه بسیاری داشته باشید.

انواع بسته بندی استاندارد برای پست

حال که با انواع بسته بندی استاندارد و محصولاتی که می‌توان از آن برای پر کردن بسته‌ها استفاده کرد آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا در خصوص بسته بندی استاندارد برخی محصولات خاص برای ارسال با پست نکاتی را بیان کنیم. از مهم‌ترین محصولاتی که برای ارسال با پست به بسته‌بندی خاص نیاز دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بسته بندی استاندارد دارو

دارو از جمله کالاهایی است که برای ارسال آن باید به بسته‌بندی توجه بسیار زیادی کرد. بسته بندی استاندارد دارو باید با توجه به نوع و شرایط لازم آن صورت گیرد. برخی داروها را باید در دمای پایین نگهداری کرد و به همین دلیل باید از کول باکس برای آن‌ها استفاده کرد. عدم خنک ماندن این داروها در زمان حمل‌ونقل باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. برخی داروها نیز در ظرف‌های شکستنی نگهداری می‌شوند. به همین دلیل باید بسته‌بندی آن‌ها به گونه‌ای باشد که در زمان جابه‌جایی هیچ فشار و ضربه‌ای به آن‌ها وارد نشود.

بسته بندی استاندارد کتاب

کتاب از کالاهایی است که کمتر از سایر کالاها صدمه می‌بیند اما بسته‌بندی آن نیز نیازمند توجه به نکاتی است. معمولاً کتاب‌ها را در سلفون می‌پیچند تا رطوبت به آن‌ها آسیب نرساند و همچنین صفحات آن تا نخورند. در زمان‌هایی که کتاب‌ها نفیس و ارزشمند هستند می‌توانید آن‌ها را پس از پوشاندن با سلفون در پاکتی مقوایی قرار دهید و پس از آن، کتاب‌ها را در جعبه به صورت مناسب بچینید.

سایر بسته‌بندی‌های کالاها

در بسته‌بندی برخی از کالاهای دیگر نیز باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. برای آگاهی بیشتر در خصوص بسته‌بندی لباس و شیرینی می‌توانید مطالب مربوط به آن را مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    9 نکته مهم در بسته بندی استاندارد کالا

    9 نکته مهم در بسته بندی استاندارد کالا

    توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا بسته‌بندی و حمل‌ونقل کالاها به شکلی مناسب‌تر انجام شود. این نکات را شاید نتوان نکات اساسی و استاندارد برای کار بسته‌بندی دانست اما به شما و مأمور حمل‌ونقل در رساندن بهتر بسته کمک خواهند کرد و رضایت بیشتر مشتریان را به همراه خواهند داشت. این نکات عبارتند از:

    1- استفاده از قلم و رنگ مناسب

    در یک بسته بندی استاندارد، باید آدرس و نشانی گیرنده با خط خوانا و با استفاده از قلم و رنگ مناسب نوشته شود. عدم توجه به این موارد ممکن است باعث شود تا مأمور رساندن کالا نتواند آدرس را به درستی بخواند و همین امر باعث شود تا با مشکلاتی نظیر دیر رساندن یا نرساندن کالا مواجه شوید. این کار در ذهن مشتریان تأثیر منفی‌ خواهد گذاشت. نوشتن آدرس با اندازه بسیار بزرگ یا بسیار ریز هم نامناسب است.

    2- استفاده از برچسب

    یکی از کارهایی که برای یک شکل کردن و اصولی‌تر کردن بسته‌بندی می‌توانید انجام دهید، استفاده از برچسب‌های پرینت شده است. درست است که این کار هزینه‌ای برای خرید پرینتر و برچسب به شما تحمیل می‌کند اما آدرس شما را بسیار خواناتر و جذاب‌تر می‌کند. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر مأمور رساندن کالا، مشتریان نیز حس بهتری داشته باشند.

    3- عدم وجود غلط املایی

    در نوشتن توضیحات محصول، آدرس و سایر موارد حتماً توجه داشته باشید که غلط املایی وجود نداشته باشد. داشتن غلط املایی در نوشته‌ها باعث کاهش اعتبار شما نزد مشتریانتان خواهد شد. به همین دلیل توجه بسیار زیادی به این نکته داشته باشید.

    4- مهر و موم درست بسته

    یکی دیگر از اصول بسته بندی استاندارد، مهر و موم اصولی بسته است. با این کار مشتری خیالش راحت است که بسته در مسیر باز نشده و مشکلی برای آن پیش نیامده است. تصور کنید که بسته‌ای به دست شما می‌رسد که مهر و موم نیست و باز شده است. چه احساسی در خصوص آن خواهید داشت؟ این همان احساسی است که به مشتریان دست می‌دهد و به همین دلیل باید در این خصوص توجه بسیار زیادی داشته باشید.

    5- باز شدن آسان بسته‌بندی

    بسته بندی استاندارد باید به گونه‌ای باشد که به آسانی و بدون مشکل خاصی باز شود. در صورتی که افراد برای باز کردن بسته‌بندی با مشکلات بسیاری مواجه شوند، از بسته‌بندی خوششان نخواهد آمد و در ذهنشان تأثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل باید از بسته‌بندی مناسبی استفاده کنید که به خوبی مهر و موم شود اما در عین حال به راحتی نیز باز شود.

    6- بسته‌بندی شکیل

    بسته‌بندی شکیل و زیبا یکی دیگر از مواردی است که توجه به آن باعث ایجاد حس مثبت در مشتریان خواهد شد. بسته‌بندی جذاب و شیک باعث می‌شود تا مشتریان حس بسیار بهتری نسبت به کسب‌وکار شما داشته باشند. همچنین این بسته‌بندی شیک باید مناسب باشد و سایر شرایط را نیز داشته باشد.

    7- هزینه بسته‌بندی کالاها

    نکته دیگری که باید در بسته بندی استاندارد به آن توجه کنید، هزینه بسته‌بندی است. اگر هزینه بسته‌بندی بسیار زیاد باشد، باعث می‌شود تا از سود شما کاسته شود و یا مجبور شوید هزینه بسته‌بندی را از مشتریان دریافت کنید. این کار به صورت کلی باعث افزایش قیمت کالاهای شما خواهد شد و در نهایت باعث کاهش تعداد مشتریان می‌شود. همچنین اگر از بسته‌بندی بسیار ارزان استفاده کنید، قطعاً گزینه‌های جذابی به دست نخواهید آورد و همین امر باعث می‌شود تا کالاها با بسته‌بندی جذاب و مناسب به دست مشتریان نرسد. پس در هنگام انتخاب بسته‌بندی علاوه بر شیک و جذاب بودن، باید به قیمت آن نیز توجه کنید.

    8- استفاده از لوگو

    استفاده از لوگو روی بسته‌بندی یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان به راحتی بدانند که بسته از کدام آنلاین شاپ برای آن‌ها ارسال شده است. به همین دلیل می‌توانید از لوگو و نام برند خود روی جعبه یا بسته‌بندی استفاده کنید تا هم برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته باشد و هم این که تبلیغات ساده و جذابی برای برند خود کرده باشید.

    9- استفاده از بسته‌بندی با قابلیت جابه‌جایی مناسب

    در صورتی که از یک بسته‌بندی‌ نامناسب استفاده کنید که جابه‌جایی آن سخت باشد یا احتمال پاره شدن بسته‌بندی وجود داشته باشد، با مشکلات بسیاری مانند عدم جذابیت برای مشتریان مواجه خواهید شد. همچنین اگر طراحی بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که در هنگام جابه‌جایی آسیب ببیند از جذابیت آن کاسته خواهد شد. به همین دلیل باید در هنگام طراحی بسته‌بندی به این نکات نیز توجه بسیاری داشته باشید.

    یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    جمع‌بندی

    • بسته بندی استاندارد از جمله مواردی است که در میزان اعتماد افراد به یک کسب‌وکار و همچنین جابه‌جایی مناسب و راحت کالاها تأثیر بسیاری دارد.
    • برای بسته‌بندی کالاها با توجه به نوع و اندازه آن، می‌توانید از جعبه، بسته‌های پستی و کارتن‌های سفارشی مناسب استفاده کنید.
    • توجه داشته باشید که در بسته‌بندی فضای خالی وجود نداشته باشد و به نوعی آن را بسته‌بندی کنید که رطوبت به محصولات آسیب نرساند.
    • فضای خالی بسته را می‌توانید با مواد متفاوتی مانند پلاستیک‌های حباب‌دار، فوم و کاغذ کرافت پر کنید. از هر کدام از این موارد باید با توجه به نکات مربوط به آن استفاده کنید تا بهترین بسته‌بندی را داشته باشید.
    • در هنگام بسته‌بندی به مواردی مانند استفاده از فونت و قلم مناسب یا برچسب، جذابیت و استحکام مناسب جعبه و موارد دیگری توجه کنید تا بهترین بسته‌بندی را داشته باشید.
    • هزینه بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. بسته‌بندی بسیار ارزان از کیفیت کار می‌کاهد و بسته‌بندی گران باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها و محصولات شما خواهد شد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    containercorp

    Quora

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.