بسته بندی لباس با 6 ایده خلاقانه و ترفندهای کاربردی

0

بسته بندی لباس یکی از بخش‌های مهم بازاریابی فروشگاه‌های آنلاین به شمار می‌آید که برای برخی کسب‌وکارها مانند یک فرصت محسوب می‌شود. هرچند مشاغلی نیز هستند که به راحتی از کنار این مسئله عبور می‌کنند و هیچ ایده‌ای برای استفاده از آن به بهترین وجه ندارند. اما آیا هیچ می‌دانستید که بسته‌بندی محصول می‌تواند در برندسازی شرکت شما نقش داشته باشد؟ شما با استفاده از یک بسته‌بندی منحصربه‌فرد می‌توانید ذهن مخاطب را برای خرید دوباره آماده کنید و ارزش‌های تجارت خود را با مصرف‌کنندگان بالقوه در میان بگذارید تا موجب ترغیب آن‌ها به خرید از خود شوید. در یک کلام، بسته‌بندی مناسب می‌تواند شما را از همه رقبا متمایز کند. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

ایده های بسته بندی لباس

طبق آمار به دست آمده از خریداران آنلاین آمریکایی، از هر 4 مشتری، 3 نفر از آن‌ها توجه ویژه‌ای به بسته‌ بندی لباس دارند و آن را با‌اهمیت می‌دانند. اما شاید از خود بپرسید که چرا یک بسته‌بندی ساده می‌تواند برای برند شما اهمیت داشته باشد؟ یا اینکه چگونه باید از آن استفاده کنید؟ برای پاسخ کافی است کمی در اطراف خود دقیق شوید. این روزها همه چیز در مد و ظاهر خلاصه می‌شود. البته که ظاهر تنها کلید اصلی رشد تجارت شما نیست، اما به عنوان یک عامل تعیین‌کننده، اثرات فوق‌العاده‌ای دارد.

حتی اگر محصول شما آن کیفیت عالی را نداشته باشد، یک بسته‌بندی حرفه‌ای می‌تواند بخش زیادی از نواقص کار شما را بپوشاند. ایده‌های بسته بندی لباس باعث می‌شوند تا برند شما بسیار بهتر و بیشتر از گذشته درک شود. ضمن اینکه به مخاطب چنین حسی القا می‌شود که ارزش زیادی برای شما دارد. به همین دلیل تغییر استراتژی در طراحی یک بسته پستی محصول می‌تواند یکی از عناصر متمایز‌کننده برای شما باشد. در اینجا ایده‌هایی وجود دارند که می‌توانند با خلاقیت ذهنی شما ترکیب شوند و طرح‌های فوق‌العاده‌ای را برای بسته‌بندی محصولات ایجاد کنند.

آویزان کردن برچسب ها

آویزان کردن برچسب‌ها

شاید در نظر شما استفاده از یک برچسب آویزان سفارشی‌شده کار ساده‌ای به‌نظر برسد، اما فراموش نکنید که در برندسازی باید همه جزئیات را در نظر بگیرید. در صنعتی که ظاهر حرف اول را می‌زند، مشتریان همه چیز را با قدرت چشمان خود دنبال می‌کنند. بررسی اولیه برای ایجاد یک دید قدرتمند از برند شما اهمیت زیادی دارد. شما علاوه بر ایجاد یک ظاهر متمایز با کمک برچسب‌ها، می‌توانید اطلاعات جالبی را از محصول خود روی برچسب درج کنید. با این کار دل مخاطب را بیش از پیش به دست می‌آورید.

بسته بندی لباس به اندازه خود لباس می‌تواند در جلب‌ توجه مشتریان مؤثر باشد و منجر به رشد برند شود.

طراحی زیبای جعبه‌ محصول

باور کنید یا نه، استفاده از جعبه‌های بسته بندی لباس به اندازه خود لباس اهمیت دارند. مشتریان شما قبل از اینکه بخواهند نگاهی به محصول شما داشته باشند، جعبه آن را از دید می‌گذرانند، پس حتی جعبه بسته‌بندی می‌تواند در تصمیمات آینده مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی اثرگذار باشد. طراحی جعبه بسته‌بندی می‌تواند به عنوان یک روش بازاریابی بی‌صدا برای شما تلقی شود. پس باید از این روش به شکلی همه جانبه استفاده کنید.

  • طراحی جعبه بسته بندی لباس می‌تواند برند شما را از سایر نمونه‌های مشابه متمایز و برجسته کند.
  • بسته‌بندی‌ها می‌توانند علاوه بر انتقال جذابیت، اطلاعات مناسبی را که مشتریان نیاز دارند، در خود جای دهند.
  • یک بسته‌بندی باکیفیت می‌تواند از محصول شما محافظت کند.

بیشتر بخوانید: 10 ایده‌ی جالب بسته بندی خلاقانه برای کسب‌و‌کارهای خانگی

استفاده از نوار بسته بندی لباس

یک نوار بسته‌بندی ساده از جنس کاغذ یا پارچه یا حتی پلاستیک، می‌تواند به عنوان یک ایده ناب در سفارشی‌سازی برند شما هنگام پست یک محصول کمک‌کننده باشد. شما می‌توانید از این نوار استفاده چندمنظوره داشته باشید و علاوه بر زیباسازی محصول خود و مارک‌دار نشان دادن سفارش مشتری، برخی اطلاعات را درباره محتویات درون بسته با او به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید طرحی را برای نوار بسته‌بندی خود انتخاب کنید که با صدای برند شما همخوانی داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب

هیچ می‌دانستید که رنگ بدون شک مهم‌ترین نشانه در بسته بندی لباس محسوب می‌شود؟ پس شما که نمی‌خواهید به سادگی از کنار این مسئله عبور کنید؟ در زمانی که رنگ‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از اطلاعات حسی خوب یا بد را از یک مارک تجاری به مصرف‌کننده منتقل کنند، چرا نباید برای این بخش از لجستیک کسب‌وکار خود هم طرح و برنامه داشته باشید؟

رنگ‌ها نقشی کلیدی در جلب توجه خریداران دارند. یک رنگ و طرح رنگی متمایز می‌تواند ویژگی‌های برند شما را ارزشمند جلوه دهد و بر تجربه خرید مشتری از شما اثرات مطلوبی بگذارد. همان‌طور که 85 درصد از مشتریان می‌گویند که رنگ تأثیر زیادی در خرید یک محصول دارد، تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان هم هستند که رنگ بسته بندی لباس توجه آن‌ها را چه به صورت خودآگاه و چه به شکلی ناخودآگاه جلب می‌کند.

بنابراین درک روانشناسی رنگ‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت برند شما داشته باشد. همان‌قدر که یک رنگ قدرتمند در برندسازی مؤثر است، استفاده از یک رنگ ضعیف هم می‌تواند در انتقال یک پیام منفی از تجارت شما اثرگذار باشد. هنگام انتخاب رنگ مناسب بسته بندی لباس برای برند خود باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • رنگ‌ها را به شکل ساده و تنها در 2 یا 3 مکمل رنگی انتخاب کنید، زیرا مردم سادگی را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند.
  • در هنگام انتخاب رنگ سعی کنید کنتراست آن را نیز در نظر بگیرید.
  • بر اساس بازار هدف خود و جنسیت مشتری از رنگ‌ها استفاده کنید.
  • قبل از انتخاب رنگ مناسب، گزینه‌های رنگی مختلف را امتحان کنید.
    • نظرات مثبت و منفی خریداران را ردیابی و آن‌ها را در روندهای بسته‌بندی بعدی بهینه‌سازی کنید.
  • در انتخاب رنگ باید به پیامی که قرار است منتقل کنید، توجه داشته باشید.

در نظر گرفتن روانشناسی رنگ‌ها، استفاده از برچسب‌های آویزان در کنار استفاده از نوارهای طراحی، در ایجاد یک بسته‌بندی مناسب تأثیرگذار هستند.

بسته بندی با کاغذ کرافت

بسته بندی با کاغذ کرافت

استفاده از کاغذهای سفارشی طرح‌دار یا کاغذ کرافت برای پیچیدن ساده لباس، می‌تواند ایده‌ای دیگر برای بسته بندی لباس محسوب شود. شما می‌توانید با استفاده از یک کاغذ توجه مخاطب را به بسته‌بندی لباس خود معطوف کنید و تجربه وی را در خرید از برند خود بهبود دهید. علاوه بر طراحی روی کاغذ که تأثیر زیادی در بازاریابی برند شما دارد، استفاده از کاغذهای ضد آب می‌توانند به محافظت از محصول پستی شما کمک زیادی کنند.

استفاده از بسته‌بندی‌های خاص

برای ارسال بسته پستی خود تنها روی مقوا تکیه نکنید. ترکیب بسته‌ بندی لباس با پارچه و حتی چوب هم می‌تواند در متفاوت و خاص نشان دادن شما مؤثر باشد. البته بسته به محصول خود باید از این پیشنهاد استفاده کنید و توجه داشته باشید که تا چه اندازه می‌تواند در هزینه‌های لجستیک شما تأثیر داشته باشد.

بهترین بسته بندی لباس

اگر نگاهی کلی به بسته بندی لباس در کشور داشته باشیم، خیلی راحت متوجه کم‌توجهی به این بخش مهم از بازاریابی خواهیم شد. برای کسانی که تجربه زیادی در خرید آنلاین دارند، این موضوع می‌تواند ناامید‌کننده باشد. اگرچه بسیاری از افراد اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند اما باید بگوییم که طراحی و تحویل مناسب بسته می‌تواند بر فروش و درآمد کسب‌وکارها مؤثر باشد. در بسته بندی لباس باید عوامل متعددی در نظر گرفته شوند و تنها این ظاهر بسته‌بندی نیست که باید اهمیت داشته باشد.

  • از بسته‌بندی‌های استاندارد استفاده کنید.
    • برای مثال به اندازه بسته توجه کنید تا منجر به صرفه‌جویی و کاهش هزینه ارسال بسته شوید.
  • وقتی صحبت از سبک و رنگ بسته‌بندی می‌رسد، به ارزش و شخصیت برند خود توجه کنید.
    • برای این کار باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که احساسات مثبت مخاطبین شما را برانگیزند.
  • از مواد بسته بندی لباس باکیفیت استفاده کنید.
    • مشتریان دوست دارند بسته سفارشی آن‌ها در بهترین و امن‌ترین حالت ممکن به آن‌ها تحویل داده شود.
  • بسته‌بندی را طوری طراحی کنید که علاوه بر برانگیختن حس زیبایی‌شناسی مشتری و تبلیغ برند خود، در انتقال اطلاعات مهم محصول هم کمک‌کننده باشد.
  • در بسته‌بندی خود به راحت باز شدن آن توجه کنید.
    • دقت داشته باشید که خریداران برای دیدن و بررسی سفارش خود صبر زیادی ندارند.
  • در انتخاب یک بسته‌ بندی لباس مناسب به این موضوع توجه داشته باشید.
    • این کار می‌تواند برای شما یک سرمایه‌گذاری محسوب شود یا تنها هزینه‌ای اضافی بر دوش تجارت شما خواهد داشت.

بسته بندی لباس در منزل

اگر از آن دسته کسب‌وکارهایی محسوب می‌شوید که بدون مکان مشخصی و تنها در منزل به فروش محصولات خود مشغول هستند، نباید با تکیه بر این فرایند، از بسته بندی لباس و سایر محصولات فروشی خود غافل شوید. در اینجا نکاتی وجود دارند که باعث می‌شوند حتی در خانه هم بتوانید برای خود برندسازی کنید.

  • از بسته‌بندهایی استفاده کنید که از محصول شما محافظت می‌کنند.
  • هنگام بسته‌بندی محصول برای ایجاد بویی خوش در جعبه کمی عطر (به دور از لباس و جعبه‌ بسته‌بندی) اسپری کنید.
    • رایحه خوب در تلاقی با یک بسته‌بندی جذاب می‌تواند تأثیر خارق‌العاده‌ای در بازاریابی داشته باشد.
  • برای افزایش تجربه خرید از یادداشت‌های تشکر دست‌نویس یا شخصی استفاده کرده و آن را به جعبه محصول اضافه کنید.
  • برای بسته‌بندی محصول خود یک هزینه ثابت را برای مشتریان در نظر بگیرید.
    • هزینه‌های متفاوت می‌تواند موجب خاموشی و عدم تمایل به خرید مشتریان شود.
  • بسته بندی لباس را ساده نگه‌دارید. هیچ چیز به اندازه سادگی تأثیرگذار نیست، البته در این کار زیاده‌روی نکنید.
  • علاوه بر طراحی بسته‌بندی به زمان ارسال آن توجه کنید.
    • مردم برای تحویل گرفتن به‌ موقع کالای سفارشی خود، اهمیت زیادی قائل هستند.
    • این کار می‌تواند در اعتمادسازی برند شما نیز مؤثر باشد.

برای ایجاد بهترین بسته‌بندی باید علاوه بر طراحی به وزن بسته‌بندی، زمان‌بندی تحویل بسته، هزینه‌های پستی و سایز استاندارد جعبه هم دقت زیادی داشته باشید.

انواع لباس بسته بندی جهت ارسال با پست

شما می‌توانید هر لباسی را برای ارسال با پست بسته‌بندی کنید. از بسته‌بندی یک جوراب ساده گرفته تا طراحی بسته‌بندی یک روسری و حتی کت و شلوار، اما باید توجه داشته باشید که هر لباس باید بسته‌بندی خاص خود را داشته باشد. از آن‌جایی که بسته‌بندی لباس‌های کوچک راحت‌تر از بسته‌بندی نمونه‌های سایز بزرگ است، پس هنگام طراحی بسته‌‌بندی لباس‌های کوچک خلاقیت بیشتری به خرج دهید. البته همان‌طور که بارها در خلال مطلب به آن اشاره کردیم، حتماً هزینه تمام شده بسته بندی لباس و البته پست کردن آن را در نظر بگیرید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.

طراحی بسته بندی لباس

طراحی لباس بسته بندی

در طراحی بسته بندی لباس باید نکات مهم و متعدد زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال اصول طراحی بسته‌بندی لباس آقایان با کودکان یا خانم‌ها متفاوت خواهد بود. اگر به کلیشه‌ها دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که مردان دوست دارند خیلی زود سفارش خود را باز کنند و کمتر به طراحی بسته‌بندی خود اهمیت می‌دهند. پس باید این را در طراحی بسته‌ بندی لباس لحاظ کنید و خیلی روی این کار مانور ندهید. آنچه در اینجا مهم است، نحوه باز کردن سفارش مشتری و زمان‌بندی لازم برای آن است.


بیشتر بخوانید: ارسال بسته در روزهای پرترافیک

اما در مقابل طراحی بسته بندی لباس برای خانم‌ها و حتی کودکان اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید با خلق یک بسته‌بندی جذاب و ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر در بهترین حالت ممکن، مشتریان خانم خود را هیپنوتیزم کنید. تا جایی که حتی نواقص احتمالی محصول شما به چشم او نیایند. این در مورد کودکان نیز صادق است. یک بسته‌بندی خلاقانه که بتواند هیجان کودکان را برانگیزد، می‌تواند در تصمیم خرید والدین آن‌ها تأثیرگذار باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تأثیر جملات در بسته بندی لباس

    بسته‌بندی خوب تنها به آنچه گفتیم ختم نمی‌شود، زیرا یک بسته‌بندی مناسب به عوامل متعددی بستگی دارد. اگرچه اکثراً به طرح‌ها و تصاویر روی بسته اهمیت زیادی می‌دهند، اما جملات هم به همان اندازه می‌توانند در جلب توجه خریداران مؤثر باشند. شما علاوه بر نوشتن یک راهنمای استفاده از محصول یا مشخصات آن، باید با یک شعار یا دست‌نوشته جذاب در جلب توجه مشتری قدم بردارید. در نوشتن محتویات روی بسته باید به نکات زیر توجه کنید.

    • جملات خود را مختصر، کوتاه و اما کاربردی بنویسید.
    • در نوشتن جملات اثربخش، آنچه را از ذهن مشتری می‌گذرد در نظر بگیرید.
    • از داستان برند خود به صورت خلاصه صحبت کنید.
    • از زیاده‌نویسی و شلوغ کردن فضای بسته‌بندی بپرهیزید.
    • قبل از اتمام کار مطمئن شوید که متن خود را ویرایش کرده‌اید.

    از تأثیر جملات ماندگار در برندسازی کسب‌وکار خود غافل نشوید. اما در نوشتن جملات خود به مختصر و جذاب بودن آن‌ها نیز توجه کنید.

    جمع‌بندی

    • طیف وسیعی از ایده‌های مختلف برای بسته بندی لباس وجود دارند که ما در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم.
    • یک بسته بندی لباس مناسب می‌تواند حس مخاطب را نسبت به برند شما بهتر کند، اولویت‌بندی برند شما را نشان دهد و ارزش مشتری را از دید برند شما به نمایش بگذارد.
    • شما برای متمایز نشان دادن تجارت خود می‌توانید از بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست استفاده کنید.
    • یک بسته‌بندی و البته تحویل مناسب و کارشناسی‌شده، می‌تواند در افزایش فروش و رشد مشتریان تأثیرگذار باشد.
    • به نظر شما چه ایده‌های دیگری می‌توانند در طراحی یک بسته‌بندی جذاب مؤثر باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    newprint

    explorerresearch

    noissue

    packingsupply

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.