بسته بندی خلاقانه شیرینی با روش‌های بی‌نظیر برای افزایش فروش

0

بسته بندی خلاقانه شیرینی نقش بسیار مهمی در میزان فروش آن دارد. زیرا افراد در وهله اول با بسته بندی مواجه می‌شوند. در صورتی که بسته بندی نظر آن‌ها را جلب کند سپس به خرید و خود محصول می‌اندیشند. البته این موضوع برای مواد غذایی مخصوصاً شیرینی بیشتر صدق می‌کند. در این مطلب قصد داریم به بسته بندی خلاقانه شیرینی بپردازیم و در ادامه روش‌های بسته بندی خلاقانه را معرفی کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

نقش بسته بندی شیرینی

نقش اصلی بسته‌بندی مواد غذایی محافظت از محصولات غذایی در برابر تأثیرات و آسیب‌های بیرونی، نگهداری مواد غذایی و ارائه اطلاعات مواد تشکیل‌دهنده و تغذیه به مصرف‌کنندگان است. بنابراین پیش از هر چیز بسته‌بندی نقش محافظتی دارد. شیرینی جزء آن دسته از خوراکی‌هایی است که بسته‌بندی در آن نقش بسیار مهمی دارد. زیرا خیلی اوقات شیرینی‌جات به صورت مناسبتی خریداری می‌شوند. درنتیجه، مهم است که ظاهر خوبی داشته باشند.

در صورتی که شیرینی به عنوان کادو نیز استفاده شود، یک طراحی زیبا می‌تواند باعث فروش زیاد آن محصول شود. تولیدکنندگان می‌توانند با طراحی بسته بندی خلاقانه شیرینی آمار فروش خود را بیشتر و البته محصولات خود را نسبت به رقبا ارتقاء بخشند.

در صنعت بسته‌بندی هیچ چیز به اندازه بسته‌بندی‌های شیرینی نیاز به توجه ندارد. این یکی از آن دسته از محصولاتی است که مشتریان بیشتر بر اساس ظاهر آن‌ها را انتخاب می‌کنند. زیرا همان‌طور که اشاره شد، شیرینی خیلی اوقات به عنوان هدیه تهیه می‌شود. ظاهر بسته‌بندی یک شیرینی می‌تواند با ساخت و طراحی آن نظر خریدار را جلب کند. بنابراین یک تولید و طراحی با کیفیت می‌تواند میزان فروش را تا حدی تضمین کند.

بهترین شکل بسته بندی کیک و شیرینی

تجربه ثابت کرده که از نظر لجستیکی، مطلوب‌ترین شکل، صرف نظر از طرح کلی، یک مکعب است. یک بسته بندی خلاقانه شیرینی، باعث جلب توجه مشتریان می‌شود. بنابراین باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم را داشته باشید. بدون شک داشتن برنامه‌ریزی برای بسته بندی خلاقانه شیرینی می‌تواند به افزایش سوددهی کمک بسیاری کند.

نکته حائز اهمیت بعدی در راستای بسته بندی، استفاده از بهترین مواد اولیه است. مواد اولیه بی‌کیفیت در نگاه اول مشخص می‌شوند. این موضوع از دید مشتری‌ها نیز دور نخواهد ماند. بنابراین، اگر قصد دارید بهترین نوع و جذاب‌ترین شکل بسته بندی را ارائه دهید، از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید. در ادامه بیشتر به مواردی که برای بسته بندی مناسب ضروری است می‌پردازیم.

بسته بندی شیرینی و شکلات

شیرینی و شکلات جزء خوراکی‌هایی هستند که همیشه مصرف زیادی دارند. احتمالاً برای شما هم ظاهر شیرینی و شکلاتی که تهیه می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. زیرا این خوراکی‌های خوشمزه همراه با ظاهر زیبا بسیار هوس‌انگیز جلوه می‌کنند. اما علاوه بر ظاهر خود شکلات، نوع بسته‌بندی آن نیز اهمیت بسیاری دارد.
همچنین شرکت‌های مختلف که به تولید شیرینی و شکلات می‌پردازند، برای مناسبت‌های مختلف، بسته‌بندی‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. برای مثال حتماً شما نیز در سوپرمارکت و فروشگاه‌ها با شکلات‌های کادویی مواجه شده‌اید. ظاهر و بسته‌بندی این شکلات‌ها برای هدیه دادن طراحی شده‌اند.

بسته بندی شیرینی سنتی

امروزه بسیار بیشتر از پیش شاهد بسته‌بندی‌های خلاقانه هستیم. زیرا کسب‌وکارها به میزان اهمیت بسته‌بندی پی برده‌اند. شیرینی‌های سنتی نیز همیشه ظاهری ساده داشته‌اند که بیشتر نشان از سنتی بودن آن‌ها داشت. اما این شیرینی‌ها که تنوع زیادی نیز داشته و همچنین طرفداران خاص خود را دارند را می‌توان با بسته‌بندی‌های خلاقانه و جدید دوباره به فروش زیاد رساند. بنابراین اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید، این ایده می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند. زیرا همیشه شیرینی‌های سنتی را با بسته‌بندی‌های خیلی معمولی دیده‌ایم.


بیشتر بخوانید: ارسال بسته در روزهای پرترافیک

بسته بندی شیرینی خانگی برای فروش

شیرینی خانگی همیشه طرفداران خاص خود را دارد. فروش شیرینی خانگی در سال‌های اخیر نیز بسیار رونق گرفته است. به شکلی که خیلی از کافه‌ها نیز به جای تهیه شیرینی از قنادی‌ها، شیرینی خود را از شیرینی فروشی‌های خانگی تهیه می‌کنند. اگر دارای این کسب‌وکار هستید، نوع بسته‌بندی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در میزان فروش شما داشته باشد.

اگر قصد دارید از بسته‌بندی خلاقانه شیرینی در کار خود استفاده کنید، می‌توانید به مواردی که به شیرینی فروشی‌های قدیمی، شیرینی‌های سنتی و حتی یادآوری عطرهای مختلف فکر کنید. فراموش نکنید که مشتریان پیش از هر چیز به ظاهر شیرینی توجه می‌کنند.

انواع بسته بندی شیرینی

بسته بندی خلاقانه شیرینی‌ها می‌تواند بسیار متنوع باشد. علاوه بر طراحی که منحصربه‌فرد است، نوع مواد اولیه استفاده شده می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد. در حال حاضر مرسوم‌ترین روش برای بسته بندی شیرینی، جعبه‌های مقوایی در اندازه و طرح‌های مختلف و نایلون بسته بندی شیرینی است. در ادامه بیشتر به نوع بسته بندی‌ خلاقانه شیرینی می‌پردازیم.

انواع بسته بندی شیرینی

نایلون بسته بندی شیرینی

نایلون بسته بندی شیرینی یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای بسته بندی انواع شیرینی است. این نوع بسته بندی برای شیرینی در اندازه‌های کوچک استفاده می‌شود. برای مثال برای بسته بندی انواع کوکی می‌توان از نایلون بسته بندی استفاده کرد. یکی از مزیت‌های این نایلون‌ها آن است که شفاف هستند. بنابراین اگر شیرینی ظاهر جذابی داشته باشد، می‌توان برای بسته بندی آن از نایلون‌های شفاف که مخصوص بسته بندی شیرینی تولید می‌شوند، استفاده کرد.

به طور کلی خریداران خیلی بیشتر از آنچه به نظر می‌آید به ظاهر محصولی که خریداری می‌کنند، اهمیت می‌دهند. به همین دلیل است که خیلی از افراد فکر می‌کنند برای مثال کیک‌هایی که ظاهر بسیار هیجان‌انگیزی دارند، معمولاً طعم خوبی ندارند. البته نباید به این شکل باشد. چون طعم نهایی نیز اهمیت بسیاری دارد و ظاهر می‌تواند جلوه آن را بیشتر کند.

برای بسته بندی خلاقانه شیرینی‌‌های تکی، انواع کوکی، شیرینی‌های سنتی، کلوچه و موارد دیگر می‌توان از نایلون بسته بندی شیرینی استفاده کرد.

جعبه مقوایی برای بسته بندی شیرینی

جعبه‌های مقوایی در همه شیرینی فروشی و قنادی‌ها دیده می‌شوند. معمولاً آنچه در وهله اول به ذهن می‌رسد آن است که شیرینی‌ها را با جعبه‌های مقوایی بسته بندی می‌کنند. این روش ساده‌ترین و البته معمولی‌ترین روش بسته بندی است که دیگر جذابیتی برای مشتریان ندارد. البته منظور از جعبه مقوایی همان جعبه‌هایی نیم کیلویی و یک کیلویی است که در قنادی‌ها دیده‌اید.

اگر شیرینی‌های متنوع تولید می‌کنید و به فکر بسته بندی خلاقانه شیرینی هستید، می‌توانید جعبه‌های مقوایی را متناسب با سلیقه خودتان طراحی کنید. منظور از طراحی علاوه بر طرح و چاپ جعبه، حالت و فرم آن نیز هست. به طور مثال برای بسته بندی کوکی می‌توان از جعبه‌های رنگی که روی آن طلق شفاف دارد استفاده کرد. این جعبه‌ها، کوکی را برای هدیه دادن مناسب می‌کند. همچنین از طلق شفاف آن، درون مشخص می‌شود.

چه مواردی در بسته بندی خلاقانه شیرینی اهمیت دارد؟

عوامل مختلفی هستند که هنگام طراحی بسته بندی خلاقانه شیرینی باید به آن‌ها توجه شود. در ادامه هرکدام از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

رنگ

رنگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که به طور کلی در بسته‌بندی هرنوع کالایی اهمیت بسیار دارد. زیرا رنگ است که در نظر اول توجه را به خود جلب می‌کند. برای بسته بندی خلاقانه شیرینی می‌توان از رنگ‌های جذاب استفاده کرد. همچنین می‌توان بسته‌بندی‌ها را با توجه به مناسبت‌ها تغییر داد.

برای مثال می‌توان نوعی بسته‌بندی مخصوص شب یلدا یا عید نوروز تهیه کرد. این موضوع باعث توجه بیشتر مشتریان می‌شود. همچنین تجربه ثابت کرده که کاربران شبکه‌های اجتماعی معمولاً هر آنچه که مربوط به مناسبت‌هاست را در صفحات خود به اشتراک می‌گذارند.

فرم بسته بندی

پیش‌تر اشاره شد که علاوه بر چاپ، فرم بسته بندی خلاقانه شیرینی نیز اهمیت زیادی دارد. معمولاً همه بسته‌بندی‌ها به صورت مکعب هستند. البته دلیل مکعب بودن نیز مشخص است. زیرا به این شکل، شیرینی یا کیک در سالم‌ترین حالت خود باقی می‌ماند. همچنین حمل آن آسان‌تر است. اما در صورتی که شیرینی‌هایی تولید می‌کنید قابلیت این را دارند که در جعبه‌هایی با ظاهر متفاوت قرار بگیرند، شک نکنید که نظر مشتری به آن‌ها جلب خواهد شد.

کیفیت مواد اولیه

کیفیت مواد اولیه در بسته بندی خلاقانه شیرینی نشان از اعتبار برند شما دارد. در صورتی که از مواد اولیه نامرغوب برای بسته بندی محصول خود استفاده کنید، مشتری خیلی سریع متوجه این موضوع خواهد شد.

میزان محافظت

دلیل اصلی بسته بندی خوراکی‌ها، محافظت از آن‌ها در برابر خراب شدن و آسیب دیدن است. بنابراین هنگام طراحی بسته‌بندی به این نکته توجه کنید که میزان محافظت بسته به اندازه کافی باشد. برای مثال جعبه و بسته‌بندی‌های نازک باعث می‌شود تا شیرینی یا کیک زود و با یک حرکت کوچک، شکل اولیه خود را از دست بدهد. بنابراین برای بسته بندی خلاقانه شیرینی باید حتماً به این نکته نیز توجه کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • همان‌طور که خواندید، تأثیر بسته بندی خلاقانه شیرینی بسیار در میزان فروش آن بالاست.
    • کیفیت مواد اولیه علاوه بر طراحی، خیلی زود از نظر مشتری مشخص می‌شود.
      • بنابراین باید از بهترین مواد اولیه برای ساخت بسته بندی خلاقانه شیرینی استفاده کرد.
    • بسته به نوع شیرینی می‌توان بسته‌بندی‌های خلاقانه تولید کرد.
    • سرمایه‌گذاری زمانی و مالی برای بسته بندی محصولات می‌تواند میزان سوددهی را افزایش دهید.
    • بسته بندی خلاقانه شیرینی لزوماً نباید خیلی عجیب‌وغریب باشد.
      • بلکه خیلی از اوقات با یک طراحی مینیمال و زیبا، نظر مشتری به آن جلب خواهد شد.

    منبع:

    Pinterest

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.