10 دلیل اصلی آنفالو شدن در اینستاگرام و راه‌حل آن

0

ادمین صفحات فروشگاهی اینستاگرام و حتی مسئول صفحه اینستاگرامی یک شخصیت مهم همیشه از این که شاهد ریزش فالوور است، نگران و دلخور می‌شود. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام چه مواردی هستند؟ راه‌حل مقابله با این شرایط چیست؟ در این مقاله شما را با 10 دلیل آنفالو شدن پیج فروشگاه شما در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

ریزش فالوور پدیده‌ای است که اگر کیفیت عملکرد شما در اینستاگرام کاهش پیدا کند، حتما با آن مواجه خواهید شد.

مخاطب با طیف گسترده ای از مطالب مواجه است و چنین جوی به او حق انتخاب می‌دهد تا آنچه را که برایش بهترین گزینه است، دنبال کند. در چنین اتمسفری اگر شما اندکی غفلت کنید، مخاطب خود را از دست خواهید داد.

دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام اهمیت دارد اگر آن را کشف کنیم نیمی از مسیر حل مساله را طی کرده‌ایم. انتشار پست بی کیفیت سم مهلک برای صفحه شما است، نباید از گزینه‌هایی مثل استفاده از بات فالوآنفالو، خرید فالوور و از این دست موارد ساده گذشت. این موضوعات دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام هستند.

جواب ندادن به مخاطبان نیز از کارهای اشتباهی است که به راحتی مشتریان وفادار شما را فراری خواهد داد. پس جواب دادن کامنت و دایرکت حیاتی است.

دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

1- ارسال پست به صورت نامنظم و تصادفی، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

این کار بسیار اشتباه است و ضرر زیادی بر پیکره برند شما و صفحه یا پیج فروشگاهی شما وارد می‌کند. اگر بصورت تصادفی و نامنظم پست می‌گذارید، این فرصت را به مخاطب نمی‌دهید تا در بین سایر پست هایی که در بخش feed نمایش داده می‌شود، با پست شما ارتباط برقرار کند.

در نهایت وقتی پست های شما ظاهر می‌شوند، مخاطبتان بخاطر نمی‌آورد شما چه کسی هستید یا چرا شما را فالو کرده است.

وقتی روند پست گذاشتن شما از پیوستگی و تداوم خاصی برخوردار باشد، مخاطبان شما با هر پست، کمی بهتر شما را می‌شناسند. پس عدم داشتن برنامه منظم برای انتشار محتوا می‌تواند دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام باشد.

2- نداشتن انسجام و قالب و شخصیت رنگ

برای صفحه‌ای که مدعی رعایت نکات استاندارد و بین المللی مطابق با الگوریتم اینستاگرام است، اتفاق بسیار خطرناکی است که انسجام نداشته باشد یا شخصیت رنگ آن مشخص نباشد.

تصاویر موجود در پست های شما به مخاطبتان یک شناخت کلی درباره‌ی شما و محتوایی که تولید می‌کنید، ارائه می‌دهد. اگر پیج شما دارای تصاویری نامرتبط، رنگهای ناسازگار و کیفیت متفاوت باشد، این مسئله می‌تواند دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام و کاهش فالوورها باشد.

3- نداشتن کپشن‌های جذاب و تاثیرگذار، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

متن معجزه می‌کند، این را بسیاری از کاربران و صاحبان کسب و کار در فرایند فروش خود تجربه کرده‌اند و خوب می‌دانند که کپشن‌های جذاب و تاثیرگذار تا چه حد برای یک کسب و کار حیاتی و مهم هستند.

تصاویر عالی در پست های شما می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما کپشن های جذاب، مخاطبان شما را وادار به تعامل با شما خواهند کرد. اگر می‌بینید بعد از گذاشتن یک پست فالوورهای شما ریزش می‌کنند، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام ممکن است به خاطر کیفیت نامناسب کپشن باشد.

مخاطبان خود را دعوت به فعالیت کنید. سوال بپرسید، از آنها بخواهید نظر خودشان را برای شما بنویسند. لایک کنند و یا دوستان خود را تگ کنند.


بیشتر بخوانید: 10 اشتباه رایج کپشن نویسی در اینستاگرام که نباید انجام دهید

4- استفاده نادرست و نامناسب از هشتگ، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

اگر بطور کلی از هشتگ ها استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم متاسفانه دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. برای توسعه پبج در اینستاگرام، هشتگ یکی از ضروریات است. زیرا محتوای شما را در طول روز در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد. اگر از آنها استفاده نمی‌کنید، لزوما فالوور های خود را از دست نخواهید داد. اما فالوور های جدیدی را نیز بدست نمی‌آورید.

اگر هم از هشتگ استفاده می‌کنید مهم استفاده درست و مناسب است در غیر این صورت ضرر بیشتری برای شما خواهد داشت.

5- فالوورهای فیک بلای جان صفحه شما هستند

بله درست متوجه شدید، اصولا از اسم آن مشخص است، چرا باید یک چیز تقبلی و غیر شفاف برای شما کوچکترین سودی داشته باشد؟ وقتی بیش از 10 هزار فالوور داشته باشید و پست آخر شما تنها 40 عدد لایک دریافت کرده باشد، چه نظری درباره صفحه خود دارید؟ به چه قیمتی می‌خواهید ویترین اشتباهی و دروغین را زنده و روشن نگه دارید؟

از ریزش فالوورهای فیک و تقلبی هراسی نداشته باشید، اجازه بدهید فالوورهای واقعی، مخاطب شما باشند.

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام در ابتدای کار، با خرید فالوور فیک تمایل دارند تا اعتباری را برای پیج خود ایجاد کنند که واقعی نیست. البته که این حرکت در ابتدای فعالیت در اینستا می‌تواند تا حدی مفید باشد، اما زمانی که شما به پیج خود فالوور فیک اضافه می‌کنید، میان تعداد فالوورهای صفحه‌ شما و تعداد لایک و کامنت های پست‌هایتان تناسب و تعادلی وجود ندارد.

6- نزدیک شدن به مرز خطرناک شادوبن

شادوبن اینستاگرام برای بسیاری از ادمین‌ها نوعی کابوس است. فعالیت بیش از اندازه و انجام حرکت های اسپم منجر به نزدیک شدن صفحه به مرز شادوبن خواهد شد.

در صورتی که فعالیت شما در اینستاگرام بصورت غیرطبیعی افزایش پیدا کند، اینستاگرام پیج شما را در معرض Shadowban قرار می‌دهد. با چنین جریمه ای دیگر نمی‌توانید از تاثیر هشتگ ها بهره مند شوید و راه یافتن به اکسپلور نیز برایتان غیرممکن ممکن می‌شود. هر چند به صورت مقطعی.

دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

7- عدم فعالیت استاندارد و مناسب در فضای مجازی

کسی که خود را ادمین یک صفحه اینستاگرامی می‌داند نمی‌تواند در طول روز برای تنها چند دقیقه به اینستاگرام سر بزند و برود. او باید مدام در حال رصد کردن رقبای خود و به فکر خلاقیت بیشتر باشد.

اگر انتظار دارید نمودار افزایش فالوورهای شما روند صعودی را طی کند، لازم است تا شما نیز دست به کار شوید و کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت های اینستاگرامی خود کنید. صرف پست گذاشتن شما را به یک کاربر فعال در اینستاگرام تبدیل نمی‌کند.

8- نداشتن محتوای ارزشمند یا جذاب یا آموزشی، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

محتوای خوب البته ویژگی‌های خاص خودش را دارد اما در کل وقتی ارزشمند، جذاب یا آموزشی نباشد حتی اگر همه اصول سئو و نگارش صحیح در آن رعایت شده باشد دیگر سودی ندارد. اگر می‌خواهید پیج شما رشد کند، مخاطبین خود را حفظ کنید و فالوورهای خود را راضی نگه دارید، باید مشکل و مسئله‌ی آنها را حل کنید! یا اصطلاحا خدماتی را برای آنها ارائه دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آیا مخاطبان شما علاقمند به یادگیری زبان هستند؟ به آنها اصطلاحات جالب و جملات کوتاه و کاربردی معرفی کنید. آیا آنها به دنبال یک محتوای فان و سرگرم کننده هستند؟ تصاویر و متن های خنده دار و بامزه را با آنها به اشتراک بگذارید.

    9- تبلیغ اغراق آمیز و بیش از حد

    تبلیغ زیاد باعث ایجاد دافعه می‌شود و مشتری وفادار را به یک کاربر فراری از صفحه شما تبدیل می‌کند. تبلیغ محصول در اینستاگرام هیچ مشکلی ندارد. در اصل به همین دلیل است که ما به دنبال مخاطب جدید و بیشتر در اینستاگرام هستیم.

    10- عدم وجود اطلاعات در پروفایل شخصی، دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

    وقتی کاربر از شما اطلاعاتی نداشته باشه طبیعتا شناختی هم نخواهد داشت به همین خاطر راهی مناسب برای ارتباط با برند شما پیدا نمی کند. بر همین اساس سعی کنید شفافیت و صداقت را در اولویت قرار بدهید.

    پاسخگویی به کامنت ها و پیامهای مخاطبان یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در شبکه‌ های مجازی و مخصوصاً اینستاگرام وجود دارد. برای کاربران پاسخگویی به پیام هایشان اهمیت دارد چرا که این کار موجب افزایش دوام حضور کاربر در پیج اینستاگرامی شما خواهد شد.

    به طور کلی هرچه مواجهه با کاربران بیشتر باشد، نرخ نگهداشت کاربر هم افزایش پیدا می‌کند. جواب ندادن به پیام‌های دنبال‌کنندگان می‌تواند دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام باشد.

    شما می توانید با نشان دادن پشت صحنه کسب و کار اینترنتی خود اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید.خیلی ها دوست دارند بدانند شما که هستید؟چه افرادی و با چه چهره ای پشت صحنه کسب و کار شما هستند؟

    همه دوست دارند چهره واقعی شما را ببینند وقتی شما در قاب دوربین نمی‌آیید همه فکر می‌کنند می‌خواهید اگر محصولتان خوب نبود از دست آنها فرار کنید و نتوانند شما را شناسایی کنند و دقیقا به همین خاطر است که وقتی در قاب دوربین ظاهر می شوید به شما اعتماد بیشتری می‌کنند.

    دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام

    موضوعات مهمی که در ادامه می‌آید نیز تاثیرگذار و مهم هستند و می‌توانند دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام باشند:

    کامنت‌های یکسان برای افراد ارسال نکنید، افراد را بدون وقفه آنفالو نکنید، رفتار شبیه اسپم‌ها و ربات نداشته باشید.

    بی‌توجهی به پیام‌ها و نظرات مخاطبان آنها را از پیج شما فراری می‌دهد. پس به این نکته حتما دقت کنید و با حوصله و خونگرمی‌ به سوالات و کامنت‌ها پاسخ دهید تا از نارضایتی مخاطبان و آنفالو شدن در اینستاگرام جلوگیری کنید.

    حتی اگر شما قصد تبلیغ پیج‌‌‌های دیگر را دارید، باید به قدری محتوای جذاب در کنار آن‌ها منتشر کنید. که مخاطب برای دنبال کردن فعالیت‌‌‌های شما حاضر به دیدن مقدار کمی ‌پیام تبلیغاتی هم بشود.

    تولید محتوای خوب و منحصر به فرد با چاشنی خلاقیت برگ برنده شماست و شما را نسبت به رقبایتان متمایز می‌کند.

    نداشتن آگاهی و عدم شناخت کافی مخاطبان نیز دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام است. شناخت و درک نیاز و علایق مخاطبان بعد از مشخص شدن حوزه فعالیتی مهم ترین گامی است که می‌توانید بردارید.

    استفاده از لحن، طرز بیان، تصاویر مناسب، ویدیو‌‌‌های آموزشی و … همگی در این راه نقش کلیدی دارند. و باید براساس مولفه‌‌‌های خاصی انتخاب شوند.

    اگر دلیل آنفالو شدن در اینستاگرام را بدانیم، بهتر می‌توانیم برای حل مساله اقدام کنیم. مشخص است که انتشار پست بی کیفیت و استفاده از بات فالوآنفالو همچنین خرید فالوور از عوامل جدی آنفالو شدن صفحه اینستاگرام هستند.

    جواب ندادن به مخاطبان بدترین و مخرب ترین کاری است که ممکن است رخ بدهد و صفحه شما را به مرز نابودی سوق بدهد. فراموش نکنید که جواب دادن کامنت و دایرکت بسیار بسیار اهمیت دارد.

    اینستاگرام میخواهد فضای اینستاگرامی را از اکانت‌های اسپم و غیر واقعی و فیک پاک کند. وقتی اینستاگرام پیج های اسپم را پاک می‌کند شما ریزش فالوور پیدا مکیند. این قضیه به نفع شماست چون ریزش فالوورهای شما از اسپم ها بوده و این اکانت‌ها غیر واقعی بوده‌اند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.