بهترین ایده پولساز برای شروع کسب و کار در ایران

0

راه‌ اندازی یک کسب و کار پولساز، با توجه به تورم هر روزه در ایران دغدغه تمام افراد شده است! تقریباً هیچ‌کس از درآمد فعلی خود راضی نیست و همه به داشتن یک کسب و کار پولساز و موفق و در عین حال آسان، فکر می‌کنند. از سمت دیگر بسیاری از شما احتمالاً درباره کارآفرینانی شنیده‌اید که تنها با یک ایده پولساز پس از چند سال به ثروت میلیونی رسیده‌اند و ده‌ها نیروی کار را تحت پوشش قرار داده‌اند.

اما برای رسیدن به ایده پول ساز لازم نیست به دنبال معجزه باشید، بلکه شما می‌توانید استارتاپ‌ها و نمونه‌های داخلی و خارجی که منجر به کسب و کاری پردرآمد شده‌اند را بررسی کرده و بهترین ایده‌ها را به مرحله عمل برسانید. این ایده‌ها می‌توانند به شما در مسیر موفقیت و کسب سرمایه و ثروت کمک کنند. در این مطلب از پادرو شما را با چند نمونه کسب و کار پولساز آشنا کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید. 

برای رسیدن به یک کسب و کار پولساز، مدرن فکر کن

برای رسیدن به یک کسب و کار موفق و پولساز، اول از همه باید نگاه خود را به کسب و کار و بیزینس تغییر دهید. این روزها روش‌های قدیمی و سنتی هرگز نمی‌توانند جوابگوی نیاز افراد باشد. با توسعه جوانب مختلف زندگی و مشاغل، راه‌های رسیدن به ایده‌های خلاقه پولساز نیز دچار دگرگونی شده‌اند.

بنابراین برای رسیدن به یک کسب و کار پولساز شما باید مدرن فکر کنید، مدرن ایده‌پردازی کنید و مدرن قدم بردارید! به‌طور مثال، امروزه فروشگاه‌های آنلاین اینترنتی جای روش‌های سنتی فروش را گرفته‌اند.

بیشتر افراد به کمک فروشگاه‌ ساز حرفه‌ای، فروشگاه شخصی و آنلاین خود را راه‌اندازی می‌کنند. بسیاری از مشتریان دیگر تمایلی برای گشت و گذار در بازارهای شهری ندارند. بلکه با چند کلیک ساده جنس مورد نظر خود را در فضای آنلاین پیدا کرده و خریداری می‌کنند. بنابراین برای رسیدن به کسب و کار پولساز شما نیز باید روش‌های جدید و مدرن را بررسی و آزمایش کنید. 

قدم اول: روی باورهایت کار کن

اگر باور و اعتقاد درونی ما، این باشد که تنها با سخت کار کردن و با تلاش بسیار می‌توانیم به موفقیت برسیم، متاسفانه هیچ‌گاه نمی‌توانیم به دنیای ایده‌های پولساز راه پیدا کنیم! ما پیش از هر چیزی باید به این نتیجه برسیم که دنیای تجارت و دنیای کسب و کار امروز، دیگر مثل قدیم روش سنتی را طی نمی‌کند و همه چیز بر روی ایده‌ها و تفکرات بنا شده است.

بنابراین اگر ما بتوانیم دریچه‌های تفکر خودمان رو نسبت به تجارت و کسب و کار تغییر دهیم، طبیعتاً رسیدن به ایده و کسب و کار پولساز نیز، برای ما راحت‌تر خواهد بود.

قدم دوم: آموزش ببین!

با اینکه این روزها همه‌چیز دگرگون شده اما هنوز باید از تجربیات بزرگان استفاده کنیم. برای ورود و تجربه یک بستر جدید در کسب و کارها نخست باید تمامی اطلاعاتمان را درباره کسب و کار مذکور به‌روز کنیم. در این میان ما باید آموزش درست در اختیار داشته باشیم و از تجربیات افرادی که سال‌ها در این شغل‌ها فعالیت‌ دارند استفاده کنیم. زیرا پس از این مرحله است که ذهن ما کم‌کم تربیت شده و می‌تواند افکار پول ساز را پرورش دهد.

هرگز فراموش نکنید که پرورش ایده کسب‌ و کار پول ساز، تنها تحت تاثیر آموزش به دست می‌آید.

یادگیری مهارت های پول ساز

قدم سوم: نیاز و دغدغه‌ها را پیدا و راه‌حل ارائه کن!

تقریباً تمامی کسب و کارهای پولساز و بزرگ دنیا از یک ایده اولیه یا نقطه ساده شروع شده‌اند. این نقطه به شکل جالبی در تمامی این کسب و کارهای بزرگ یک چیز است: یافتن نیازی در زندگی بشر و پاسخ گفتن به آن! 

  • موتور جستجوی گوگل کارش را با پاسخگویی به نیاز (سرچ) کاربران شروع کرد! 
  • شرکت آمازون جامعه‌ای را هدف گرفت که تمایل داشتند بدون رفتن به فروشگاه‌ها و بازار، یک جنس را خریداری کنند!
  •  پلتفرم eBay محیط لازم را برای فروختن اجناس دست دوم مهیا کرد. 
  • دیجی کالا درست مثل آمازون به کاربران ایرانی کمک کرد تا در خانه بنشینند و خرید اینترنتی خود را انجام دهند. 
  • دیوار مانند eBay محیطی مهیا کرد تا مردم اجناس دست دوم خود را به راحتی بفروشند. 
  • اوبر به نیاز مردم مبنی بر حمل و نقل پاسخ داد و تاکسی‌های تلفنی در اختیار آنها گذاشت. 

ایده‌ های کسب‌ و کار پول ساز در ایران

واقعیت این است که هر جغرافیا محدودیت‌های خاص خود را دارد. این بدین معناست که برخی کسب و کارهای پولساز وجود دارند که شاید بتوانید در محدوده‌ها جغرافیایی دیگری جز ایران دنبال کنید. اما ایده پولساز در ایران نیز کم نیست، ما در اینجا چند ایده پولساز که می‌توانید در ایران دنبال کنید را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. یک وبلاگ یا یک پادکست راه اندازی کنید

اگر در موضوعی متخصص هستید، می‌توانید یک وبلاگ یا پادکست راه‌اندازی کنید تا دانش خود را گسترش دهید. برای این کار تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ‌تاپ، یک میکروفون و نرم‌افزار ضبط صدا است.

در پادکست‌تان می‌توانید از هر دری سخن بگویید، همچنین می‌توانید در مورد موضوعات جذابی که مردم معمولاً دنبال می‌کنند، تحقیق و پژوهش کنید. سپس در پادکست نتیجه تحقیق را با بیانی دوستانه و صمیمی با شنوندگان پادکست درمیان بگذارید. همچنین برای جذابیت بیشتر می‌توانید از انواع افکت‌ها و موسیقی‌ها در بین آیتم برنامه پادکست استفاده کنید. 

اگر پادکست جذابی ارائه دهید مطمئن باشید پس از مدتی با فراگیر شدن آن، سرمایه‌گذاران بسیاری به سراغ شما خواهند آمد. این سرمایه‌گذاران در ازای تبلیغ کسب و کار آنها پول فراوانی خواهند داد.

حتماً بخوانید! وبلاگ فروشگاهی چه کمکی به کسب‌وکار آنلاین شما می‌کند؟

۲. فریلنسینگ

فریلنسینگ بهترین و قابل اعتمادترین راه برای اضافه کردن مقداری پول اضافی به جیب شما است. یک فریلنسر به صورت آزاد و در وقت فراغت پروژه می‌گیرد و اگر موفق شد اضافه شدن مشتریان بیشتر را تضمین می‌کند. اگرچه این کار در قدم‌های اولیه درآمد آنچنان زیادی نخواهد داشت، اما کم‌کم با زیاد شدن پروژه‌ها درآمد فوق‌العاده‌ای را برای شما ایجاد می‌کند.

فریلنسرها معمولاً در حوزه‌هایی همچون ویراستاری، خدمات سئو و تولید محتوا، گرافیک، طراحی سایت و کدنویسی فعالیت می‌کنند. 

۳. تدریس خصوصی و آموزش

برای شروع یک کسب و کار پولساز باید از هر مهارتی که دارید، استفاده کنید. داشتن مهارت‌هایی همچون موسیقی، ورزش، زبان خارجی و یا هنر می‌تواند به شما کمک کند تا رفته‌رفته افرادی را جذب کرده و به آنها آموزش دهید. این ایده یکی از بهترین ایده‌ها برای به دست آوردن پول اضافی در وقت فراغت است.

یکی از بهترین مزایایی که کار آموزش به همراه دارد، نیاز به سرمایه اولیه تقریباً صفر است. همچنین در این حوزه شما می‌توانید کار خود را به صورت آنلاین و مجازی نیز شروع کنید. شما می‌توانید کم‌کم با توسعه فضای آموزشی خود، افراد بسیار زیادی را جذب کرده و کسب درآمد کنید. 

۴. آرایشگری و خدمات پیرایش

یکی از بهترین ایده های پولساز برای بانوان، یادگیری حرفه آرایشگری، خدمات پوست، مو و پیرایش است. شما می‌توانید با گذراندن چند دوره آموزشی، مرکز خود را افتتاح کنید. برای ابتدای کار مرکز آرایشگری می‌توانید با چند تن از دوستانتان شریک شوید. سعی کنید در فضای اینترنت و به ویژه شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های تشویقی، تخفیف به مناسبت اعیاد و روزهایی همچون روز مادر و… را در پکیج تبلیغی خود بگنجانید. 

۵. ساخت جواهرات و طلای دست‌ساز

یکی از بهترین انواع کسب و کار پولساز، ساخت طلا و جواهر دستساز است. برای این کار بهتر است مدتی را صرف دیدن تصاویر از برندهای معروف دنیا کنید. این طرح‌ها می‌توانند الهام‌بخش شما برای استارت کسب و کار شخصی‌تان باشند. پس از این دوره شروع به کار کنید. اگر سرمایه اولیه اندکی دارید، می‌توانید طرح‌های اولیه را با فلزات ارزان‌تری مانند نقره بزنید و از مشتریان خود بخواهید در صورت تمایل نمونه‌ها را با طلا سفارش دهند.

برای فروش جواهرات و زیورآلات خود حتما یک سایت فروشگاهی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید و آنها را با محصولات متنوع خود آشنا کنید. بدین منظور می‌توانید از فروشگاه‌سازهایی همچون پادرو شاپ استفاده کنید.

این فروشگاه سازها به شما کمک می‌کنند تا سایت فروشگاهی خود را با تمام بخش‌ها شامل صفحه دسته‌بندی، محصولات، سبد خرید مشتری و درگاه بانکی امن بسازید. همچنین به کمک این فروشگاه‌سازها می‌توانید ترافیک قابل توجهی را به سایت خود هدایت کنید و پس از مدتی به فروش بالا برسید.

۶. فعالیت در حوزه رمز ارزها و تریدینگ

این روزها تقریباً همه از بورس، فارکس، حوزه رمزارزها و تریدینگ حرف می‌زند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند، فراگرفتن اصولی و دقیق این حوزه و کار در آن است. اما فراموش نکنید این کار پول ساز می‌تواند باعث ورشکستگی شما نیز بشود، بنابراین حتماً دوره‌های تخصصی ترید و رمزارز را بگذرانید و برای شروع از سرمایه مازاد خود استفاده کنید.

۷. دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یکی از شاخه‌هایی‌ست که این روزها همه برندها و کسب و کارها به آن نیاز دارند. آژانس‌های زیادی تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و در کنار کمک به توسعه برندها و بیزینس‌ها، خود نیز درآمد زیادی دارند. شما نیز اگر بتوانید با آموزش‌های آنلاین و غیرآنلاین در این حوزه پیشرفت کنید، مطمئناً می‌توانید یک کسب و کار پولساز برای خود دست و پا کنید. همچنین در این راه می‌توانید از دیگران نیز کمک گرفته و به بیانی دیگر اشتغال‌زایی کنید. 

در این حوزه شما به شرکت‌ها کمک می‌کنید تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر را با ارائه مشاوره و یا به عهده گرفتن استراتژی‌های تبلیغاتی آنها عملی کنند. بدین منظور شما به دانش عمیق سئو، الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، گوگل ادز و همچنین ابزارهایی مانند Google Analytics و جی ای فور نیاز دارید.

حتماً بخوانید! تبلیغات دیجیتال در فروشگاه‌ آنلاین چیست + تکنیک‌های موثر

۸. راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مردم این روزها علاقه دارند تا خرید خود را از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین شاپ‌ها انجام دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که صاحب یک آنلاین شاپ یا وبسایت فروشگاهی هستند، با استمرار در این کار پس از مدتی به درآمد فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند. به شکلی که کم‌کم لاین‌های دیگر محصولات را نیز به کسب و کار خود وارد کرده‌اند. در این مسیر وبسایت‌های فروشگاه‌ساز می‌توانند به شما کمک فوق‌العاده‌ای کنند.

این شرکت‌ ضمن ساخت یک وبسایت وردپرسی فروشگاهی، تمام بخش‌های مورد نیاز مانند درگاه پرداخت بانکی امن را در اختیار شما خواهند گذاشت. همچنین برخی از این فروشگاه‌سازها مانند پادروشاپ در زمینه خدمات حمل و نقل و ارسال مرسولات نیز به شما کمک می‌کنند. این خدمات بدین صورت است که مامور مخصوص پادرو درب منزل شما مراجعه کرده و مرسوله مورد نظر را تحویل می‌گیرد و عملیات پستی را بدون حضور شما انجام می‌دهد. بنابراین دیگر نیازی نیست برای ارسال مرسوله شخصاً به باجه‌های پستی مراجعه کنید. 

آشنایی با کسب‌ و کارهای پول ساز خارجی

در میان انواع کسب و کار پولساز، بیزینس‌هایی هستند که می‌توانند برای شما درآمد دلاری به همراه داشته باشند. با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان، مطمئناً درآمد دلاری هر چند کم می‌تواند ورودی مالی بسیار خوبی برای افراد به شمار بیاید. در اینجا به برخی از انواع ایده پول ساز اشاره می‌‎کنیم:

۱. اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از نوظهورترین زمینه‌ها در عصر اینترنت، اینفلوئنسر مارکتینگ است. این ایده پول ساز یکی از بهترین راه‌ها برای به اشتراک گذاشتن لایف استایل، دانش و تخصص و ایجاد محتوا در مورد هر چیزی در پلتفرم‌های مختلف، مانند وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های YouTube است.  همان‌طور که احتمالاً می‌دانید بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی در ازای ویوی (مشاهده) بازدیدکنندگان از کانال یوتیوب شما مبلغی می‌پردازند. اما در اینفلوئنسر مارکتینگ شما صرفاً قرار نیست از ویو کسب درآمد کنید، بلکه شما منتظر تبلیغات از کمپانی‌های بزرگ و اسپانسر خواهید بود! 

همچنین اینفلوئنسرها با استفاده از مهارت‌های خود مانند بررسی محصول، پیشنهادات، ویدیوهای سرگرم‌کننده و به اصطلاح فان، نکات و ترفندها، ویدیوهای انگیزشی و… درآمد کسب می‌کنند. 

حتماً بخوانید! تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

۲. راه اندازی یک پادکست

این روزها پادکست‌ها به یکی از در حال رشد‌ترین محتواهای آنلاین تبدیل شده‌اند. به شکلی که هر سال به عده افرادی که به صورت حرفه‌ای یا تفریحی پادکست گوش می‌دهند، افزوده می‌شود. پادکست روشی نسبتاً ارزان‌تر و بهتر نسبت به کانال‌های ویدئویی یوتیوب هستند که می‌توانند کم‌کم شما را به درآمد برسانند. بنابراین اگر هنر انتقال افکار خود به دیگران را دارید، برای تولید پادکست عالی هستید! 

ایده پولساز راه اندازی پادکست

۳. فروشندگی در تجارت الکترونیک

بسیاری از مردم از این فرصت برای کسب درآمد از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی استفاده کرده‌اند. این تجارت به شما امکان می‌دهد صدها کالا را شخصاً بخرید، ذخیره کنید و به وسیله یک بازاریابی و پرزنت صحیح و موثر با سودی حساب شده به فروشندگان مختلف بفروشید. امروز این تجارت به یکی از انواع کسب و کار پولساز تبدیل شده که پول نسبتاً خوبی نیز به جیب شما روانه خواهد کرد.

بسیاری از افراد پس از مدتی این تجارت را به یک تجارت تمام وقت برای خودشان تبدیل کرده‌اند. تبدیل شدن به یک فروشنده تجارت الکترونیکی یک راه عالی برای افزایش درآمد ماهانه خود با تنظیم فروش تجارت الکترونیکی با کالاهای POD، محصولات dropshipping و درآمد وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا است.

۴. راه اندازی یک کانال یوتیوب

یوتیوب تنها یک پلتفرم پخش ویدئو نیست، بلکه منبع درآمدی برای میلیون‌ها سازنده ویدئوهای یوتیوبی است! یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر دارد که هر روز 250 میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌کنند. البته کسب درآمد از طریق یوتیوب کار آسانی نیست و افزایش مخاطبان شما در یوتیوب زمان زیادی خواهد برد.

امروزه یوتیوبرها تنها به درآمد ناشی از تبلیغات یوتیوب دلخوش نکرده‌اند، بلکه راه‌های بهتری برای کسب درآمد در یوتیوب پیدا کرده‌اند: راه‌هایی همچون تبلیغات، فروش محصول، دراپ شیپینگ و… مطمئن باشید یوتیوبر شدن می‌تواند یک شغل پردرآمد با سرمایه کم برای آقایان و خانم‌ها باشد. 

۵. شرکت در نظرسنجی های آنلاین

شرکت در نظرسنجی‌های آنلاین یک راه آسان برای کسب درآمد معقول دلاری با ارائه افکار و نظرات خود در رابطه با محصولات، سیستم‌ها و موضوعات مختلف است. با اینکه این ایده قرار نیست منجر به استارت یک کسب و کار پولساز برای شما باشد، اما بهترین راه برای گرفتن مقداری پول اضافی در اوقات فراغت است! 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که حساب آنلاین خود را ایجاد کرده و در نظرسنجی‌های آنلاین شرکت کنید. سپس حساب خود را با PayPal، Venmo، CashApp یا سایر حساب‌های پرداخت متصل کرده تا درآمد دلاری خود را برداشت کنید. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص و یا داشبوردهای آنلاین، نظرسنجی‌های مورد علاقه‌تان را جستجو کرده و ثبت‌نام کنید.

سوال متداول راه‌ اندازی کسب و کار پولساز

چرا باید به دنبال یک کسب و کار پولساز باشیم؟

در وضعیت اقتصادی امروز اکثر افراد ترجیح می‌دهند شغل‌های پردرآمدی پیدا کنند تا بتوانند یک زندگی آسوده داشته باشند. همچنین ایده های پولساز می‌تواند باعث ایجاد موقعیت‌های شغلی برای افراد دیگر جامعه نیز بشود. 

چند نمونه کسب و کار پولساز اینترنتی موفق شامل کدام مشاغل است؟

افتتاح یک وبسایت فروشگاهی برای فروش محصولات دستساز، آنلاین شاپ محصولات آرایشی و بهداشتی، فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تریدینگ رمز ارزهای دیجیتال. 

یوتیوبرها چگونه به درآمد دلاری می‌رسند؟

امروزه افراد بسیاری در کانال‌های یوتیوب فعالیت می‌کنند. زمانی‌که بازدیدکنندگان این کانال‌ها افزایش یافت، متعاقباً ویوی آنها بالا رفته و تبلیغات یوتیوب بهتر دیده می‌شوند. یوتیوب در ازای ویوها به این افراد پول خواهد داد. همچنین برخی یوتیوبرها به وسیله ریوی محصولات، تبلیغ کالا و… به کسب درآمد دلاری مشغول هستند.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.