تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین چیست + تکنیک‌های موثر

0

تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند روند موفقیت و افزایش فروش کسب‌وکارهای مختلف را چندین برابر افزایش دهد. به علاوه، این روش به شما کمک می‌کند که در مدت زمان خیلی سریع‌تری به مشتریان زیادی دست پیدا کنید. پس اگر شما هم کسب‌وکار خودتان را دارید، بهتر است حتما اطلاعات کاملی درباره تبلیغات در فروشگاه آنلاین به دست بیاورید تا بدانید که چگونه از طریق تبلیغات دیجیتال، می‌توانید به تعداد مشتری‌های بیشتری برسید.

تبلیغات دیجیتال یعنی چه؟

تبلیغات دیجیتال به نوعی بازاریابی از طریق کانال‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی گفته می‌شود که در آن، کسب‌وکارهای مختلف را تبلیغ می‌کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید از تبلیغات دیجیتال در رسانه‌هایی مانند وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و یا هر یک از کانال‌های آنلاین دیگر استفاده کنید.

همان‌طورکه در رسانه‌ها هم محتوا به صورت ویدیو، عکس، متن و یا صدا منتشر می‌شوند، می‌توانید تبلیغ خود را هم به همین شکل‌ها منتشر کنید. این‌گونه تبلیغات به شما کمک می‌کنند که بسته به نوع کسب‌وکار خود، به مخاطبان هدف بیشتری دست پیدا کنید. استفاده از تبلیغات دیجیتال مزایای زیادی دارد. از افزایش شهرت برند گرفته تا تعامل هدفمند با مشتری، همه و همه موجب افزایش فروش و سود شما می‌شوند.

تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی که کسب‌وکارها را روی بیلبوردها، کاغذ و یا هر روش دیگری تبلیغ می‌کردند، تفاوت‌های زیادی دارد. به علاوه، این روش نسبتا جدید است و شاید هنوز خیلی از افراد و کسب‌وکارها اطلاعاتی درباره آن نداشته باشند.

تفاوت‌های تبلیغات دیجیتال و سنتی

همان‌طورکه در بخش پیش هم به اختصار گفتیم، تبلیغات پیشرفته در فروشگاه آنلاین تفاوت‌های زیادی با تبلیغات سنتی دارد. در قدیم شرکت‌ها برای افزایش شهرت برند خود، باید هزینه خیلی زیادی می‌پرداختند تا می‌توانستند کسب‌وکار خود را روی بیلبورد‌های بزرگ شهر و یا کاغذ‌های کوچک تبلیغ کنند.

این روش علاوه بر این‌که هزینه زیادی داشت، موجب می‌شد که کسب‌وکار آن‌ها فقط به افراد محدودی معرفی شود. در مقابل، استراتژی تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند که به تعداد افراد خیلی زیادی معرفی شوید. در ادامه، مهم‌ترین تفاوت‌های تبلیغات دیجیتال و سنتی را نام می‌بریم.

انعطاف‌پذیری

تبلیغات دیجیتال نسبت به سنتی، انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. حالا این انعطاف پذیری می‌تواند در جنبه‌های مختلفی نمود پیدا کند که برخی از مهم‌ترین آنها را در این بخش مشاهده می‌کنید.

تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین

سرعت انتشار

یکی از مهم‌ترین دلایل انعطاف پذیری بسیار بالای تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین و کسب‌وکارهای مختلف، این است که این نوع تبلیغات با سرعت بسیار زیادی پخش می‌شوند. این در حالی است که فرایند چاپ و انتشار تبلیغات سنتی از طریق روزنامه یا بیلبورد، به زمان زیادی نیاز دارد.

در مقابل، تبلیغات دیجیتال می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ساخته و منتشر شود و بلافاصله بعد از ایجاد آگهی، در وب‌سایت‌های متعددی نمایش داده شود. برای منتشر کردن تبلیغات دیجیتال، از الگوهای خاصی استفاده می‌شود که واقعا کمتر از چند دقیقه به طول می‌انجامد.

قابلیت ویرایش

تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین به خاطر یک دلیل دیگر هم انعطاف‌پذیر‌تر از تبلیغات سنتی هستند. برخلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات دیجیتال قابل ویرایش هستند و حتی بعد از منتشر کردن آنها هم می‌توانید در صورت نیاز، آنها را تغییر دهید. شما می‌توانید بسته به نوع کسب‌وکار خود، محتوای خلاقانه‌ای ساخته و در معرض دید سایر افراد قرار دهید و حتی اگر هرگونه مشکلی هم داشت، خیلی راحت بعدا آن را ویرایش کنید.

هزینه

در ابتدای این مقاله هم گفتیم که تبلیغات دیجیتال در مقایسه با سنتی، خیلی انعطاف‌پذیر‌تر است. اگرچه ممکن است برخی از تبلیغات دیجیتال حتی از تبلیغات سنتی هم گران‌تر باشند و یا هزینه مشابهی داشته باشند، اما باید بدانید که این نوع تبلیغات به خاطر معرفی به افراد بیشتر، از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

قابل استفاده برای همه کسب‌وکارها

همه کسب‌وکارهای کوچک نمی‌توانند از برخی مدل‌های تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها استفاده کنند. این در حالی است که برای تبلیغات دیجیتال، این موضوع صدق نمی‌کند و هر کسی با هر اندازه‌ای می‌تواند از تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین استفاده کند.

میزان دقت و مخاطبان هدف

یکی دیگر از تفاوت‌های بسیار مهم بین تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین و تبلیغات سنتی، میزان دقت آنهاست. تبلیغات سنتی در مجلات، تلویزیون و یا بیلبوردها، فقط به کسانی نشان داده می‌شوند که از کنار آنها رد می‌شوند. در مقابل، تبلیغات دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از روش‌های مختلف هدف‌گیری مخاطبین گوگل، خیلی دقیق‌تر عمل کنید و به مخاطبانی دسترسی داشته باشید که شاید حتی از کنار شما عبور می‌کنند و علاقه زیادی به کسب‌وکار شما دارند.

دلیل دیگری که موجب می‌شود میزان دقت تبلیغات آنلاین بیشتر باشد، این است که به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس شرایط خود، تبلیغات را برای ساعات خاصی از روز در نظر بگیرید. به علاوه، شما می‌توانید کاری کنید مخاطبانی که یک‌بار تبلیغات شما را دیده‌اند، بار دوم آن را مشاهده نکنند.

تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین

چرا تبلیغات دیجیتال مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارند که موجب افزایش اهمیت تبلیغات در فروشگاه آنلاین شده‌اند. ازاین‌رو، این مسئله در حال حاضر به یکی از استراتژی‌های بسیار مهم در کسب‌وکارها تبدیل شده است. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت بسیار زیاد این مسئله، این است که در عصر حاضر، افراد ساعات زیادی از روز را در اینترنت می‌گذراند و به طور مداوم در حال کار کردن با گوشی، کامپیوتر و یا دستگاه‌های دیجیتالی هستند. در حالت متوسط، یک فرد آمریکایی در خانه خود از 10 وسیله دیجیتالی به صورت همزمان استفاده می‌کند.

زمانی که افراد قصد خرید محصولی را دارند، به طور کامل درباره آن محصول و محصولات مشابه آن جستجو می‌کنند. ازاین‌رو، این جا می‌توانید در تبلیغات دیجیتال خود به‌گونه‌ای ظاهر شوید که هر زمان افراد درباره محصول خاصی جست‌وجو کردند، کسب‌وکار شما برای آنها نمایش داده شود.

به علاوه، علت دیگری که موجب افزایش اهمیت تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین شده، این است که می‌تواند هر زمان که افراد از سایت‌ها بازدید می‌کنند و یا وارد رسانه‌های اجتماعی می‌شوند، در معرض دید آنها قرار بگیرند. حتی اگر آنها از شما خرید نکنند، دیدن تبلیغ شما باعث می‌شود که نام برندتان در ذهن آنها بماند و این امر موجب افزایش اعتبار برند شما خواهد شد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    انواع تبلیغات دیجیتال

    تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها می‌توانند بسته به شرایط شما با یکدیگر متفاوت باشند. در این بخش، می‌توانید برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های مختلف تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین را مشاهده کنید.

    تبلیغات جستجویی

    تبلیغات بر اساس سرچ که با نام موتور جستجوی گوگل یا سئو هم شناخته می‌شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین نمونه‌های تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین در نظر گرفته شود. این نوع تبلیغات غالبا متنی هستند و در بالا و یا در کنار نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.

    تبلیغات نمایشی

    تبلیغات دیجیتال بر اساس نمایش هم نمونه‌ای از تبلیغات هستند که غالبا به صورت متنی و یا تصویری نمایش داده می‌شوند و می‌توانند در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و یا دستگاه‌های مختلف ظاهر شوند. این نوع تبلیغات یا به‌عنوان یک محتوای کلی و یا در کنار محتوای معمولی سایر وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند.

    تبلیغات ویدیویی آنلاین

    همان‌طورکه از نام آن هم مشخص است، این نوع تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین به صورت ویدیویی منتشر می‌شوند. می‌توان تبلیغات ویدیویی را در وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و یا هر مکان دیگری منتشر کرد. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که تبلیغات ویدیویی شما در حین تماشای یک ویدیوی آموزشی، به مدت چند ثانیه پخش شود. به احتمال خیلی زیاد این نمونه از تبلیغ را در ویدیو‌های یوتیوب مشاهده کرده‌اید.

    تبلیغات صوتی

    این نمونه هم مانند مورد قبل، می‌توان از نام آن حدس زد. در تبلیغات صوتی، شما می‌توانید کسب‌وکار خود را با استفاده از صدا تبلیغ کنید. حالا این تبلیغات صوتی می‌تواند قبل، در حین و یا بعد از تماشای محتواهای مختلف باشد. غالبا این نوع تبلیغات در پادکست‌ها و موزیک‌ها دیده می‌شود.

    تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

    در نهایت، آخرین نمونه از تکنیک‌های مختلف تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین که می‌تواند برای انواع کسب‌وکار‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی است. این نوع تبلیغات در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و یا لینکدین منتشر می‌شوند.

    تبلیغات دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

    هنوز پاسخ درستی درباره نحوه عملکرد تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین پیدا نشده است. با افزایش تنوع روش‌های استراتژی تبلیغاتی دیجیتال در فروشگاه آنلاین و کسب‌وکارهای مختلف، شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای ساخت و انتشار تبلیغات دیجیتالی خود استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید تبلیغات دیجیتالی خود را بر اساس بودجه‌ای که دارید و یا مخاطبان هدف خود تنظیم کنید.

    معیار‌های تبلیغات دیجیتال

    معیارهای مختلفی وجود دارند که به بهینه سازی تبلیغات آنلاین برای فروشگاه کمک زیادی می‌کنند. با استفاده از این معیارها، می‌توانید تا حد زیادی متوجه شوید که میزان تبلیغات دیجیتال شما تا چه حد موثر بوده است. برای اندازه‌گیری میزان تاثیر تبلیغات دیجیتال خود، می‌توانید از معیارهای زیر استفاده کنید.

    • تعداد کلیک

     نکته جالب توجه درباره تبلیغات دیجیتال این است که به شما نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما برای تبلیغ کلیک کردند و وارد صفحه شما شده‌اند.

    • ایمپرشن (Impressions)

     در این معیار اندازه‌گیری، می‌توانید متوجه شوید که تبلیغات شما چند بار برای سایر افراد نمایش داده شده‌اند.

    • نرخ کلیک (CTR)

     گزینه نرخ کلیک، درصد کلیک روی لینک بر اساس تعداد نمایش آن را نشان می‌دهد.

    • دسترسی

     به کمک این قابلیت، می‌توانید متوجه شوید که تبلیغ شما به چند بیننده نمایش داده شده است.

    • نرخ تکمیل تبلیغ

    درصورتی‌که تبلیغ شما به صورت ویدیویی باشد، به احتمال زیاد چند ثانیه طول می‌کشد. در این شرایط، با استفاده از گزینه تکمیل تبلیغ، متوجه می‌شوید که چند نفر از مخاطبان ویدیوی تبلیغاتی شما را تا انتها تماشا کردند.

    مهم‌ترین نکات در داشتن تبلیغات هدفمند آنلاین برای فروشگاه

    بر اساس اطلاعاتی که در بخش‌های بالا به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که داشتن تبلیغات هدفمند آنلاین برای فروشگاه می‌تواند بسیار دشوار و چالش‌برانگیز باشد. نکاتی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات پیشرفته در فروشگاه آنلاین خود را به‌راحتی انجام دهید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه می‌توانید نظر قرار دهید، شامل موارد زیر می‌شوند.

    تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین

    تبلیغ را به مخاطبان هدف نشان دهید

    همان‌طورکه در بخش‌های بالا هم گفتیم، تبلیغات دیجیتال دقت و تمرکز بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید از این دقت برای رسیدن به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر تبلیغ شما منجر به دسترسی به مخاطبان هدف نشود، ممکن است میزان فروش و سود شما افزایش پیدا نکند.

    عملکرد تبلیغات آنلاین خود را پیگیری کنید

    در مقایسه با تبلیغات سنتی، در تبلیغات دیجیتال در فروشگاه می‌توانید نحوه عملکرد و تبلیغات خود را خیلی راحت ردیابی کنید. فقط کافی است کمی اطلاعات در این زمینه دست آورده باشید تا بدانید که کمپین تبلیغاتی شما چگونه عمل کرده است.

    تبلیغ را آزمایش و بهینه‌سازی کنید

    بهینه سازی تبلیغات آنلاین برای فروشگاه می‌تواند یکی از مهم‌ترین نکاتی باشد که منجر به افزایش سود و فروش شما می‌شود. سعی کنید تمام بخش‌های مختلف تبلیغات خود را سفارشی سازی کنید. به علاوه، بهترین روش برای افزایش احتمال موفقیت در تبلیغات در فروشگاه آنلاین، این است که تبلیغات خود را آزمایش کنید.

    بیشتر بخوانید: افزایش سفارشات فروشگاه آنلاین

    اعتبار خود را حفظ کنید

    در نهایت، آخرین نکته‌ای که برای داشتن تبلیغات پیشرفته در فروشگاه آنلاین باید مد نظر قرار دهید، داشتن اعتبار است. مخاطبان آنلاین شما بسیار فهیم هستند و آنها به هیچ عنوان به سراغ تبلیغاتی نمی‌روند که در آنها وقت زیادی بکار نرفته است. سعی کنید تولید محتوای تبلیغاتی خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که موجب افزایش اعتبار شما شوند و مخاطبان را درگیر کنند.

    سخن نهایی

    تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین موجب می‌شوند که بتوانید با صرف هزینه‌های کاملا منطقی و مناسب، کسب‌وکار خود را به تعداد افراد بسیار زیادی معرفی کنید. در نتیجه این امر، تعداد مشتریان شما تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می‌کند و مشتریان شما فقط به شهر و یا محدوده محل زندگی‌تان محدود نخواهد شد

    سؤالات متداول

    تبلیغات دیجیتال بهتر است یا سنتی؟

    تبلیغات سنتی فقط به افراد محدودی نمایش داده می‌شود و اصلا نمی‌توان بعد از انتشار، آن‌ها از ویرایش کرد. این در حالی است که شما می‌توانید تبلیغات دیجیتالی خود را به افراد بسیار زیادی نمایش بدهید و حتی بعد از منتشر شدن هم آن‌ها را ویرایش کنید.

    تبلیغات دیجیتال چگونه باعث رشد کسب‌وکارها می‌شود؟

    شما با استفاده از تبلیغات دیجیتال، می‌توانید کسب‌وکار خود را به افراد زیادی نشان دهید. حتی اگر آن‌ها از شما خرید هم نکنند، نام کسب‌وکارتان در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد شد. همه این موارد موجب رشد کسب‌وکار شما خواهد شد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.