فروش بافتنی در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای خانگی با 11 نکته

0

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های اجتماعی محبوب است که امروزه به بستری برای فروش محصولات تبدیل شده است. این موضوع نشان می‌دهد که شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های گزاف، محصولات خود را به هزاران نفر معرفی کرده و بفروشید.

برای مثال اگر شما قصد دارید که لباس‌های دست‌بافت خود را بفروشید، تنها کافی است که فروشگاه اینستاگرامی بسازید تا بتوانید از طریق آن، افراد را با هنر خود آشنا کرده و فروش بافتنی در اینستاگرام را تجربه کنید.

مدیریت پیج برای فروش بافتنی در اینستاگرام

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارند فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد و یا آن را ارتقاء دهند، این مقاله می‌تواند برایتان الهام‌بخش باشد. قصد داریم ایده‌هایی در مورد فروش بافتنی در اینستاگرام را با شما بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مرتب کردن اطلاعات صفحه

تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، دکور یا ویترینی دارند که بهترین محصولات خود را در آن قرار می‌دهند تا مشتری را ترغیب کنند وارد مغازه شده و محصولی خریداری نماید. صفحه پروفایل شما در حقیقت همان دکور فروشگاه است. مشتری در نگاه اول به عکس پروفایل شما و آی‌دی پیج دقت می‌کند. پس بهتر است یک آی‌دی آسان، خوانا و مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید

به یاد داشته باشید آی‌دی‌هایی که در آن‌ها تعداد زیادی آندرلاین (_) یا نقطه (.) استفاده می‌شود، نمونه‌‌های ضعیفی هستند.

عکس پروفایل نشان برند شما

در مرحله بعد به یک عکس پروفایل خوب نیاز داریم. عکس پروفایل خوب عکسی است که مرتبط با کسب و کار باشد. بهترین گزینه برای عکس پروفایل صفحه، لوگویی است که برای کسب و کارتان در نظر گرفته‌اید. اگر کسب و کارتان لوگو ندارد، می‌توانید از یک عکس مرتبط مانند عکس یک بافتنی، کاموا و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

بایو پیج و نقش آن در فروش بافتنی در اینستاگرام

سومین و مهم‌ترین چیزی که در تصمیم مشتری برای دنبال کردن شما دخیل است، بیو (Bio) پیج است. در این قسمت شما باید به طور مختصر کسب و کار خود را توضیح دهید و اطلاعاتی مانند چگونگی ثبت سفارش، لینک سایت فروش اینترنتی، شماره تماس، ایمیل، آدرس دیگر صفحات اجتماعی و مواردی از این دست را عنوان کنید.

برای مثال می‌توانید بنویسید بافت‌هایی که می‌فروشید با دست بافته شده‌اند یا دستگاه همچنین اگر سفارش قبول می‌کنید، در بایو ذکر کنید.

عکاسی خوب، صفحه جذاب

یکی دیگر از مواردی که به جذب مشتریان کمک شایانی می‌کند، عکس‌هایی است که در صفحه اینستاگرامتان به اشتراک می‌گذارید. همان طور که می‌دانید در فروشگاه‌های اینترنتی، مشتری نمی‌تواند محصول مورد نظرش را لمس کند و بسنجد.

پس لازم است عکس‌هایی واضح از محصولات به اشتراک بگذارید. از دیگر مواردی که اعتماد مشتری را جلب می‌کند، عدم استفاده از عکس‌های آماده یا عکس‌های پیج‌های دیگر است.

برای مثال در هنگام عکاسی از بافتنی‌ها در نظر داشته باشید که محصول واضح و کامل در عکس بیفتد. دقت کنید عکاسی محصولات در فضایی که از نور کافی برخوردار است انجام شود تا رنگ محصول همان گونه که هست در عکس نمایش داده شود.

برای این که بتوانید محصول خود را به خوبی به مشتری نشان دهید، از بافت کار و قسمت‌های مختلف و جزئیات آن عکس بگیرید و به صورت آلبومی پست کنید.

برای این که عکس‌هایی خلاقانه یا باکیفیت داشته باشید، نیازی به خرید دوربین‌ عکاسی نیست. با استفاده از دوربین موبایل و اپلیکیشن‌های ادیت عکس می‌توانید عکس‌هایی مناسب به اشتراک بگذارید.

عکس پیج بافتنی

خلاقیت در عکاسی از دیگر مواردی است که به جذب مخاطب و افزایش فروش بافتنی در اینستاگرام کمک می‌کند و استفاده از مدل در عکاسی‌ها روی بررسی دقیق‌تر محصول توسط مشتری تأثیر خواهد گذاشت.

تدوین ویدیو

ویدیوهای جذاب و تاثیرگذار نقش مهمی در جذب مشتریان ایفا می‌کنند. گاهی برای نشان دادن وجه‌های مختلف محصول بهتر است که به جای عکس گرفتن، ویدیویی از آن تهیه کنید. می‎توانید در این ویدیو جزئیات محصول را به خوبی نشان دهید و در مورد آن برای مشتریان توضیحاتی ارائه نمایید.

همچنین می‌توانید از روند بافت لباس‌ها یا محصولات نیز ویدیویی تهیه کنید و در پست یا استوری به اشتراک بگذارید. این دسته از پست‌ها علاوه بر جذابیت بصری، دنبال کنندگان را درباره‌ بافتنی جدیدی که در حال تهیه‌ آن هستید کنجکاو می‌کند و باعث می‌شود با رغبت بیشتری محتواهای صفحه را دنبال کنند و در نتیجه فروش بافتنی در اینستاگرام برای شما با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

نقش مشتریان

اگر می‌خواهید که تعداد مشتریان بیشتری داشته باشید، باید بتوانید مشتریان قبلی را حفظ کنید و نظر مشتریان جدید را نیز جلب کنید. مسئله  جذب مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها، از موضوعاتی است که به رشد کسب و کار شما کمک بسیاری می‌کند.

هر چه دنبال کنندگان شما اعتماد بیشتری داشته باشند، احتمال خرید نیز بالاتر رفته و به تبع آن فروش بافتنی در اینستاگرام برای شما بیشتر خواهد شد.

تبلیغاتی که توسط مشتریان انجام می‌شود، بازده بیشتری داشته و همچنین باعث افزایش فروش بافتنی در اینستاگرام یا به طور کلی هر نوع فروش اینترنتی می‌شود. چون اعتماد دنبال کنندگان به مشتری‌ها بیشتر از اعتمادشان به شماست.

برای مثال می‌توانید از مشتریان بخواهید در ازای یک پیشنهاد ویژه، نظرشان را درباره لباس بافتنی جدیدی که تازه خریداری کرده‌اند در یک ویدیوی کوتاه بیان کنند.

برای جلب اعتماد مشتریان، جواب کامنت‌ها را صمیمانه بدهید، پیام‌های دایرکت را سریع چک کنید و سؤالات مشتریان را به درستی بدهید. همچنین اشتراک گذاری اسکرین شات ابراز رضایت مشتریان از محصول نیز می‌تواند به جریان اعتمادسازی کمک کند.

محتوای جذاب و تأثیرگذار متنی

با وجود این که اکثر محتوای این پلتفرم بر بخش بصری استوار است، اما نباید تأثیر یک محتوای خوب و جذاب متنی را بر فروش بافتنی در اینستاگرام نادیده بگیرید. هر چقدر عکس با کیفیت و پر رنگ و لعابی داشته باشید، بدون یک کپشن جذاب نتیجه‌ چشم‌گیری نصیبتان نمی‌شود.

یک محتوای خوب در عین حال که کاربردی است و اطلاعات خوبی به خواننده می‌دهد، باید سرگرم‌کننده و جذاب نیز باشد. محتواها باید به گونه‌ای نوشته شوند که خواننده با اشتیاق تا انتهای کپشن را مطالعه نماید. اگر در کپشن‌ها تنها به بخش کاربردی بپردازیم، مخاطب خیلی زود خسته می‌شود و پست را رد می‌کند.

برای مثال هنگامی که مشغول نوشتن کپشنی درباره دستکش‌های بافتنی هستید، تنها به ذکر مارک کاموا و رنگ آن و اندازه‌ها اکتفا نکنید. از ذوق و قریحه‌ هنری خود استفاده کرده و متنی زیبا و جذاب بنویسید.

فوت و فن هشتگ‌ گذاری برای فروش بافتنی در اینستاگرام

حتما شما هم تا به حال با لیست بی‌پایان هشتگ‌ها در انتهای کپشن مواجه شده‌اید. اما آیا تمام این هشتگ‌ها به اصطلاح کار می‌کنند و باعث بالا رفتن آمار پیج و در نهایت فروش بافتنی در اینستاگرام برای شما می‌شوند یا برعکس؟

چطور هشتگ بزنم؟

بهتر است بدانید هشتگ‌گذاری نیز قواعدی دارد که رعایت آن‌ها باعث رشد پیج و عدم رعایتشان باعث کاهش آمار پیج می‌شود. مهم‌ترین نکته این است که بدانید لزوماً هشتگ بیشتر، ضامن دیده شدن پیج شما نیست. پس بهتر است تعداد هشتگ‌ها بین 15-20 عدد باشد. علاوه بر این استفاده از هشتگ‌های انگلیسی به دیده شدن صفحه کمک می‌کند.

هشتگ‌های فروش بافتنی در اینستاگرام

هشتگ‌ها باید کوتاه و معنادار باشند. برای مثال هشتگ لباس بافتنی، لباس گرم، لباس زمستانه و امثال این‌ها، هشتگ‌های خوبی به شمار می‌آیند اما به کار بردن هشتگ‌های مانند لباس با کاموا بی‌فایده است.

هشتگ‌ها را کپی نکنید!

اگر عادت دارید که ابتدا لیست هشتگ‌ها را در یادداشت‌های گوشی بنویسید و پس از نوشتن متن کپشن در آن‌جا جای‌گذاری کنید، باید بدانید که این کار باعث می‌شود به مرور اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد و صفحه را ببندد.

علاوه بر این اگر هشتگ تمام پست‌هایتان مشابه یکدیگر است (از لحاظ تعداد، متن هشتگ، ترتیب)، پس از مدتی اینستاگرام اکانت را مسدود کرده و شما را به عنوان ربات تشخیص می‌دهد. این یعنی باید تمام مسیر فروش بافتنی در اینستاگرام را که از راه‌اندازی یک پیج شروع می‌شد، از ابتدا شروع کنید.


بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

فعالیت منظم برای فروش بافتنی در اینستاگرام

هر کاربر اینستاگرام به طور متوسط روزانه یک الی دو بار به اینستاگرام سر می‌زند. همچنین هر کاربر تعداد زیادی صفحه دارد که پست و استوری آن‌ها را می‌بیند. پس اگر می‌خواهید در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید، باید به طور منظم پست و استوری بگذارید.

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای انجام این کار، داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای منتشر کردن پست و استوری است. مثلا با توجه به برنامه، شما باید روزانه 2 استوری و هر 7 روز یک پست بگذارید.

از دیگر مواردی که باید در برنامه خود در نظر بگیرید، رده‌ سنی مخاطبان است. این که بدانید اکثر مخاطبین شما چه جنسیتی دارند و یا چند ساله هستند به شما کمک زیادی خواهد کرد. از این طریق است که شما متوجه می‌شوید فروش بافتنی در اینستاگرام خود را باید متوجه کدام گروه سنی یا جنسیتی کنید و با تولید کدام یک از لباس‌های بافت، سودآوری خود را بالاتر ببرید.

اگر مشغله زیادی دارید می‌توانید برای انتشار پست‌ها و استوری‌ها از یک نرم افزار کمکی استفاده کنید. نرم افزار در ساعتی که تنظیم شده، پست را در صفحه منتشر می‌کند.

تأثیر بسته بندی زیبا در فروش بافتنی در اینستاگرام

انتخاب یک بسته‌بندی زیبا برای محصولتان باعث می‌شود که مشتریان برای خرید آن محصول ترغیب شوند. هر محصول با توجه به جنس و مدل و حجم و دیگر ویژگی‌ها باید بسته‌بندی منحصر به فرد خود را داشته باشد.

برای مثال شما می‌توانید برای بسته‌بندی یک پلیور بافتنی، تنها از یک نوار کاغذی که لوگو و نام کسب و کارتان بر روی آن چاپ شده استفاده کنید. استفاده از جعبه‌های مقوایی هم ایده خوبی است.


بیشتر بخوانید: 10 توصیه کاربردی برای بسته بندی سفارش مشتریان فروشگاه اینترنتی

به یاد داشته باشید

راه اندازی یک کسب و کار نو در اینستاگرام علاوه بر سرمایه، نیازمند خلاقیت، نوآوری و به کار بردن ایده‌های جدید است. هرچه صفحه‌ی شما از گرافیک، محتوا و پشتیبانی بهتری برخوردار باشد، احتمال موفقیت و جذب مشتریان بالاتر می‌رود.

به همین دلیل باید زمان مشخصی را صرف برنامه‌ریزی برای راه اندازی صفحه فروشگاهتان کنید و نگران نباشید با تلاش مداوم و خلاقیت فروش بافتنی در اینستاگرام برای شما نیز مهیا می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • یکی از راه‌های به‌صرفه فروش بافتنی در اینستاگرام و سایر محصولات تولیدی، به اشتراک‌گذاری آن‌ها در بستر اینستاگرام است.
    • برای این کار پیش از هر چیزی، شما نیاز به یک پیج فروشگاهی دارید که باید متناسب با کسب و کار خود برای آن نام، لوگو و بیوی مناسبی انتخاب کنید.
    • پس از آن باید به سراغ قرار دادن تصاویر محصولات خود در پیج بروید. در این مقاله نکاتی که باید برای به اشتراک گذاری محصول رعایت کنید را مرور کردیم.
    • بسته‌بندی زیبا و متناسب با روحیه کسب و کار شما می‌تواند در فروش بافتنی در اینستاگرام، تأثیر به‌سزایی داشته باشد.
    • از سویی، دانستن ترفند‌های مارکتینگ مثل هشتگ‌گذاری صحیح به شما کمک می‌کند تا روز به روز فروش بافتنی در اینستاگرام خود را بالاتر ببرید.

    منبع:

    Marthastewart

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.