مناسبت های بازاریابی خرداد و تاثیر آن‌ها در میزان فروش

0

اگر در فضای مجازی و هر یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، باید مناسبت های بازاریابی خرداد و ماه‌های دیگر را بشناسید تا بتوانید تولید محتوای باکیفیتی داشته باشید. به نظر شما این مناسبت‌ها تاثیری بر کسب‌وکار و فعالیت شما در فضای مجازی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره مناسبت های بازاریابی در خرداد به دست بیاورید و بدانید که تولید محتوا در هر یک از روزهای ماه جدید، باید در چه زمینه و موضوعی باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در زمینه‌های مختلف داشته باشد، اطلاع از تبلیغات در ماه‌های مختلف است. پیش از این در مقاله‌ای جداگانه با مناسبت های بازاریابی اردیبهشت ماه آشنا شدیم، اکنون که در ماه اردیبهشت هستیم بهتر است برای تولید محتوای هدفمندتر، مناسبت های بازاریابی خردادماه را بشناسید. با استفاده ازاین روش، می‌توانید برای داشتن تبلیغات در ماه خرداد اقدام کنید و یک تقویم محتوایی هدفمند و برنامه‌ریزی شده ایجاد نمایید.

فهرست مطالب
  1. مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی در خرداد کدام‌اند؟
  2. سخن نهایی

مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی در خرداد کدام‌اند؟

به‌طورکلی، مناسبت های بازاریابی خرداد شامل موارد بسیار متنوعی می‌شوند و شما می‌توانید در روزهای مختلف این ماه، درباره موضوعات بسیار متفاوت برنامه‌ریزی و تولید محتوا کنید. در اینجا می‌توانید فهرستی از مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی در خرداد را مشاهده کرده و از آن‌ها برای تولید محتوای خود استفاده نمایید.

1 خرداد روز بزرگداشت ملاصدرا

ملاصدرا یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان، عالمان و عارفان ایرانی به شمار می‌رود که درهای جدیدی از علم را به روی ما گشوده است. 1 خرداد، روز بزرگداشت این دانشمند بزرگ در نظر گرفته می‌شود. برای این روز می‌توانید تولید محتوای جذابی درباره این دانشمند و سایر دانشمندان هم‌رده و هم عصر او در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. ارائه توضیحات از دانشمندان عصر حاضر هم می‌تواند گزینه مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه باشد.

1 خرداد روز بهره‌وری و بهینه‌سازی در مصرف

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی خرداد که می‌توانید از آن برای تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید، در همان اول خرداد است که به‌عنوان روز بهره‌وری و بهینه‌سازی در نظر گرفته می‌شود. در این روز، می‌توانید درباره روش‌های بهینه‌سازی در مصرف انرژی‌های مختلف اطلاعاتی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

2 خرداد روز لاک‌پشت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی روز لاک پشت هم داریم و روز دوم خرداد را به‌عنوان روز لاک‌پشت در نظر گرفته‌اند. در این روز، شما می‌توانید اطلاعاتی درباره نحوه زندگی لاکپشت و طول عمر آن ارائه دهید.

3 خرداد روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی

8 سال دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی کشور ما محسوب می‌شود که در آن، روایت‌های بسیار زیادی از ایثار و فداکاری رزمندگان وجود دارند. ازاین‌رو، در روز سوم خرداد که به‌عنوان روز فتح خرمشهر و مقاومت، ایثار و پیروزی در نظر گرفته می‌شود، می‌توانید به‌عنوان یک روز فوق‌العاده برای محتوانویسی درباره این مسائل مهم استفاده کنید.

مناسبت های بازاریابی خرداد

2 خرداد روز برادر

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی خرداد که می‌تواند گزینه فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی برای محتوانویسی در نظر گرفته شود، روز دوم خرداد است که به‌عنوان روز برادر معرفی می‌شود. در این روز، می‌توانید یک تولید محتوای باکیفیت درباره برادر و اهمیت و پشتیبانی او در آینده زندگی فرد به وجود آورد.

4 خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی در خرداد که می‌توانید برای تولید محتوا از آن کمک بگیرید، روز چهارم خرداد، یعنی روز دزفول و روز مقاومت و پایداری است. در این روز، می‌توانید اطلاعات جذابی درباره شهر دزفول تولید کرده و منتشر نمایید.

4 خرداد روز حوله

4 خرداد نیز به‌عنوان روز حوله در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید برای تبلیغات در ماه خرداد از آن کمک بگیرید. بدین صورت که اگر در این زمینه مشغول فعالیت هستید، اطلاعاتی درباره حوله‌های مختلف در اختیار مشتریان خود بگذارید. حتی اگر در زمینه فروش حوله فعالیت می‌کنید، می‌توانید در این روز، تخفیفی برای مشتریان خود قائل نشوید.

5 خرداد روز حمایت از زندانیان

یکی دیگر از مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی خرداد که می‌تواند گزینه مناسبی برای تولید محتوا در نظر گرفته شود، 5 خرداد است که به‌عنوان روز حمایت از زندانیان معرفی شده است. از این روش می‌توانید تولید محتوای فوق‌العاده جذاب و خیرخواهانه‌ای درباره زندگی خانواده زندانیان درغیاب سرپرستان‌شان منتشر نمایید.

6 خرداد روز ضد آفتاب

یکی از جذاب‌ترین مناسبت های بازاریابی در خرداد که می‌تواند کمک بسیار زیادی به کسب‌وکارها در زمینه فروش محصولات آرایشی کند، روز 6 خرداد است که به‌عنوان روز ضد آفتاب در نظر گرفته می‌شود. در این روز، می‌توانید به کاربران خود اطلاع دهید که استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنند.

حتما بخوانید! راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات و ترفندهای بازاریابی

7 خرداد روز عفو و بخشش

روز 7 خرداد نیز روز عفو و بخشش در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند یکی دیگر از مناسبت‌های تحریک‌برانگیز برای خیلی از افراد در زمینه‌های مختلف باشد. ازاین‌رو، فرقی ندارد که در چه زمینه‌ای مشغول به فعالیت هستید؛ زیرا توضیح دادن درباره عفو و بخشش در هر زمینه‌ای زیباست.

7 خرداد روز همبرگر

فرض کنید که یک رستوران بزرگ دارید و می‌خواهید در وب‌سایت خود مشتریان زیادی جذب کنید. در این شرایط، روز 7 خرداد به شما کمک می‌کند که آن را به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید و سپس آن‌ها را به خریدن بر خوردن همبرگر ترغیب نمایید. این روز یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی خرداد به حساب می‌آید.

7 خرداد روز بهداشت قاعدگی

قاعدگی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات در زندگی همه خانم‌ها به شمار می‌رود. به همین دلیل هم می‌توانید در روز 7 خرداد که به‌عنوان روز بهداشت قاعدگی به شمار می‌رود، در این زمینه اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان خود بگذارید.

8 خرداد روز بیسکویت

یکی دیگر از ایونت های بازاریابی خرداد که برای فروشگاه‌ها و مغازه‌های مواد غذایی مناسب است، روز 8 خرداد است. در این روز، می‌توانید روز بیسکویت را به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنید و بعد از ارائه توضیحات مختلفی درباره انواع بیسکویت‌ها، آن‌ها را تشویق کنید که برای اوقات فراغت خود بیسکویت بخرند.

10 خرداد روز طراحی وب

درصورتی که در زمینه طراحی وب‌سایت و تکنولوژی فعالیت می‌کنید، 10 خرداد را به هیچ عنوان فراموش نکنید. در این روز که به‌عنوان روز طراحی وب معرفی شده است، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره این مسئله و نحوه انجام آن در اختیار مخاطبان خود بگذارید.

10 خرداد روز بدون دخانیات

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی خرداد که در همان روز 10 خرداد است، روز بدون دخانیات به شمار می‌رود. در این روز، به مخاطبان خود یادآوری کنید که با عدم مصرف دخانیات، سلامت خود را تضمین کنند.

10 خرداد روز شیرینی ماکارون

درصورتی‌که در زمینه فروش شیرینی‌جات مختلف فعالیت دارید، توجه داشته باشید که می‌توانید در روز 10 خرداد که به‌عنوان روز شیرینی ماکارون شناخته می‌شود، یک تخفیف جذاب برای مشتریان خود در نظر بگیرید. در غیر این صورت، می‌توانید در این روز به تولید محتوای جذاب و تحریک برانگیز داشته باشید.

10 خرداد روز ولادت امام رضا

مناسبت های بازاریابی خرداد را با 10 خرداد با ولادت امام رضا علیه السلام ادامه می‌دهیم. در این روز، می‌توانید اطلاعات جذابی درباره شهر مشهد در اختیار مخاطبان خود بگذارید و مکان‌های گردشگری و زیارتی این شهر را به مخاطبان خود یادآور شوید. اگر در زمینه توریستی مشغول به فعالیت هستید، این روز یکی از برترین مناسبت های بازاریابی خرداد به جساب می‌آید.

11 خرداد روز دویدن

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی در خرداد که به‌عنوان روز دویدن شناسایی می‌شود، 11 خرداد است. در این روز، می‌توانید به مخاطبان خود توضیح دهید که رویدن و کلا ورزش کردن، تا چه حد می‌تواند به سلامتی آن‌ها کمک کند و آن‌ها را از بروز خیلی از مشکلات جسمی دور می‌کند.

11 خرداد روز شیر خوراکی

اگر در زمینه فروش لبنیات فعالیت می‌کنید، باید 11 خرداد را به یاد داشته باشید. این روز یکی از مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید اطلاعات زیادی درباره بهترین نمونه شیر خوراکی و نحوه تشخیص کیفیت آن در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

11 خرداد روز بازی‌های رومیزی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در روز 11 خرداد، می‌توانید بازی‌های رومیزی را به افراد معرفی کنید. به خصوص اگر در زمینه برخی از بازی‌هایی مانند شطرنج و تخته نرد فعالیت می‌کنید، می‌تواند یکی از مهم‌ترین تبلیغات در ماه خرداد برای شما در نظر گرفته شود.

مناسبت های بازاریابی خرداد

12 خرداد روز مرغ بریان

افرادی که در زمینه مواد غذایی و به‌خصوص رستوران فعالیت می‌کنند، می‌توانند در روز 12 خرداد که روز مرغ بریان در نظر گرفته می‌شود، این روز را به مخاطبان خود یادآوری کنند و آن‌ها را به خوردن مرغ بریان تشویق نمایند.

13 خرداد روز دونات

یکی دیگر از مهم‌ترین مناسبت های بازاریابی در خرداد که برای افراد فعال، در حوزه شیرینی‌جات مناسب است، روز 13 خرداد به‌عنوان روز دونات در نظر گرفته می‌شود. دونات یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از افراد و به خصوص جوانان و کودکان، علاقه زیادی به آن دارند.

11 خرداد روز دوچرخه

از دیگر مناسبت های بازاریابی که می‌توانید در ماه خرداد برای تبلیغ دوچرخه فروشی از آن استفاده کنید، 11 خرداد است که به‌عنوان روز دوچرخه معرفی می‌شود. به‌عنوان مثال، در این روز می‌توانید انواع دوچرخه‌های مختلف برای استفاده‌های متنوع را در سایز بندی‌های متفاوت در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

14 خرداد روز رحلت امام خمینی

روز 14 خرداد به‌عنوان روز رحلت امام خمینی در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند یکی از مناسبت‌های کاربردی برای تولیدمحتوا به شمار بیاید. در این روز، می‌توانید درباره زندگی امام خمینی و تاثیر او بر ایران صحبت کنید.

14 خرداد روز پنیر

اگر فروشگاه مواد غذایی دارید و می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید در روز 14 خرداد که یکی از مناسبت های بازاریابی خرداد ماه در نظر گرفته می‌شود، اطلاعاتی درباره پنیر و انواع آن ارائه دهید. همان‌طورکه می‌دانید، پنیر یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی ایرانیان به شمار می‌رود که تقریبا در همه سفرهای صبحانه دیده می‌شود. ازاین‌رو، با ارائه اطلاعات لازم در این زمینه، می‌تواند مخاطبان خود را به خرید پنیر ترغیب کنید.

15 خرداد روز قیام 15 خرداد

یکی دیگر از روزهای مهم در کشور ما، روز 15 خرداد در نظر گرفته می‌شود که یادآور قیام خونین 15 خرداد است. ارائه اطلاعات درباره این موضوع نیز می‌تواند تاریخ معاصر کشورمان را به ما نشان دهد.

15 خرداد روز بالون‌ها

بالون‌ها جزو پرطرفدارترین مواردی هستند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید طبیعت زیبای اطراف را بهتر ببینید. افراد خیلی زیادی به بالون‌ها علاقه دارند و به موضوعات مرتبط به آن‌ها واکنش مثبتی از خود نشان می‌دهند. ازاین‌روش می‌توانید در روز 15 خرداد به‌عنوان روز بالون‌ها در نظر گرفته شود برای تولید محتوای بازاریابی به عنوان یکی از مناسبت های بازاریابی خرداد استفاده کنید.

15 خرداد روز محیط زیست

یکی دیگر از مناسبت های بازاریابی خرداد که به‌عنوان روز محیط زیست در نظر گرفته می‌شود، 15 خرداد است. در این روز، سعی کنید اطلاعات مفیدی درباره سلامت و اهمیت محیط زیست در اختیار مخاطبان خود قرار داده و آن‌ها را ترغیب کنید که بیشتر محیط اطراف خود را پاکیزه نگه دارند.

17 خرداد روز بستنی شکلاتی

یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین تبلیغات در ماه خرداد که شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود در زمینه فروش محصولات مواد غذایی و یا انواع بستنی‌ها از آن استفاده کنید، روز 17 خرداد است. این روز به‌عنوان روز بستنی شکلاتی در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده برای معرفی بستنی‌های شکلاتی و طعم بی‌نظیر آن باشد.

20 خرداد روز ملی فرش و صنایع دستی

اگر در زمینه صنایع دستی و یا فرش فعالیت می‌کنید، روز 20 خرداد را فراموش نکنید. این روز به‌عنوان روز ملی فرش و صنایع دستی در نظر گرفته می‌شود. در این روز می‌توانید نمونه‌های مختلف فرش ایرانی را به مخاطبان خود معرفی کرده و برای جذابیت بیشتر این فرش‌ها، آن‌ها را در دیزاین داخلی خانه بکار ببرید.

21 خرداد روز بافتنی

اگر قصد دارید در زمینه تولید لباس‌های بافتنی فعالیت کنید، باید 21 خرداد را به‌عنوان روز بافتنی به شما معرفی کنیم که می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای شما باشد. در این روز، خوب است اطلاعاتی از روش‌های مختلف بافتنی و لباس‌هایی که می‌توان با استفاده از این روش تولید کرد را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

22 خرداد روز فلافل

یکی دیگر از مناسبت‌های بازاریابی در خرداد که می‌تواند برای فروشنده‌های مواد غذایی گزینه مناسبی باشد، 22 خرداد به‌عنوان روز فلافل است. فلافل یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و سریعی شناخته می‌شود که بیشتر در شهرهای جنوبی کشور رایج است.

مناسبت های بازاریابی خرداد

23 خرداد روز چرخ خیاطی

در روز 23 خرداد که به‌عنوان روز چرخ خیاطی در نظر گرفته می‌شود، می‌توانید اطلاعات زیادی درباره نمونه‌های مختلف چرخ خیاطی و یا کلا خیاطی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. خیاطی اهمیت بسیار زیادی در کشور ما دارد و خیلی از افراد برای بخش زیادی از لباس‌های خود به سراغ خیاط‌ها می‌روند. به همین دلیل هم اگر به دنبال یکی از مناسبت های بازاریابی در خرداد می‌گردید، روز چرخ خیاطی در 23 خرداد می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌وکار نوپای شما باشد.

24 خرداد روز اهدای خون

اهدای خون یکی از مهم‌ترین کارهایی است که آن را با این شعار می‌شناسند: «اهدای خون اهدای زندگی.» ازاین‌رو، اگر مردم یاد بگیرند که فرایند اهدای خون را انجام دهند، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی هموطنان خود داشته باشند.

25 خرداد روز ملی گل و گیاه

درصورتی‌که در زمینه فروش گل و گیاه فعالیت می‌کنید، می‌توانید از روز 25 خرداد که به‌عنوان روز ملی گل و گیاه و عکاسی از طبیعت در نظر گرفته می‌شود، برای تولیدمحتوای باکیفیت خود استفاده کنید. برای جذاب‌تر شدن محتوای خود در این زمینه، می‌توانید نمونه‌هایی از عکاسی طبیعت را نیز ارائه دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    26 خرداد زادروز دکتر مصدق

    دکتر مصدق یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین افراد سیاسی کشور ایران در نظر گرفته می‌شود که کارهای زیادی برای این کشور انجام داده است. در روز 26 خرداد که به‌عنوان زادروز این فرد بزرگ در نظر گرفته می‌شود، می‌توانید اطلاعاتی درباره زندگی و عملکرد او در ایران ارائه دهید.

    27 خرداد روز بیابان زدایی

    اگر در زمینه محیط زیست و درختان موجود در کره زمین فعالیت دارید، روز 27 خرداد فراموش نکنید در این روز، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره مزایای بسیار زیاد کاشتن درخت و جلوگیری از تولید بیابان ارائه دهید که می‌توانند کمک زیادی به افزایش مخاطبان شما نیز کنند.

    29 خرداد زادروز پروفسور سمیعی

    مطمئنا همه شما نام پرآوازه پروفسور مجید سمیعی را شنیده‌اید. این پروفسور فوق‌العاده مشهور در سراسر دنیا، به‌عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب در جهان شناخته می‌شود و نه‌تنها در ایران، بلکه در کشورهای خارجی نیز به شهرت بسیار زیادی دارد. ازاین‌رو، زادروز تولد این پروفسور بزرگ که 29 خرداد است را نیز می‌توان یکی از مناسبت های بازاریابی خرداد به شمار آورد.

    31 خرداد روز یوگا

    احتمالا شما در پیج‌های اینستاگرامی، افراد زیادی را دیده‌اید که ورزش‌هایی مانند یوگا را تبلیغ می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که ورزش و یا کلا فعالیت‌های خاصی را به مخاطبان خود معرفی می‌کنید می‌توانید در روز 31 خرداد به‌عنوان روز یوگا در نظر گرفته می‌شود، برای جذب مخاطب کمک بگیرید.

    افزایش فروش در اینستاگرام

    سخن نهایی

    همان‌طورکه متوجه شدید، مناسبت های بازاریابی خرداد بسیار متنوع هستند و به همین دلیل هم شما می‌توانید برای موفقیت در هر نوع کسب‌وکاری از این مناسبت‌ها کمک بگیرید. ازاین‌رو، در ابتدا مشخص کنید که بیشتر در حوزه کاری شما مربوط به کدام یک از موارد ذکر شده است و سپس بر همان اساس، مهم‌ترین مناسبت ها برای تبلیغات در خرداد را برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.