مناسبت های بازاریابی اردیبهشت؛ انتخاب زمان درست برای فروش بیشتر

0

هر کسب‌وکاری بدون استثنا باید یک استراتژی بازاریابی قدرتمند داشته باشد که در آن از تمامی روش‌های بازاریابی در جای مناسب استفاده کند. در این بین مناسبت های بازاریابی اردیبهشت تکنیکی ساده اما مؤثر برای فروش بیشتر هستند. البته اگر بدانید که از کدام مناسبت به چه شکلی استفاده کنید! اگر در استفاده از این تکنیک به خوبی عمل کنید، می‌توانید افراد را با محتوای مناسب درگیر کرده و آن‌ها را دقیقاً در جای درست هدف قرار دهید. پس برای استفاده از مناسبت‌های بازاریابی در هر ماه برنامه‌ریزی داشته باشید. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی رویدادی چیست؟

قبل از پرداختن به مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، بهتر است کمی درباره بازاریابی رویدادی صحبت کنیم. برای مثال این شکل از بازاریابی را تعریف کنیم و مزایای آن را برشمریم. در سال‌های اخیر اگرچه شاهد افزایش روش‌های مدرن بازاریابی بوده‌ایم، اما بازاریابی رویدادی مانند مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، همچنان به عنوان یک ترند برتر برای افزایش فروش کسب‌وکارهای گوناگون محسوب می‌شود.

بازاریابی رویدادی چیست؟

بازاریابی رویدادی اصطلاحی است که برای رویدادهای مختلف به منظور فروش محصول یا خدمات یک شرکت استفاده می‌شود. به عبارت ساده‌تر زمانی که شما قرار است از روزهای خاص یک ماه برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید، از بازاریابی رویدادی کمک گرفته‌اید. به همین دلیل استفاده از مناسبت‌های مختلف هر ماه مانند مناسبت‌ های بازاریابی مرداد یا مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، دقیقاً همان بازاریابی رویدادی است. استفاده از این شیوه می‌تواند به اشکال گوناگون باشد.

برای مثال شما می‌توانید از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت برای برگزاری کنفرانس، رویدادهای آنلاین، وبینارها، برگزاری نمایشگاه، طرح‌های تخفیفی یا تشویقی مختلف استفاده کنید، صدای برند خود باشید و به تبلیغ تجارت خود بپردازید. زمانی که بتوانید محصولی را از این طریق به فروش برسانید، برند خود را زیر چتر بازاریابی رویدادی قرار داده‌اید. البته فوت کوزه‌گری این بازاریابی این است که فروش تنها در طول رویداد رخ نمی‌دهد و اغلب به تبلیغات قبل و بعد از هر رویداد نیز بستگی دارد.

بازاریابی رویدادی یک تکنیک تبلیغاتی ارزشمند است که می‌تواند منجر به فروش محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار شود.

مناسبت های اردیبهشت چگونه به فروش بیشتر کمک می‌کنند؟

چه بازاریابی رویدادی را از مناسبت‌ های اسفند برای بازاریابی شروع کنید چه مناسبت های بازاریابی اردیبهشت و یا هر ماه دیگر، در نهایت اول باید با مزایای این روش آشنا شوید، سپس نحوه استفاده از آن را به خوبی آموزش ببینید. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چرا استفاده از مناسبت‌های بازاریابی می‌تواند منجر به رشد فروش شما شود.

کسب اعتبار با آگاهی از برند

اعتبار رمز موفقیت برندهای بزرگ است و این حالت یک شبه به دست نمی‌آید. اگر کمی در محصولات برندهای بزرگ دقیق شوید، می‌بینید که اغلب آن‌ها چیز خارق‌العاده‌ای نمی‌فروشند. پس چه چیزی باعث بزرگ شدن آن‌ها شده است؟ راز این برندها در کسب اعتبار است. برای کسب اعتبار و تبدیل شدن به رهبر کسب‌وکار خود باید راه زیادی بروید و مدام در معرض دید مخاطب قرار بگیرید.

از سایر روش‌های مؤثر برای کسب اعتبار که بگذریم، استفاده از رویدادهای مختلف مانند مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، راهی عالی برای دیده شدن، شناخته شدن و به تبع آن کسب اعتبار است. شما می‌توانید از رویدادها برای آموزش ایده‌های جدید به دیگران به منظور کسب اعتبار استفاده کنید.

دسترسی به مشتریان جدید

با استفاده از بازاریابی رویدادی و به کمک مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، شما نه تنها به مخاطب هدف خود نزدیک می‌شوید، بلکه اگر خیلی خوب عمل کنید، می‌توانید او را به یک مشتری تبدیل کنید. اگر در بازاریابی رویدادی از روش‌های مختلف استفاده کرده و همزمان چند کانال را درگیر کنید، به گروه بیشتری از مشتریان دست پیدا خواهید کرد.

آموزش استفاده از محصولات

اگر می‌خواهید بازاریابی رویدادی شما در اردیبهشت یا سایر ماه‌های سال موفق عمل کند، صرفاً روی نام تجاری یا محصولات خود تمرکز نکنید. امروزه افراد بیش از هر چیز به موارد آموزشی یا سرگرم‌کننده روی خوش نشان می‌دهند. بنابراین می‌توانید از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت برای ایجاد یک آموزش کاربردی یا سرگرمی جذاب استفاده کنید. چیزی که در کنار جلب توجه افراد، محصولات را نیز تبلیغ کند.

تعامل با یک به یک مشتریان

همه چیز فقط در جذب مشتریان جدید خلاصه نمی‌شود. به همین دلیل استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت به شکل درست می‌تواند مشتریان سابق و مشتریان وفادار را حفظ کند و به آن‌ها این اطمینان را بدهد که محصولات یا خدمات شما ارزش سرمایه‌گذاری دوباره را دارند. در روزهایی که کسب‌وکارها به دلیل رونق تجارت الکترونیک نمی‌توانند به صورت حضوری با مشتریان خود ملاقات کنند، استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت برای برگزاری کمپین رویدادی در تعامل با مشتریان مؤثر خواهد بود. اینجاست که فرصتی برای فروش بیشتر فراهم می‌کنید.

مناسبت های بازاریابی اردیبهشت

حال که با مفهوم بازاریابی رویدادی آشنا شدید، برای بیشترین استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت اولین کاری که باید انجام دهید، شناخت رویدادهای گوناگون در این ماه است. سپس باید لیستی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین مناسبت‌ها را تهیه کرده و در نهایت یک ارتباط قوی بین موضوع کسب‌وکار خود و رویداد مورد نظر پیدا کنید. در ادامه نگاهی به تقویم مناسبت های بازاریابی اردیبهشت خواهیم داشت.‌

  • 1 اردیبهشت: روز جهانی خلاقیت و نوآوری، روز چای، روز موز
  • 2 اردیبهشت: روز زمین، روز تشکر کردن
  • 3 اردیبهشت: روز زبان انگلیسی، شب جهانی کتاب
  • 4 اردیبهشت: روز کتاب‌فروشی‌های کوچک و مستقل
  • 6 اردیبهشت: روز مرتب باش
  • 8 اردیبهشت: روز جلوگیری از اسراف مواد غذایی
  • 9 اردیبهشت: روز بین‌المللی رقص
  • 11 اردیبهشت: روز جهانی عشق ورزیدن، روز فضا
  • 12 اردیبهشت: روز ملی معلم
  • 14 اردیبهشت: روز آسم، شهادت حضرت علی
  • 15 اردیبهشت: روز جهانی ریاضی، روز ناخن
  • 16 اردیبهشت: روز گذرواژه
  • 19 اردیبهشت: روز یادبود جوراب‌های گم شده
  • 22 اردیبهشت: روز بین‌المللی پرستار
  • 24 اردیبهشت: روز عید فطر
  • 25 اردیبهشت: روز بین المللی نجوم، روز بزرگداشت فردوسی
  • 31 اردیبهشت: روز جهانی مدیتیشن

روز معلم، روز بین‌المللی پرستار، عید فطر و روز زبان انگلیسی از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت هستند.

استراتژی‌های مؤثر برای استفاده از ایونت های اردیبهشت ماه

تا اینجا مفهوم بازاریابی رویدادی را درک کردیم، مزایای آن را شناختیم و با مناسبت های بازاریابی اردیبهشت آشنا شدیم. اما حالا سؤال اصلی این است که چطور می‌توانیم از این راه درآمد کسب کنیم؟ برای بهترین استفاده از این روش بازاریابی اولین کاری که باید انجام دهید طرح چند پرسش و پاسخ به آن‌هاست. سپس در ادامه به صورت گام به گام مراحل بعدی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب طی کنید. در ادامه به شکل دقیق‌تری این مفاهیم را برای شما باز می‌کنیم.

به سؤالات مهم پاسخ دهید

برای موفقیت در استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، باید قبل از هر چیز به چند پرسش مهم پاسخ دهید تا یک ایده کلی درباره آنچه قرار است انجام دهید و نتیجه‌ای که انتظارش را می‌کشید، داشته باشید. از جمله پرسش‌های مهم در این بین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • دقیقاً هدف شما چیست؟
    • آیا صرفاً به آگاهی از برند فکر می‌کنید؟
    • آیا فروش بیشتر را می‌خواهید یا تلفیقی از این دو؟
  • چقدر می‌توانید برای استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت بودجه اختصاص دهید؟
  • موضوع رویداد مورد نظر شما چیست؟
    • موضوع برنامه شما چطور؟
  • قرار است برای چه کسانی بازاریابی کنید؟
    • چگونه می‌توانید به آن‌ها نزدیک شوید؟
    • روش‌های رسیدن به مخاطبان شما کدام شیوه‌ها هستند؟
  • چه برنامه‌ای برای تولید محتوا دارید؟
    • چه جزئیاتی را برای مناسبت های بازاریابی اردیبهشت در نظر گرفته‌اید؟
  • جدول زمانی بازاریابی رویدادی شما چیست؟
    • آیا از قبل برای برگزاری این کمپین‌ها آماده می‌شوید یا صرفاً از چند روز قبل برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنید؟
  • چگونه در طول رویداد بازاریابی خواهید کرد؟
  • چگونه میزان موفقیت استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت را اندازه‌گیری می‌کنید؟
  • از چه کانال‌هایی برای تبلیغ رویداد خود استفاده می‌کنید؟

اگر بتوانید به پرسش‌های بالا پاسخ دقیقی بدهید، بدون شک چندان نیازی به دانستن استراتژی‌های دیگر نخواهید داشت. پس برای پاسخ به سؤالات عجله نکنید و هنگام جواب دادن آینده‌نگر و روراست باشید.

بازاریابی رویدادی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند منجر به افزایش اعتبار برند شما شود.

به جای چیستی، چرایی بفروشید

به جای چیستی، چرایی بفروشید

مثل سایر رقبا به شکل سنتی عمل نکنید. شما قرار نیست توضیح دهید که محصول شما چیست و چه مزایایی دارد. در عوض هنگام برنامه‌ریزی برای مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، باید روی اینکه چرا محصول شما برای مشتریان ارزشمند است، تکیه کنید. مردم دوست دارند که شما مشکلی از آن‌ها حل کنید. پس باید روی ویژگی‌های محصول خود تکیه کرده و دقیقاً آن‌ها را به یک مشکل از مخاطب ربط دهید تا بتوانید حمایت او را جلب کنید.

روی نقطه ضعف افراد یعنی احساسات آن‌ها دست بگذارید

برای استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، بهتر است روی احساسات افراد دست بگذارید و از طریق عواطف آن‌ها را درگیر کنید. باور کنید که وقتی پای خرید می‌رسد، اغلب مردم به جای منطق از احساسات خود برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. پس شما باید روی آرزوها و خواسته‌های مشتریان تمرکز کرده و بازاریابی رویدادی خود را به نحوی با آن‌ها درگیر کنید. اگر می‌خواهید برند خود را به یک نماد تبدیل کنید، باید برای احساسات مخاطب خود ارزش قائل شوید.

دو گوش و یک دهان باشید

 برای فروش بیشتر در هر روش بازاریابی اصطلاحاً دو گوش و یک دهان باشید. یعنی اینکه اول گوش کنید، سپس دوباره گوش کنید، در نهایت صحبت کنید. گوش کردن بیشتر باعث می‌شود تا مخاطب را بهتر درک کنید، سپس مطمئن شوید چیزی که قرار است درباره آن صحبت کنید، نیاز مخاطب را برطرف می‌کند یا حداقل راه‌حلی برای رفع نیاز وی ارائه می‌دهد. این مورد بسیار مهم است، پس حتماً آن را در کمپین بازاریابی رویدادی خود لحاظ کنید. این کار به شما کمک می‌کند که یک قدم از بازی جلوتر باشید.

درگیر کردن احساسات مخاطب در کنار آشنا شدن با دغدغه‌ها یا خواسته‌های او می‌تواند در موفق بودن کمپین بازاریابی رویدادی شما مؤثر باشد.

از قانون 333 پیروی کنید

در استفاده از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، نباید انتظار داشته باشید که در همان رویداد اول محصولات خود را به مخاطبان جدید بفروشید. روی صحبت ما با مشتریان حال حاضر نیست، زیرا شما قبلاً ارتباط لازم را با این گروه برقرار کرده‌اید. برای رسیدن به مرحله فروش، معمولاً شما باید اول از حداکثر 3 روش ارتباطی مانند پیامک، ایمیل یا ملاقات چهره به چهره استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    پس از گذشت سه هفته یا نهایتاً سه ماه باید 3 مرتبه دیگر با مخاطب خود از هر روشی که می‌شناسید، ارتباط برقرار کنید. پس از پایان این روند احتمال خرید افراد از شما بیشتر می‌شود. البته اگر در این راه موفق نبودید، پیشنهاد می‌کنیم روی تکرار دوباره آن پافشاری نکنید. اگرچه سیگنال‌های ارتباطی خود را نباید به طور کامل قطع کنید.

    برای انجام تحقیقات لازم وقت بگذارید

    این بخش از اجرای کمپین مناسبت های بازاریابی اردیبهشت، واقعاً مهم است. به عبارتی تنها چیزی که در اغلب کسب‌وکارها نادیده گرفته می‌شود، همین بخش است. به همین دلیل است که بیشتر مشاغل نتیجه لازم را از رویدادها نمی‌گیرند. خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که بدون هزینه زیاد و با کمک اینترنت می‌توانیم در زمان کوتاهی به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنیم و از کنار هم قرار دادن آن‌ها، تحقیقات کمپین بازاریابی رویدادی خود را تکمیل کنیم. پس برای این کار به خودتان فرصت دهید تا تحقیقات مؤثرتری داشته باشید.

    جمع‌بندی

    • مناسبت های بازاریابی اردیبهشت راهی فوق‌العاده برای افزایش فروش هستند.
    • از مزایای بازاریابی رویدادی در اردیبهشت ماه می‌توانیم به مواردی همچون افزایش آگاهی از برند، بالا رفتن اعتبار، کسب مشتریان جدید و تعامل با سایر مشتریان اشاره کنیم.
    • برای اثربخشی یک بازاریابی رویدادی در اردیبهشت، باید عاطفه افراد را درگیر کنید، درباره مخاطبان و روش‌های تأثیرگذاری بر آن‌ها تحقیق کنید، از قبل با این افراد ارتباط بگیرید و در نهایت ضربه کاری را وارد کنید.
    • کسب‌وکار شما چیست و کدام یک از مناسبت های بازاریابی اردیبهشت فرصتی مناسب برای دیده شدن برند شما هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.