راه‌های ورود به اکسپلور اینستاگرام و افزایش مخاطب

0

صاحبان صفحات اینستاگرامی که خواهان افزایش مخاطب و بازدیدکننده هستند، برای ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام، از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند. در واقع با ورود به بخش اکسپلور، دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. با توجه به این موضوع، ورود به اکسپلور، یکی از مهم ترین مواردی است که می‌تواند مخاطب‌های مناسبی را جذب صفحات کند و به دنبال آن، باعث رشد بسیاری از کسب‌وکارها خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به توضیح نکات مهمی بپردازیم که می‌تواند افراد را به دیده شدن نزدیک‌تر کند.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

با استفاده از تنظیمات اکسپلور اینستاگرام، قادر خواهید بود تا صفحات مورد علاقه خود را افزایش دهید و یا صفحاتی را که دلخواه شما نیست حذف کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا برنامۀ اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. به قسمت اکسپلور اینستاگرام بروید.
  3. روی پست مورد نظر خود یک تب کلیک کنید.
  4. از میان گزینه‌های پنجره‌ای باز شده، روی (See Similar Posts) کلیک کنید.
  5. از این پس در اکسپلور، پست‌هایی را مشاهده خواهید کرد که مطابق با سلیقه شما باشد.

اگر قصد دارید تعداد صفحاتی را که مورد علاقه شما نیستند، از قسمت اکسپلور حذف کنید و یا اینکه نمایش آن‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

  1. برنامۀ اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. به قسمت اکسپلور بروید.
  3. روی پستی که مورد علاقه شما نیست کلیک کنید.
  4. سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید.
  5. روی گزینه (See fewer posts like this) کلیک کنید.

نکته: اگر در به‌روزرسانی برنامه اینستاگرام شما، گزینۀ بالا وجود ندارد، احتمالاً گزینه (Not interested) را مشاهده خواهید کرد. انتخاب این گزینه، نمایش محتواهایی را که به آن‌ها علاقه‌مند نیستید کاهش می‌دهد.

با استفاده از تنظیمات اکسپلور اینستاگرام، قادر خواهید بود تا صفحات مورد علاقه خود را افزایش دهید و یا صفحاتی را که دلخواه شما نیست حذف کنید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم

برخی از افراد به دنبال آن هستند تا پست‌های نمایش داده شده در قسمت اکسپلور اینستاگرامشان را مطابق با سلیقه خود تغییر دهند. برای این کار نیاز است تا قسمت اکسپلور را ریست کنید. فرآیند ریست کردن قسمت اکسپلور به زمان احتیاج دارد. برای آنکه الگوریتم‌های اینستاگرام، سلایق شما را شناسایی کنند، به چند روز یا چند هفته زمان نیاز دارند.

پس از شناسایی علاقه‌مندی‌های شما توسط الگوریتم‌ها، محتواهای مناسب شما در بخش اکسپلور نشان داده خواهند شد. برای ریست کردن اکسپلور اینستاگرام لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

حذف تاریخچه جستجو

برای اینکه اکسپلور را ریست کنید، در اولین قدم بهتر است تا تاریخچه جستجوی خود را حذف کنید.

  1. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. به پروفایل خود وارد شوید.
  3. روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه، کلیک کنید.
  4. گزینه (Setting) را انتخاب کنید تا وارد قسمت تنظیمات شوید.
  5. گزینه (Security) را انتخاب کنید.
  6. در صفحه‌ای که باز شده است، روی گزینه (Search History) کلیک کنید.
  7. در نهایت در گوشه راست بالای صفحه، گزینه (Clear All) را انتخاب کنید.

حذف کردن لایک‌های قبلی

از طریق حذف کردن لایک‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید می‌توانید بخش اکسپلور خود را ریست کنید.

  1. اینستاگرام خود را باز کنید و به بخش پروفایل خود بروید.
  2. روی نماد سه خط در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  3. گزینه (Setting) را انتخاب کنید.
  4. از صفحه‌ای که باز شده است، گزینه (Account) را انتخاب کنید.
  5. روی عبارت (Post You’ve Liked) کلیک کنید.
  6. در این صفحه‌ای که باز شده است می‌توانید محتواهایی را که دیگر به آن علاقه ندارید، باز کرده و لایک‌های قبلی را از روی آن‌ها بردارید.

پس از شناسایی علاقه‌مندی‌های شما توسط الگوریتم‌ها، محتواهای مناسب شما در بخش اکسپلور نشان داده خواهد شد. فرآیند ریست کردن قسمت اکسپلور به زمان احتیاج دارد.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم

یکی از اهداف اصلی برخی کاربران اینستاگرام، دیده شدن در فضای اکسپلور این برنامه است. به طور معمول افرادی که صفحات عمومی‌ دارند، به دنبال ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام هستند. در واقع برای رشد پیج و یا کسب‌وکارتان در فضای مجازی، باید افراد بیشتری محتوای پیج شما را مشاهده کنند. با ورود محتوای پیج شما به قسمت اکسپلور، مخاطبان هدف به محتوای شما دسترسی پیدا خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

برای دیده شدن در بخش اکسپلور، بهتر است مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. شناخت درست از مخاطبان به شما کمک می‌کند تا محتوایی را که مناسب سلیقه آن‌ها است تولید کنید. پس از شناخت بازار هدف و مخاطبان، باید به سراغ تولید محتواهای جذاب و باکیفیت بروید. در بخش آموزش، به شرح کامل چگونگی ورود به اکسپلور خواهیم پرداخت.

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم

برنامه اینستاگرام یک بستر برای راه اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی است. اگر شما صاحب یک برند هستید و یا به تازگی تصمیم گرفته‌اید تا کسب‌وکارتان را اینترنتی کنید، اینستاگرام یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. به طور کلی، ورود به بخش اکسپلور باعث رشد و توسعه کسب و کار اینستاگرامی شما می‌شود. با ورود به بخش اکسپلور، بازدیدکنندگان صفحه شما افزایش می‌یابند. در نتیجۀ افزایش دنبال‌کنندگان، درآمد شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر به دنبال افزایش شهرت برند خود هستید، باید تمام تلاش خود را در راستای ورود به اکسپلور اینستاگرام انجام دهید. صفحه اینستاگرامی شما هر اندازه مخاطب جذب کند، به همان میزان نیز افزایش درآمد خواهید داشت.

شناخت درست از مخاطبان به شما کمک می‌کند تا محتوایی را که مناسب سلیقه آن‌ها است تولید کنید.

ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

امروزه افرادی در کسب‌وکارشان موفق هستند که بتوانند از طریق اینترنت و فضای مجازی، مخاطبان خود را جذب کنند. یکی از این ابزارهای مهم و کاربردی که می‌توانید به وسیلۀ آن خود را به دیگران معرفی کنید، برنامه اینستاگرام است. شما قادر خواهید بود از طریق تولید محتوای جذاب در این پلتفرم، افراد زیادی را برای بازدید از صفحه‌ خود ترغیب کنید.

با اینکه افزایش تعامل با مخاطبان، گرفتن لایک و قرار دادن نظرات کاربران می‌تواند به رشد صفحه شما کمک کند اما میزان ذخیره پست‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها توسط کاربران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یک پست هر چقدر بیشتر دیده شود و توسط مخاطبان ذخیره و اشتراک‌گذاری شود، شانس ورود آن به اکسپلور نیز بیشتر می‌شود.

آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام

اگر به دنبال آن هستید تا پست‌های شما به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند، باید اطلاعات کافی کسب کنید. در ادامه به شرح برخی از مواردی می‌پردازیم که راه شما را برای ورود به اکسپلور باز می‌کند.

شناخت بازار هدف و مخاطبان

برای به‌ دست آوردن موفقیت در کسب‌وکارتان، قبل از هر چیزی باید بازار هدف خود را شناسایی کنید. در واقع با شناخت بازار هدف، متوجه خواهید شد که چه نوع محتوایی مناسب مخاطب شماست. به عبارت ساده تر، اگر مخاطب شما علاقه‌مند به محتوای متنی است، هرگز نباید محتوای خود را به صورت کلیپ در اختیار مخاطب قرار دهید. عکس این موضوع نیز در موارد دیگر صدق می‌کند.

شناخت بازار هدف به این دلیل مهم است که می‌تواند بدون اتلاف وقت و انرژی، نتیجه مطلوبی را در زمان کمتر به شما ارائه دهد. به عنوان مثال اگر بازار هدف کسب‌وکار شما، به محتوا به صورت کلیپ یا عکس علاقه‌مند است، زمان خود را صرف تهیۀ محتوای متنی نکنید.

یک پست هر چقدر بیشتر دیده شود و توسط مخاطبان ذخیره و اشتراک‌گذاری شود، شانس ورود آن به اکسپلور نیز بیشتر می‌شود.

استفاده از محتوای جذاب

آموزش بردن پست به اکسپلور اینستاگرام

پس از شناخت بازار هدف خود، باید برای ایجاد محتوای جذاب تلاش کنید. محتوا باید به قدری جذاب باشد که بتواند مخاطب را به خود جذب کرده و آن را درگیر محتوا کند. جذابیت محتوا برای تصمیم‌گیری افراد جهت استفاده از خدمات شما دارای اهمیت بسیاری است. یک محتوای جذاب، مخاطب را ترغیب می‌کند تا محتوا را برای اطرافیان خود ارسال و یا اینکه آن را در برنامه اینستاگرام خود ذخیره کند.

توجه داشته باشید که علاوه بر محتوای شما، نوشتن کپشن نیز می‌تواند برای دنبال‌کنندگان جذابیت داشته باشد و همچنین بازدید از صفحه شما را نیز افزایش خواهد داد. یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد یک محتوای جذاب می‌شود، تصاویر با کیفیت است. سعی کنید بیشتر از عکس‌هایی که دارای رنگ‌های مناسب و چشم‌نواز هستند، استفاده کنید.

در واقع منظور از بازار هدف، مخاطبانی هستند که ممکن است از خدمات شما استفاده کنند. به طور کلی، محصولات شما تنها برای بخشی از افراد یک جامعه مناسب است. در نتیجه باید از علایق افرادی که به محصول شما نیاز دارند، شناخت کافی پیدا کنید. اطلاع از جنسیت مخاطبان، محصولی که بیشترین خرید را دارد، پست‌هایی که بیشتر مورد پسند قرار می‌گیرند و موارد مشابه دیگر، نمونه‌هایی از شناخت کافی بازار هدف هستند.

سبک خاص محتوا

یکی از مسائلی که برای جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد، جذابیت بصری پست‌ها و صفحه شماست. برای این کار می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

  • یک تم خاص برای صفحه‌ خود انتخاب کنید.
  • سعی کنید از یک ترکیب رنگی جذاب استفاده کنید.
  • اگر کسب و کار شما ارائه یک محصول یا کالا است، هنگام استفاده از آن فیلم‌برداری کنید.
  • خودتان را جای مخاطب قرار دهید و محتواهای خود را بررسی کنید.
  • سعی کنید یک نظم و ترتیب خاصی به قرار دادن محتوای خود، دهید.
    • به عنوان مثال، یک ردیف را به قرار دادن محتوای متنی و یک ردیف را به کلیپ اختصاص دهید.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

زمانی که از هشتگ‌های مناسب برای یک پست استفاده می‌کنید، کاربران با سرچ کردن همان هشتگ‌ها قادر خواهند بود تا از پست شما بازدید کنند. استفاده از هشتگ‌های مناسب و ورودی مخاطبان از این طریق، شما را یک گام به ورود در اکسپلور اینستاگرام نزدیک می‌کند.

قرار دادن محتوا در زمانی که مخاطبان حضور دارند

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام انتشار یک محتوا باید در نظر بگیرید، زمان آن است. پس از شناختن بازار هدف و ایجاد یک محتوای جذاب برای مخاطبان، نوبت به آن می‌رسد که زمان مناسبی برای قرار دادن محتوا در صفحه اینستاگرامی خود در نظر داشته باشید.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

زمان انتشار محتوا در صفحه‌تان به قدری مهم است که اگر در زمان نامناسبی این کار را انجام دهید، محتوای شما هر چقدر هم که جذاب و دیدنی باشد، ممکن است تبدیل به یک محتوای بی‌ارزش و غیرقابل استفاده شود. به طور کلی، برای قرار دادن یک محتوا بهتر است زمانی را بررسی کنید که مخاطبان شما بیشترین استفاده را از برنامه اینستاگرام خود دارند. بهترین زمان بارگذاری محتوا، ساعاتی است که مخاطب در حال چک کردن برنامه اینستاگرام خود است.

اگر قصد دارید که به اکسپلور اینستاگرام وارد شوید، اولین قدم دیده شدن محتوای تولیدی توسط مخاطب‌های فعلی‌ شماست. سعی کنید ساعاتی را برای انتشار پست‌ها در نظر بگیرید که بیشترین بازدید را داشته باشید. زمان‌هایی که مخاطبان با آرامش مشغول چک کردن برنامه اینستاگرام خود هستند.

مهمترین راز ورود به اکسپلور اینستاگرام

مهم‌ترین راه ورود به اکسپلور اینستاگرام

اگر می‌خواهید بدانید که چه چیز باعث می‌شود تا شما به اکسپلور اینستاگرام ورود پیدا کنید، نکات این بخش را به کار بگیرید. پس از رعایت تمامی نکاتی که گفته شد، باید از راهکارهایی استفاده کنید که شما را برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ‌تر کمک می‌کند. در این زمان شما باید کارهایی را انجام دهید تا محتوای پست‌های شما توسط افراد مختلفی دیده شده و به اشتراک گذاشته شود.

برای افزایش این شانس، بهتر است پست‌های بیشتری را در صفحه خود قرار دهید. هر چقدر تعداد پست‌ها بیشتر باشد، امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام نیز بیشتر می‌شود. به طور کلی، تعداد پست‌های بالا، احتمال به اشتراک‌گذاری آن را توسط مخاطبان بالا می‌برد. اگر مخاطب شما، محتوای تولید شدۀ در صفحه را برای دوستان خود بفرستد، صفحه شما بیشتر در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    روش‌های دیگری مثل ذخیره کردن پست‌ها نیز برای ورود به بخش اکسپلور دارای اهمیت بسیاری هستند. پست‌ها به طور معمول پس از بارگذاری، توسط افراد زیادی ذخیره می‌شوند. اگر پستی، توسط افراد بیشتری ذخیره شود، شانس ورود به اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌یابد. شما برای ایجاد یک پست جذاب که اشتیاق را برای ذخیره کردن آن توسط مخاطب ایجاد کند، باید کارهای متفاوتی را انجام دهید. تولید محتوای غنی و ارزشمند، نیازمند دانش کافی است.

    اگر به دنبال جذب بازدیدکنندگان بیشتری هستید، نیاز است تا قبل از هر چیز، مشکلات مخاطبان را به خوبی بشناسید و برای حل آن مشکلات، محتوایی درخور تولید کنید. با توجه به این موضوع، اگر بتوانید به خوبی نیازهای مخاطبان خود را برطرف کنید، صفحه شما خیلی زود در اکسپلور اینستاگرام به نمایش درمی‌آید.

    اگر به دنبال جذب بازدیدکنندگان بیشتری هستید، نیاز است تا قبل از هر چیز، مشکلات مخاطبان را به خوبی بشناسید و برای حل آن مشکلات، محتوایی درخور تولید کنید.

    جذب فالوور از اکسپلور

    ورود به اکسپلور اینستاگرام یکی از روش‌های تضمینی برای افزایش بازدید و مخاطبان است. هیچ روش قطعی برای ورود به اکسپلور وجود ندارد. تنها راه رسیدن به اکسپلور اینستاگرام، مواردی است که پیش‌تر به آن پرداختیم.

    از مزایای ورود به بخش اکسپلور برنامه اینستاگرام این است که محتوای تولید شده توسط شما، برای افراد بیشتری به نمایش درمی‌آید. به همین دلیل این موضوع دارای اهمیت بسیاری است که محتوای صفحه شما، جذابیت‌های لازم برای دیده شدن توسط کاربران را داشته باشد.

    آموزش اکسپلور در اینستاگرام

    رعایت کردن برخی نکات می‌تواند شانس شما را برای ورود به اکسپلور اینستاگرام افزایش دهد. برخی از نکات تکمیلی برای ورود به اکسپلور، به شرح زیر است.

    • حساب کاربری خود را عمومی کنید.
    • فعالیت خود را در اینستاگرام، به صورت واضح و روشن عنوان کنید.
    • پست‌های خود را بر اساس یک ساعات مشخص، انتشار دهید.
    • حساب کاربری خود را به یک اکانت بیزینس تبدیل کنید تا نمودارهای تحلیل عملکرد صفحه‌تان فعال شود.
    • با افراد تأثیرگذار در برنامه اینستاگرام، تعامل کنید.
    • کپشن‌نویسی جذاب داشته باشید.
    • از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

    از مزایای ورود به بخش اکسپلور برنامه اینستاگرام این است که محتوای تولید شده توسط شما، برای افراد بیشتری به نمایش درمی‌آید.

    در پایان و بعد از خواندن این مقاله، اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال سفارشات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. برای ثبت نام در این فروشگاه ساز روی لینک زیر کلیک کنید.

    جمع‌بندی

    • دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام، به رونق کسب و کار شما کمک خواهد کرد.
    • هیچ روش قطعی برای ورود به اکسپلور وجود ندارد.
    • رعایت برخی نکات می‌تواند شانس شما را برای دیده شدن در اکسپلور بالا ببرد.
    • ورود پست به اکسپلور، یک راه تضمینی برای افزایش مخاطبان است.
    • هر چه تعداد پست‌های شما بیشتر باشد، شانس ورود شما به اکسپلور اینستاگرام بالاتر می‌رود.
    • برای دیدن تحلیل عملکرد صفحه‌تان، حساب کاربری خود را به اکانت حرفه‌ای و بیزینسی تبدیل کنید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    HootSuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.