افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی با چند راهکار ساده

0

به عنوان یک صاحب ایده و یا کاربر فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام بدون تردید موضوع امنیت و راهکارهای افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی بارها برایتان پیش آمده و با آن مواجه شده‌اید.

امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی در صدر جدول فعالیت‌های مالک یک پیج فعال و پر مخاطب است، در واقع او حق دارد حتی با رعایت همه نکات فنی، هر روز و هر ساعت دلهره هک شدن، ریپورت شدن و با حتی غیر فعال شدن از سوی خود اینستاگرام را داشته باشد.

افزایش و ارتقای امنیت پیج یا صفحه اینستاگرام برای جلوگیری از خطر جدی هک شدن اینستاگرام از اهمیت بسیاری برخودار است. افرادی که از این شبکه اجتماعی برای بیزنس و امور اقتصادی خود بهره می‌برند، بیش از دیگران نگران این موضوع هستند.

البته این یک موضوع جهان شمول است و هر کسی که برای فروشگاه اینستاگرامی خود سالها زحمت کشیده و فالوئرهای خاص خودش را دارد هرگز دوست ندارد شاهد از بین رفتن این زحمت و صفحه دوست داشتنی خود باشد.

معمولا گفته می‌شود برای جلوگیری از هک شدن بهتر است هک کردن را بلد باشیم اما این جمله از اساس غیراخلاقی و غیر اصولی است. البته که هر چه شناخت ما و میزان اطلاعات ما از دنیای IT بیشتر باشد بهتر است اما همیشه راه‌های مقابله با خطر در فضای مجازی مشخص هستند.

امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

افزایش امنیت اینستاگرام نه تنها برای کسانی که در آن کسب درآمد دارند بلکه برای همه شهروندانی که از داشتن اکانت اینستاگرام لذت می‌برند بسیار واجب و حیاتی است.

بگذارید در همین قدم اول خیلی سریع و ساده به شما 6 نکته اساسی و مهم را برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام بگوییم:

افزایش امنیت اینستاگرام با ۶ اقدام فوق العاده موثر اما ساده امکان پذیر است

  1. آپدیت یا به روز رسانی اپلیکیشن اینستاگرام
  2. انتخاب و تعیین یک پسوورد قوی و مناسب
  3. فعال کردن ورود دو مرحله ای یا همان تایید دو مرحله ای اینستاگرام
  4. ثبت ایمیل و شماره موبایل در صفحه
  5. قطع و حذف دسترسی ادمین‌ها، اپلیکیشن‌ها و ربات‌های متصل به پیج
  6. استفاده از Access Data در اینستاگرام

خیلی اهمیت دارد که از منابع رسمی برای به روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید. به روز رسانی همه اپلیکیشن‌های مهم خود را جدی بگیرید و شک نکنید که هر بار در فرایند به روزرسانی به جدید ترین سدهای دفاعی برای ویروس احتمالی یا بدافزارها و باج افزارها دسترسی پیدا می‌کنید به آنها مجهز خواهید شد.

در انتخاب پسوورد قوی یک لحظه را هم از دست ندهید. این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید جدی گرفته شود. شاید بتوان گفت که ایمن ترین و بهترین راه برای ارتقا و افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی شما تغییر دوره‌ای و حتی گاه به گاه پسوورد است.

بدون شک برای داشتن یک پسورد یا رمز ورودی، باید از ترکیب حروف، اعداد و علائم استفاده کنید. فراموش نکنید که بهتر است همیشه از ترکیب حروف کوچک و بزرگ و علائم در پسورد استفاده شود مخصوصا علائم ترکیبی که با کلیدهای ترکیبی ایجاد می‌شوند مثل ویرگول، علامت سوال، علامت تعجب و …

برای این که خیالتان از قدرتمند بودن پسوورد راحت باشد به شما استفاده از وب سایت‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که معتبر و دقیق هستند و به شما میزان قدرت پسوورد را گزارش می‌دهند:

https://howsecureismypassword.net/

http://www.passwordmeter.com/


بیشتر بخوانید: روش‌های ایجاد امنیت در واتساپ بیزنس برای کسب‌وکارها

ثبت شماره تلفن همراه برای افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

یکی دیگر از اقداماتی که به وسیله آن می‌توان برای افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی و جلوگیری از هک شدن انجام داد این است که حتما شماره موبایل (تلفن همراه) و یک ایمیل معتبر به پیج خود متصل کنید.

اگر مشکلی برای پیج شما پیش بیاید شماره موبایل می‌تواند بسیار راهگشا باشد اما خیلی از کاربران دوست ندارند آنشایان آنها متوجه حضور آنها در اینستاگرام باشند، بنابراین هرگز شماره تلفن همراه خود را وارد نمی‌کنند و این موضوع در آنیده به ضرر آنها تمام خواهد شد.

امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

پسورد باید دارای تعداد کاراکتر مناسب باشد و از انواع و اقسام کاراکترهای مجاز در انتخاب پسوورد در آن بهره برده شود. موضوع مهم این است که قرار نیست پسورد یک واژه آشنا و معمولی در ذهن شما باشد.

هک شدن پیج اینستاگرام

برای آن که تا حدود زیادی احتمال هک شدن صفحه اینستاگرامی خود را کم کنید، در همین قدم اول 5 کار ساده زیر را جدی گرفته و حتما انجام دهید:

  1. انتخاب پسورد قوی و مناسب
  2. ابراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید
  3. دسترسی برنامه‌های شخص ثالث را قطع کنید
  4. اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید
  5. اطلاعات پروفایل خود را محرمانه نگه دارید

تا جایی که امکان دارد باید اطلاعات شخصی خود را مفی نگاه بدارید. این کار اهمیت زیادی دارد و در انجام آن نباید زمان را از دست بدهید.

در پروفایل خود اطلاعات زیادی از خود فاش نکنید و مخصوصا در قسمت  EDIT PROFILEهیچ اطلاعات شخصی در فیلد بیوگرافی ننویسید که بتوان از آن بر علیه شما استفاده کرد. برای حفظ بیشتر حریم شخصی، می‌توانید وضعیت آخرین بازدید خود در اینستاگرام را غیر فعال کنید.

معمولا اولین کاری که یک هکر بعد از هک کردن حساب کاربری انجام می‌دهد، تغییر ایمیل و پسورد است. البته ممکن است در ابتدا این کار را انجام ندهد و مخفیانه مشغول رصد کردن فعالیت‌ها و اطلاعات و فایل‌های شخصی کاربر بشود.

اگر برای تغییر ایمیل یا پسورد اقدام نکرده‌اید و در عین حال ایمیلی در این رابطه دریافت کرده‌اید، روشن است که شخصی وارد حساب کاربری شما شده است. اگر ایمیلی دریافت کرده‌اید که به تغییر آی‌پی و کشور اشاره می‌کند و مطمئن هستید که از VPN و نرم‌افزارهای تغییر آدرس آی‌پی استفاده نکرده‌اید، احتمالاً شخصی از کشوری دیگر می ‌خواهد به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برای تشخیص هک شدن اینستا، به اکانت‌هایی که دنبال کرده اید نگاه کنید. گاهی اکانت‌هایی را دنبال کرده‌اید که آن‌ها را نمی‌شناسید یا به یاد نمی‌آورید که چه زمانی آن‌ها را دنبال کرده‌اید.

    اولین و مهم‌ترین کار این است که سریعاً پسورد حساب خویش را عوض کنید. قبل از اینکه هکر پسورد انتخاب کند و مانع دسترسی شما بشود، رمز عبور پیچیده و عجیبی انتخاب کنید که حدس زدن آن ممکن نباشد.

    احراز هویت دو مرحله ای برای بالا بردن امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

    این یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد برای انجام دادن آن مدام به دنبال بهانه هستند و البته چون چندان ساده نیست شاید بشود کمی به آنها حق داد اما برای افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی قطعا یکی از بهترین کارها است.

    تا امروز خود شما به عنوان خواننده متن که دغدغه افزایش امنیت در اینستاگرام را داشته با چند مورد هک حساب کاربری اینستاگرام مواجه شده‌اید؟

    چنین اتفاقی به احتمال فراوان در همان قدم اول باعث می‌شود با سرقت اطلاعات هویتی خود مواجه شوید. این اتفاق ترسناک بسیاری از افراد به ویژه افراد مشهور و محبوب نظیر سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها و… را دچار نگرانی کرده است.

    برای جلوگیری از وقوع این اتفاق لازم است امنیت حساب کاربری خود را بالا ببریم. احراز هویت دو مرحله‌ای اینستاگرام یک لایه امنیتی اضافه برای ورود کاربران به حساب کاربری ایجاد می‌کند.

    فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام امنیت حساب پیج فروشگاه اینستاگرامی شما را افزایش می دهد. در این صورت برای ورود به اپلیکیشن علاوه بر رمز عبور نیاز به کد امنیتی ارسال شده از طریق ایمیل، پیامک و یا اپلیکیشن انتخابی خواهید داشت.

    برای بالا بردن امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی هر کاری انجام دهید باز هم کم است، البته مهم این است که طبق اصول پیش بروید و کارهای اضافه و حتی بیهوده در این حوزه را انجام ندهید که گاهی حتی نتیجه عکس خواهد داشت.

    امنیت پیج اینستاگرامی

    اگر تا کنون شماره تلفن همراه خود را در اینستاگرام ثبت نکرده‌اید ابتدا لازم است نسبت به فعال سازی و ثبت شماره تماس خود اقدام نمایید. در نظر داشته باشید کد تایید به شماره تلفنی که در زمان ثبت نام در اینستاگرام داخل فیلد مربوطه وارد کردید، ارسال می‌شود

    البته ممکن است بعد از مدتی بخواهید از این وضعیت امنیتی خارج شوید، دلیل این کار نه چندان درست هر چه باشد محترم است:

    غیر فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

    به منظور برداشتن رمز دو مرحله‌ای اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

    1. دکمه منو در صفحه پروفایل اینستاگرام خود را انتخاب کنید
    2. روی آیکن settings کلیک کنید
    3. از زیر گزینه security گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید
    4. در صورت فعال بودن گزینه‌های text message و Authentication App روی گزینه مورد نظر بزنید
    5. در آخر دکمه Remove را انتخاب کنید

    هنگامی که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را برای حساب کاربری خود فعال کنید، فقط وارد کردن رمز عبور در حین تلاش به منظور ورود به آن کافی نیست و باید به شیوه دیگری که انتخاب کرده‌اید هویت خود را به تایید برسانید.

    تایید هویت کاربر شامل دو مرحله می‌شود، از این رو نام قابلیت مورد نظر «تایید هویت دو مرحله ای» انتخاب شده است.

    برای تامین امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام بسیار مفید و سودمند خواهد بود.

    با افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی خود کمک بزرگی به فضای کسب و کار خود در فضای مجازی می‌کنید، هر چقدر این امنیت برجسته و بهتر باشد، وضعیت کسب و کار شما در اینستاگرام نیز بهتر و معتبرتر خواهد بود.

    مشکلات امنیتی که گاهی به خاطر همین ناامنی‌ها برای یک پیج یا صفحه تجاری به وجود می‌آید، می‌تواند یک کسب و کار تازه جان گرفته را تا مرز نابودی بکشاند و این برای کسی که هزینه کرده و به آینده دل بسته، یک فاجعه است.

    باید از وقوع چنین حوادثی تا حد امکان پیشگیری کرد و موانعی بر سر هکرها، سودجویان و مشکلات امنیتی ایجاد کرد.

    نکات زیر حکم نیست که لازم الاجرا باشند اما شاید برای شما دستکم یک مورد از این موارد مهم و جالب باشند:

    1. اگر به دنبال بالا بردن امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی خود هستید، پیچ خود را خصوصی کنید
    2. اگر امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی برایتان مهم است، از رمزهای ورود و خروج استفاده کنید
    3. اگر از دایرکت استفاده می کنید، بهتر است با قصد مزاحمت برای افراد دیگر استفاده نکنید، چرا که اینستاگرام حساب شما را دیسیبل می کند و فرد گیرنده شما را به عنوان مزاحم معرفی می‌کند
    4. اگر فردی هستید مشهور و امنیت پیجتان برایتان مهم است، از یک ادمین برای پیج خود استفاده کنید
    امنیت پیج اینستاگرامی فروشگاه

    هنگام دسترسی به برنامه های جانبی محتاط باشید. برخی از اپلیکیشن های گوشی هوشمند اجازه دسترسی به اطلاعات اینستاگرام شما را می خواهند

    چند نکته برای افزایش امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی

    برای بالا بردن امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی خود باید این نکته را به یاد داشته باشید که لینک‌های ناشناس به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

    برخی لینک‌ها به منظور هک کردن پیج‌ها ساخته می‌شوند و در صورت کلیک روی این لینک‌ها ممکن است مجوز دسترسی به اطلاعات اکانت خود را به فرستنده لینک بدهید.

    این قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که شما به دیگران اجازه ندهید از زمان آنلاین بودن شما در اینستاگرام اطلاع داشته باشند. به احتمال زیاد با قابلیت تگ کردن در اینستاگرام آشنا هستید. برای این که تگ‌های پیج خود را با کنترل بیشتری مدیریت کنید، باید آن‌ها را در حالت دستی Manual قرار دهید.

    برای جلوگیری از جریمه شدن توسط اینستاگرام کافی است از اکشن‌های اسپم خودداری کرده و طبق قوانین وضع‌شده توسط این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت کنید

    فیسبوک یکی از راه هایی است که می توان با آن وارد اینستاگرام شد. به همین منظور و برای بالا بردن امنیت پیج فروشگاه اینستاگرامی و جلوگیری از هک شدن، اکانت فیسبوک خود را به اینستاگرام وصل کنید.


    بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

    اگر برنامه ای از شما دسترسی به اینستاگرام را می‌خواهد، نباید آن را نصب کنید. همچنین توجه داشته باشید که به جز برنامه رسمی اینستاگرام، برنامه‌های جایگزین دیگری را روی گوشی خود نصب نکنید. برنامه‌های غیر رسمی اینستاگرام به همه اطلاعات شما دسترسی دارند.

    پیامک کردن رمز عبور، ایمیل کردن آن و در دسترس شخص دیگری قرار دادن، کارهای اشتباه رایج هستند که ممکن است به هک اکانت اینستاگرام منجر شود و برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم کلمه عبور خود را هر دو یا سه ماه یکبار عوض کنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، باید بدانید که فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ با فراهم کردن خدمات مربوط به فروشگاه اینستاگرامی و خدمات ارسال باکیفیت بالا و مناسب می‌تواند به کسب‌وکارهای متفاوت کمک کند تا در کنار فروشگاه اینستاگرامی از یک پلتفرم دیگر برای کسب‌وکار خود استفاده کنند و میزان مشکلاتی که ممکن است با آن برخورد داشته باشند کاهش پیدا کند. استفاده از پادروشاپ مزایای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    • امکان مدیریت و ارسال سفارش در یک اپ
    • دسترسی آسان مشتریان به فروشگاه شما با استفاده از یک لینک اختصاصی
    • داشتن درگاه پرداخت امن برای فروش اینترنتی
    • اعتماد بیشتر مشتریان به فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه اینستاگرامی
    • امکان ارسال پیامک به مشتریان
    • امکان ایجاد کد تخفیف برای مشتریان
    • قابلیت گرفتن نظر از مشتریان و به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.