7 نکته مهم درباره رفتار خریداران در زمان فروش‌ فوق العاده

0

تعطیلات و مناسبت‌های مهم مانند بلک فرایدی، تعطیلات کریسمس یا عید نوروز یکی از آن موقعیت‌های مهمی هستند که اکثر فروشگاه‌های آنلاین برای رسیدن به آن روزشماری می‌کنند و روی فروش این دوره حساب جداگانه‌ای باز می‌کنند. اما چطور می‌توان در این دوران یک فروش فوق العاده داشت؟ طی نظرسنجی‌هایی که توسط وب‌سایت شاپیفای انجام شده، خریداران آمریکایی در این دوران در برابر خرید مقاومت می‌کنند. این مطلب بر اساس نظرسنجی از 12000 مصرف‌ کننده و بیش‌از 4800 کسب‌وکار در کشورهای استرالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، آمریکا و کادانا تهیه شده است. ما هم در مجله پادرو با توجه به نتایج این نظرسنجی به بررسی 7 نکته مهم در مورد رفتار مشتریان در زمان فروش فوق‌العاده در پرداختیم تا ببینیم به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک باید روی چه مواردی تمرکز کنیم.

۱. هوش مصنوعی به کشف محصول توسط خریدار کمک می‌کند

69% از جامعه آماری این نظرسنجی فکر می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند کشف برندها و محصولات جدید را آسان‌تر کند. جالب است بدانید که این آمار شامل افرادی بوده که دارای بالاترین سطح حقوق در جامعه آماری بوده‌اند. تاثیر هوش مصنوعی در فروش و افزایش آن را اصلاً دست کم نگیرید!

74% بر این باورند که هوش مصنوعی به آن‌ها کمک می‌کند پیشنهادات و معاملات ویژه‌ای پیدا کنند و 67% هم فکر می‌کنند که توجه به نظرات بر اساس خریدهای قبلی کار آسان‌تری است.

پیشنهاد ما:  بیشتر تمرکز هوش مصنوعی در حوزه تجارت، روی کمک به خرده‌فروشان است تا مسئولیت‌های خود را بهتر و سریع‌تر انجام دهند. وجود دستیار هوش مصنوعی در چنین شرایطی می‌تواند برای آینده امیدوارکننده باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت که هوش مصنوعی تجارت را برای همه، از جمله مصرف‌کنندگانی که به فکر تجربه خرید هدایت‌شده هستند، بهبود می‌بخشد.

فروشگاه‌سازهایی مثل shopify از هوش مصنوعی برای ایجاد یک انقلاب بزرگ در کارآفرینی بهره‌مند شده‌اند تا پیچیدگی‌های تجاری را کاهش دهند و به گسترش کسب‌وکارها کمک کنند.

۲. خرید مبتنی بر تکنولوژی به داشتن مشتریان وفادار کمک می‌کند

39% از خریداران این نظرسنجی، احتمال خرید بیشتری را برای برندهایی که از تکنولوژی‌های جدید در فرآیند خرید استفاده می‌کنند در نظر گرفتند. جالب است بدانید که از هر 5 نفر، حداقل یک نفر ادعا کرد که به احتمال زیاد به این نوع برندها وفادارتر خواهد بود. به‌طورکلی خریدارانی که می‌خواهند پول بیشتری خرج کنند، اغلب هنگام خرید از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند و آن را ترجیح می‌دهند.

پیشنهاد ما: خریداران به کسب‌وکارهایی که تجربه خرید مبتنی بر فناوری ایجاد می‌کنند، وفاداری بیشتری دارند. به همین دلیل می‌توان گفت فروشندگانی که از ارائه تکنولوژی جدید خودداری می‌کنند، از رقبا عقب خواهند ماند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم از این رویه برای پیشرفت حوزه کاری خود کمک بگیرید.

رفتار خرید آنلاین در فروش فوق العاده

۳. فروش فوق العاده از ولخرجی‌ جلوگیری می‌کند

در این جامعه آماری، 78% از مصرف‌کنندگان اظهار کرده‌اند که برای ایجاد حس رضایت روزمره خریدهای کوچک انجام می‌دهند و 63% محصولاتی را ترجیح می‌دادند که به رفاه زندگی آن‌ها کمک کند. این یعنی عده‌ای برای رضایت شخصی و عده‌ای هم برای تامین لوازم رفاهی زندگی خرید می‌کنند. مردم ترجیح می‌دهند که بیشتر روی مواردی مثل کسب تجربیات جدید و سفر هزینه کنند.

پیشنهاد ما: اگرچه خیلی‌ها در فصل فروش فوق‌العاده، سراغ خریدهای گران‌قیمت نمی‌روند اما فروشگاه‌های اینترنتی گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه بی‌شماری برای ارائه به مشتریان دارند. شخصی‌سازی محصولات مثل استفاده از رنگ‌های خاص یا حکاکی نام فرد روی سفارشات و… می‌تواند سبدهای خرید کوچک را جذاب‌تر کند و به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی کمک کند. علاوه‌براین ارائه محصولات متنوع در قیمت‌های مختلف هم راه خوبی برای جذب خریدارانی است که دنبال خریدهای کوچک و معنادار هستند.

۴. خرید ارزان اهمیت زیادی برای مشتری دارد

72% از مصرف‌کنندگان اظهار کردند که به احتمال زیاد در دوران فروش فوق‌العاده خرید می‌کنند تا با بودجه محدودشان، خرید بیشتری داشته باشند. با توجه به افزایش تورم و هزینه‌های زندگی در سراسر جهان، این موضوع و نحوه تخصیص بودجه اهمیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. 84% از این جامعه آماری ادعا کردند که برای یافتن بهترین قیمت و به‌صرفه‌ترین شرایط، قیمت‌ها و تخفیف‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

پیشنهاد ما: قرار نیست همه مخاطبان بودجه زیادی برای خرید داشته باشند، بنابراین ارائه قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه در این دوره، بسته‌بندی مناسب محصولات، ارائه کد تخفیف، اشتراک هدیه و… جزو راهکارهایی هستند که به افزایش فروش کمک می‌کنند و همزمان روی ذهنیت و تجربه خرید مشتری تاثیرگذار هستند.

۵. خرید از سوشال مدیا جریان اصلی در فرآیند خرید است

امروزه دیگر رسانه‌های اجتماعی فقط جایی برای تماشای محصول نیستند، بلکه شرایط طوری فراهم شده که امکان خرید هر کدام از محصولات فراهم است. در میان مصرف‌کنندگان این نظرسنجی، 33% از افراد مستقیما از اینستاگرام خرید می‌کند. این درصد برای فیس‌بوک حدود 31 درصد و برای تیک تاک 28 درصد بود.

با کمی دقت متوجه خواهیم شد که بسیاری از مشاغل در حال حرکت به سمت چنین روندی هستند. جالب است بدانید که حدود 30% از جامعه آماری معتقد بودند که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بالاترین حجم فروش را تا سال 2023 برای آن‌ها فراهم کرده است.

پیشنهاد ما: یکی از نکات کلیدی در کسب‌وکار این است که در آینده بتوانیم از هر جایی و در هر شرایطی خرید کنیم. مشتریان همواره خواهان یک تجربه خرید آسان و شهودی هستند و هرچه فروشگاه اینترنتی کسب‌وکار شما به این خواسته نزدیک‌تر باشد، موفقیت بیشتری خواهید داشت.


مقاله مرتبط: فاکتورهای مؤثر در رفتار خرید مصرف کننده

۶. فروشگاه‌های فیزیکی جایی برای کشف محصولات جدید هستند

شاید این نظریه کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. هنوز هم درصد زیادی از مشتریان، گشت‌وگذار در مغازه‌های مختلف را برای کشف محصولات جدید ترجیح می‌دهند. در جامعه آماری این مطالعه، 34% از جامعه آماری، فروشگاه حضوری و 36 درصد فروشگاه‌های آنلاین را انتخاب کردند که اختلاف بسیار ناچیزی بین‌شان است.

پیشنهاد ما: گاهی‌اوقات خریداران ترجیح می‌دهند قبل از خرید یک محصول، آن را از نزدیک ببینند، به همین دلیل جذابیت خرید حضوری برای خیلی‌ها بیشتر است.بنابراین گاهی توجه به ویترین فیزیکی هم در کسب‌وکار اهمیت پیدا می‌کند.

خرید در زمان فروش فوق العاده

۷. خریداران ترجیح می‌دهند از قبل از شرایط فروش مطلع شوند

فکر می‌کنید در شرایطی مثل بلک فرایدی، مشتریان بدون برنامه از خواب بیدار می‌شوند و سراغ خرید می‌روند؟ ابداً! 71% از مخاطبان این نظرسنجی برایشان مهم است که یک برند تجاری پیشنهادات و آفرهای فروش خود را زودتر ارائه دهد تا بتوانند قبل از بلک فرایدی تصمیم بگیرند.

پیشنهاد ما: کسب‌وکارهای آنلاین و خرده‌فروش‌ها باید از روش‌های مختلف برای برقراری با مخاطبان استفاده کنند و خجالت را کنار بگذارند. کانال‌های مختلف بازاریابی مثل ایمیل، پیامک و… همگی موقعیتی برای معرفی شرایط فروش شماست. کسب‌وکارها می‌توانند با اطلاع قبلی به مشتریان، آن‌ها را به سمت خرید سوق دهند.

سخن آخر

در این مطلب از پادرو، هفت نکته مهم درباره خریداران مختلف را به شما معرفی کردیم. دنیای تجارت، دنیای بسیار گسترده‌ای است؛ هر مشتری سلیقه و نیازهای خاصی دارد که با دیگری در تضاد است. شما به عنوان یک کسب‌وکار باید تمام موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید فروش و موفقیت‌تان را در شرایط مختلف تضمین کنید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    منابع:

    https://news.shopify.com/7-things-you-need-to-know-about-this-years-holiday-shoppers

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.