رفع ریپورت اینستاگرام و روش‌های جلوگیری از آن

0

اگر در اینستاگرام پیج شخصی یا کاری دارید، یکی از مواردی که باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشید، دلایل ریپورت شدن و نحوه رفع ریپورت اینستاگرام است. افراد با توجه به دلایل متفاوت ممکن است در اینستاگرام ریپورت شوند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص دلایل ریپورت شدن و نحوه رفع ریپورت اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام

قبل از این که بتوانیم به نحوه رفع ریپورت اینستاگرام بپردازیم، باید ابتدا در خصوص دلایلی که باعث می‌شود تا اکانت‌ها در اینستاگرام ریپورت شوند، نکاتی را بیان کنیم. دانستن این دلایل و توجه به آن باعث می‌شود تا با مشکل ریپورت شدن مواجه نشوید. مهم‌ترین دلایل ریپورت شدن عبارتند از:

عدم رعایت کپی‌رایت

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام و یوتیوب نسبت به کپی‌رایت و استفاده غیر صحیح از محتوای تولید شده توسط کاربران دیگر حساس هستند. به همین دلیل باید ابتدا در خصوص قوانین کپی‌رایت اینستاگرام و نحوه صحیح استفاده از ویدیوهای ساخته شده توسط افراد دیگر اطلاعات کسب کنید تا با این مورد مواجه نشوید.

بلاک شدن توسط تعداد زیادی از کاربران

ممکن است به دلیل نشر پست یا محتوایی، کاربران زیادی اقدام به بلاک کردن یک پیج کنند. در این هنگام اینستاگرام به بررسی دقیق‌تر می‌پردازد و ممکن است پیج با مشکلاتی مواجه شود.

ریپورت شدن توسط کاربران

در موارد شدیدتر، کاربران علاوه بر بلاک کردن، اقدام به ریپورت پیج می‌کنند. اگر تعداد زیادی از افراد یک پیج را ریپورت کنند، آن پیج با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

انتشار پست‌های غیرمجاز یا اسپم

انتشار پست‌هایی که در آن‌ها محتواهای غیرمجازی که توسط اینستاگرام مشخص شده نیز باعث ریپورت شدن پیج می‌شود. پست‌هایی که در آن‌ها عکس‌ها یا ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی، خشونت‌آمیز یا خلافکارانه وجود دارد، از مهم‌ترین مواردی هستند که خلاف قوانین اینستاگرام است.


بیشتر بخوانید: لینک دار کردن محصول برای فروش بیشتر

ارسال تعداد زیادی پیام

اگر یک اکانت به پیج‌های بسیار زیادی در مدت‌ زمان کوتاه دایرکت دهد و آن‌ها اقدام به اسپم دانستن این پیام‌ها کنند، پیج موردنظر با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

آنفالو کردن تعداد زیادی فالوئر

یکی از روش‌هایی که بسیاری از پیج‌ها برای افزایش تعداد فالوئر خود استفاده می‌کنند این است که پیج‌های متفاوت را فالو می‌کنند و پس از این که آن افراد پیج را فالو کردند، آن‌ها را آنفالو می‌کنند. اگر تعداد زیادی از افرادی که آن‌ها را فالو دارند را در یک روز آنفالو کنند، پیج درگیر مشکلاتی خواهد شد و نمی‌تواند برای مدتی کارهای معمول و روتین را در آن انجام داد.

اگر تعداد زیادی از افراد یک پیج را ریپورت کنند، آن پیج با مشکلات ریپورت شدن مواجه خواهد شد.

عدم توجه به محدودیت انتشار پست در روز

اینستاگرام برای پیج‌ها محدودیت انتشار پست قرار داده است. عدم توجه به این تعداد و قرار دادن پست‌هایی بیشتر از تعداد مجاز، باعث می‌شود تا برای مدتی نتوان فعالیت معمول را داشت.

عدم رعایت قوانین اینستاگرام

اینستاگرام قوانین مشخصی دارد که باید برای فعالیت بهتر در این پلتفرم به آن‌ها توجه شود. عدم توجه و رعایت نکردن بسیاری از این قوانین باعث می‌شود تا پیج ریپورت و بن شود. به همین دلیل بهتر است یک‌بار قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید.

عدم رعایت قوانین اینستاگرام

مطابقت نام اکانت با اکانت‌های رسمی

بسیاری از افراد با دریافت تیک آبی از اینستاگرام به اکانت‌های رسمی تبدیل می‌شوند. برخی از پیج‌ها با انتخاب نام مشابه با این‌گونه پیج‌ها سعی می‌کنند تا فالوئر بیشتری کسب کنند. اما نمی‌دانند که این کار خطراتی مانند بن و ریپورت شدن را در پی دارد. پیج‌هایی که نام یکسان با اکانت‌هایی با تیک آبی دارند، بن و ریپورت خواهند شد.

فالو کردن تعداد زیادی پیج

همان‌طور که گفتیم، یکی از روش‌هایی که پیح‌ها برای افزایش فالوئر از آن استفاده می‌کنند، فالو کردن افراد مختلف است. باید بدانید که نباید در یک روز تعداد زیادی از پیج‌ها را فالو کنید. این کار باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را بن کند و اجازه انجام برخی از فعالیت‌های معمول را برای چند روز نداشته باشید.

انتشار پست‌هایی با بار روانی منفی

انتشار پست‌هایی که در آن‌ها محتوایی با بار روانی منفی یا ضد حقوق بشر وجود دارد، باعث بن شدن اکانت خواهد شد.

ورود به پیج با آی پی‌های متفاوت

برخی افراد به دلیل استفاده از فیلترشکن، لاگین شدن با دستگاه‌های متفاوت و برخی موارد مشابه دیگر مورد توجه تیم امنیتی اینستاگرام قرار می‌گیرند. فعالیت این‌گونه پیج‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد.

قرار داشتن زیر سن قانونی

باید بدانید که بر اساس قوانین اینستاگرام، سن قانونی برای فعالیت در این پلتفرم، 13 سال است. به همین دلیل پیج‌هایی که صاحبان آن‌ها کمتر از 13 سال دارند، ریپورت و بن می‌شود.

موارد بالا را می‌توان مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایلی دانست که انجام آن‌ها باعث ریپورت و بن شدن پیج می‌شود. از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. پس بهتر است به جای این که برخی کارها را انجام دهیم و سپس به دنبال روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام باشیم، به برخی نکات توجه کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.

اینستاگرام برای پیج‌ها محدودیت انتشار پست قرار داده است. عدم توجه به این تعداد و قرار دادن پست‌هایی بیشتر از تعداد مجاز باعث می‌شود تا برای مدتی نتوان فعالیت معمول را داشت.

چگونه متوجه شویم که ریپورت شده‌ایم؟

قبل از این که اقدام به انجام روش‌های رفع ریپورت کنید، ابتدا باید از ریپورت و بن شدن پیج اطمینان حاصل کرد. از مهم‌ترین عواملی که در صورت ریپورت شدن با آن مواجه خواهید شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمی‌توانید فرد یا افرادی را دنبال کنید.
  • کامنت‌های شما ثبت نمی‌شود و نمی‌توانید برای پست‌های متفاوت کامنت بگذارید.
  • اجازه لایک کردن پست‌های متفاوت به شما داده نمی‌شود.
  • نمی‌توانید به افراد جدید پیام خصوص یا دایرکت مسیج بدهید.

اگر این موارد را مشاهده کردید، باید بدانید که پیج شما توسط اینستاگرام بن شده است و لازم است به سراغ روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام بروید.

روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام

پس از این که با دلایل ریپورت و بن شدن آشنا شده‌اید، اکنون زمان آن رسیده تا در خصوص روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام صحبت کنیم. روش‌هایی که در ادامه می‌خوانید را می‌توان مهم‌ترین روش‌هایی دانست که توسط آن‌ها می‌شود کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام داد.

1- تغییر پسورد

در بسیاری از مواقع به دلیل مسائل امنیتی با مشکل ریپورت یا بن شدن پیج مواجه خواهید شد. اگر نمی‌دانید به چه دلیلی ریپورت شده‌اید و با مشکلات ناشی از آن مواجه هستید، اولین روشی که برای رفع ریپورت اینستاگرام باید انجام دهید، تغییر پسورد یا رمز عبور است.

2- تغییر شماره تلفن یا آدرس ایمیل

دومین راهی که توسط آن می‌توان کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام داد، تغییر شماره تلفن یا آدرس ایمیل پیج است. این کار در برخی موارد باعث می‌شود تا مشکل شما به راحتی رفع شود. برای انجام این شیوه از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام، باید ابتدا وارد پروفایل خود شوید و گزینه (Edit Profile) را انتخاب کنید. سپس در قسمت‌های مربوط به شماره تلفن و ایمیل، شماره یا آدرس جدید را وارد و آن را ثبت کنید.

3- ارسال نامه به پشتیبانی

اگر دو روشی که گفته شد نتوانست کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام دهد، باید به تیم پشتیبانی این اپلیکیشن نامه ارسال کنید. برای این کار باید وارد اینستاگرام شوید و از قسمت پروفایل وارد بخش تنظیمات یا ستینگ برنامه شوید. در این بخش گزینه‌ای به نام (Report a Problem) وجود دارد. با انتخاب این گزینه و نوشتن نامه‌ای برای تیم پشتیبانی می‌توانید برای رفع ریپورت اینستاگرام اقدام کنید.

4- کمک فالوئرها

می‌توانید از فالوئرهای پیج درخواست کنید که با گذاشتن کامنت انگلیسی در زیر پست‌های شما باعث شوند تا اینستاگرام پیج را فیک و اسپم تشخیص ندهد و رفع ریپورت اینستاگرام به سادگی انجام شود. همان‌طور که گفتیم برای این کار تنها کافی است از فالوئرهای خود درخواست‌هایی مشابه درخواست‌های زیر داشته باشید.

روش های رفع ریپورت اینستاگرام
  • دوستان عزیز، پیج ریپورت شده است، لطفاً با گذاشتن کامنت انگلیسی به ما کمک کنید.
  • دوستان با قرار دادن کامنت انگلیسی در زیر پست‌ها کمک کنید تا زودتر رفع ریپورت شویم.

5- جلوگیری از ریپورت شدن

همان‌طور که گفتیم ساده‌ترین راه رفع ریپورت اینستاگرام، انجام ندادن کارهایی است که باعث ریپورت و بن شدن می‌شود. به همین دلیل به نکات گفته شده در این متن و قوانین اینستاگرام توجه بیشتری داشته باشید تا با این مشکل مواجه نشوید.

6- پایان مدت محرومیت

در بسیاری مواقع که مشکل ریپورت اینستاگرام شما حاد نیست و پیج مشکل اساسی ندارد، پس از گذشت یک یا چند روز، به صورت خودکار رفع ریپورت اینستاگرام انجام می‌شود. اینستاگرام با توجه به نوع فعالیت انجام شده، زمانی را برای ریپورت و بن بودن مشخص می‌کند. به همین دلیل اگر با استفاده از روش‌های گفته شده نتوانستید کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام دهید، بهتر است اندکی صبر کنید تا زمان بن شدن پیج تمام شود و بتوانید فعالیت معمول خود را ادامه دهید.

7- پاک کردن پست حاوی محتوای نامناسب

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل ریپورت شدن در اینستاگرام، انتشار پست‌هایی با محتوای نامناسب است. پست‌هایی که حق کپی‌رایت دارند، محتوایی خشونت‌آمیز، خلافکارانه یا مجرمانه و پست‌هایی حاوی مواردی که افراد را به انجام کارهای ناشایست مانند خودکشی تشویق می‌کنند، از جمله این پست‌ها هستند. برای رفع ریپورت اینستاگرام به خاطر داشته باشید که باید این‌گونه محتواها را پاک کنید.


بیشتر بخوانید: دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

آموزش تصویری رفع ریپورت در اینستاگرام

همان‌طور که گفتیم یکی از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام، پیام دادن به پشتیبانی است. در ادامه این روش از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد.

ابتدا وارد قسمت پروفایل خود و سپس بخش تنظیمات شوید.

پس از آن گزینه (Report a Problem) را انتخاب کنید.

در قسمت مشخص شده پیام خود را بنویسید و آن را برای تیم پشتیبانی ارسال کنید.

توجه داشته باشید که نامه ارسالی باید به زبان انگلیسی باشد. می‌توانید از متن زیر به عنوان متن نامه استفاده کنید.

«Hello Instagram Team; unfortunately I noticed a report message and problem while I didn’t do anything. Please recheck the problem and fix it. Thanks.»

انواع ریپورت و بلاک شدن در اینستاگرام

برخی مواقع با توجه به نقش قوانین، با انواع متفاوتی از ریپورت و بن شدن مواجه می‌شویم. هر کدام از این انواع اجازه انجام برخی کارها را به صاحب و کاربران پیج نخواهد داد. شایع‌ترین انواع بلاک شدن کارها در اینستاگرام عبارتند از:

بلاک لایک

زمانی که فرد با مشکل بلاک کردن لایک مواجه می‌شود تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام، نمی‌توانند پست افراد دیگر را لایک کند. معمولاً این مشکل زمانی به وجود می‌آید که اکانت شما توسط اینستاگرام به عنوان ربات تشخیص داده شده است.

بلاک کامنت

برخی مواقع افراد به دلیل گذاشتن کامنت‌های نامناسب یا انجام رفتاری شبیه به ربات‌ها، توسط اینستاگرام بلاک می‌شوند و اجازه گذاشتن کامنت برای پست‌های دیگران را تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام ندارند.

بلاک فالو

بلاک فالو هم مانند دو روش دیگر زمانی اتفاق می‌افتد که اینستاگرام فرد را ربات تشخیص داده است. البته فالو کردن یا آنفالو کردن افراد زیادی در مدت‌زمان کوتاه نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. این افراد تا زمان رفع ریپورت اینستاگرام، اجازه ندارند شخصی را فالو کنند.

یکی از روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام، ارسال نامه به پشتیبانی این برنامه است.

چگونه یک کاربر را ریپورت کنیم؟

حال که با روش‌های رفع ریپورت اینستاگرام آشنا شدید، باید در خصوص نحوه ریپورت کردن کاربران نیز اطلاعاتی داشته باشید. ریپورت کردن کاربران که محتواهای نامناسب منتشر می‌کنند باعث می‌شود تا محیط اینستاگرام سالم‌تر بماند. توجه داشته باشید ریپورت کردن یک کاربر باعث حذف اکانت او نخواهد شد و صاحب اکانت تنها نمی‌تواند برخی فعالیت‌ها را انجام دهد. او در صورتی که بتواند کار رفع ریپورت اینستاگرام را انجام دهد، می‌تواند به صورت صحیح به فعالیت خود ادامه دهد. برای ریپورت کردن یک کاربر باید مراحل زیر را انجام داد.

  • ابتدا وارد پروفایل کاربر مورد نظر شوید.
  • سپس گزینه سه نقطه را از قسمت بالایی اکانت انتخاب کنید.
  • باید از منوی باز شده، گزینه ریپورت را انتخاب کنید.
  • در اینجا دو گزینه مشاهده می‌کنید که با توجه به دلایل موردنظر باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • گزینه اول (Report post or message or comment) برای ریپورت کردن پست، کامنت یا مسیج است.
    • در خصوص ریپورت کردن پست در ادامه مطلب توضیحات مفصلی را ارائه کرده‌ایم.
  • گزینه دوم (Report Account) برای ریپورت کردن یک اکانت به صورت کلی بنا به دلایل متفاوت است.
  • پس از انتخاب گزینه ریپورت اکانت، با گزینه‌های زیر مواجه خواهید شد.
  • (its posting content that shouldn’t be on Instagram) را باید زمانی انتخاب کنید که پیج اقدام به انتشار پست‌های نامناسب می‌کند.
  • افرادی که ادعا می‌کنند فرد دیگری هستند را می‌توان با انتخاب گزینه (its pretending to be someone else) ریپورت کرد.
  • همان‌طور که گفتیم، سن قانونی برای فعالیت در اینستاگرام 13 سال است. با انتخاب گزینه (They may be under the age of 13) می‌توان این افراد را ریپورت کرد.

با انتخاب گزینه مناسب می‌توانید پیج و اکانت موردنظر را ریپورت کنید.

انتشار تصاویر و ویدیوهایی با محتوای غیراخلاقی، مجرمانه و خلافکارانه باعث می‌شود تا ریپورت شوید.

چگونه یک پست را ریپورت کنیم؟

شاید شما نخواهید که یک کاربر را ریپورت کنید، اما لازم باشد که یکی از پست های او را ریپورت کنید. دانستن روش ریپورت یک پست باعث می‌شود تا احتمال مشاهده پست‌های نامناسب در اینستاگرام کاهش یابد. البته در صورتی که شما به دلیل نادرستی فرد را ریپورت کنید، اتفاق خاصی نخواهد افتاد و لازم نیست برای رفع ریپورت اینستاگرام اقدامات خاصی را انجام دهید. برای ریپورت کردن یک پست باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا از کنار پست مورد نظر گزینه 3 نقطه را انتخاب نمایید.
  • در منوی باز شده، گزینه ریپورت را انتخاب کنید.
  • روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.
  • در صفحه جدید گزینه‌هایی وجود دارد که با انتخاب مورد مناسب از میان آن‌ها می‌توانید کار ریپورت را انجام دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    گزینه‌های ریپورت پست و معنی آن‌ها

    گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارد، عبارتند از:

    1- (Its Spam)

    این گزینه به معنی اسپم بودن پست است.

    2- (Nudity or Sexual Activity)

    زمانی که پست یا ویدیو حاوی محتوایی غیر اخلاقی باشد، می‌توانید با انتخاب این گزینه، آن را گزارش دهید.

    3- (I just don’t like it)

    برخی مواقع ممکن است از یک پست خوشتان نیاید. با انتخاب این گزینه می‌توانید آن را گزارش دهید.

    4- (Hate speech or symbols)

    پست‌هایی که در آن‌ها صحبت‌هایی نژادپرستانه و خشونت‌آمیز وجود دارد یا از نمادهای آن استفاده شده است را می‌توانید با انتخاب این گزینه به اینستاگرام اطلاع دهید.

    5- (False Information)

    برای گزارش دادن پست‌هایی که در آن‌ها اطلاعات دروغ و ناصحیح وجود دارد، باید از این گزینه استفاده کرد.

    6-(Bulling or Harassment)

    برخی پست‌ها حاوی تصاویر و محتوایی هستند که در آن به افراد دیگر زور گفته می‌شود یا برخی افراد را تهدید می‌کنند. برای گزارش دادن این‌گونه پست‌ها از این گزینه استفاده کنید.

    7- (Violence or dangerous organisation)

    برای گزارش دادن پست‌هایی که در آن‌ها افراد دیگر را آزار می‌دهند یا مربوط به سازمان‌های خطرناک است، باید این گزینه را انتخاب کرد.

    8- (Scam or fraud)

    برای گزارش دادن پست‌هایی که به کلاه‌برداری مربوط است از این گزینه استفاده کنید.

    9- (Intellectual property violation)

    پست‌هایی که در آن‌ها قوانین مربوط به کپی‌رایت رعایت نشده را باید با این گزینه به اینستاگرام اطلاع داد.

    10- (Sale of illegal or regulated goods)

    برخی پیج‌ها اقدام به فروش تجهیزات و محصولات غیرقانونی می‌کنند. با استفاده از این گزینه می‌توانید این مورد را به اینستاگرام گزارش دهید.

    11- (Suicide or self-injury)

    تصاویر و ویدیوهایی که افراد در آن به خود آسیب می‌رسانند یا اقدام به خودکشی می‌کنند را با استفاده از این گزینه می‌توان گزارش داد.

    12- (Something else)

    در صورتی که دلیل ریپورت کردن شما، موردی بود که در میان این موارد نبود، باید این گزینه را انتخاب کنید.

    جمع‌بندی

    • افراد به دلایل متفاوتی مانند انجام فعالیت بیش از حد و نامناسب یا ارسال پست‌هایی با محتوای غیراخلاقی یا خشونت‌آمیز ریپورت می‌شوند.
    • ریپورت شدن در اینستاگرام به شکل‌های متفاوتی وجود دارد که ریپورت لایک، کامنت و فالو از رایج‌ترین آن‌ها هستند.
    • برای رفع ریپورت اینستاگرام می‌توانید از روش‌هایی مانند تغییر رمز، شماره و آدرس ایمیل یا ارسال نامه به پشتیبانی اینستاگرام استفاده کنید.
    • توجه داشته باشید که اگر برای رفع ریپورت اینستاگرام اقدام به ارسال نامه به پشتیبانی می‌کنید، باید نامه به زبان انگلیسی باشد.
    • می‌توانید اکانت‌ها و پست‌هایی که حاوی مطالب نامناسب است را در اینستاگرام ریپورت کنید.
    • آیا تا به حال در اینستاگرام ریپورت شده‌اید؟ شما از چه روش‌هایی برای رفع ریپورت اینستاگرام استفاده می‌کنید؟
    • نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    fgmember

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.