دلیل پاک شدن پست اینستاگرام و راه حل آن چیست؟

1

دلیل پاک شدن پست اینستاگرام چیست یا چکار کنیم اینستاگرام پست را پاک نکند؟ اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکۀ اجتماعی، تأثیرات چشمگیری در سبک و سیاق زندگی‌ها داشته است. چه بسا در ساعات طولانی که در حال پرسه زدن در آن هستیم با انواع و اقسام محتواها روبرو می‌شویم. بسیاری از کاربران آن نیز توانسته‌اند به درآمدهای بالا از طریق اینستاگرام دست یابند.

اینستاگرام با وجود همۀ ابزارها و فرصت‌هایی که فراهم کرده، خالی از باگ و ایراد نیست. اینستاگرام به عنوان یکی از شرکت‌های تابعۀ فیسبوک دائماً در حال به‌روزرسانی است. اما به راستی دلیل پاک شدن پست اینستاگرام چه می‌تواند باشد؟

دلایل متعددی برای نشان ندادن پست ها در اینستاگرام وجود دارند. این مقاله از پادرو به بررسی دلایل و راه حل پاک شدن پست اینستاگرام پرداخته است.

دلایل بلاک شدن پست در اینستاگرام

تعدادی از کاربران اینستاگرام با مشکل نشان ندادن پست ها در اینستاگرام روبرو شده‌اند. دلیل پاک شدن پست اینستاگرام می‌تواند ناشی از عوامل مختلف باشد. نمود این مشکل به این صورت است که چند ثانیه بعد از انتشار، پست‌ جدید ناپدید می‌شود. جستجوها و آمار نشان‌ داده‌اند که این مشکل مدت‌هاست که وجود داشته است.
دلیل پاک شدن پست اینستاگرام در برخی موارد هنوز به صورت قطعی مشخص نیست. اما برخی دلایل منطقی برای این موضوع پیدا شده‌اند.

دلایل بلاک شدن یا پاک شدن پست در اینستاگرام

اینستاگرام به فعالیت کاربران خود حساس است

یکی از دلایل احتمالی برای این مسأله ناشی از حساسیت اینستاگرام به فعالیت کاربران و اکانت‌های آنان است. برخی از قوانین محدودکننده اینستاگرام شامل جرایم هستند. اغلب کاربران نیز توجهی به قوانین و ضوابط اینستاگرام ندارند. واقعاً چند نفر از ما پیش از ثبت‌نام در اینستاگرام یا بعد از آن، شرایط و ضوابط آن را مطالعه کرده‌‌ایم؟

به همین دلیل ممکن است بسیاری از ما اصلاً متوجه نباشیم که در حال نقض قوانین اینستاگرام هستیم. بنابراین در صورت پاک شدن پست اینستاگرام نیز متوجه دلایل آن نخواهیم شد.

اینستاگرام با داشتن میلیون‌ها کاربر در جهان، ناچار به اعمال تغییرات مداوم در شیوۀ مدیریت کاربران است. این تحولات باعث به وجود آمدن مشکلات زیاد برای کاربران فعال آن شده است. پاک شدن اتوماتیک پست در اینستاگرام یکی از آن‌هاست.
دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. تغییرات ناگهانی در حساب و برخی از نکات امنیتی، از دلایل پاک شدن پست اینستاگرام هستند. جوانب این موضوع را در ادامه به صورت دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

اینستاگرام دارای قوانین و شرایط مشخص برای فعالیت کاربران است. سرپیچی از هر یک از قوانین، کاربران را در معرض جرایم مختلف قرار خواهد داد. دلیل پاک شدن پست اینستاگرام نیز در بسیاری از موارد همین است.

دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

بعضی از کاربران اینستاگرام با مشکل نشان ندادن پست ها در اینستاگرام روبرو شده‌اند. این مشکل بلافاصله بعد از انتشار پست بروز می‌کند. اما دلیل پاک شدن پست اینستاگرام و راه حل آن چیست؟ بلاک شدن پست در اینستاگرام منجر به ناامیدی کاربران می‌شود. این شرایط زمانی بدتر می‌شود که کاربران از دلایل آن اطلاعی نداشته باشند.

به خصوص که اینستاگرام بسیاری از پست‌ها را بدون اعلام هشدار به کاربران پاک می‌کند. در صورت عدم یافتن دلایل آن، این مسئله تأثیر زیادی روی فعالیت کاربران خواهد داشت. پس ببینیم دلیل پاک شدن پست اینستاگرم چیست؟

قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام در نشر محتوا

شبکه‌های اجتماعی، بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن هستند. این پلتفرم‌ها با دارا بودن کاربران بسیار، قوانین و ضوابط خاص خود در نشر محتوا را دارند. اینستاگرام نیز قوانین و محدودیت‌های خاص خود را در این زمینه به کار گرفته است. بسیاری از کاربران متوجه پاک شدن پست اینستاگرام تا چند ثانیه بعد از نشر آن شده‌اند.

اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، از خدمات پادروشاپ استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید و با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنید.

این حذف شدن نیز همواره بدون اطلاع کاربر از دلیل آن صورت می‌گیرد. کاربران در مواجه با این مسئله، با پیامی مبنی بر عدم پیروی از دستورالعمل‌های انجمن روبرو می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین دلایل پاک شدن پست در اینستاگرام، استفاده از محتوای ممنوع شده است. محتوایی که شامل موارد مشخص باشد بلافاصله توسط اینستاگرام پاک خواهد شد.

اینستاگرام برخی قوانین محدودکننده و سختگیرانه دارد. همۀ کاربران لازم است از این شرایط تبعیت کنند. در صورتی که هر یک از کاربران منجر به نقض قوانین شوند با اعمال جریمه از طرف اینستاگرام روبرو خواهند شد. برخی از محتواها در اینستاگرام ممنوع شده‌اند. به این معنا که هیچ کاربری نباید در پست‌های خود از آن‌ها استفاده کند. موضوعاتی که محتوای آن‌ها از طرف اینستاگرام محدود یا ممنوع شده‌اند شامل موارد زیر هستند:

  • معاملات سلاح گرم
  • خرید و فروش الکل
  • معاملات مواد مخدر
  • داروهای بدون نسخه
  • فروش حیوانات زنده
  • تبلیغات قمار آنلاین
  • محتوای جنسی
  • سخنان نفرت‌انگیز
  • باج‌خواهی و آزار شخصی
  • تشویق به خشونت
  • تبلیغ به خودآزاری

محتواهایی که به نوعی بازتاب‌دهندۀ هر یک از موارد فوق باشد از طرف اینستاگرام محدود خواهد شد. یکی از مهم‌ترین دلایل پاک شدن پست در اینستاگرام نیز ناشی از این است. برخی از کاربران بدون اینکه اطلاعی از این امر داشته باشند اقدام به تولید محتوا می‌کنند. اما این تنها دلیل پاک شدن پست اینستاگرام نیست.

عدم رعایت دستورالعمل‌ها دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

هرچند دلایل دیگری نیز برای پاک شدن پست اینستاگرام وجود دارد اما عمده‌ترین علت آن همین است. در صورتی که قوانین و ضوابط اینستاگرام را رعایت کنید به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد. نقض قوانین اینستاگرام شامل حذف پست و ارسال نوتیفیکیشن برای کاربر است. چرا که اینستاگرام می‌خواهد همچنان مکانی امن و معتبر برای کاربران باشد.

جایی که امکان ارائۀ نظرات شفاف وجود داشته باشد. قوانین اینستاگرام به سمت‌وسویی است که کاربران خود را از لحاظ محتوا غنی کرده و منجر به پرورش آنان شود. بنابراین در تولید محتوا برای اینستاگرام دقت کنید که از محتوای کپی شده، موضوعات مستهجن و مواردی که پیش از این گفتیم اجتناب ورزید.

فعالیت مشکوک در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

عدم تأیید اطلاعات تماس و آدرس ایمیل

دلیل پاک شدن پست اینستاگرام می‌تواند عدم تأیید آدرس ایمیل و شماره تماس متصل به حساب کاربری باشد. این یکی از اتفاقاتی است که به صورت مکرر توسط کاربران اتفاق می‌افتد. بعد از ثبت‌نام در اینستاگرام، ایمیل یا پیامکی برای شما ارسال می‌شود. با تأیید کردن آن، در اصطلاح حساب شما Verify می‌شود.

اگر این کار را انجام نداد‌ه‌اید به احتمال زیاد با مشکل بلاک شدن پست در اینستاگرام مواجه خواهید شد. هرچند در بیشتر اوقات این موضوع از طرف اینستاگرام نادیده گرفته می‌شود. ممکن است شما بتوانید بدون بدون تائید ایمیل یا شماره تلفن، محتوای خود را منتشر کنید. اما این مسئله همچنان به عنوان یکی از دلایل احتمالی باقی خواهد ماند. برای رفع این مشکل لازم است شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در اینستاگرام تأیید کنید.

بلاک شدن پست اینستاگرام در اغلب موارد به خاطر عدم تائید شماره موبایل با نشانی ایمیل است. برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام لازم است اطلاعات و مشخصات کاربری خود را تائید کنید.

استفاده از نسخۀ قدیمی دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

استفاده از نسخۀ قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام می‌تواند یکی از دلایل اصلی آن باشد. اگر از نسخۀ قدیمی آن استفاده می‌کنید لازم است نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کنید. چرا که در نسخه‌های جدید آن، اینستاگرام سعی کرده است بسیاری از مشکلات موجود در نسخه‌های قبلی را حل کند. بنابراین محدودیت‌هایی در استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر ایجاد کرده است.

برای رفع این مشکل لازم است به اپ‌استور (برای گوشی‌های آیفون) یا گوگل‌پلی (برای گوشی‌های اندروید) مراجعه کرده و اینستاگرام خود را آپدیت کنید. همچنین می‌توانید از انواع پلتفرم‌های ایرانی مثل بازار نیز به این منظور استفاده نمایید. نصب نسخۀ جدید برنامه نه تنها مشکلات احتمالی را رفع می‌کند بلکه امنیت و راحتی بیشتری نیز برای کاربران ایجاد می‌کند.

نقض کپی رایت دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

قوانین کپی رایت شامل همۀ محتواهای موجود در فضای مجازی نیست. اما بسیاری از متن‌ها، عکس‌ها، موسیقی‌ها و فیلم‌ها شامل این قوانین هستند. ثبت موسیقی اورجینال یکی از دغدغه‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی و کاربران آن است. استفاده از موزیک هنرمندان مشهور در بخش‌هایی از فیلم و عدم ذکر نام آن‌ها، باعث پاک شدن پست اینستاگرام خواهد شد.

همین اتفاق در مورد تصاویر، متن‌ها و دیگر محتواها نیز صدق می‌کند. هرچند حساسیت اینستاگرام نسبت به موسیقی بیشتر است. برای رفع این مشکل لازم است نسبت به تبعیت از قوانین کپی رایت اقدام کنید. حق نشر محتوا در شبکه‌های مجازی شامل موارد زیر است:

  • محتوا سمعی بصری شامل انواع فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، تصاویر و نمایش‌های تلویزیونی
  • محتوا صوتی شامل موسیقی‌ها، صداهای ضبط شده و سخنرانی‌ها
  • محتوای مکتوب شامل کتب، نسخه‌های خطی، نت‌های موسیقی و نمایشنامه‌ها

نقض قوانین کپی رایت یکی از مهم‌ترین دلایل پاک شدن پست اینستاگرام است.

در مقابل پاک شدن پست اینستاگرام چه کنیم؟

در مواجه با این مشکل می‌توانید با درخواست استیناف از اینستاگرام نسبت به رفع آن اقدام کنید. ثبت رضایت مالک محتوا منجر به برگرداندن پست حذف شده اینستاگرام می‌شود. به این منظور کافی است

  • روی دکمۀ Appeal در هنگام مواجه با پیام اخطار کلیک کنید.
  • بعد از پر کردن مشخصات لازم، روی Submit ضربه بزنید تا محتوای شما در برابر قوانین کپی رایت مصون شود.
  • در غیر این صورت می‌توانید از انواع محتوای بدون حق کپی رایت استفاده کنید.

شادوبن شدن پست در اینستاگرام

یکی دیگر از دلایل پاک شدن پست‌ها، شادوبن شدن در اینستاگرام است. اگر اخیراً تجربۀ حذف پست از اینستاگرام داشته‌اید ممکن است دلیلش این مسئله باشد. شادوبن در اینستاگرام هنگامی رخ می‌دهد که در کامنت‌گذاری، ارسال پست، لایک کردن، فالو یا آنفالو زیاده‌روی کرده باشید.

به خصوص اگر یکی از این فعالیت‌ها را پشت سر هم و در بازۀ زمانی کوتاه انجام دهید. در نتیجۀ آن، اینستاگرام عملکرد شما را محدود خواهد کرد.

مثالی واضح از شادوبن شدن

مثلاً اگر در بارگزاری پست‌ها افراط کنید ممکن است شادوبن شده و نتوانید پست‌های جدید بگذارید. این مسئله ناشی از آن است که اینستاگرام، حساب شما را به عنوان اسپم تشخیص می‌دهد.

برای رفع این مشکل باید صبر کنید تا حساب کاربری شما مجدداً به حالت عادی بازگردد. محدودیت شادوبن معمولاً چند روز بیشتر طول نمی‌کشد. در بدترین حالت، این مسئله چیزی حدود دو هفته طول خواهد کشید.

باگ ها دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

گاهی پیش می‌آید پست‌های قدیمی در اینستاگرام پاک شوند. اینستاگرام هم با وجود همۀ عظمت در مهندسی، باگ‌ها و اشکالات خاص خود را دارد. این باگ‌ها با توجه به دلایل‌شان، کیفیت و کمیت متفاوتی دارند. مثلاً ممکن است در بارگذاری پست‌ها با اندکی تأخیر روبرو شوید. دلیل پلک شدن پست اینستاگرام نیز ممکن است تا حدی ناشی از این مسأله باشد. راه‌حلی برای این مشکل وجود ندارد.

تنها راه پیش روی کاربران، انتظار برای حل شدن مشکل توسط خود شبکه است. در این حالت باید در نظر داشته باشید که سایر کاربران نیز مشکل مشابه با شما را تجربه می‌کنند. شاید این باگ ناشی از به‌کارگیری نسخۀ قدیمی برنامه باشد. اگر با به‌روزرسانی اینستاگرام، باز هم مشکل مشابه را تجربه کردید لازم است تا حل شدن مشکل صبور باشید.

وجود باگ در اینستاگرام

گاهی اوقات وجود باگ در شبکۀ اینستاگرام، دلیل پاک شدن پست‌هاست. در این شرایط لازم است تا برطرف شدن مشکل از طرف شبکه منتظر باشید.

انجام فعالیت‌های مشکوک در حساب کاربری

بخش امنیت اینستاگرام به صورت دائمی روی فعالیت حساب‌های کاربری نظارت دقیق دارد. به محض انجام فعالیت مشکوک، حساب شما به عنوان اسپم تشخیص داده می‌شود. به همین دلیل ممکن است محدودیت‌هایی در فعالیت آن اعمال شود. در صورت بروز تغییرات بزرگ در روند فعالیت اینستاگرام، ربات‌های آن روی حساب کاربری‌تان حساس خواهند شد.

متصل کردن ربات به اینستاگرام یکی از فعالیت‌های مشکوک است که از نگاه ربات‌های اینستاگرام دور نخواهد ماند. اما منظور از فعالیت مشکوک دقیقاً چیست؟ اجازه دهید یک مثال بزنیم.

تصور کنید که حساب کاربری شما به مدت چند ماه بدون هیچ فعالیتی به حال خود رها شده بود. حال پس از مدت‌ها بازگشته‌اید و هر روز چندین پست منتشر می‌کنید. به خصوص اگر جذابیت پست‌های شما بالا بوده و تعامل زیادی ایجاد کند. به احتمال زیاد در این حالت حساب شما از طرف اینستاگرام محدود خواهد شد.

دلیل پاک شدن پست اینستاگرام نیز ممکن است همین باشد. برای رفع این مشکل، حساب کاربری خود را از تمام ربات‌ها و برنامه‌های مدیریت اینستاگرام پاک کنید. همچنین اگر بعد از مدت‌ها قصد فعالیت مجدد کرده‌اید بهتر است این کار را با صبوری و آرام‌آرام انجام دهید.

هر فعالیتی که از حالت عادی و روال ثابت شما خارج باشد منجر به حساسیت ربات‌های گوگل خواهد شد.

هک شدن حساب – دلیل پاک شدن پست اینستاگرام

شاید این مسأله کمی بعید به نظر برسد. اما هک شدن حساب نیز می‌تواند دلیل پاک شدن پست اینستاگرام باشد. حساب و کتاب هکرها بسیار پیچیده است. برخی از آنان صرفاً برای سرگرمی و محک زدن مهارت‌های خود اقدام به هک حساب می‌کنند. برخی دیگر نیز به دنبال باج‌خواهی هستند. ممکن است صاحباتن حساب‌های هک شده متوجه این مسئله نشده باشند.

بنابراین پاک شدن پست اینستاگرام و برخی دیگر از فعالیت‌ها، از نظر آنان دور خواهد ماند. در صورت هک شدن حساب لازم است وارد تنظیمات شده و رمز عبور خود را تغییر دهید. سپس از اینستاگرام بخواهید که حساب شما را از سایر دستگاه‌ها خارج کند. فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای نیز منجر به افزایش امنیت شما در برابر هکرها خواهد شد.

برای جلوگیری از هک شدن حساب اینستاگرام و افزایش امنیت اکانت لازم است تائید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

برای فعال کردن تنظیمات احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام مطابق با دستورالعمل زیر عمل کنید:

  1. روی دکمۀ پروفایل در گوشۀ سمت راست پائین صفحه کلیک کنید.
  2. چرخ‌دنده در گوشۀ سمت راست بالای صفحه انتخاب کنیذ.
  3. در بخش اکانت (Account) روی گزینۀ Two-Factor Authentication کلیک کنید.

با انجام این کار هنگام وارد شدن به حساب کاربری، پیامکی به منظور تأیید هویت کاربری به موبایل شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن آن مجوز ورود به حساب کاربری دریافت می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی و کلام آخر

    • از روش‌های افزایش فالوئر نظیر ربات‌ها، فالو/آنفالو، دایرکت و کامنت اتوماتیک خودداری کنید.
    • مراقب هشتگ‌هایی که در پست‌های خود استفاده می‌کنید باشید.
    • اگر قصد نشر محتوا دارید ابتدا آن را به صورت موقت منتشر کنید. اگر اخطاری از اینستاگرام دریافت نکردید نسبت به انتشار آن اقدام نمایید.
    • گاهی اوقات لازم است یکبار از اکانت خود خارج شده و مجدداً وارد شوید. در برخی موارد این مشکل ناشی از ایراداتی در نرم‌افزار نصب شده روی دستگاه است البته با نصب مجدد اینستاگرام این موضوع برطرف می‌شود.
    • در صورت انجام فعالیت‌های مشکوک، حساب شما شادوبن می‌شود. حل شدن این مشکل مستلزم صبوری تا پایان اعمال محدودیت توسط اینستاگرام است.
    • هنگام نشر محتوا حتماً متوجه قوانین کپی رایت باشید. بدون ذکر نام خالق اثر، اقدام به انتشار محتوا نکنید.
    • مراقبت هکرها باشید. ممکن است حساب کاربری شما هک شده باشد. به این منظور بهتر است گزینۀ تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
    • در بسیاری موارد تنها کاری که باید انجام دهید صبوری است. دلیل پاک شدن پست اینستاگرام ممکن است ایرادات فنی در خود شبکه باشد. بنابراین کاری از دست شما برنخواهد آمد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. کاربر می گوید

      سلام.وقت بخیر.
      من یه پیج جدید زدم پست ۶دقیقه ای آپلود کردم بعد ۲دقیقه پاک شد
      علتش چی بوده؟!
      ۱روزه پیج رو زدم !