تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام چقدر است؟

0

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

ریلز یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. ما در این مقاله قصد داریم به تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام و اهمیت آن برای کسب‌وکارها بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید از این ویژگی جذاب اینستاگرام برای بهبود فعالیت کاری خود استفاده کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قابلیت‌های اینستاگرام و تأثیر آنها 

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک بیشترین کاربر را داشتند. کاربران در این شبکه بیشتر به انتشار عکس و محتوای متنی می‌پرداختند. با گذشت زمان شبکه‌های اجتماعی متنوعی پا به عرصه گذشتند. برخی از آنها نیز در این مسیر حذف شدند و برخی نیز با قدرت زیادی به فعالیت خود ادامه دادند. به شکلی که در حال حاضر به جرئت می‌توان گفت اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است و میلیاردها اکانت یا همان حساب ثبت شده در خود دارد.  

اینستاگرام از زمان شروع فعالیت خود با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو شده است. این تغییرات همگی توانستند خیلی زود نظر کاربران را جلب کنند تا بتوانند با استفاده از آنها عملکرد خود را بهبود بخشند و بعضاً در راستای پیشرفت کار خود این تغییرات را در دستور کار خود قرار دهند. برای مثال زمانی که قابلیت لایو و استوری به اینستاگرام اضافه شد، کاربران می‌توانستند نوعی محتوای مخصوص به این ویژگی را با رویکردی دیگر با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. زیرا استوری اینستاگرام تنها 24 ساعت در دسترس است. بنابراین می‌توان برای انتشار محتوای آن برنامه‌ریزی کرد.  

اما ریلز چیست؟ در ادامه بیشتر به این قابلیت می‌پردازیم و استراتژی‌هایی را که می‌توانید با توجه به آن طراحی کنید، بررسی می‌کنیم.

ریلز چیست؟  

پیش از آن که به تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام بپردازیم باید بدانید که ریلز چیست؟ ریلز یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام است که افراد با استفاده از آن می‌توانند ویدیوهای بسیار کوتاه را در قالب ریلز منتشر کنند. این ویدیوهای کوتاه نسبت به ویدیوهای طولانی بازدید بسیار بیشتری دارند.

این قابلیت برای دیده شدن بیشتر محتواهای تولیدی کاربران در دسترس قرار گرفته است. همچنین مورد دیگری که در این میان اهمیت بسیاری دارد، آن است که امروزه کاربران ترجیح می‌دهند هر آنچه نیاز دارند را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. برای مثال در حال حاضر خیلی از افراد به جای خواندن مقاله‌های طولانی ترجیح می‌دهند آموزش ویدیویی آن را تماشا کنند. حال اینستاگرام قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند محتوای خود را به شکل ویدیوهای کوتاه قرار دهند.

ریلز در فروش اینستاگرام می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. درواقع با تدوین استراتژی انتشار ریلز و اینکه از چه نوع محتوایی برای آن استفاده می‌کنید، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر فعالیت شما داشته باشد.  

ریلز یا همان ویدیوهای کوتاه نسبت به ویدیوهای بلند بازدید بیشتری دارند.

راه‌اندازی ریلز در اینستاگرام

چرا در حال حاضر ریلز اینستاگرام موضوع داغی است؟ این یکی از پرسش‌هایی است که اگر پاسخ آن را بدانید با اهمیت این قابلیت آشنا خواهید شد.

افرادی که بین سال‌های 1996 تا 2012 متولد شده‌اند، نیروی محرکه اصلی محبوبیت ویدیوهای سرگرم‌کننده کوتاه در اینترنت هستند. آنها هم سازنده و هم مصرف کننده اصلی این‌گونه محتوا هستند. 

درواقع همین افراد بودند که توانستند موفقیت دیوانه کننده‌ای را برای TikTok به ارمغان بیاورند. بیشترین افزایش در تعداد کاربران این پلتفرم در زمان همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد. در سال 2020، این رسانه اجتماعی 75 درصد رشد کرد و تقریباً 54 میلیون کاربر هفتگی فقط در ایالات متحده داشت. جالب است بدانید که 60٪ از همه افراد در TikTok نمایندگان نسل Z هستند. جای تعجب نیست زیرا این رسانه اجتماعی همان چیزی را که آنها به دنبال آن هستند یعنی یک فید بی‌نهایت از ویدیوهای سرگرم‌کننده کوتاه تولید شده توسط میلیون‌ها کاربر را در اختیار افراد قرار می‌دهد. 


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

اینستاگرام نمی‌توانست چنین رشد چشمگیری را نادیده بگیرد و به خوبی می‌دانست که برای درگیر نگه‌داشتن کاربرانش، باید ویدئوهای کوتاهی را به عموم مردم – به‌ویژه نسل Z – ارائه دهد. در نتیجه، در آگوست 2020 اینستاگرام ویژگی جدید را یعنی ریلز را راه‌اندازی کرد.

عوامل مهم در ریلز اینستاگرام  

در ادامه همه مواردی را که در ریلز اینستاگرام و در ادامه برای تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام به آن نیاز دارید را خواهید خواند. 

  • زمان
    • حلقه اینستاگرام یک کلیپ ویدیویی کوتاه است که حداکثر یک دقیقه طول می‌کشد. 
  • فیلم‌برداری
    • می‌توانید این ویدئو را در چند قسمت فیلم‌برداری کنید.
    • این به افراد کمک می‌کند از چند کلیپ کوتاه، ویدیو بسازند. 
  • صدا
    • می‌توانید ریلز را با صدای اصلی در ویدیوی خود فیلم‌برداری کنید، آهنگی را از کتابخانه اینستاگرام انتخاب کنید یا حتی از صدای ریلزهای پرطرفدار دوباره استفاده کنید. 
  • جلوه‌ها
    • جلوه‌های واقعیت افزوده (ماسک، پس‌زمینه و موارد دیگر) که توسط اینستاگرام و سازندگان مستقل ایجاد شده‌اند، به شما امکان می‌دهند ویدیوهای خود را حتی جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کنید. 
  • تعامل
    • از آنجایی که یک ویدیوی هیجان‌انگیز ممکن است با یک ضربه تند و شدید فاصله داشته باشد، کاربران می‌توانند ساعت‌ها به تماشای (Reels) بپردازند.
    • همچنین، افراد می‌توانند ریلز را ذخیره کرده و بعداً مجدد تماشا کنند.
    • ریلزهای ذخیره شده در اینستاگرام را می‌توان همراه با پست‌های ذخیره شده پیدا کرد. 
  • تأثیر طولانی مدت
    • برخلاف استوری‌های اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند، (Reels) برای ماندن در حساب شما باقی می‌ماند و می‌تواند مدت‌ها پس از انتشار هنوز برای کاربران قابل مشاهده باشد. 
  • دسترسی
    • یکی از بهترین ویژگی‌های (Reels) این است که می‌توانند نه تنها به دنبال‌کنندگان شما، بلکه در واقع به هر کاربری که به این نوع محتوا علاقه دارد نشان داده شود.  

قابلیت ریلز در فروش اینستاگرام می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

7 نکته برای بیشتر کردن تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام 

ریلز اینستاگرام راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند شما، تعامل با مشتریان فعلی و حتی تبلیغ محصولات شما برای افزایش فروش است. بهترین و مهم‌ترین نکته درباره ریلز آن است که افراد می‌توانند با استفاده از یک گوشی هوشمند ساده نیز این نوع محتوا را تولید کنند.   

عوامل مهم در ریلز اینستاگرام  

در اینجا هفت نکته کاربردی در مورد نحوه استفاده از ریلز اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار شما آورده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به موارد مؤثر ریلز در فروش اینستاگرام بپردازیم.  

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1. در مورد کسب‌وکار و تیم خود صحبت کنید 

    یکی از مواردی که تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام را بیشتر می‌کند، اطلاع‌رسانی در مورد کارتان است. شبکه‌های اجتماعی با زندگی انسان‌ها گره خورده است. بنابراین ریلزهایی را پست کنید که به کمک آن افراد درباره کسب‌وکار شما و نحوه زندگی روزمره شما و گروهتان بیشتر بدانند. چنین محتوایی جنبه انسانی کسب‌وکار شما را به دنبال‌کنندگان نشان می‌دهد و در نتیجه ارتباط عاطفی با برند شما ایجاد می‌کند.

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:  

    • به عضو تیم خود در قالب ویدیو ریلز تبریک تولد بگویید.
    • درباره علایق کارمندان خود به مردم بیشتر بگویید.
    • لحظات خاص مانند دستاوردهای مهم یا صرفاً گردهمایی‌های کاری را به اشتراک بگذارید. 

    2. محتوای آموزشی مرتبط با محصول خود بسازید 

    ریلزها روشی عالی برای نشان دادن آموزش‌های کوتاه درباره محصول شماست. نه تنها محصولات موجود را نشان دهید، بلکه نحوه استفاده از آنها را نیز نشان دهید. این آموزش‌های کوتاه آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند. همچنین به شما امکان می‌دهند طیف محصولات خود را به نمایش بگذارید و مردم را تشویق می‌کند تا از شما خرید کنند. 

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:  

    • 5 ترفند برتر مرتبط با محصولات خود را به اشتراک بگذارید.
    • با استفاده از محصولات خود مجموعه‌ای از درس‌های DIY ارائه دهید.
    • در مورد آخرین تغییرات صنعت خود صحبت کنید. 

    3. مردم را از تبلیغات خود مطلع کنید 

    به عنوان یک تاجر تجارت الکترونیک، احتمالاً فروش فصلی و پیشنهادات ویژه‌ای خواهید داشت. بنابراین باید با تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام آشنا باشید و روش‌های استفاده از آن را بدانید. یکی از اهداف اصلی شما این است که تا حد امکان به افراد بیشتری درباره پیشنهادهای ویژه خود بگویید. ریلزها روشی عالی برای انتشار این خبر بین مشتریان فعلی شما و مخاطبان دیگر است که این ریلز را می‌بینند. 


    بیشتر بخوانید: لینک دار کردن محصول برای فروش بیشتر

    با این حال، ویدیوی خود را خیلی تبلیغاتی نکنید. به عنوان مثال، یک ویدیوی تبلیغاتی با صدای پرطرفدار در میان سایر ریلزها کاملاً ارگانیک به نظر می‌رسد و به عنوان «فروش سخت» تلقی نمی‌شود. 

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:

    • تمام محصولاتی را که می‌توان با تخفیف خریداری کرد را به نمایش بگذارید. 
    • برای تخفیف تعطیلات، می‌توانید از تزئینات و یا لباس‌های مربوط به تعطیلات استفاده کنید. 
    • اگر کد تبلیغاتی ارائه می‌دهید، آن را مستقیماً در ویدیو در دسترس قرار دهید. مطمئن شوید که کد تخفیف کوتاه و به خاطر سپردن آن آسان است.

    4. تبلیغات ریلز را در اینستاگرام اجرا کنید 

    همان‌طور که می‌دانید، تبلیغات اینستاگرام یک راه عالی برای افزایش فروش شما با هدف‌گذاری مجدد، جستجو و سایر انواع کمپین‌های تبلیغاتی است. ریلزهای اینستاگرام تنها یکی از مکان‌هایی هستند که مشتریان شما می‌توانند از خبرهای فروشگاه شما مطلع شوند. پس می‌توانید از آنها برای یادآوری نیز استفاده کنید. برخی از اهدافی که می‌توانید برای آنها از تبلیغات (Reels) اینستاگرام استفاده کنید. عبارتند از:  

    • ایجاد آگاهی از برند 
    • گسترش دسترسی شما 
    • افزایش ترافیک وب‌سایت  

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:

    • محصولات پرفروش خود را به نمایش بگذارید. 
    • محصول خود را جزئیات آن به نمایش بگذارید. 
    • یک محصول را همراه با نظرات در ریلز‌های خود به نمایش بگذارید. 

    5. بازنشر استوری‌ها به صورت ریلز 

    تا به اینجا با 4 استراتژی برای بیشتر شدن تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام آشنا شدید. روش بعدی بازنشر استوری‌ها به صورت ریلز است. این ترفند زمانی مفید خواهد بود که وقت یا منابع زیادی برای ایجاد ریلزهای جدید ندارید. استوری‌های قدیمی اینستاگرام خود را مرور کنید و جذاب‌ترین آنها را برای پست کردن در قالب ریلز انتخاب کنید. 

    برای دسترسی به استوری‌های قدیمی خود:  

    1. در اپلیکیشن اینستاگرام به پروفایل خود بروید. 
    2. سه خط افقی، در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید. 
    3. آرشیو را انتخاب کنید. 
    4. در منوی کشویی در بالا، بایگانی استوری‌ها را انتخاب کنید. حال شما می‌توانید استوری‌های خود را به شکل مرتب شده بر اساس تاریخ انتشار، یا گروه بندی بر اساس مکان مشاهده کنید. همچنین می‌توانید استوری مورد نظر را دانلود و ذخیره کنید. پس از دانلود نیز می‌توان آن را در قالب ریلز آپلود و منتشر کرد. 

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:

    • استوری‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین بازخورد را داشته‌اند.
    • از بازنشر استوری‌های تعاملی مانند پرسیدن پرسش‌های چهار گزینه‌ای اجتناب کنید زیرا این دسته از تعاملات در (Reels) در دسترس نخواهد بود. 
    • اگر استوری‌هایی با اینفلوئنسرها دارید، آنها را به عنوان ریلز بازنشر کنید و اینفلوئنسر را برای اثبات اجتماعی تگ کنید. 

    6. نظرات مشتریان را نشر دهید 

    اثبات اجتماعی یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد و ایجاد انگیزه در مردم برای خرید از شماست. به همین دلیل است که به نفع شماست که مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در مورد محصولات شما به اشتراک بگذارند. با این کار تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام بیشتر می‌شود. ریلزها به چند دلیل یک فرمت عالی برای نظرات مشتریان هستند: آنها همیشه در حساب شما باقی می‌مانند، کوتاه هستند و ممکن است کمتر رسمی باشند، بنابراین از نظر کاربران نیز جذاب‌تر هستند.  

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:

    • از مشتریان خود بخواهید یک ویدئو کوتاه ضبط کنند، تا ریلزهای شما واقعی‌تر به نظر برسند. 
    • با استفاده از محصول، یک ریلز با مشتریان خود بسازید. 
    • از مشتری خود بخواهید یک ویدیوی جعبه گشایی برای شما بفرستد. سپس آن را در قالب ریلز منتشر کنید. 

    7. محصولات را در Reels تگ کنید 

    شما می‌توانید مانند پست‌های معمولی اینستاگرام، محصولات را در ریلزهای خود تگ کنید. حداکثر 30 محصول وجود دارد که می‌توانید در ریلزهای خود برچسب گذاری کنید. این ویژگی به بینندگان شما اجازه می‌دهد بدون خروج از اینستاگرام خرید کنند. توجه داشته باشید که برای تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام حتماً تنظیمات خرید اینستاگرام را تکمیل کنید.

    ایده‌های ریلز در فروش اینستاگرام:

    • تصویر کاور ریلز بهتر است فقط یک محصول تنها نباشد. بلکه یک نفر نیز در آن تصویر حضور داشته باشد.  
    • محصولات را بر اساس مضامین گروه‌بندی کنید: نگاهی به یک مهمانی و ایده‌های هدیه برای او از جمله این موارد هستند. 
    • فراموش نکنید که محصولات استفاده شده را در فیلم آموزشی خود برچسب‌گذاری کنید. 

    جمع‌بندی 

    • همان‌طور که خواندید تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام بسیار زیاد است. می‌توانید برای ویدئوهای ریلز خود استراتژی فروش تعریف کنید.
    • خلاقانه عمل کردن برای تولید ریلز، کلید دیده شدن آن است.
    • قابلیت ریلز برای دیده شدن بیشتر محتواهای تولیدی کاربران در دسترس قرار گرفته است.
    • شما با انجام راهکارهای ارائه‌ شده می‌توانید به تأثیر ریلز در فروش اینستاگرام پی ببرید.
    • شما فکر می‌کنید ریلز در فروش اینستاگرام چه تأثیر مثبتی دارد؟

    پرسش‌های پرتکرار 

    منابع:

    adwisely

    onetechstop

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.