صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

0

امروزه با رایج شدن خرید اینترنتی پوشاک و لوازم دیگر، طراحی سایت پوشاک یکی از تجارت‌های سودآور است. اگر به‌عنوان یک کسب‌و‌کار نوپا یا کسی که قبلا فروشگاه لباس داشته و اکنون می‌خواهد فروش انلاین پوشاک را هم تجربه کند، به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس هستید، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله سعی داریم به شما روش‌ها و‌ چگونگی طراحی سایت فروش لباس با استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه ای و با روش‌های دیگر را معرفی کنیم.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

فروش آنلاین لباس یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان جدید و درآمد بالاست. شما می‌توانید با طراحی سایت پوشاک بدون این که نیاز به اجاره یا خرید یک ‌فروشگاه داشته باشید، یک تجارت پوشاک راه‌اندازی کنید و در آن بسیار موفق باشید.

اگر اطلاعات لازم در رابطه با ساخت سایت فروشگاهی را داشته باشید می‌توانید به راحتی یک سایت طراحی کنید اما اگر تجربه و علم کافی برای آن را ندارید، می‌توانید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. پس در ادامه باهم مروری بر مراحل طراحی سایت لباس داشته باشیم تا بتوانید در اولین فرصت فروشگاه اینترنتی لباس خود را راه‌اندازی کنید.

طراحی سایت پوشاک

هدف از طراحی سایت پوشاک خود را مشخص کنید

اولین قدم در طراحی سایت پوشاک این است که برای خودتان مخاطب هدف را مشخص کنید. به این معنی که چه کسانی نهایتا می‌خواهند از شما خرید کنند؟ به عنوان مثال، اگر لباس نوزادی می‌فروشید مخاطب هدف شما مادران دارای فرزند کوچک و یا مادران باردار هستند؛ یا اگر قرار فروشگاه است پوشاک اداری راه‌اندازی کنید، بیشتر مخاطبان هدف شما کارمندان هستند. پس شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را می‌خواهید تولید کنید و این که کدام دسته از افراد از شما خرید خواهند کرد؟ با انجام این کار برای فروش راحت‌تر خواهید بود و هنگام موجود کردن محصولات جدید می‌دانید که سلیقه مشتریانتان چگونه است و با توجه به ان محصولات جدید را موجود خواهید کرد.

یک اسم برای آنلاین شاپ لباس خود انتخاب کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را در طراحی سایت پوشاک مشخص کردید، باید یک نام برای انلاین شاپ لباس خود انتخاب کنید. این نام همان چیزی است که بازدیدکنندگان سایت شما در نوار ادرس مرورگر برای بازدید از سایت شما تایپ می‌کنند. بهتر است که نام انلاین شاپ لباس خود را کوتاه و به یادماندنی انتخاب کنید تا تایپ ان برای بازدیدکنندگان اسان باشد و به راحتی در ذهن آنان ماندگار شود.

پلتفرم سایت فروشگاه لباس شما چیست؟

پس از این که نام و مخاطب هدف خود را برای طراحی سایت لباس انتخاب کردید، اکنون بهتر است به فکر برگزیدن پلتفرم برای خود باشید. گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی شماست، اما اغلب وردپرس بهترین راه در طراحی سایت پوشاک وتجارت الکترونیک است. این پلتفرم رایگان است و بیشتر وبسایت‌ها را در اختیار دارد. علاوه بر این‌ها در وردپرس شما چندین افزونه و تم رایگان دارید که دیگر نیازی به کدنویسی نیست. به لطف این افزونه‌ها می‌توانید قابلیت‌هایی را به وبسایت خود اضافه کنید که قطعا در تجارت شما تاثیر گذار است و وبسایت شما را قوی‌تر خواهد کرد.

برای ساخت سایت فروش لباس نیاز به خرید هاست دارید

برای طراحی سایت لباس شما نیاز به یک هاست دارید. انتخاب هاست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هاست تاثیر بالایی در افزایش سرعت سایت دارد. کسانی که از سایت خرید می‌کنند خواستار سرعت بالا هستند تا بتوانند همزمان چندین سایت و‌ محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند. پس اگر سرعت سایت شما پایین باشد، این امر تاثیر زیادی در خروج‌ مشتریان از سایت شما خواهد شد و در درازمدت نتایج بدی را به دنبال خواهت داشت.

طراحی سایت لباس با وردپرس یا یک فروشگاه ساز

زمانی که برای ساخت سایت فروش لباس هاست ثبت نام کردید، وردپرس را نصب کنید. اکثر ارائه‌دهندگان یک نصب آسان دارند که تنها با یک کلیک می‌توانید آن را نصب کنید. برای تکمیل نصب فقط باید نام‌کاربری، عنوان وبسایت و رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از نصب وردپرس برای طراحی سایت پوشاک، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به قسمت appearance و سپس themes بروید. یک تم سازگار با woo commerce را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام ویژگی‌ها، طرح‌بندی‌ها و طراحی سایت پوشاک مورد نیاز شما را داشته باشد. اکنون می‌توانید افزونه‌ها را روی سایت خود نصب کنید. افزونه‌های امنیت، سرعت و سئو معمولا از افزونه‌های مورد نیاز برای وبسایت وردپرس هستند.

جایگزین دیگر می‌تواند یک فروشگاه ساز مطمئن باشد. بعضی از فروشگاه سازها تنها با یک ثبت نام ساده و خرید اشتراک ماهیانه یا سالیانه، امکان ساخت سایت فروشگاهی را با استفاده از قالب‌های آماده به شما می‌دهند.

ساخت سایت فروش لباس

افزونه ووکامرس را نصب کنید

در صورت استفاده از وردپرس، قدم بعدی در طراحی سایت لباس، نصب افزونه woo commerce است. برای نصب باید این مراحل را طی کنید: 

۱. به plugins و سپس add new بروید.

۲. سپس Woo commerce را جست‌وجو کنید. 

۳. گزینه install را بزنید. 

۴. گزینه activate را انتخاب کنید.

پس از وارد شدن به woo commerce گزینه setup wizard را فعال کنید. این افزونه صفحات لازم برای وبسایت شما را ایجاد می‌کند و اکنون شما باید جزئیات فروشگاه لباس خود را در ان‌ وارد کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های مختلف پرداخت و حمل‌ونقل را برای کسب‌وکار انلاین ایجاد کنید.

برای آشنایی بیشتر با افزونه ووکامرس و امکانات آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله افزونه ووکامرس چه امکاناتی برای فروشگاه آنلاین دارد؟ را بخوانید.

محصولات خود را اضافه کنید

با انتخاب قالب‌ مناسب و چینش صفحات، قدم اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک خود را برداشته‌اید. حالا می‌توانید عکس محصولات خود را در صفحات مختلف همراه با قیمت گذاری و تولید محتوای مناسب، آپلود کنید. وقتی توضیحات یک محصول تمام شد می‌توانید آن را با کلیک روی گزینه انتشار، منتشر کنید. برای افزودن محصول دیگر، روی گزینه محصولات و سپس افزودن جدید کلیک کنید.

بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی لباس را شروع کنید

پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک و بارگذاری عکس و توضیحات محصولات خود در سایت نوبت به تبلیغ محصولات شما می‌رسد. برای این کار از روش‌های زیر می‌توانید استفاده کنید: 

۱. آنلاین شاپ لباس خود را در رسانه‌های اجتماعی که می‌دانید مخاطبان هدف آنها را دنبال می‌کنند، تبلیغ کنید. 

۲. یک ثبت نام ایمیل در سایت خود اضافه کنید و گاهی تخفیفاتی را برای مشتریانی که از قبل از سایت شما خرید یا در آن ثبت نام کرده‌اند، قرار دهید تا هم ترافیک سایت را بالا نگه دارید و هم به نگهداشت مشتریان قبلی خود کمک کنید.

۳. برای گرفتن ترافیک و بازدید بالای سایت، می‌توانید یک وبلاگ داشته باشید و برای آن یا برای صفحات اصلی سایت محتوای آموزشی بهینه شده تولید کنید تا در سرچ گوگل دیده شوند.

پیشنهاد مقاله: صفر تا صد راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی

مزایای طراحی سایت لباس

بسیاری از فروشگاه‌ها در هر زمینه‌ای که کار کنند، معمولا در کنار فروش حضوری سعی می‌کنند سایتی را برای فروش انلاین محصولات خود نیز طراحی کنند.

۱. با طراحی سایت لباس به برند خود اعتبار بیشتری ببخشید. 

۲. وبسایت شما چهره رسمی برند شما خواهد بود. 

۳. با طراحی سایت فروشگاه لباس شانس بیشتری برای فروش محصولات شما وجود دارد زیرا همه افراد در هرجایی که باشند، می‌توانند از شما خرید کنند. 

۴. وبسایت شما ۲۴ ساعته در دسترس عموم قرار دارد و هر ساعتی که بخواهند، می‌توانند از شما خرید کنند. 

۵. ساخت سایت فروش لباس به سرمایه کمتری برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز دارد و هزینه‌هایی از قبیل نیروی کار و اجاره فروشگاه برای شما وجود ندارد. 

۶. با راه اندازی سایت پوشاک به آسانی می‌توانید کسب‌وکار خود را حتی از راه دور کنترل کنید. 

۷. نیاز به برخورد حضوری با مشتریان هم نیست.

مزایای طراحی سایت فروشگاه لباس در پادروشاپ

پادروشاپ پیچیدگی طراحی و ساخت سایت را برایتان آسان‌تر می‌کند. کافی‌ است در پادروشاپ ثبت نام کنید و چند دقیقه بعد پیج فروشگاهی خود را داشته باشید. قالب‌های آماده این فروشگاه ساز به شما امکان می‌دهد تا در کسری از ثانیه قالب دلخواه خودتان را با توجه به کسب و کاری که دارید انتخاب کرده و سپس عکس و توضیحات محصولات را به‌راحتی جاگذاری کنید.

محصولات شما به راحتی و به سرعت بارگذاری می‌شوند و کافی‌ست که برای آنها قیمت‌گذاری کنید. اکنون ‌دیگر نیاز به انجام کار خاصی نیست و به همین راحتی می‌توانید تجارتی سودآور را با پادروشاپ تجربه کنید. همچنین با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی امن، مشتریان شما می‌توانند خریدی مطمئن را تجربه کنند و از طرفی شما هم دغدغه واریز وجه از جانب مشتری را نداشته باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که با پادروشاپ می‌توانید تجربه کنید، اتصال صفحه اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی لباس شماست. با این کار از امکانات اختصاصی پادروشاپ برای انتقال محتوای صفحه اینستاگرام به فروشگاه خود بهره‌مند می‌شوید.

نکات مهم در طراحی سایت پوشاک

برای اینکه انلاین شاپ لباس شما برای همیشه در گوشه‌ای از ذهن مشتریان جا داشته باشد، بهتر است نکاتی را برایطراحی سایت پوشاک رعایت فرمایید. چند نکته مهم در ماندگاری و بیشتر دیده شدن انلاین شاپ شما موثر است که عبارتند از: 

۱. تصاویر با کیفیت از محصولا تهیه کنید

این روزها در فضای مجازی بیشتر مخاطبان به صورت دیداری جذب محصولات می‌شوند و هرچه محصولات از لحاظ ظاهری جذابتر باشند قطعا فروش بهتری هم خواهند داشت. برای این کار بهتر است که از محصولات عکس‌های باکیفیت تهیه کنید و اگر امکانش هست لباس‌ها را تن مدل کنید تا بتوانند تن‌خور آن‌ها را به خوبی مشاهده کنند.

۲. تجربه خوبی برای کاربران خود بسازید

در طراحی سایت لباس و در کل هر سایت فروشگاه دیگری بسیار مهم است که تجربه خوبی برای کاربران خود بسازید. به‌طور مثال، سعی کنید قالب سایت را به گونه‌ای انتخاب کنید که مناسب با فروشگاه شما باشد، دسته بندی‌ها کاملا مشخص باشند و برای هر دسته اسم مناسب انتخاب کنید، عکس محصولات را با کیفیت مناسب و توضیحات کامل در سایت خود قرار دهید و … . مجموع این کارها باعث می‌شود کاربران بتوانند پوشاک مد نظر خود را به‌راحتی و بدون دغدغه در سایت شما انتخاب کنند.

پیشنهاد مقاله: فاکتورهای مؤثر در رفتار خرید مصرف کننده

سخن پایانی طراحی سایت پوشاک

این روزها طراحی سایت لباس یکی از دغدغه‌های بزرگ فروشندگان پوشاک در سرتاسر ایران است. در این مقاله سعی کردیم که مراحل طراحی سایت از طریق ورد پرس را به شما اموزش دهیم و از مزایای طراحی سایت لباس از طریق پادروشاپ نیز صحبت کردیم. استفاده از پادروشاپ کار شما را بسیار اسان خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که هزینه‌های زیاد و غیرمنطقی برای طراحی سایت پوشاک توسط افراد دیگر بپردازید.

با پر کردن فرم زیر به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باش!

    سوالات متداول طراحی سایت پوشاک

    مهم‌ترین نکات برای ساخت و طراحی سایت لباس چیست؟ 

    بهتر است تصاویر با کیفیت از محصولات تهیه کنید و لباس روی تن مدل نمایش داده شود تا مشتریان بتوانند تن خور لباس را ببینند. مورد دیگر آسانی استفاده از سایت است و برای این کار بهتر است محصولات هر کدام در چند دسته طبقه‌بندی شوند که پیدا کردن آن‌ها برای مشتری آسان باشد.

    چطور برای فروشگاه اینترنتی لباس خود اسم انتخاب کنیم؟

    بهتر است برای وبسایت فروش لباس خود نامی کوتاه و ماندگار انتخاب کنید که تایپ ان راحت و در ذهن مشتریان ماندگار باشد.

    از مهم‌ترین افزونه‌ها در وردپرس برای طراحی سایت لباس کدام است؟ 

    افزونه‌های امنیت، سرعت و سئو از مهم‌ترین افزونه‌ها در وردپرس هستند.

    برای مارکتینگ سایت فروشگاه لباس خود از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟ 

    تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی و توسط بلاگرها یا اینفلوئنسرها، فرستادن کد تخفیف برای مشتریان و درنظر گرفتن کد تخفیف برای کسانی که برای اولین بار در سایت ثبت نام می‌کنند و نوشتن مقاله سئو شده در ارتباط با محصولات از بهترین راه‌های بازاریابی وبسایت هستند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.