۹ نکته در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال با پست

۹ نکته در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال با پست

این روزها بسیاری از افراد اقدام به تأسیس آنلاین شاپ‌های متفاوت و ایجاد کسب‌وکاری برای خود کرده‌اند. یکی از نکاتی که می‌تواند به این افراد در بهبود کیفیت و رضایت...

امیر یارائی

نوسته شده در مرداد ۱۳, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

9 نکته در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال با پست

این روزها بسیاری از افراد اقدام به تأسیس آنلاین شاپ‌های متفاوت و ایجاد کسب‌وکاری برای خود کرده‌اند. یکی از نکاتی که می‌تواند به این افراد در بهبود کیفیت و رضایت مشتریانشان کمک کند، بسته بندی استاندارد محصولات مختلف است. با بسته‌بندی مناسب این محصولات، در هنگام پست صدمه نمی‌بینند و به مشتریان به راحتی و با خیال راحت از سالم بودن کالاها می‌توانند آن‌ها را سفارش دهند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص بسته بندی استاندارد برای ارسال کالاهای متفاوت با پست نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت بسته بندی استاندارد

۹ نکته مهم در بسته بندی استاندارد کالا

9 نکته مهم در بسته بندی استاندارد کالا

توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا بسته‌بندی و حمل‌ونقل کالاها به شکلی مناسب‌تر انجام شود. این نکات را شاید نتوان نکات اساسی و استاندارد برای کار بسته‌بندی دانست اما به شما و مأمور حمل‌ونقل در رساندن بهتر بسته کمک خواهند کرد و رضایت بیشتر مشتریان را به همراه خواهند داشت. این نکات عبارتند از:

۱- استفاده از قلم و رنگ مناسب

در یک بسته بندی استاندارد، باید آدرس و نشانی گیرنده با خط خوانا و با استفاده از قلم و رنگ مناسب نوشته شود. عدم توجه به این موارد ممکن است باعث شود تا مأمور رساندن کالا نتواند آدرس را به درستی بخواند و همین امر باعث شود تا با مشکلاتی نظیر دیر رساندن یا نرساندن کالا مواجه شوید. این کار در ذهن مشتریان تأثیر منفی‌ خواهد گذاشت. نوشتن آدرس با اندازه بسیار بزرگ یا بسیار ریز هم نامناسب است.

۲- استفاده از برچسب

یکی از کارهایی که برای یک شکل کردن و اصولی‌تر کردن بسته‌بندی می‌توانید انجام دهید، استفاده از برچسب‌های پرینت شده است. درست است که این کار هزینه‌ای برای خرید پرینتر و برچسب به شما تحمیل می‌کند اما آدرس شما را بسیار خواناتر و جذاب‌تر می‌کند. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر مأمور رساندن کالا، مشتریان نیز حس بهتری داشته باشند.

۳- عدم وجود غلط املایی

در نوشتن توضیحات محصول، آدرس و سایر موارد حتماً توجه داشته باشید که غلط املایی وجود نداشته باشد. داشتن غلط املایی در نوشته‌ها باعث کاهش اعتبار شما نزد مشتریانتان خواهد شد. به همین دلیل توجه بسیار زیادی به این نکته داشته باشید.

۴- مهر و موم درست بسته

مهر و موم درست بسته

یکی دیگر از اصول بسته بندی استاندارد، مهر و موم اصولی بسته است. با این کار مشتری خیالش راحت است که بسته در مسیر باز نشده و مشکلی برای آن پیش نیامده است. تصور کنید که بسته‌ای به دست شما می‌رسد که مهر و موم نیست و باز شده است. چه احساسی در خصوص آن خواهید داشت؟ این همان احساسی است که به مشتریان دست می‌دهد و به همین دلیل باید در این خصوص توجه بسیار زیادی داشته باشید.

۵- باز شدن آسان بسته‌بندی

بسته بندی استاندارد باید به گونه‌ای باشد که به آسانی و بدون مشکل خاصی باز شود. در صورتی که افراد برای باز کردن بسته‌بندی با مشکلات بسیاری مواجه شوند، از بسته‌بندی خوششان نخواهد آمد و در ذهنشان تأثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل باید از بسته‌بندی مناسبی استفاده کنید که به خوبی مهر و موم شود اما در عین حال به راحتی نیز باز شود.

۶- بسته‌بندی شکیل

بسته‌بندی شکیل و زیبا یکی دیگر از مواردی است که توجه به آن باعث ایجاد حس مثبت در مشتریان خواهد شد. بسته‌بندی جذاب و شیک باعث می‌شود تا مشتریان حس بسیار بهتری نسبت به کسب‌وکار شما داشته باشند. همچنین این بسته‌بندی شیک باید مناسب باشد و سایر شرایط را نیز داشته باشد.

۷- هزینه بسته‌بندی کالاها

نکته دیگری که باید در بسته بندی استاندارد به آن توجه کنید، هزینه بسته‌بندی است. اگر هزینه بسته‌بندی بسیار زیاد باشد، باعث می‌شود تا از سود شما کاسته شود و یا مجبور شوید هزینه بسته‌بندی را از مشتریان دریافت کنید. این کار به صورت کلی باعث افزایش قیمت کالاهای شما خواهد شد و در نهایت باعث کاهش تعداد مشتریان می‌شود. همچنین اگر از بسته‌بندی بسیار ارزان استفاده کنید، قطعاً گزینه‌های جذابی به دست نخواهید آورد و همین امر باعث می‌شود تا کالاها با بسته‌بندی جذاب و مناسب به دست مشتریان نرسد. پس در هنگام انتخاب بسته‌بندی علاوه بر شیک و جذاب بودن، باید به قیمت آن نیز توجه کنید.

۸- استفاده از لوگو

استفاده از لوگو روی بسته‌بندی یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان به راحتی بدانند که بسته از کدام آنلاین شاپ برای آن‌ها ارسال شده است. به همین دلیل می‌توانید از لوگو و نام برند خود روی جعبه یا بسته‌بندی استفاده کنید تا هم برای مشتریان جذابیت بیشتری داشته باشد و هم این که تبلیغات ساده و جذابی برای برند خود کرده باشید.

۹- استفاده از بسته‌بندی با قابلیت جابه‌جایی مناسب

در صورتی که از یک بسته‌بندی‌ نامناسب استفاده کنید که جابه‌جایی آن سخت باشد یا احتمال پاره شدن بسته‌بندی وجود داشته باشد، با مشکلات بسیاری مانند عدم جذابیت برای مشتریان مواجه خواهید شد. همچنین اگر طراحی بسته‌بندی به گونه‌ای باشد که در هنگام جابه‌جایی آسیب ببیند از جذابیت آن کاسته خواهد شد. به همین دلیل باید در هنگام طراحی بسته‌بندی به این نکات نیز توجه بسیاری داشته باشید.

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

جمع‌بندی

  • بسته بندی استاندارد از جمله مواردی است که در میزان اعتماد افراد به یک کسب‌وکار و همچنین جابه‌جایی مناسب و راحت کالاها تأثیر بسیاری دارد.
  • برای بسته‌بندی کالاها با توجه به نوع و اندازه آن، می‌توانید از جعبه، بسته‌های پستی و کارتن‌های سفارشی مناسب استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که در بسته‌بندی فضای خالی وجود نداشته باشد و به نوعی آن را بسته‌بندی کنید که رطوبت به محصولات آسیب نرساند.
  • فضای خالی بسته را می‌توانید با مواد متفاوتی مانند پلاستیک‌های حباب‌دار، فوم و کاغذ کرافت پر کنید. از هر کدام از این موارد باید با توجه به نکات مربوط به آن استفاده کنید تا بهترین بسته‌بندی را داشته باشید.
  • در هنگام بسته‌بندی به مواردی مانند استفاده از فونت و قلم مناسب یا برچسب، جذابیت و استحکام مناسب جعبه و موارد دیگری توجه کنید تا بهترین بسته‌بندی را داشته باشید.
  • هزینه بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. بسته‌بندی بسیار ارزان از کیفیت کار می‌کاهد و بسته‌بندی گران باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها و محصولات شما خواهد شد.

پرسش‌های پرتکرار

منابع

containercorp

Quora

امیر یارائی

نوسته شده در مرداد ۱۳, ۱۴۰۱

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب