پاپ آپ چیست؟

0

احتمالاً تاکنون حداقل یک بار نام تبلیغات پاپ آپ را شنیده باشید و برای شما این سوال به وجود آمده باشد که پاپ آپ چیست و اصلاً این تبلیغات چه فایده‌ای دارند و چرا از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از روش‌های موثر تبلیغات استفاده از پاپ آپ است؛ در این روش زمانی که مخاطب وارد وب‌سایت می‌شود تبلیغ را می‌بیند، درنتیجه میزان زیادی از توجه و تمرکز او متوجه تبلیغ مورد نظر شما خواهد شد.

 در ادامه این مطلب از پادرو به بررسی مزایا، معایب و انواع پاپ آپ خواهیم پرداخت. اگر به عنوان مدیر یک وبسایت فروشگاهی یا اطلاع رسانی فعال هستید و نمی‌دانید که بهتر است تبلیغات پاپ آپ را فعال کنید یا خیر، با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ (pop up) به معنی تبلیغات ناگهانی است که در هنگام ورود و خروج به یک سایت یا چرخیدن و اسکرول کردن در سایت‌ها، روی صفحه شما ظاهر می‌شوند. محتوای پاپ‌ آپ‌ها معمولا یک محصول یا خدمات در سایت دیگر و یا سایت خودتان را تبلیغ می‌کنند. این بنرها می‌توانند قابلیت‌های متنوعی داشته باشند و اغلب آن‌ها قابلیت کلیک و ورود به سایت دیگر را دارند.

با این‌حال مشاهده می‌کنید که همچنان از این تبلیغات استفاده‌های بسیاری می‌شود و صاحبان برخی از سایت‌ها سفارش تبلیغات برند‌های دیگر را پذیرفته و سبب افزایش فروش آن‌ها می‌شوند. اگر از تبلیغات پاپ آپ به روش هوشمندانه و صحیح استفاده شود، می‌تواند کاملاً موثر باشد؛ همچنین به جای این که مزاحمتی برای کاربران ایجاد کند، باعث شود که کاربر روی تبلیغ پاپ آپ شده، کلیک کند و وارد سایت هدف شود.

در ادامه با انواع تبلیغات پاپ آپ آشنا خواهیم شد تا بتوانید با انتخاب نوع متناسب با هدف برند، محصولات و خدمات خود، بازدیدهای بیشتری دریافت کنید.

اعلان پاپ آپ

انواع تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ می‌تواند انواع زیادی داشته باشد که شاید معرفی تمام آن‌ها در یک مطلب نگنجد؛ با این حال چند نوع از آن‌ها محبوب هستند که به علت دریافت کلیک‌های متعدد و جلب توجهات از سمت کاربران، امروزه در بین مدیران سایت‌ها و برندها طرفداران بیشتری دارند.

توجه داشته باشید که محدودیتی در زمینه انواع پاپ آپ تبلیغاتی و انواع پاپ آپ سایت وجود ندارد و شما می‌توانید با خلاقیت و ایده‌های جدید، پاپ آپ مخصوص برند و محصولات خود را بسازید و در سایت‌های دیگر تبلیغ کنید.

بهترین و محبوب‌ترین انواع تبلیغات پاپ آپ سایت به شرح زیر است:


پیشنهاد می‌شود: تبلیغات دیجیتال در فروشگاه آنلاین چیست + تکنیک‌های موثر

1- لایت باکس

لایت باکس‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع اعلان پاپ آپ هستند که احتمالا همه شما تاکنون با یکی از آن‌ها برخورد داشته‌اید. یک پاپ آپ تبلیغاتی لایت باکس، در وسط صفحه شما ایجاد می‌شود و باعث تاریک و تیره شدن صفحه اصلی سایت در زیر کادر تبلیغ می‌شود. به این ترتیب این تبلیغ تمام توجه شما را به خود جلب نموده و حتی اگر سریعاً ضربدر آن را بزنید، حداقل باعث می‌شود یکبار به نام برند، محصول و یا لوگو و تم رنگی آن نگاهی بیاندازید.

2- تبلیغات فرآیندی

بسیاری از سایت‌هایی که از تبلیغات پاپ آپ استفاده می‌کنند، تمایل دارند که بتوانند یک لیست از ایمیل مشتریان احتمالی را جمع‌آوری کرده و برای ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار دهند. با این حال اگر در یک پاپ آپ تبلیغاتی، به سرعت ایمیل فرد را درخواست کنید، احتمال این که افراد ایمیل‌شان را به شما بدهند بسیار کاهش می‌یابد. بنابراین می‌توانید از یک فرآیند برای دریافت ایمیل و یا کلیک نهایی و ورود به سایت خود استفاده کنید.

این فرآیند با طرح سوال آغاز می‌شود و از کاربر درخواست می‌شود که نظر خود را با انتخاب گزینه بله یا خیر اعلام کند. سپس به مرحله بعدی وارد شده و سوال دیگری پرسیده می‌شود تا در نهایت به هدف که همان ورود به سایت جدید یا ورود ایمیل است برسد.

تبلیغات پاپ آپ سایت به صورت فرآیندی می‌توانند دو نوع داشته باشند. در نوع اول کاربر پس از کلیک بر یکی از گزینه‌ها می‌تواند تبلیغ را ببندد و به وب گردی خود ادامه دهد و تنها با کلیک روی گزینه دیگر فرآیند ادامه خواهد یافت.

در نوع دوم هر دو گزینه‌ای که برای کلیک قرار داده شده‌اند در واقع کاربر را به سایت هدف منتقل می‌کنند و تنها متن آن‌ها متفاوت است. این نوع تبلیغات پاپ آپ باید کاملاً هوشمندانه طراحی شوند تا کاربر از اینکه در هر صورت به سایت مذکور هدایت شده احساس نارضایتی نداشته باشد.

پاپ آپ سایت

3- بازی و سرگرمی

برخی از انواع اعلان پاپ آپ، کاربر را به یک بازی و سرگرمی دعوت می‌کنند و از این طریق به هدف خود یعنی دریافت ایمیل یا ورود به سایت اصلی می‌رسند. یکی از محبوب‌ترین انواع این بازی‌ها در تبلیغات پاپ آپ سایت، یک گردانه چرخشی است که یک بار امکان چرخاندن را به کاربر داده و با ایستادن روی هر گزینه، یک امتیاز یا شانس برای او قائل می‌شود.

این نوع تبلیغات معمولاً تاثیر مناسبی دارند و اغلب کاربران بازی قرار داده شده در کادر تبلیغ را انجام می‌دهند. با این حال باید توجه داشته باشید که برای جلب توجه کاربر چه امتیازات و امکاناتی را در این گردانه قرار می‌دهید و آیا ارزشش را دارند یا خیر.

4- پنجره‌های کناری

یکی دیگر از انواع تبلیغات پاپ آپ، پنجره‌هایی هستند که در گوشه و کنار سایت به شکل کادرهای مربعی یا نواری ظاهر می‌شوند. توجه داشته باشید که تبلیغات معمولی و ثابت که در جای جای سایت‌ها ممکن است وجود داشته باشند پاپ آپ نیستند؛ تبلیغات پاپ آپ، تبلیغاتی هستند که همزمان با اسکرول کردن کاربر، در گوشه و کنار صفحه به صورت ناگهانی ظاهر می‌شوند و توجه بیشتری را جلب می‌کنند.

همانطور که گفته شد این موارد تنها بخش کوچکی از انواع تبلیغات پاپ آپ هستند؛ اگر می‌خواهید به طور دقیق بدانید که انواع تبلیغات پاپ آپ چیست، باید بگوییم که این مسئله تا حد زیادی به خلاقیت شما به عنوان مدیر سایت و یا مسئول بازاریابی و تبلیغات بستگی دارد. هر آنچه که طبق مهارت‌ها و اطلاعات شما می‌تواند توجه کافی را جلب نموده و باعث کلیک کردن کاربر شود، می‌تواند یک تبلیغ پاپ آپ جدید باشد.

اعلان پاپ آپ

مدل‌های نمایش پاپ آپ

در این بخش بررسی خواهیم کرد که انواع مدل‌های نمایش تبلیغات پاپ آپ چیست و به چه روش‌هایی می‌توان از این تبلیغات در سایت استفاده نمود. توجه داشته باشید که پاپ آپ لزوما نباید تبلیغ سایت دیگری در سایت شما باشد، بلکه می‌توانید بخشی از خدمات یا محصولات خود را در صفحه دیگری از سایت تبلیغ کنید و کاربر را برای مدت بیشتری در سایت نگهدارید.

به طور کلی مدل‌های نمایش تبلیغات پاپ آپ سایت به پنج دسته تقسیم می‌شوند.

  • پاپ آپ ورودی: این نوع پاپ آپ بیشتر به همان نوع تبلیغات مزاحم معروف است و به محض اینکه کاربر وارد یک وبسایت شده و قبل از اینکه مطالب مورد نظرش را دیده باشد، یک تبلیغ پاپ آپ در مقابلش ظاهر می‌شود. این نوع تبلیغ ممکن است باعث شود کاربر سایت اصلی را هم ببندد و از بررسی آن منصرف شود. بنابراین تبلیغات پاپ آپ ورودی چندان پیشنهاد نمی‌شوند.
  • پاپ آپ خروجی: نوع دیگری از مدل‌های نمایش تبلیغات پاپ آپ، تبلیغی است که در هنگام خروج کاربر از صفحه ظاهر شده و او را دعوت به ماندن بیشتر در سایت می‌کند. این نوع تبلیغات می‌توانند تاثیر بیشتری داشته باشند، زیرا کاربر اطلاعات موردنظر از صفحه اصلی را دریافت کرده و اکنون با آسودگی خاطر می‌تواند به تبلیغات نیز توجه کند و مدت بیشتری در سایت بماند.
  • پاپ آپ کلیکی: تبلیغات پاپ آپ کلیک محور، به این صورت نمایش داده می‌شوند که در صورت کلیک کاربر روی یک بخش جدید از سایت، ابتدا تبلیغ ظاهر شده و سپس می‌توان به صفحه مورد نظر رسید. این نوع تبلیغات نرخ تعامل مناسبی دارند و می‌توانند توجه کاربران را به خوبی جلب کنند.
  • پاپ آپ اسکرول: اسکرول کردن به معنای بالا یا پایین رفتن در صفحه وب است و تبلیغات پاپ آپ اسکرول، پس از مقداری جابه‌جایی در صفحه برای شما نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات نیز می‌توانند نرخ تعامل و بازدید خوبی داشته و توجه بگیرند.
  • پاپ آپ زمانی: نوع دیگری از مدل‌های نمایش پاپ آپ، تبلیغ مبتنی بر زمان است. به عنوان مثال، پس از گذشت 5 دقیقه از حضور کاربر در سایت، یک تبلیغ پاپ آپ به او نمایش داده می‌شود. این تبلیغ تاثیر بیشتری از پاپ آپ‌های ورودی داشته و باعث می‌شود کاربر بدون رد کردن سریع، تبلیغ را مشاهده کند.

مزایا و معایب فعال کردن پاپ آپ

بسیاری از مدیران سایت‌ها و یا متخصصان بازاریابی و تبلیغات، نگران این موضوع هستند که آیا فعال کردن تبلیغات پاپ آپ می‌تواند آسیبی به رتبه سایت در گوگل و یا تعداد بازدید‌های کاربران از سایت، برساند؟ و به طور کلی مزایا و معایب فعال کردن پاپ آپ چیست؟

به طور کلی تبلیغات پاپ آپ اگر به روش درست استفاده شوند، می‌توانند باعث جذب مخاطب و در نهایت مشتری برای کسب و کار شود؛ همچنین نرخ تعامل و بازدید سایت اصلی و باقی ماندن کاربران برای مدت بیشتر در سایت شوند.

همچنین اگر تبلیغات پاپ آپ به روش نامناسب و بدون در نظر گرفتن ترجیحات کاربران و قوانین و الگوریتم‌های گوگل استفاده شود، می‌تواند تاثیری بسیار منفی بر نرخ تعامل و سئو سایت اصلی و همچنین سایت مقصد داشته باشد.

بر طبق قوانین و الگوریتم‌های گوگل، تبلیغات پاپ آپی که در سایت خود استفاده می‌کنید باید متناسب با هدف و نوع مطالب سایت شما باشد و تبلیغ صفحات غیرمرتبط نتیجه منفی و مخربی خواهد داشت. همچنین اگر تبلیغات به گونه‌ای باشند که باعث ایجاد مزاحمت برای کاربر شوند، نرخ بازدید و رتبه شما در گوگل کاهش یافته و زحمات شما از بین خواهد رفت.

به عنوان مثال، صفحاتی که تبلیغات پاپ آپ آن‌ها باعث باز شدن تب‌های جدید در مرورگر شده و صفحه مرورگر کاربر را شلوغ می‌کنند کاملاً تاثیر منفی داشته و رتبه آن‌ها به سرعت کاهش خواهد یافت. بنابراین این موضوع که استفاده از تبلیغات پاپ آپ برای شما یک مزیت است یا یک کار بی‌فایده و یا حتی آسیب‌زننده، تا حد زیادی بستگی به این دارد که چگونه و به چه روشی از این تبلیغات استفاده می‌کنید.

نحوه فعال کردن پاپ آپ برای سایت

برای فعال کردن تبلیغات پاپ آپ برای سایت خود، لازم است که به کمک جاوا اسکریپت یا ادوبی فلش، این صفحات در سایت شما ایجاد شده و برای کاربران نمایش داده شوند. می‌توانید انجام کدنویسی‌ها و اضافه کردن این کادر‌های تبلیغ به سایت خود را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید تا نتیجه بهتری از این تبلیغات داشته باشید و به صورت تخصصی تبلیغ کنید.

ابزار و برنامه‌های ساخت پاپ آپ در اینترنت موجود هستند، با این حال توصیه می‌شود حتما این کار را با کمک کارشناس متخصص انجام دهید و بر اساس نوع محتوای سایت اصلی و با در نظر گرفتن نوع کاربران این سایت، از تبلیغات موثر استفاده نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب از پادروشاپ، به بررسی کامل این موضوع پرداختیم که تبلیغات پاپ آپ چیست و به چه روش‌هایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. انواع پاپ آپ شامل پاپ‌ آپ ورودی، پاپ‌ آپ خروجی، پاپ‌ آپ کلیکی و پاپ‌ آپ اسکرول می‌شود. برای استفاده از پاپ آپ باید به نوع کسب‌وکارتان توجه داشته باشید و با توجه به رفتار مخاطبانتان یکی از روش‌های آن را انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای دریافت تبلیغ سایت‌های دیگر یا تبلیغ محصولات خود از تبلیغات پاپ آپ استفاده کنید؛ اگر استفاده از پاپ آپ اصولی باشد می‌تواند بازدید از تبلیغ و وبسایت شما را افزایش دهد.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول پاپ آپ چیست؟

    پاپ آپ گوشی چیست؟

    پاپ آپ گوشی، اعلانی است که متناسب با صفحه اندازه صفحه تلفن‌های همراه طراحی شده و به خوبی در این صفحه نمایش داده می‌شود.

    آیا فعال کردن تبلیغات پاپ آپ به نفع سایت است؟

    تبلیغات پاپ آپ به‌صورت هدفمند و هوشمندانه، می‌توانند باعث افزایش نرخ تعامل کاربر و بیشتر نگه داشتن او در صفحه سایت شما شوند. با این‌حال انتخاب اشتباه نوع تبلیغات و مغایرت الگوریتم آن با قوانین گوگل، می‌تواند منجر به آسیب زدن به سئو سایت شما و کاهش کاربران شود.

    چگونه با تبلیغ پاپ آپ توجه کاربر را جلب کنیم؟

    از رنگ‌ها و تصاویر جذاب و دلنشین استفاده کنید و با رنگ‌های خیلی شلوغ و نامرتبط صفحه را نامنظم جلوه ندهید. منظور خود را شفاف برسانید و به کاربر پیشنهاداتی بدهید که نتواند نادیده بگیرد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.