تحویل بدون تماس (No contact delivery) چیست؟

0

گسترش کرونا باعث شد رستوران‌ها سالن‌های غذاخوری خود را تعطیل کرده و به سرعت به سفارش و تحویل آنلاین روی بیاورند. با این تغییر بی‌سابقه رستوران‌داران به سرعت با اصطلاح جدیدی به نام تحویل بدون تماس (No contact delivery) آشنا می‌شوند. در این مقاله از پادرو قصد داریم به بررسی تحویل بدون تماس (No contact delivery) و ویژگی‌های آن بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این‌باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تحویل بدون تماس (No contact delivery) چیست؟

 تحویل بدون تماس (No contact delivery) به این معنی است که سفارش در یک مکان امن مانند لابی بدون‌ هیچ تماس یا در زدن، تحویل داده می‌شود. مشتری از طریق تلفن، پیامک یا ایمیل از آماده بودن سفارش برای تحویل نهایی مطلع می‌شود. در این مواقع معمولاً فقط با باز کردن در، سفارش را تحویل می‌گیرد.

 به منظور تسهیل در تحویل بدون تماس، پرداخت باید از طریق تلفن، از طریق یک وب‌سایت یا یک برنامه شخص ثالث انجام شود، زیرا شخص تحویل‌دهنده مستقیماً با مشتری برای پرداخت هزینه تعامل نخواهد داشت.

تحویل بدون تماس (No contact delivery) به این معنی است که سفارش در یک مکان امن مانند لابی بدون‌ هیچ تماس یا در زدن، تحویل داده می‌شود. 

تحویل بدون تماس (No contact delivery) چیست

چرا تحویل بدون تماس (No contact delivery) مهم است؟

کرونا عمدتاً از  فرد به فرد منتقل می‌شود. در نتیجه، مقامات بهداشتی اقدامات مختلفی را برای کمک به کاهش سرعت گسترش ویروس در نظر گرفته‌اند. این اقدامات شامل شستن مرتب دست‌ها، انزوای اجتماعی در صورت داشتن ویروس یا علائم ویروس و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

 برای رستوران‌داران، تحویل بدون تماس (No contact delivery) یکی از راه‌های تشویق به رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از انتقال ویروس است. با اجرای این کار، نقش خود را در صاف کردن منحنی قربانیان این ویروس ایفا می‌کنید. همچنین در صورتی که همه این کار را انجام دهند، کسب‌وکارها می‌توانند زودتر به حالت عادی بازگردند.

تحویل بدون تماس (No contact delivery) در رستوران‌ها

بسیاری از رستوران‌ها چه به میل خود یا مطابق با دستورات ایالتی یا شهرداری، تحویل بدون تماس (No contact delivery) را در سراسر آمریکا انجام داده‌اند. برای مثال، سوشی‌های زنجیره‌ای محبوب (Sugarfish) در تلاش برای جلوگیری از گسترش کرونا در شهر نیویورک و لس‌آنجلس، دو شهری که به شدت تحت تأثیر این بیماری همه‌گیر قرار گرفته‌اند، سیستم ارسال سفارش خود را به سرعت به تحویل بدون تماس (No contact delivery) تغییر دادند.

در (Sugarfish)، همه کارکنانی که در تهیه غذا نقشی ندارند، اکنون به افراد مسئول تحویل غذا تبدیل شده‌اند. این به این معنی است که سفارشات از طریق تلفن دریافت شده و سپس ظروف سوشی که با دقت بسته‌بندی شده‌اند، جلوی در خانه مشتری گذاشته می‌شوند. این اقدامی است که به شرکت مورد نظر این امکان را داده که بیشتر کارکنان خود را نگه دارد و رستوران‌های (Sugarfish) نیز فعالیت خود را حتی در همه‌گیری کرونا حفظ کنند.

برنامه‌های ارسال غذا در آمریکا و اروپا نیز تحویل بدون تماس (No contact delivery) را اجرا می‌کنند. به عنوان مثال، DoorDash) ، (Postmates) ،(Uber Eats)) و (Grubhub) همگی به مشتریان این امکان را می‌دهند که هنگام ثبت سفارش، تحویل بدون تماس (No contact delivery) را انتخاب کنند. این شرکت‌ها همچنین سایر اقدامات ایمنی و بهداشتی مانند ارائه مواد ضدعفونی‌کننده دست به رانندگان تحویل و افزودن بسته‌بندی مواد غذایی اضافی و برچسب‌های غیرقابل دستکاری به کیسه‌های ارسال غذا را دوچندان کرده‌اند.

در حالی که بسیاری از ایالت‌ها و شهرها شروع به بازگشایی اتاق‌های غذاخوری کرده‌اند همچنان تمرکز بر حمل‌ونقل و تحویل کالا وجود دارد، زیرا کاهش ظرفیت اجباری، اطمینان غذاخوری‌ها و نگرانی‌های بهداشتی همچنان چالش‌هایی برای این افراد محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    راهکارهایی برای تسهیل تحویل بدون تماس

    واضح است که مشتریان نه تنها خواستار تحویل بدون تماس (No contact delivery) به عنوان راهی برای کاهش ترس خود از شیوع کرونا هستند، بلکه رستوران‌ها باید هر گام ممکن را برای محافظت از سلامت و ایمنی عموم مردم بردارند.

    اما با توجه به اینکه این یک سرویس کاملاً جدید است، دانستن نحوه اجرای صحیح آن در رستوران‌ها کمی دشوار است. در ادامه برای کمک به شما در راه‌اندازی تحویل غذا بدون تماس (No contact delivery)، شما را در این فرآیند راهنمایی و به ارائه راهکارهای مختلف می‌پردازیم.

    برای رستوران‌داران، تحویل بدون تماس (No contact delivery) یکی از راه‌های تشویق به رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از انتقال ویروس است.

    تجهیزات مناسب را دریافت کنید

    اگر از قبل سیستم ارسال غذا ندارید، بهتر است که آن را هرچه سریع‌تر راه‌اندازی کنید یا با بهترین برنامه تحویل غذا در منطقه خود شریک شوید. در حالی که استفاده از برنامه‌های تحویل، دارای مزایای عمده‌ای هستند، ممکن است روزها یا هفته‌ها طول بکشد تا رستوران شما با یک پلتفرم جدید راه اندازی شود. به خصوص با توجه به اینکه شرکت‌های آنها در حال حاضر چقدر مشغول هستند.

    اگر تصمیم دارید سرویس تحویل غذای رستوران خود را راه‌اندازی کنید، باید با اطمینان از داشتن تمام تجهیزات مناسب شروع کنید.

    تحویل بدون تماس غذا

    دسترسی به ماشین

    اگر سیستم تحویل خود را راه‌اندازی می‌کنید، باید تعیین کنید که کدام کارمندان می‌توانند از وسایل نقلیه شخصی خود برای تحویل استفاده کنند. در برخی موارد این ممکن است فرصت خوبی برای نگه داشتن کارکنان (FOH) در لیست حقوق و دستمزد یا استخدام مجدد آنها (در صورت تمایل آنها) باشد، و مسئولیت آنها را تغییر دهید.

    کیسه‌های گرم‌کننده

    حتی اگر فاصله نزدیک باشد، باز هم باید مطمئن شوید که غذایی که می‌فرستید تازه و گرم بماند. برای انجام این کار، به کیسه‌های گرم‌کننده و همچنین ظروف بیرون‌بری محکم و با دمای کنترل شده برای غذای خود نیاز دارید.

    تابلوهای خودرو

    با تحویل بدون تماس، هیچ تعاملی بین مشتری و راننده تحویل وجود ندارد. برای کمک به مشتریان در شناسایی رانندگان تحویل کالا از راه دور، مطمئن شوید که خودروهای خود را با آرم یا نام رستوران خود تجهیز کنید.

    تجهیزات پردازش پرداخت

    یکی از چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که مشتریان نمی‌توانند هزینه سفارش خود را در منزل پرداخت کنند. در این مورد، باید فناوری پردازش پرداخت را ایمن کنید. این به مشتریان این امکان را می‌دهد که سفارشات خود را (از طریق تلفن یا از طریق وب سایت) پیش‌پرداخت کنند و نیازی به تراکنش‌های حضوری نداشته باشند.

    کارکنان خود را آموزش دهید

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های راه‌اندازی تحویل بدون تماس، آموزش کارکنان است. از یک طرف، در مورد ایمنی مواد غذایی و بهداشت کارکنان باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید. اما از سوی دیگر، شما همچنین باید گردش‌های کاری جدیدی برای دریافت سفارشات، آماده‌سازی غذا برای تحویل و تسهیل تحویل بدون تماس (No contact delivery) ایجاد کنید.

    گرفتن سفارشات

    اگر از نرم‌افزار سفارش آنلاین یا برنامه‌های شخص ثالث استفاده نمی‌کنید، تلفن کارآمدترین راه برای گرفتن سفارش است. برای منظم نگه‌داشتن کارها، باید یک کارمند متعهد را در مورد نحوه دریافت سفارشات تحویل و تسریع غذا آموزش دهید.

    در نظر داشته باشید که با تحویل بدون تماس، امکان پرداخت حضوری برای مشتری وجود ندارد. در نتیجه، باید به کارکنانی که سفارش می‌دهند آموزش دهید تا با استفاده از فناوری پرداخت که امکان تراکنش‌های بدون کارت را فراهم می‌کند، پرداخت‌ها را از طریق تلفن نیز جمع‌آوری کنند.

    بسته‌بندی استاندارد

    با توجه به سلامت و بهداشت که در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی است، آموزش کارکنان در مورد نحوه بسته‌بندی ایمن غذا برای تحویل بسیار مهم است. علاوه بر تقویت ایمنی مواد غذایی و رویه‌های بهداشت شخصی، اقدامات احتیاطی بیشتری را برای اطمینان از پاکیزگی هنگام بسته‌بندی مواد غذایی انجام دهید.

    ارسال

    اگرچه (CDC) بیان می‌کند که نمی‌توانید از طریق غذا به ویروس کرونا مبتلا شوید، اما نگرانی در مورد تماس فرد به فرد از طریق تحویل وجود دارد. بنابراین، آموزش صحیح کارکنان در مورد نحوه ایمن‌سازی تحویل بدون تماس (No contact delivery) بسیار مهم است. البته تحویل بدون تماس (No contact delivery) تنها برای رستوران‌ها نیست. فروشگاه‌های آنلاین نیز می‌توانند از این سیستم برای ارسال سفارش‌ها استفاده کنند. با این حال این سیستم بیشتر برای ارسال غذا و رستوران‌ها کاربرد دارد.

    مطمئن شوید که رانندگان تحویل‌دهنده قبل از تحویل گرفتن هر سفارش دست‌های خود را می‌شویند و وسایل نقلیه خود را مرتب با دستمال‌های ضدباکتری ضدعفونی می‌کنند.

    سپس باید به رانندگان دستور داده شود تا سفارش را در محل اختصاصی تحویل دهند و به مشتری اطلاع دهند که سفارش آماده دریافت است. هیچ تماس مستقیمی با مشتری وجود نداشته باشد و رانندگان باید پس از تحویل هر سفارش از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنند یا دست‌های خود را بشویند.

    منوی خود را به روز کنید

    همچنین باید منوی آنلاین را در وب سایت خود و هر پلتفرم شخص ثالث به روز کنید. مانند بسیاری از رستوران‌داران دیگر، شما احتمالاً با منابع محدود کار می‌کنید، بنابراین باید روی ایجاد یک منوی کوچک که اجرای آن آسان است تمرکز کنید. این ممکن است به معنای تغییر موقت منوی شما باشد، اما ارزش آن را دارد که خواسته‌های مشتری را برآورده کنید و در عین حال به نتیجه نهایی خود رسیدگی کنید.

    مزایای زیادی برای این کار وجود دارد. با محدود کردن تعداد آیتم‌های منو، کارکنان آشپزخانه شما مجبور نیستند برای تهیه یک سری دستورالعمل‌های مختلف به طور همزمان فعالیت داشته باشند. این به کاهش هزینه‌ها و ضایعات مواد غذایی نیز کمک می‌کند. این کار همچنین باعث می‌شود تا تعداد کارکنان مورد نیاز در آشپزخانه را محدود کنید تا فاصله آنها از یکدیگر راحت‌تر باشد.

    ارسال غذا بدون تماس

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با سیستم تحویل بدون تماس (No contact delivery) آشنا شدید. این سیستم بیشتر برای رستوران‌ها کاربرد دارد اما فروشگاه‌های آنلاین نیز باید هر چه سریع‌تر از این سیستم استفاده کنند.
    • سیستم تحویل بدون تماس (No contact delivery) از زمان شیوع کرونا به طور جدی اجرایی شد و توانست بازخورد خوبی از طرف مردم داشته باشد و خیال آنها را نیز تا حدی آسوده سازد.
    • شما فکر می‌کنید سیستم تحویل بدون تماس با چه ویژگی‌های دیگری می‌تواند بهتر شود؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    touchbistro

    trufflesystems

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.