بهترین تبلیغات CGI سال 2023

0

امروزه دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تبلیغات CGI (تصویر تولید شده توسط کامپیوتر)، تاثیر ماندگاری در ذهن‌ مخاطب ایجاد می‌کند. کارگردانان بزرگ سینما به‌خوبی از توانایی و قدرت واقعی ساختن تصاویر غیرواقعی آگاه هستند ولی امروزه این توانایی یک قدم فراتر گذاشته و تیم‌های بازاریابی هم کم‌کم از این ویژگی در جهت تعامل و غافل‌گیری مخاطبان هدف استفاده می‌کنند. در این مطلب از پادرو به بررسی تبلیغات CGI و معرفی 10 مورد از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی CGI سال 2023 می‌پردازیم.

تبلیغات CGI چیست؟

CGI در واقع مخفف عبارت انگلیسی Computer-generated imagery است. این عبارت به معنی تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است که در آن، محتوای بصری ثابت یا متحرکی با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری و با بهره‌گیری از تکنیک VFX (Visual Effects) ساخته می‌شود و به کمپین‌های اجرا شده توسط این تبلیغات، FOOH یا Fake Out of Home می‌گویند.

پیش از این، تصاویر CGI را در جلوه‌های بصری فیلم‌ها می‌دیدیم که با استفاده از مدل‌ها و جلوه‌های نوری تهیه می‌شد. در واقع CGI را می‌توان به عنوان ادغام هنر و تکنولوژی معرفی کرد. توجه داشته باشید که تبلیغات CGI با تبلیغات محیطی یا گوریلا مارکتینگ متفاوت است.

گوریلا مارکتینگ وابسته به یک المان فیزیکی قابل لمس همراه با ایده‌ای خلاقانه و درگیرکننده است اما CGI با هدف وایرال مارکتینگ و غافلگیر کردن مخاطب در فضای سوشال مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه CGI

این فناوری در دهه 1980 میلادی گسترش پیدا کرد و تاثیر زیادی روی تماشاگران و مخاطبان سینما داشت. کاربردهای استاندارد CGI در روزهای اولیه برای ایجاد تصویر محصول، کاراکترها و لوگوهای متحرک بود. به مرور زمان، پیشرفت قدرت محاسبات کامپیوتری، امکان تکرار و بهبود افکت‌ها را با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف فراهم کرد.

در CGI ads (تبلیغات سی جی آی)، تیم‌های مارکتینگ از این تکنولوژی برای طراحی تبلیغات‌های تاثیرگذار استفاده می‌کنند. هدف از چنین تبلیغاتی، نمایش دقت و ظرافت، شگفت‌زده کردن مخاطب و ماندگاری برند است. در این نوع تبلیغات، محصولات در جذاب‌ترین و خاص‌ترین موقعیت و نورپردازی به نمایش گذاشته می‌شود و یک نیروی دگرگون‌کننده در حوزه تبلیغات است.

تاریخچه  تبلیغات CGI

نحوه کار تکنولوژی CGI چگونه است؟

تکنولوژی CGI و ساخت چنین تبلیغ جذابی یک فرآیند پیچیده از ایده‌پردازی تا تکمیل و اجرا است. CGI در واقع نوعی تکنولوژی تولید تصویر و گرافیک‌های واقع‌گرایانه است که با کمک نرم‌افزاری کامپیوتری مختلف طراحی و اجرا می‌شود.

در این روش، تصاویر متوالی با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری حالت متحرک به خود می‌گیرند و یک طراحی سه‌بعدی کاملاً طبیعی به نمایش می‌گذارند.

نمونه‌هایی از این نوع تبلیغات را طی سال‌های اخیر در ایران دیده‌ایم و جزو ایده‌های جذاب برای کمپین‌های بلک فرایدی و مناسبت‌های دیگر محسوب می‌شود.

نقش CGI در کمپین‌های تبلیغاتی چیست؟

ظهور تکنولوژی CGI (تصویر تولید شده توسط کامپیوتر)، دنیای تبلیغات و خلاقیت را متحول کرد. نوآوری همیشه برای همه جذاب است. مصرف‌کنندگان یک برند همواره از دیدن تبلیغات‌های منحصربه‌فرد لذت می‌برند و هر اتفاق کوچک و بزرگی می‌تواند وفاداری آن‌ها را نسبت به برند تضمین کند.

پیام‌های شخصی‌سازی شده و خلاقیت‌های زیبای بصری از نقاط قوت این روش تبلیغاتی است که باعث شده توجه مخاطبان را به خود جلب کند. برای برندها مهم است که تعادلی بین CGI و روش‌های سنتی ایجاد کند تا مخاطبان را به صورت آنلاین و آفلاین درگیر کند. برندها با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، ارزش‌های باکیفیتی به مخاطب ارائه می‌دهند که نشان از احترام به مخاطب است.

مزایای تبلیغات CGI

سی جی آی به عنوان یکی از جذابترین روش‌های تبلیغات دیجیتال مزایای زیادی برای برند و حتی محیط زیست دارد که در این بخش می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید:

جزئیات فوتورئالیستی: فناوری CGI تا حدی پیشرفت کرده است که به‌راحتی می‌تواند تصاویر را با جزییات شگفت‌انگیزی ایجاد کند. این مزیت به برندها این امکان را می‌دهد تا محصولات یا خدمات خود را به شیوه‌ای جذاب و متقاعدکننده به نمایش بگذارند.

محیط پویا و متناسب: CGI انعطاف‌پذیری کافی برای ایجاد محیط‌های مختلف و متناسب با محصول را به تیم مارکتینگ ارائه می‌دهد. این سازگاری به صورت ویژه در تبلیغات محصولاتی مثل خودرو یا تجهیزات ورزشی که در حین حرکت و با سرعت بالا نمایش داده می‌شوند، کاربرد زیادی دارد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها: اگرچه سرمایه‌گذاری اولیه روی تکنولوژی سی جی آی رقم قابل‌توجهی است اما می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های طولانی‌مدت شود. این روش امکان تنظیمات و اصلاحات را ساده‌تر کرده و نیاز به عکس‌برداری‌های مجدد و پرهزینه را کاهش می‌دهد.

ایمنی و دسترسی: CGI یک موهبت برای صنایعی است که در آن نگرانی‌های ایمنی و لجستیک وجود دارد. به عنوان مثال، شبیه‌سازی سناریوهای پیچیده هوافضا یا جابه‌جایی مواد خطرناک را می‌توان بدون خطرات دنیای واقعی به مرحله اجرا درآورد.

سازگاری جهانی: سی جی آی نوعی تبلیغات همه‌کاره است که به راحتی با بازارهای مختلف سازگار می‌شود. این نوع تبلیغات با تنظیم زبان، عناصر فرهنگی و جزییات، جذابیت جهانی خود را حفظ کرده و با مخاطبان سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کند.

داستان‌سرایی پیشرفته: استوری تلینگ یا داستان‌سرایی، یکی از نقاط قوت تبلیغات CGI است که امکان ارائه روایت‌های مدرن با استانداردهای بالا و خلاقیت‌های فوق‌العاده فراهم می‌کند.

مسئولیت زیست‌محیطی: در عصری که پایداری زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد، تبلیغات CGI با شیوه‌های دوست‌دار محیط زیست همسو می‌شود. این روش تبلیغاتی از طریق کاهش حمل‌ونقل تجهیزات و مصرف انرژی، به‌طور قابل‌توجهی ردپای کربن را کاهش می‌دهد و نوعی انتخاب مسئولانه برای برندهایی است که به حداقل رساندن تاثیرات محیط‌زیستی را برنامه خود دارند.

بهترین کمپین های تبلیغاتی CGI در سال 2023

در سال 2023 میلادی با نوآوری‌های کمپین‌های تبلیغاتی CGI، چشم‌انداز تبلیغات دستخوش تحولات برجسته‌ای شد. مثلا تبلیغات عظیم باربی در برج خلیفه، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین کمپین‌ها در سال اخیر بود که احتمالا شما هم آن را دیده باشید. در این قسمت به معرفی بهترین کمپین‌های بازاریابی CGI در سال 2023 می‌پردازیم که توجه تمام دنیا را به خود جلب کرده‌اند:

1. برند آدیداس

کمپین CGI برند آدیداس، یک تبلیغ به‌یادماندنی و قابل اشتراک‌گذاری است که هم آگاهی و تعامل برند را افزایش می‌دهد و هم به‌طور بالقوه باعث فروش و وفاداری به برند می‌شود. در این کمپین یک جفت کفش غول‌آسای اسپیدکس آدیداس با کمک هلی‌کوپتر در هوا حالت دویدن داشتند که توجه همه مردم را تا کیلومترها به خود جلب می‌کرد. این کمپین برای ایونت ماراتن آرژانتین طراحی شده بود که نشان‌دهنده تاثیر کفش آدیداس در دویدن و سرعت بود.

کمپین CGI آدیداس

2. برند آرایشی FAE

برند آرایشی FAE که نام آن برگرفته از مفهوم Free and Equal Beauty است، محصول جدید خود را از طریق کمپین Lip Whip CGI معرفی کرد. عملکرد این کمپین با رویکرد بسیار پیشرفته در بازاریابی شکل گرفت که چند استراتژی نوآورانه برای جلب‌توجه مصرف‌کنندگان در صنعت بیوتی داشت. در این تبلیغات، شاهد چند Lip Whip متحرک عظیم‌الجثه هستیم که در سطح شهر قرار گرفته‌اند و خیلی واقعی به نظر می‌رسند.

3. برند استوارت ویتزمن

برند کفش استوارت ویتزمن (Stuart Weitzman) با یک CGI فوق‌العاده، مشتریان نیویورک خود را برای بازدید کالکشن زمستانه خود دعوت می‌کند. در این تبلیغات یک جفت بوت بلند غول‌آسا از فروشگاه خارج می‌شود که توجه مخاطب را به خوبی جلب می‌کند.

تبلیغات CGI برند استوارت ویتزمن

4. بستنی بسکین رابینز

بسکین رابینز (Baskin Robbins) در خاورمیانه لوگوی خود را تغییر داد و آن را طی یک کمپین تبلیغات CGI به مردم دبی معرفی کرد. در این کمپین یک بالن بسیار بزرگ با طرح و رنگ جدید لوگو در آسمان شهر به پرواز درآمد تا همه با این تغییرات آشنا شوند.

5. برند اسکای بگز

برند Skybags با یک کمپین طوفانی، یکی از مورد انتظارترین مسابقات کریکت سال، بازی هند و پاکستان را هدف قرار داد. این برند با پیام الهام‌بخش «جایزه امسال سفر نمی‌کند، بلکه در خانه است.» این تبلیغات را قبل از مسابقه در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. این آگهی در پس‌زمینه استادیوم کریکت قرار گرفت که یک چمدان شیک غول‌پیکر Skybags را در مرکز استادیوم به نمایش گذاشته بود.

با باز شدن زیپ چمدان، جام جهانی ICC ظاهر می‌شود و به آرامی در محوطه استادیوم قرار می‌گیرد. این تبلیغ شگفت‌انگیز با قلب میلیون‌ها طرفدار هندی بازی ارتباط برقرار می‌کند که منتظر برنده شدن جام توسط تیم ملی خود هستند. پیام این کمپین، پیامی قدرتمند است که اشتیاق، روحیه، امید و عشق به ورزش را در قلب‌ها بیدار می‌کند.

تبلیغات CGI

6. تبلیغ سی جی آی واتس اپ

واتساپ (WhatsApp) برای نشان دادن میزان اهمیت حفاظت از چت‌ها و اطلاعات کاربران، از یک تبلیغات CGI در دروازه هند استفاده کرد که تاثیر زیادی روی مخاطبان داشت. در این تبلیغات، لایه‌های متعدد حفاظت از اطلاعات به مخاطب نمایش داده می‌شد.

7. تبلیغ CGI فیلم باربی

کمپین تبلیغات CGI فیلم باربی که یک باربی غول‌آسا کنار برج خلیفه دبی بود، بیش از 6.1 میلیون بار در توییتر منتشر شد. از زمان اکران این فیلم، مردم برای تماشای این شاهکار به سینماها رفتند. کمپین بازاریابی فیلم باربی، به معنای واقعی کلمه تمام فروشگاه‌ها، خانه‌ها و… را به رنگ صورتی درآورده بود اما عجیب‌ترین تبلیغ باربی، وجود یک باربی سه بعدی غول‌پیکر متحرک در کنار برج خلیفه بود که بیش‌ازپیش توجه‌ها را به خود جلب کرد.

این تبلیغ CGI توسط Eye Studio، یک آژانس تبلیغاتی در امارات متحده عربی اجرا شد که در آن باربی از جعبه بسته‌بندی خود خارج می‌شود.

تبلیغ CGI فیلم باربی

8. برند کافی کاران

دو کمپانی دیزنی و Hotstar از کمپین تبلیغاتی CGI خود برای تاک شو کافی با کاران (Koffee with Karan) استفاده کرد. در این تبلیغات، فنجان‌های بزرگ قرمز قهوه که نشان از گپ ‌وگفت برنامه هستند در مکان‌های مختلف بمبئی نمایش داده می‌شود. یکی از قابل‌توجه‌ترین بخش‌های تبلیغ، نمایش فنجان قهوه روی اتوبوس در حال حرکت است که از مقابل چاتراپاتی شیواجی می‌گذرد.

9. لوازم آرایشی لورال پاریس

یکی از کمپین‌های تبلیغات CGI بسیار موفق در سال 2023، کمپین تبلیغاتی رژ لب مایع لورال پاریس بود که با استفاده از تکنولوژی دیجیتال راه‌اندازی شد. این برند یک انیمیشن CGI در اینستاگرام منتشر کرد که یک ماکت بزرگ از محصول رژ لب پشت سیتروئن 2CV حمل می‌شود و ردی از رنگ آن در خیابان باقی می‌ماند. این تجسم دیجیتالی بر ماندگاری رژ لب تاکید دارد که طبق فرمولاسیون این شرکت، 16 ساعت است.

تبلیغ CGI لوازم آرایشی لورال پاریس

10. آیفون 15

یکی از تبلیغات‌ سی جی آی مهم در سال گذشته، تبلیغ آیفون 15 در نیویورک بود. در این تبلیغ، یک آیفون غول‌پیکر از بنرهای تبلیغاتی داخل شهر خارج می‌شود و روی زمین می‌افتد. یکی از اهداف اپل برای ارائه این تبلیغ، نشان دادن مقاومت این آیفون و عدم آسیب آن در شرایط مختلف است.

11. تبلیغات CGI ریمل میبلین

برند میبلین، جزو برندهای لوازم آرایشی پیشرو در تبلیغات سی جی آی به‌شمار می‌رود که احتمالا در شبکه‌های اجتماعی مختلف این تبلیغ را دیده باشید.

سخن آخر

تبلیغات CGI به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردش در چابکی و جزییات دقیقی که ارائه می‌دهد، به یکی از سریع‌ترین و کاربردی‌ترین فرمت‌های رسانه‌ای در 10 سال اخیر تبدیل شده است. این روش تبلیغاتی به سازندگانش این فرصت را می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه‌ای که پیش از این با روش‌های سنتی قابل‌اجرا نبود، به مرحله اجرا در می‌آورند.

همان‌طور که در کمپین‌های تبلیغاتی 2023 دیدید، سی جی آی در جهت‌گیری بازاریابی تاثیر زیادی دارد و باید منتظر موج آتی کمپین‌های این‌چنینی در سال 2024 باشید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول تبلیغات CGI

    CGI چیست؟

    CGI در واقع مخفف عبارت انگلیسی Computer-generated imagery است. این عبارت به معنی تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر است که در آن، محتوای بصری ثابت یا متحرکی با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری ساخته می‌شود.

    تبلیغات CGI چه مزایایی دارد؟

    جزئیات فتورئالیستی، محیط پویا و متناسب، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایمنی و دسترسی، سازگاری جهانی، داستان‌سرایی پیشرفته و مسئولیت زیست‌محیطی از جمله مزایای تبلیغات CGI محسوب می‌شوند.

    موفق‌ترین کمپین‌های CGI در سال 2023 مربوط به کدام برندهاست؟

    تبلیغ CGI آدیداس، لوازم آرایشی میبلین، لورال پاریس، نایکی، فیلم باربی و آیفون 15 جزو پرسروصداترین تبلیغاتی بودند که در سال 2023 محبوبیت زیادی پیدا کردند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.