نحوه بسته بندی لوازم تحریر و ترفندهای انجام آن

0

میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شوند. این یعنی در حال حاضر پتانسیل بالایی برای فروش و بسته بندی لوازم تحریر به صورت آنلاین وجود دارد. کسب‌وکارهایی که در این زمینه مشغول به کار هستند، می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. این روزها به دلیل تنوع بالای محصولات و ارسال سریع، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بدون خارج شدن از خانه اقلام لوازم‌ تحریر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند. به همین مشاغل مرتبط با فروش لوازم تحریر باید کارهای زیادی را برای جذب مشتریان انجام دهند. در این بین زمان‌بندی ارسال بسته‌های پستی و البته نحوه بسته‌بندی سفارشات مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اهمیت بسته بندی لوازم تحریر

اهمیت بسته بندی لوازم تحریر

این روزها با توجه به استقبال بالای دانش‌آموزان، دانشجویان، نقاشان و تمامی کسانی که به نوعی علاقه زیادی به استفاده از لوازم‌ تحریر دارند، بسته‌بندی این اقلام کاربردی در حال تبدیل شدن به یک عنصر مهم در بازاریابی است. در حال حاضر بسته‌بندی‌های چنین محصولاتی تنها وظیفه محافظت از آن‌ها را بر عهده ندارند، بلکه باید به گونه‌ای باشند که با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند، اطلاعات مهمی را در اختیارشان قرار دهند و در نهایت موجب جلب رضایت آن‌ها شوند.

زمانی که خریدار هیجان زیادی برای باز کردن بسته‌ بندی لوازم تحریر سفارشی خود دارد، شما می‌توانید با طراحی جذاب و البته ایمن بسته‌های پستی خود، تصویری ماندگار را از تجارت خود در ذهن او ثبت کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد علاقه در مصرف‌کنندگان شود تا شما را برای خریدهای بعدی خود در اولویت قرار دهند. به طور کلی یک بسته‌ بندی لوازم تحریر خوب می‌تواند اهداف زیر را در پی داشته باشد.

  • پیام فروشنده را به وضوح منتقل می‌کند.
  • اهداف شما را با احساسات مخاطب گره می‌زند.
  • برای خریدهای بعدی توسط کاربر انگیزه ایجاد می‌کند.
  • باعث افزایش اعتبار برند شما می‌شود.
  • در وفاداری مشتری تأثیرگذار خواهد بود.

بسته بندی لوازم تحریر مناسب می‌تواند با انتقال صحیح پیام فروشنده، نه تنها در افزایش مشتریان تأثیر زیادی داشته باشد، بلکه وفاداری مشتریان فعلی را نیز در پی داشته باشد.

نحوه بسته بندی لوازم تحریر

لوازم تحریر تنوع فوق‌العاده بالایی دارند. به اندازه تک تک لوازم تحریر، ایده برای بسته‌بندی آن‌ها وجود دارد. بنابراین راه برای نوآوری شما باز است. فراموش نکنید که بسته بندی لوازم تحریر برای ارسال آن‌ها با پست یا تیپاکس می‌تواند تا حد زیادی شما را از سایر رقبا متمایز کند. این شیوه‌ای عالی برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان شما خواهد بود. برای ارسال محصولات می‌توانید از خدمات پادروپین استفاده کنید و از بین خدمات پستی مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دانستن نحوه بسته بندی لوازم تحریر اهمیت زیادی هم برای مشتری و هم برای تجارت شما خواهد داشت. ایمنی و سرعت بالای کار می‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل و تدارکات شما را کاهش دهد و از سوی دیگر موجب رضایت مشتری شود. در ادامه به صورت گام به گام نحوه بسته‌ بندی لوازم تحریر را برای شما شرح می‌دهیم.

محصول را در جعبه مناسب قرار دهید.

قرار دادن محصول در جعبه مناسب

اولین کاری که باید بکنید این است که یک جعبه مقوایی از جنس مناسب آماده کنید. سپس به آرامی کالای سفارشی را درون جعبه قرار دهید. البته بسته به نیاز مشتری و سفارش او می‌توانید چند قلم کالا را درون یک جعبه قرار دهید. هرچند که نباید در این کار زیاده‌روی کنید، زیرا باید فاصله مناسب بین کالاهای مختلف را رعایت کنید.

جعبه را با مواد محافظتی پر کنید.

در قدم بعدی باید لوازم تحریر را با کمک مواد گوناگون مثل کاغذهای کرافت، فوم‌های پلی‌اتیلن یا پلاستیک‌های حباب‌دار بپوشانید. فاصله‌های اطراف اقلام را نیز با استفاده از این مواد پر کنید تا هنگام حمل و جابه‌جایی با آسیب‌دیدگی مواجه نشوند. البته اگر کالای شما چیزی شبیه دفتر یا دفترچه است و به نشت رطوبت حساسیت دارد، باید از بسته‌بندی محافظتی پلاستیکی استفاده کنید.

تزیینات لازم را انجام دهید.

با توجه به اینکه مشتریان شما را اغلب کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، شاید بخواهید برای رضایت خاطر آن‌ها، درون جعبه‌های بسته‌بندی خود را تزیین کنید. در ادامه به معرفی برخی از مواردی می‌پردازیم که می‌توانند جلوه خاصی به سفارشات درون جعبه بدهند.

  • هنگام بسته‌ بندی لوازم تحریر از کاغذهای زیبا و طرح‌دار استفاده کنید.
    • برای مثال نوارهای کاغذهای تزیینی یا کاغذهای رنگی راهی ساده و سریع برای شکیل‌تر کردن بسته‌بندی شما محسوب می‌شوند.
  • به عنوان راهی برای بازاریابی برند، در کنار استفاده از کاغذهای زیبا، می‌توانید از یک پیام شخصی استفاده کنید.
    • این پیام شما می‌تواند حامل کلمات شوخی باشد که مشتری شما را مخاطب قرار می‌دهد.
    • البته برای جلوه بخشیدن به این پیام‌ها می‌توانید از نشانگرهای رنگی استفاده کنید.
    • نقل‌قول‌های زیبا، آهنگ‌های ترند یا یک بیت شعر می‌توانند ایده‌های جالبی برای این بخش به‌ نظر برسند.
  • اگر قرار است اقلام خود را برای گروه سنی خردسال ارسال کنید، می‌توانید به کمک برچسب‌های عروسکی، تمبرها و استیکرها توجه آن‌ها را جلب کنید.
    • استفاده از ستاره‌های رنگارنگ هم می‌تواند جذابیت بسته بندی لوازم تحریر این گروه سنی را افزایش دهد.

درزها را بپوشانید.

بعد از بسته بندی لوازم تحریر، نوبت به پوشاندن درزهای آن می‌رسد. برای این کار می‌توانید از نوارهای چسبی کاغذی یا پلاستیکی استفاده کنید. با کمک طراحی این نوارها می‌توانید به راحتی نام برند خود در معرض دید قرار دهید.

اطلاعات روی جعبه را درج کنید.

در ادامه نوبت به ذکر اطلاعات مختلف روی جعبه می‌رسد. برای این کار می‌توانید از یک برچسب استفاده کنید و مواردی مثل آدرس، شماره تلفن یا پیش‌فاکتور را روی آن نصب کنید. در نهایت بسته به اینکه از چه سیاستی برای ارسال سفارشات خود استفاده می‌کنید، باید بسته را برای ارسال در یک بازه زمانی خاص آماده و به پست تحویل دهید.

بیشتر بخوانید: نکات داشتن پیج لوازم تحریر در اینستاگرام

اگر به جلب رضایت مشتری خود توجه ویژه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ارسال و تحویل زمان‌بندی شده استفاده کنید. در این نوع تدارکات، سفارشات در طی مدت زمان کوتاهی به دست مشتری خواهند رسید.

 برای بسته بندی لوازم تحریر نکاتی مثل استفاده از جعبه مناسب، استفاده از پرکننده‌های داخل جعبه، لوازم تزیین و نوار درزگیری از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

ترفندهای مهم هنگام بسته بندی لوازم تحریر

برای اینکه یک بسته بندی لوازم تحریر ایده‌آل داشته باشید، باید یک سری نکات را نیز به‌ خاطر بسپارید. در ادامه به معرفی نکاتی می‌پردازیم که در این بین باید به آن‌ها توجه کنید.

رنگ و گرافیک جعبه‌های بسته بندی

رنگ و گرافیک جعبه‌های بسته بندی

برای اینکه در نگاه اول بتوانید مشتری را جذب محصول کنید، باید از رنگ‌های جذاب و گرافیک‌های مرتبط و خلاقانه استفاده کنید. برندهای زیادی هستند که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شما نیز نباید از این روند عقب بمانید. با رنگ‌های زیبا و گرافیک‌های جسورانه شروع کنید و همه چیز را با هماهنگی لازم در کنار هم قرار دهید.

برای اینکه متمایز به نظر برسید، می‌توانید از طرح‌های چاپی سفارشی برای طراحی بسته بندی لوازم تحریر استفاده کنید. این کار را می‌توانید خودتان انجام دهید یا از شرکت ارسال‌کننده محصولات پستی بخواهید که جعبه‌های خاص با طراحی سفارشی را برای کسب‌وکار شما استفاده کنند.

ایمنی بسته‌بندی

شما هر چقدر هم که برای زیبایی طراحی بسته بندی لوازم تحریر تلاش کنید، اگر قادر نباشید که امنیت و ایمنی آن را تضمین کنید، نمی‌توانید به رشد فروش خود امیدوار باشید. اگرچه لوازم تحریر معمولاً از سری کالاهایی هستند که احتمال آسیب کمتری دارند، اما برخی از اقلام مثل دفاتر و حتی محصولات ساخته شده از چوب ممکن است در برخورد با رطوبت خراب شوند.

مشاهده محصولات آسیب‌دیده برای هیچ یک از مشتریان شما جذابیت نخواهد داشت و این می‌تواند بدترین صحنه‌ای باشد که پس از انتظار برای تحویل سفارش خود با آن مواجه می‌شوند. پس از موادی استفاده کنید که کالاهای سفارشی را در برابر ضربه، حرارت و رطوبت مقاوم کنند. با این کار می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سفارش مشتری در طول حمل‌ونقل دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شود.

بسته بندی لوازم تحریر پایدار

اگر به برندها و صنایع برتر دنیا دقت کنید، خواهید دید که همگی در جهت بسته‌بندی سبز قدم برمی‌دارند. البته این موضوع تنها به صنعت لجستیک مرتبط نمی‌شود و صنایع بسیار زیاد دیگری را نیز درگیر کرده است. اما از آن‌جایی که کمتر صنعتی در کشور از تجارت سبز استفاده می‌کند، شما می‌توانید به عنوان ترویج‌دهنده این شکل تجارت، از آن برای برجسته کردن نام تجاری خود و ماندگاری برندتان استفاده کنید. یقین بدانید که مشتریان با دیدن علاقه شما به حفظ محیط‌زیست، با اشتیاق بیشتری به سمت خرید محصولاتتان کشیده می‌شوند.

اعتدال در استفاده از ابزارها

هنگام بسته بندی لوازم تحریر زیاده‌روی نکنید. درست است که شما باید توجه مخاطب را به خود جلب کنید، اما این به معنای استفاده بیش از حد از عناصر مختلف نیست. استفاده بیش از حد از عناصر گرافیکی و ابزارهای زیبایی نه تنها می‌تواند ظاهر بسته شما را خسته‌کننده جلوه دهد، بلکه در ایجاد زباله‌های بیشتر نیز تأثیر دارد. نکته دیگر اینکه می‌توانید بسته‌ بندی لوازم تحریر را به شکلی انجام دهید که امکان استفاده دوباره از آن نیز وجود داشته باشد. این کار با ایجاد ارزش در ذهن مخاطب، احساس خوبی را در وی ایجاد خواهد کرد و در نتیجه به افزایش مشتریان کمک می‌کند.

کیفیت مواد اولیه

برای اینکه حرفه‌ای به نظر برسید، لازم است که از مرغوب‌ترین مواد بسته‌بندی برای ارسال لوازم تحریر استفاده کنید. مشتریان هنگام باز کردن بسته‌بندی متوجه کاغذهای باطله از کاغذها و مقواهای باکیفیت خواهند شد. همین جزئیات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت می‌توانند درک درست یا نادرستی از شرکت شما در ذهن مشتریان بالقوه ایجاد کنند.

از جمله برخی از نکات مهم هنگام بسته بندی لوازم تحریر، کیفیت مواد بسته‌بندی، ایمنی بسته و استفاده از رنگ و گرافیک در آن خواهند بود.

انتخاب جعبه مناسب

بسته به نوع اقلامی که قرار است برای مشتری بفرستید، باید از جعبه مناسبی استفاده کنید. این یعنی جعبه باید هم از لحاظ سایز و هم توانایی تحمل بار مناسب باشد. به همین دلیل باید جعبه‌ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای حمل‌ونقل شما مطابقت داشته باشد. در انتخاب جعبه دقت کنید که سایز آن کمی از اقلامی که قرار است در بسته بندی لوازم تحریر قرار دهید، بزرگ‌تر باشد. بعداً زمانی که محصولات را به خوبی درون جعبه قرار دادید، می‌توانید به کمک مواد پرکننده فضاهای خالی اطراف آن را پر کنید.

انتخاب جعبه مناسب

نام تجاری

 هنگام بسته بندی لوازم تحریر جایی را برای قرار دادن لوگو و برجسته کردن نام تجاری خود در نظر بگیرید. برندسازی در هر سطحی اولویت اصلی مشاغل مختلف محسوب می‌شود. این باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه و فعلی نام آن‌ها را به عنوان یک مارک تجاری به رسمیت بشناسند و در ترویج این نام اثرگذار باشند. بنابراین چاپ سفارشی نام تجاری شما در بسته بندی لوازم تحریر می‌تواند به عنوان یک قدم کوچک در برندسازی شما برای جلب توجه مشتریان جدید و حتی قدیمی مفید واقع شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بسته بندی لوازم تحریر در تهران

    از آن‌جایی که بیشترین سفارشات لوازم تحریر از طریق فروشگاه‌های آنلاین موجود در پایتخت ثبت و برای مشتریان ارسال می‌شوند، بحث بسته بندی لوازم تحریر در تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت‌های پستی متعددی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها برای حمل بار خود استفاده کنید، اما قبل از آن باید به الزامات شرکت پستی مورد نظر درباره نحوه بسته‌بندی سفارش خود توجه کنید. فراموش نکنید که بسته‌بندی شما معرف شخصیت برند شماست، پس در استفاده از آن فرصت را از دست ندهید. اگر کسب‌وکار شما بسیار شلوغ است و به صورت مداوم با لیست سفارشات متعددی درگیر هستید، می‌توانید بسته بندی لوازم تحریر خود را برون‌سپاری کنید.

    برای ارسال سفارشات شما می‌توانید از افزونه حمل و نقل پادروپین استفاده کنید. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است. همچنین برای پیگیری سفارشات می‌توانید از صفحه پادرو استفاده کنید. برای پیگیری کد مرسوله پست را داخل باکس وارد کنید و منتظر نتیجه باشید.

    اگر از آن جمله مشاغلی هستید که فرصت کافی را برای بسته بندی لوازم تحریر ندارید، می‌توانید این کار را برون‌سپاری کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

    جمع‌بندی

    • لوازم تحریر یکی از اقلام کاربردی است که نه تنها مورد توجه دانش‌آموزان، دانشجویان و هنرمندانی مثل نقاشان قرار می‌گیرند، بلکه طیف گسترده‌ای از مردم هم به خرید این محصولات علاقه خاصی دارند.
    • صنعت لوازم تحریر در هر دوره‌ای مشتریان خاص خود را دارد، به همین دلیل رقابت در این تجارت همیشه زیاد است.
    • توجه به بسته بندی لوازم تحریر برای ماندن در میدان رقابت اهمیت زیادی دارد. این شامل استفاده از بهترین و زیباترین مواد بسته‌بندی می‌شود.
    • به نظر شما چه چیزی یک بسته ‌بندی لوازم تحریر را خاص‌تر می‌کند؟ منتظر ایده‌های جالب و جذاب شما هستیم.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    thepackagingcompany

    ehow

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.