سیر تا پیاز راه اندازی عطاری اینترنتی

0

راه اندازی عطاری اینترنتی می‌تواند به عنوان یک ایده پرفروش و جذاب برای فروشندگانی که از قبل مغازه عطاری داشته یا برای افرادی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند، معرفی شود. چرا که داروهای گیاهی و طب سنتی سال‌های سال است که همراه مردم و عضو جدانشدنی از زندگی ما ایرانیان بوده‌اند و تاثیرات آن‌ها به همه اثبات شده است. پس‌ می‌توانید با یک وبسایت و پیج فروشگاهی محصولات خود را بدون محدودیت به سراسر کشور بفروشید. در ادامه این مطلب از پادرو، به بررسی کامل تمام ابعاد راه اندازی عطاری آنلاین خواهیم پرداخت و با یک نمونه فروشگاه ساخته شده توسط فروشگاه ساز پادروشاپ آشنا خواهیم شد.

چرا عطاری اینترنتی راه اندازی کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای راه اندازی عطاری اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید، این است که اصلاً چرا عطاری اینترنتی راه اندازی کنیم و این کار چه فایده و سودی در پی خواهد داشت؟! همانطور که گفته شد، با استفاده از بسایت فروشگاهی می‌توانید مشتریانی از سراسر کشور داشته باشید و درآمد خود را به راحتی افزایش دهید. علاوه‌ بر این، افراد بسیاری وجود دارند که با وجود علاقه‌مندی به گیاهان دارویی و طب سنتی، مغازه عطاری با محصولات کاملی در نزدیکی خود ندارند و در واقع از استفاده این محصولات، محروم هستند؛ شما می‌توانید با ارائه محصولات متنوع این افراد را به خود جذب کنید.

به همین دلیل راه اندازی آنلاین شاپ عطاری می‌تواند فکر سودآوری برای افرادی باشد که تمایل دارند با هزینه بسیار کمتری نسبت به راه‌اندازی یک مغازه عطاری، به فروش این محصولات مشغول شوند. همچنین اگر از قبل مغازه عطاری فعالی دارید، می‌توانید با اضافه کردن یک فروشگاه اینترنتی عطاری، هم بیشتر شناخته شوید و هم فروش، سود و درآمد خود را افزایش دهید.

راه‌اندازی عطاری آنلاین

مزایای راه اندازی عطاری آنلاین

راه اندازی عطاری اینترنتی امروزه بسیار آسان شده و همچنین مزایای بسیاری برای شما به دنبال خواهد داشت. یک فروشگاه اینترنتی عطاری می‌تواند محصولات بسیار متنوعی را موجود کرده و فروش بالایی حتی بسیار بیشتر از یک مغازه حضوری و فیزیکی داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین مزایای راه اندازی عطاری آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

  • محصولات عطاری شامل گیاهان دارویی و برخی ادویه‌ها و غیره، همواره در بین ایرانیان طرفداران خاص خود را داشته و هیچگاه فروش شما متوقف نخواهد شد.
  • امروزه آگاهی درباره خواص و فواید این محصولات افزایش یافته و بسیاری از مردم تمایل به درمان بیماری‌ها با این داروها به جای مواد شیمیایی را دارند؛ پس شما همیشه مشتریان مخصوص خود را خواهید داشت
  • هزینه راه اندازی عطاری اینترنتی بسیار پایین و معقول است و نیازی به سرمایه‌گذاری با مبالغ بالا ندارد.
  • به دلیل هزینه‌های پایین راه‌اندازی و همچنین هزینه تامین محصولات به صورت عمده، حاشیه سود شما بسیار بالاتر از مشاغل دیگر خواهد بود.
  • محصولات عطاری را می‌توانید به صورت عمده و تا جایی که امکان انبار کردن آن‌ها را دارید تهیه کنید و قیمت خرید را کاهش دهید، زیرا اغلب این محصولات تاریخ انقضا ندارند و به صورت خشک به فروش می‌رسند.
  • بازار عطاری آنلاین هنوز اشباع نشده و جای پیشرفت بسیاری دارد. بنابراین با چند ایده جدید و جالب، می‌توانید از تمام رقبا پیشی بگیرید.
  • شما دیگر محدود به زمان و مکان برای فروش محصولات نخواهید بود و می‌توانید از هر نقطه شهر خود یا حتی کشور مشتری داشته باشید؛ حتی در ساعات نیمه شب هم مشتریان می‌توانند خرید خود را انجام دهند.
  • برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری نیازی به داشتن تخصص در زمینه طب سنتی یا علم گیاهان دارویی نداشته و می‌توانید با کمی مطالعه، به سطح دانش کافی برسید.
  • با کمک یک فروشگاه اینترنتی و فروش به صورت آنلاین، با سرعت بیشتری شناخته خواهید شد و می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.
  • داشتن یک سایت یا یک صفحه اینستاگرام برای فروشگاه، امروزه می‌تواند باعث بالا بردن اعتبار و ارزش کسب و کار شما شود.
  • با ارائه توضیحات دقیق برای محصول و همچنین تولید محتوای هدفمند برای بخش وبلاگ سایت، می‌توانید مشتریان را آگاه نموده و از این طریق فروش بهتری داشته باشید.
  • افراد این امکان را دارند تا هر قدر نیاز است زمان گذاشته و در فروشگاه اینترنتی شما جست‌جو کنند تا با توجه به اطلاعات هر محصول، داروهای گیاهی موردنظرشان را بیابند، بدون اینکه زمانی از شما گرفته شود.
  • شما دیگر نیازی به هزینه‌های بالا برای خرید یا اجاره مغازه و چیدن ویترین و باقی موارد نخواهید داشت. تنها کافیست یک فضا برای انبار کردن محصولات و بسته‌بندی آن‌ها در نظر بگیرید.

انواع راه‌های فروش اینترنتی محصولات طب سنتی

برای راه اندازی عطاری اینترنتی و فروش آنلاین محصولات طب سنتی، راه‌های مختلفی پیش روی شماست و می‌توانید بر اساس علایق و ترجیحات خود بهترین روش را انتخاب کنید. در ادامه با پادروشاپ همراه باشید تا سه روش اصلی برای فروش اینترنتی محصولات عطاری را بررسی کنیم.

1. راه اندازی سایت فروشگاهی عطاری

اولین و بهترین روش برای راه اندازی عطاری اینترنتی، ساخت یک سایت فروشگاهی است. این روزها برای داشتن یک سایت فروشگاهی نیازی به ساعت‌ها کدنویسی و پرداخت هزینه‌های بالا برای ساخت آن از نقطه صفر نیست.

شما می‌توانید با پادروشاپ به آسانی و در کمترین زمان یک سایت فروشگاهی و تخصصی در زمینه فروش محصولات عطاری داشته باشید که هزینه بسیار پایینی خواهد داشت.

با داشتن یک سایت فروشگاهی، به کمک روش‌های سئو و تولید محتوای هوشمندانه، می‌توانید بهتر و بیشتر دیده شوید و با داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت مبلغ محصولات را برای مشتریان خود آسان کنید.

با ایجاد سایت فروشگاهی به کمک پادروشاپ دیگر دغدغه ایجاد دسته بندی برای محصولات، نحوه اضافه کردن توضیحات و قیمت‌ها، ایجاد درگاه پرداخت، گرفتن نماد اطمینان سایت و نحوه ثبت سفارش، آماده سازی و ارسال مرسوله را نخواهید داشت. زیرا در تمام این مراحل پادروشاپ همراه شماست و در سریع‌ترین زمان ممکن، روال کار را با بهترین کیفیت جلو می‌برد.

2. پیج اینستاگرام برای فروش محصولات عطاری

یکی دیگر از روش‌های راه اندازی عطاری اینترنتی، ساخت یک پیج فروشگاهی اینستاگرام و آپلود روزانه پست و استوری و جذب مخاطب است. با توجه به رایگان بودن پلتفرم اینستاگرام و تعداد بسیار بالای کاربران در این فضا و زمانی که کاربران به صورت روزانه در داخل آن صرف می‌کنند، فروشگاه‌های اینستاگرامی امروزه رونق بالایی دارند.

یک آنلاین شاپ عطاری در اینستاگرام، می‌تواند مانند بسیاری از فروشگاه‌های دیگر در این فضا موفق عمل کرده و مخاطب و مشتری زیادی به دست آورد؛ اما بهتر است در کنار فروشگاه اینستاگرام وبسایت نیز داشته باشید.

در واقع این دو فضا می‌توانند مکمل کار یکدیگر باشند و به رشد هم کمک کنند. شما می‌توانید هم از طریق مخاطبان پیج و هم از طریق سایت فروش داشته باشید. اگر فروش محصولات شما از طریق اینستاگرام است و دغدغه ارسال محصولات و جذب مخاطب را دارید، پادروشاپ همراه شماست تا این دغدغه را رفع نموده و بتوانید روی تولید محتوای جذاب و بالا بردن کیفیت محصولات خود تمرکز کنید.

3. فروش محصولات عطاری در مارکت پلیس‌ها

راه سوم شما برای فروش اینترنتی محصولات عطاری و در واقع راه اندازی عطاری اینترنتی، فروش این محصولات در مارکت پلیس‌ها است. فروش در مارکت پلیس‌ها تنها به عنوان یک راه کمکی برای داشتن فروش بیشتر پیشنهاد می‌شود و بهتر است این روش را به عنوان راه اصلی کسب درآمد از اینترنت و فروش محصولات عطاری انتخاب نکنید.

پادروشاپ برای راه اندازی عطاری اینترنتی درکنارتان خواهد بود تا در راه‌اندازی سایت و مراحل ارسال محصول برای مشتری، دغدغه و نگرانی نداشته؛ همچنین با کمترین هزینه و بالاترین سرعت، به بیشترین میزان سود از فروش محصولات طب سنتی برسید.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری

در ادامه به بررسی مهم‌ترین مراحل راه اندازی آنلاین شاپ عطاری خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت به ترتیب چه گام‌هایی باید بردارید:

  1. ابتدا به خوبی درباره این حوزه تحقیق کنید و اطلاعات کلی از محصولات عطاری و طب سنتی و همچنین نحوه فروش آنلاین به دست آورید.
  2. محصولات مورد نظرتان را انتخاب و دسته‌بندی کنید.
  3. یک روش امن و مطمئن برای تامین محصولات پیدا کنید. می‌توانید از فروشگاه‌های عمده فروشی بازار با قیمت مناسب خرید کنید.
  4. حجم بسته‌ها و مدل بسته‌بندی همراه با لوگو و اطلاعات محصول را انتخاب کنید.
  5. رقبای خود را بررسی ;کنید و بر اساس محاسبات خود و با توجه به قیمت‌های موجود در بازار، قیمت‌گذاری محصولات را انجام دهید.
  6. مدل فروش اینترنتی خود را انتخاب کنید. می‌توانید هر سه روش یعنی سایت فروشگاهی، اینستاگرام و مارکت پلیس را با هم ادامه دهید. با این حال اولین و مهم‌ترین قدم راه اندازی سایت فروشگاهی است.
  7. به کمک پادروشاپ سایت فروشگاهی خود را بدون نیاز به خرید هاست و دامنه راه‌اندازی کنید.
  8. شروع به چیدمان سایت و محصولات خود کنید و علاوه بر سلیقه شخصی، نمونه‌های مشابه و ترندهای روز را در نظر داشته باشید.
  9. مجوزها، درگاه پرداخت اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی سایت را دریافت کرده و بدون داشتن این موارد هرگز شروع به کار نکنید. این موارد را هم پادروشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد!
  10. محصولات را با تصاویر زیبا و با کیفیت و با توضیحات دقیق و کامل در سایت بارگذاری کنید.
  11. تولید محتوای تخصصی و جذاب در حوزه محصولات عطاری و طب سنتی را آغاز کرده، عکس‌های باکیفیت از محصولات خود بگیرید و به کمک تولید محتوای سئو شده مخاطب بیشتری جذب کنید.
  12. با گذشت مدتی پس از تاسیس سایت و فروشگاه، می‌توانید به تبلیغات در فضای مجازی، سایت و پیج‌های دیگر بپردازید تا مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب کنید.

فروشگاه اینترنتی عطاری راه اندازی شده با پادروشاپ

در این قسمت می‌توانید یک نمونه فروشگاه اینترنتی طراحی شده با پادروشاپ را طراحی کنید. شما می‌توانید از قالبی متفاوت برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. این مثال، تنها به منظور آشنایی شما با نمونه فروشگاه‌های پادروشاپی و امکانات آن‌ها آورده شده است.

راه اندازی عطاری آنلاین با پادروشاپ

سخن پایانی

در این مطلب از پادروشاپ، به بررسی کامل نحوه راه اندازی عطاری اینترنتی پرداخته و مزایا و مراحل آن را نیز شرح دادیم. ایده‌های بسیاری برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد و می‌توان محصولات متنوعی را از این طریق برای فروش، قرار داد و سود کسب کرد. محصولات عطاری و طب سنتی یک انتخاب جالب و سودآور هستند که مارکت آن‌ها هنوز اشباع نشده و با مارکتینگ هدفمند و هوشمندانه می‌توانید فروش بالایی را تجربه کنید.

برای این کار ابتدا بهتر است تحقیقات کلی را درباره انواع محصولات مربوط به عطاری انجام دهید. پس از آن محصولات و تامین‌کنندگان را انتخاب کنید. بعد از ساخت سایت فروشگاه و پیج اینستاگرام با کمک پادروشاپ می‌توانید فروش اینترنتی خود را شروع کنید و محصولات خود را به تمام شهرها ارسال کنید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول راه اندازی عطاری آنلاین

    آیا می‌توان با راه اندازی عطاری اینترنتی درآمد خوبی داشت؟

    بله، در صورتی که تولید محتوا و تبلیغات موثر و صحیحی داشته باشید، با جذب مخاطبان بیشتر، می‌توانید درآمد و سود خود را افزایش دهید.

    راه اندازی عطاری آنلاین چقدر زمان می‌برد؟

    این موضوع تا حد زیادی به شما و میزان وقت آزاد و فرصتی که به این کار اختصاص می‌دهید بستگی دارد. با این حال با پادروشاپ می‌توانید در کمترین زمان تمام مراحل را طی کنید و فروشگاه خود را با بالاترین کیفیت راه‌اندازی نمایید.

    برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    برای این که فروشگاه خود را با کیفیت بالایی طراحی کنید و فروش خوبی داشته باشید، باید ابتدا از قیمت محصولات و تامین‌کنندگان آن اطلاع کسب کنید؛ پس از آن با خرید محصولات و طراحی وبسایت با کمک سایت‌سازهای معتبر، وبسایت خود را راه‌اندازی کنید. توجه داشته باشید که امکانات سایت شما هرچه بیشتر باشد مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد و به دنبال آن فروش بیشتری خواهید داشت.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.