جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با ۱۰ راهکار موثر

0

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام به دلیل اهمیت این پلتفرم و داشتن مخاطبان فراوان برای بسیاری از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت زیادی دارد. مخاطبان هدف بسیاری از کسب‌وکارها را می‌توان در اینستاگرام پیدا کرد و بسیاری از این مخاطبان پتانسیل تبدیل  شدن به فالوئر صفحه کسب‌وکار و بعد مشتری را دارند.

اولین قدم برای تبدیل فالوئرها یا دنبال‌کنندگان به مشتری اعتمادسازی در اینستاگرام است؛ به این معنی که باید بتوانید شرایط خرید امن در اینستاگران را برای دنبال‌کنندگان‌تان فراهم کنید تا به کسب‌وکارتان اعتماد کنند و حاضر شوند از شما خرید کنند. در ادامه متن با راهکارهای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام آشنا شوید:

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

راهکارهای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

با رشد کاربران اینستاگرام حالا کسب‌وکارهای متعددی در اینستاگرام مشغول کار هستند که هدف اصلی‌شان کسب سود از طریق اینستاگرام است. بعضی از کسب‌وکارها در اینستاگران به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی برای تبلیغ و فروش کالا و خدمات‌شان استفاده می‌کنند.

با توجه به استقبال زیاد مخاطبان در اینستاگرام و البته حضور فعال رقیبان، اعتمادسازی در اینستاگرام تبدیل به موضوعی مهم می‌شود. هرچه بیشتر در جلب رضایت مشتری اینستاگرام موفق عمل کنید، راحت‌تر می‌توانید از طریق اینستاگرام به سود برسید. برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راهکارهای زیر موثر هستند:

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    اعتمادسازی در اینستاگرام با برندسازی در شبکه‌های اجتماعی

    برند هویت هر کسب‌وکاری است. هرچه بیشتر درمیان مخاطبان‌تان شناخته شوید، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر می‌شود. دو عنصر مهمی که برندسازی در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند:

    • محتوای تولید شده در صفحه
    • تبلیغات

    برندسازی از طریق محتوا کمی زمان‌بر است اما در درازمدت به برندسازی و جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام کمک زیادی می‌کند. نتیجه‌ی تبلیغات سریع‌تر است اما پیش از تبلیغ باید مطمئن شوید توانایی مدیریت حجم سفارشی که یک‌باره پس از تبلیغات سرازیر می‌شود را دارید یا خیر.

    درصورتی که بتوانید سفارش‌های تازه را مدیریت کنید جلب رضایت مشتری اینستاگرام را به خوبی انجام داده‌اید و تعداد زیادی کاربر در زمانی کوتاه تبدیل به مشتری می‌شوند.

    از طرف دیگر اگر نتوانید حجم سفارش‌ها را به درستی مدیریت کنید و نیازهای مشتری را برآورده کنید مشتری تازه که شناخت چندانی هم از برند ندارد، اعتمادش را از دست می‌دهد و اعتمادسازی در اینستاگرام پس از این اتفاق کار بسیار دشواری است. کسب سود از طریق اینستاگرام بسیار لذت‌بخش است اما باید به درستی برنامه‌ریزی شود.


    بیشتر بخوانید: 7 استراتژی کاربردی برای برندسازی در اینستاگرام

    برندسازی در اینستاگرام یکی از اولین قدم‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام است.

    جلب رضایت مشتری اینستاگرام با تضمین خدمات و کالاها

    اگر از اینستاگرام به عنوان کانالی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات‌تان استفاده می‌کنید، به کاربران‌تان درمورد خدمات و کالاها اطمینان خاطر دهید. بسیاری از کاربران به سختی به برندهایی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند اعتماد می‌کنند و به دلیل عدم اعتماد چیزی نمی‌خرند. تضمین خدمات و کالاها تاثیر زیادی در اعتمادسازی در اینستاگرام و افزایش میل به خرید دارد.

    یکی از روش‌ها، تضمین پس گرفتن کالا است. اگر به کالا و خدمات‌تان اطمینان کافی دارید کاربران را درمورد حق مرجوع کردن کالا و عودت وجه‌شان آگاه کنید. درمورد خدمت هم به همین شکل است و هر نوع از خدمتی که ارائه می‌کنید را می‌توانید با تضمین کیفیت، زمان و مواردی از این دست به کاربران معرفی کنید.

    جلب اعتماد در اینستاگرام

    فراهم آوردن شرایط خرید امن از اینستاگرام

    یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام اشاره به امکان خرید امن از اینستاگرام است. کسب‌وکارهای اینستاگرامی به دو دسته‌ی

    • کسب‌وکارهای قدیمی و با تجربه قبلی
    • کسب‌وکارهای نوپا کم‌تجربه

    تقسیم می‌شوند. درمورد کسب‌وکارهای بزرگ و شناخته شده تکلیف تا حد زیادی مشخص است. این کسب‌وکارها قبلا برندسازی را انجام داده‌اند و بسیاری در جلب رضایت مشتری اینستاگرام هم موفق بوده‌اند. همچنین از قبل به روش‌های پرداخت ایمن پرداخته‌اند و بهترین نوع را برگزیده‌اند.

    قضیه درمورد کسب‌وکارهای نوپا متفاوت است. این کسب‌وکارها ضمن امتحان روش‌های مختلف پرداخت برای رسیدن به بهترین روش پرداخت ایمن باید شرایط خرید امن از اینستاگرام را برای مشتریان فراهم کنند. همچنین مشتریانی که از برندهای نوپا خرید می‌کنند شناخت کمتری نسبت به برند دارند و جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام برای این برندها دشوارتر است.

    در این شرایط استفاده از خدمات پادرو بهترین راهکار است. پادرو امکانات متنوعی برای پرداخت فراهم کرده است. از جمله خدمات پادرو برای پرداخت ایمن می‌توان به:

    • پرداخت امن
    • پرداخت آنی
    • تسویه لحظه‌ای

    اشاره کرد. با استفاده از این خدمات پرداخت پادرو شرایط خرید امن از اینستاگرام برای کاربران و مشتریان فراهم می‌شود و اعتمادسازی در اینستاگرام با سرعت و کیفیت بهتری جلو می‌رود.

    تضمین خدمات و کالاها با دادن حق پس گرفتن به مشتری یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام است.

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با محتوای ارزشمند و کاربردی

    هر کاربری در اینستاگرام پس از ورود به صفحه‌ی کسب‌وکار، ابتدا تعداد دنبال‌کنندگان را بررسی می‌کند و در مرحله بعد با نگاهی کلی محتوای صفحه را می‌سنجد.

    اگر محتوای ارائه شده در صفحه مفید، ارزشمند یا سرگرم‌کننده باشد، کاربر صفحه را دنبال می‌کند و تبدیل به مخاطب می‌شود اما اگر محتوای به اشتراک گذاشته شده هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را نداشته باشد، احتمال اینکه مخاطب صفحه را دنبال کند بسیار پایین می‌آید.

    همچنین باید دقت کنید کیفیت محتوا نه تنها روی حال حاضر تاثیرگذار است بلکه در آینده هم اهمیت دارد. حتی در این صورت که کاربری صفحه را دنبال کند و تبدیل به مخاطب شود، با افت کیفیت محتوای صفحه و تکراری و خسته‌کننده شدن پست‌ها، کاربران صفحه را آنفالو می‌کنند و سراغ صفحات دیگری می‌روند.

    پیش از راه انداختن صفحه‌ی فروشگاه اینترنتی در شکبه اجتماعی استراتژی برای تولید محتوای باکیفیت تدوین کنید و محتوای حرفه‌ای دراختیار مخاطبان قرار دهید.

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

    بیشتر بخوانید: 10 ایده جذاب برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

    تولید و انتشار محتوای آموزشی رایگان

    نشر محتوای آموزشی و کاربردی در اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام است. محتوای آموزشی به گونه‌ای که کاربران بتوانند از آن نکته‌ای جدید بیاموزند و از آن استفاده کنند یکی از بهترین انواع محتوا است.

    اگر در فروشگاه اینستاگرامی کالایی فیزیکی می‌فروشید می‌توانید با انتشار عکس و ویدئو به همراه متن کاربردهای وسیله‌ی موردنظر و طرز استفاده از آن را نشان دهید. درمورد خدمات هم همین مسئله صادق است و با عکس و ویدئو و متن می‌توان به اهمیت خدمت ارائه شده اشاره کرد.

    با افت کیفیت محتوای صفحه و تکراری و خسته‌کننده شدن پست‌ها، کاربران صفحه را آنفالو می‌کنند و سراغ صفحات دیگری می‌روند.

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با عکس‌های واقعی

    اگر در سایت فروشگاهی اینترنتی یا اینستاگرامی کالاهای فیزیکی می‌فروشید، عکس‌های واقعی از محصول منتشر کنید. استفاده از عکس‌های اینترنتی این شبهه را به وجود می‌آورد که کالای تولید شده از نظر کیفیت با کالای مشابه برابری نمی‌کند و فروشنده ناچار به استفاده از عکس‌های غیرواقعی است.

    ساخت فروشگاه در اینستاگرام

    درمورد لباس هم با نشان دادن تصویر لباس بر تن مدل به جای مانکن حس بهتری به مخاطب القا می‌کند و با دیدن حالت لباس در بدن انسانی که مانند مانکن یک‌دست نیست بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد و جلب رضایت مشتری اینستاگرام ساده‌تر انجام می‌شود.

    اعتمادسازی در اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران

    بازاریابی دهان‌به‌دهان از گذشته اصلی‌ترین روش بازاریابی بوده و الان هم شاید از موثرترین روش‌های بازاریابی و اعتمادسازی در اینستاگرام باشد. کاربران به نظرات و صحبت‌های مشتریان قبلی اعتماد بیشتری دارند چون مشتریان دیگر هم نفعی از فروش بیشتر کالا نمی‌برند و تجربه‌ی واقعی‌شان را به اشتراک گذاشته‌اند.

    ساخت فروشگاه در اینستاگرام

    اگر کاربران نظرات مثبت مشتریان پیشین را ببینند اعتمادسازی در اینستاگرام راحت‌تر انجام می‌شود و تمایل بیشتری به خرید از این صفحه پیدا می‌کنند.

    استفاده از عکس‌های اینترنتی این شبهه را به وجود می‌آورد که کالای تولید شده از نظر کیفیت با کالای مشابه برابری نمی‌کند و فروشنده ناچار به استفاده از عکس‌های غیرواقعی است.

    اعتمادسازی در اینستاگرام با مدیریت نظرات منفی

    حتی با وجود داشتن بهترین کالای موجود باز هم گرداندن صفحه کسب‌وکار در اینستاگرام بدون رد شدن از کنار نظرات منفی امکان‌پذیر نیست. در هرحال نمی‌توان رضایت مشتری اینستاگرام برای همه افراد را جلب کرد و توقع‌شان را برآورده کرد.

    این روزها ساده‌ترین روش بازخورد گرفتن از کسب‌وکار و رساندن انتقادات به گوش تولیدکننده نظر دادن در شبکه‌های اجتماعی است و تمام دنبال‌کنندگان دیگر صفحه، حتی مخاطبان احتمالی می‌توانند این نظرها را ببینند. همچنین معمولا اخبار بد درمورد کالاها و خدمات خیلی سریع‌تر از اخبار خوب گسترش پیدا می‌کند.

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام دشوار است اما اعتمادسازی دوباره از آن هم دشوارتر است. درمورد نظرات منفی رد شدن ازشان راهکار خوبی نیست و شما را بی‌توجه نشان می‌دهد. درمورد نظرات منفی می‌توانید این راهکارها را به کار ببندید:

    • با بحث و جدل به مخاطبان بی‌احترامی نکنید.
    • نظراتی که در آن به کسی بی‌احترامی شده را سریعا پاک کنید.
    • سعی کنید به تمام نظرها با احترام پاسخ دهید.
    • شوخ‌طبعی، صداقت و روحیه کمک داشتن را در پاسخ به مخاطبان لحاظ کنید.
    مدیریت نظرات منفی در اینستاگرام

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با انتشار عکس و ویدئو از پشت صحنه

    هرچه کسب‌وکارتان برای کاربرها و مشتری‌ها شفاف‌تر باشد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر است. اگر قصد کسب سود از اینستاگرام را دارید باید عملکرد کسب‌وکارتان را برای مخاطبان شفاف کنید. یکی از راهکارهای شفاف‌سازی فعالیت و جلب رضایت مشتری اینستاگرام نشر عکس‌هایی از کسب‌وکار و افراد درگیر در آن است.

    اشتراک تصاویری از کارمندان در حال کار یکی از روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام است. همچنین درگیر کردن مخاطب در رویدادهای ارزشمند برای فروشگاه مثل سالروز تاسیس فروشگاه به خرید امن از اینستاگرام کمک زیادی می‌کند.

    جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با ترغیب مخاطبان به تولید محتوا

    یکی دیگر از بهترین راهکارهای اعتمادسازی در اینستاگرام تشویق مخاطبان به تولید محتوا است. مخاطبان با تولید محتوا برند را به دنبال‌کنندگان خود معرفی می‌کنند. این نوع معرفی که از دل تجربه‌ی شخصی و بدون منفعت بیرون آمده معمولا بسیار تاثیرگذار است و علاوه بر افزایش آگاهی از برند، دنبال‌کنندگان را هم به احتمال زیاد افزایش می‌دهد.

    کوتاه درمورد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

    • اولین قدم برای تبدیل فالوئرها یا دنبال‌کنندگان به مشتری اعتمادسازی در اینستاگرام است.
    • هرچه بیشتر درمیان مخاطبان‌تان شناخته شوید، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر می‌شود.
    • تضمین خدمات و کالاها تاثیر زیادی در اعتمادسازی در اینستاگرام و افزایش میل به خرید دارد.
    • فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ شرایط خرید امن از اینستاگرام برای کاربران و مشتریان را فراهم می‌کند و اعتمادسازی در اینستاگرام با سرعت و کیفیت بهتری جلو می‌رود.
    • محتوای باکیفیت و کاربردی در جلب رضایت مشتری اینستاگرام تاثیر زیادی دارد.
    • جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با عکس‌های واقعی بهتر انجام می‌شود.
    • کاربران با دیدن نظرات مثبت مشتریان پیشین، تمایل بیشتری به خرید از این صفحه پیدا می‌کنند.
    • برای اعتمادسازی در اینستاگرام باید نظرات منفی و انتقادات را با احترام پاسخ داد.
    • یکی از راهکارهای شفاف‌سازی فعالیت و جلب رضایت مشتری اینستاگرام نشر عکس‌هایی از کسب‌وکار و افراد درگیر در آن است.
    • یکی دیگر از بهترین راهکارهای اعتمادسازی در اینستاگرام تشویق مخاطبان به تولید محتوا است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.