استراتژی سوشال مدیا چیست و چطور می‌توان آن را تدوین کرد؟

0

استراتژی سوشال مدیا خلاصه‌ای از همه چیزهایی است که قصد دارید انجام دهید و امیدوارید در رسانه‌های اجتماعی به آن برسید. این اقدامات شما را هدایت می‌کند و به شما امکان می‌دهد بدانید که آیا در حال موفقیت هستید یا شکست. هرچه استراتژی شما دقیق‌تر باشد، موثرتر خواهد بود. بهتر است آن را مختصر نگه دارید. آن را آنقدر بلند و گسترده نکنید که اندازه‌گیری آن دست نیافتنی یا غیرممکن باشد. در این مطلب، ما شما را از طریق یک برنامه ۹ مرحله‌ای راهنمایی می‌کنیم تا خودتان یک استراتژی سوشال مدیا برنده ایجاد کنید.

استراتژی سوشال مدیا چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی روش استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای فروش یا تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کسب و کارها کمک می‌کند:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • جوامع درگیر ایجاد کنید
  • فروش محصولات و خدمات را افزایش دهید
  • احساسات برند را اندازه‌گیری کنید
  • خدمات اجتماعی به مشتریان ارائه دهید
  • محصولات و خدمات را برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید
  • عملکرد را دنبال کنید و استراتژی‌های بازاریابی بزرگ‌تر را بر اساس آن تنظیم کنید

استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

استراتژی سوشال مدیا سندی است که اهداف رسانه‌های اجتماعی، تاکتیک‌هایی را که برای دستیابی به آن‌ها استفاده می‌کنید و معیارهایی که برای اندازه‌گیری پیشرفت خود دنبال می‌کنید، مشخص می‌کند.

استراتژی سوشال مدیا شما همچنین باید تمام حساب‌های رسانه‌های اجتماعی موجود و برنامه‌ریزی‌شده شما را به همراه اهداف خاص برای هر پلتفرمی که در آن فعال هستید فهرست کند. این اهداف باید با استراتژی بازاریابی دیجیتال بزرگ‌تر کسب و کار شما هماهنگ باشد.

در نهایت، یک برنامه رسانه اجتماعی خوب باید نقش‌ها و مسئولیت‌های درون تیم و سرعت گزارش‌دهی شما را مشخص کند.

نحوه نوشتن استراتژی سوشال مدیا

در ادامه نحوه ایجاد استراتژی سوشال مدیا را به شما آموزش می دهیم.

مرحله 1. اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری هماهنگ باشد

اهداف SMART را تعیین کنید

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی سوشال مدیا برنده، تعیین اهداف خود است. بدون اهداف، هیچ راهی برای اندازه گیری موفقیت و بازگشت سرمایه (ROI) ندارید .

هر یک از اهداف شما باید این باشد:

  • خاص
  • قابل اندازه‌گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • زمان محدود

این چارچوب هدف SMART است. این اقدامات شما را هدایت کرده و اطمینان حاصل می‌کند که به نتایج واقعی تجاری منجر می‌شود.

در اینجا یک مثال از یک هدف SMART آورده شده است:

ما از توییتر برای پشتیبانی از مشتری استفاده خواهیم کرد و میانگین نرخ پاسخ خود را تا پایان سه ماهه به کمتر از دو ساعت کاهش خواهیم داد.

معیارهای معنادار را ردیابی کنید

ردیابی معیارهای بیهوده مانند تعداد فالوورها و لایک‌ها آسان، اما اثبات ارزش واقعی آنها دشوار است. در عوض، روی مواردی مانند تعامل، کلیک و نرخ تبدیل تمرکز کنید.

ممکن است بخواهید اهداف متفاوتی را برای شبکه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی یا حتی استفاده‌های متفاوت برای هر شبکه دنبال کنید.

به عنوان مثال، اگر از لینکدین برای هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده می‌کنید، میزان کلیک را اندازه‌گیری کنید. اگر اینستاگرام برای آگاهی از برند است، ممکن است تعداد بازدیدهای استوری اینستاگرام را ردیابی کنید. و اگر در فیس بوک تبلیغ می‌کنید، هزینه به ازای کلیک (CPC) یک معیار موفقیت رایج است.

اهداف رسانه‌های اجتماعی باید با اهداف کلی بازاریابی شما هماهنگ باشد. با نوشتن حداقل سه هدف برای رسانه‌های اجتماعی، یک استراتژی سوشال مدیا موفق را شروع کنید.

مرحله 2. هر چیزی که می‌توانید در مورد مخاطبان خود بیاموزید

پرسونای مخاطب ایجاد کنید

دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را می خواهند در رسانه‌های اجتماعی ببینند بسیار مهم است. به این ترتیب می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که آن‌ها دوست داشته باشند، در مورد آن نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. همچنین اگر می‌خواهید فالوورهای شبکه‌های اجتماعی را به مشتریان کسب‌وکار خود تبدیل کنید، داشتن پرسونای مخاطب بسیار مهم است.

وقتی نوبت به مشتری هدف شما می‌رسد، باید موارد زیر را بدانید:

  • سن
  • محل
  • متوسط درآمد
  • عنوان شغلی
  • منافع
  • و غیره.

طرفداران، فالوورها و مشتریان خود را به عنوان افرادی واقعی با خواسته‌ها و نیازهای واقعی بشناسید و بدانید که چگونه آنها را در رسانه‌های اجتماعی هدف قرار دهید و درگیر کنید.

داده ها را جمع آوری کنید

اعداد نشان می دهد که بزرگ‌ترین جمعیت سنی فیس بوک در واقع 30 تا 49 سال است. تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه فالوورهای شما چه کسانی هستند، کجا زندگی می‌کنند و نحوه تعامل آن‌ها با برند شما در رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. این بینش به شما امکان می‌دهد استراتژی خود را اصلاح کنید و مخاطبان‌تان را بهتر هدف قرار دهید.

Jugnoo، یک سرویس مشابه اوبر برای ریکشاهای خودکار در هند، از فیس‌بوک آنالیتیکس استفاده کرد تا متوجه شود که 90 درصد از کاربرانش که مشتریان دیگر را ارجاع داده‌اند بین 18 تا 34 سال سن دارند و 65 درصد از آن گروه از اندروید استفاده می‌کنند. آنها از این اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده کردند که در نتیجه هزینه هر ارجاع 40 درصد کاهش یافت.

مرحله 3. رقبای خود را بشناسید

این شانس با شما است که رقبای‌تان در حال حاضر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، و این بدان معناست که شما می‌توانید از کاری که آنها انجام می دهند یاد بگیرید.

تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید رقیب‌تان چه کسی است و چه کاری را به خوبی انجام می‌دهد. شما درک خوبی از آنچه در صنعت خود انتظار می‌رود به دست خواهید آورد، که به شما کمک می کند تا اهداف رسانه‌های اجتماعی خود را تعیین کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا فرصت‌ها را شناسایی کنید.

شاید یکی از رقبای شما مثلاً در فیس‌بوک مسلط باشد، اما تلاش کمی برای توییتر یا اینستاگرام انجام داده باشد. پس بهتر است از این پلتفرم‌ها برای جذب بیشتر کاربران استفاده کنید.

از گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

گوش دادن اجتماعی راه دیگری برای زیر نظر گرفتن رقبای خود است. نام شرکت رقیب، دسته حساب‌ها و سایر کلمات کلیدی مرتبط را در رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. آنچه را که آنها به اشتراک می‌گذارند و دیگران در مورد آنها چه می گویند پیدا کنید.

همانطور که ردیابی می‌کنید، ممکن است متوجه تغییراتی در نحوه استفاده رقبا و رهبران صنعت خود از رسانه‌های اجتماعی شوید.ممکن است با روندهای جدید و هیجان‌انگیز روبرو شوید. یا، ممکن است یک پست یا کمپین خاص را مشاهده کنید که واقعاً به پیشبرد اهداف شما کمک می‌کند.

از این نوع اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی سوشال مدیا خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: ارسال دایرکت گروهی اینستاگرام و مزایا و معایب آن

مرحله 4. حسابرسی رسانه‌های اجتماعی را انجام دهید

اگر در حال حاضر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، تلاش‌های خود را تاکنون بررسی کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه چیزی درست کار می کند، و چه چیزی درست نیست؟
  • چه کسی با شما درگیر است؟
  • مخاطبان هدف شما از کدام شبکه‌ها استفاده می‌کنند؟
  • حضور شما در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با رقبا چگونه است؟

هنگامی که این اطلاعات را جمع‌آوری کردید، آماده خواهید بود که در مورد راه‌هایی برای بهبود فکر کنید.

حسابرسی شما باید تصویر واضحی از هدف هر یک از حساب‌های اجتماعی شما ارائه دهد. اگر هدف یک حساب کاربری مشخص نیست، به این فکر کنید که آیا ارزش نگه داشتن آن را دارد یا خیر.

برای کمک به تصمیم‌گیری، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. مخاطب من اینجاست؟
  2. اگر چنین است، چگونه از این پلتفرم استفاده می‌کنند؟
  3. آیا می‌توانم از این حساب برای کمک به دستیابی به اهدافم استفاده کنم؟

پرسیدن این سوالات سخت استراتژی سوشال مدیا شما را متمرکز نگه می‌دارد.

به دنبال حساب‌های جعلی باشید

در طول بررسی، ممکن است با استفاده از نام کسب و کار یا نام محصولات خود، حساب‌های جعلی را کشف کنید. این جعل‌کنندگان می‌توانند برای برند شما مضر باشند. هرگز توجه نکنید که دنبال‌کنندگانی را جذب می‌کنند که باید متعلق به شما باشند. پس آن‌ها را گزارش دهید.

ممکن است بخواهید حساب‌های خود را نیز تأیید کنید تا مطمئن شوید طرفداران شما می‌دانند که با شمای واقعی سروکار دارند.

مرحله 5. راه اندازی حساب‌ها و بهبود پروفایل‌ها

تصمیم بگیرید که از کدام شبکه‌ها استفاده کنید

همانطور که تصمیم می‌گیرید از کدام شبکه های اجتماعی استفاده کنید، باید استراتژی خود را برای هر کدام نیز تعریف کنید.

آنجلا پورکارو، مدیر رسانه‌های اجتماعی  Benefit Cosmetics، به eMarketer گفت: برای آموزش‌های آرایشی ما از پلتفرم‌های Snapchat و Stories اینستاگرام استفاده می‌کنیم. از سوی دیگر، توییتر برای خدمات مشتری تعیین شده است.

نکته حرفه‌ای: برای هر شبکه یک بیانیه بنویسید. اعلان یک جمله‌ای برای تمرکز شما بر روی یک هدف خاص موثر است. به عنوان مثال: ما از توییتر برای پشتیبانی مشتری استفاده خواهیم کرد تا حجم ایمیل و تماس‌ها را کاهش دهیم.

پروفایل‌های خود را تنظیم کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید روی کدام شبکه‌ها تمرکز کنید، نوبت به ایجاد پروفایل‌های خود می‌رسد. شما می‌توانید پروفایل موجود را بهبود ببخشید تا با استراتژی شما هماهنگ شوند.

  • مطمئن شوید که تمام فیلدهای پروفایل را پر کرده‌اید
  • کلمات کلیدی را که افراد برای جستجوی کسب و کار شما از آن استفاده می‌کنند، درج کنید
  • از برندسازی ثابت (لوگو، تصاویر و غیره) در سراسر شبکه‌ها استفاده کنید تا پروفایل‌های شما به راحتی قابل تشخیص باشند.

مرحله 6. از رقبای خود الهام بگیرید

در حالی که مهم است که نام تجاری شما منحصر به فرد باشد، هنوز هم می‌توانید از سایر مشاغلی که در شبکه‌های اجتماعی عالی هستند الهام بگیرید.

داستان‌های موفقیت رسانه‌های اجتماعی

مطالعات موردی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را به شما ارائه دهد که می‌توانید آن‌ها را در طرح رسانه‌های اجتماعی خود اعمال کنید.

حساب‌ها و کمپین‌های برنده جایزه

همچنین می‌توانید برندگان جوایز فیس‌بوک یا سایر پلتفرم‌ها بررسی کنید.

برندهای مورد علاقه شما در شبکه‌های اجتماعی

از دنبال کردن چه کسانی در شبکه‌های اجتماعی لذت می‌برید؟ چه کاری انجام می‌دهند که افراد را وادار می کند تا محتوای‌شان را به اشتراک بگذارند؟

به عنوان مثال، نشنال جئوگرافیک یکی از بهترین‌ها در اینستاگرام است که تصاویری خیره کننده را با زیرنویس‌های جذاب ترکیب می‌کند.

سپس Shopify وجود دارد. این برند تجارت الکترونیک از فیس‌بوک برای نمایش استوری‌های مشتری و مطالعات موردی استفاده می‌کند.

و Lush Cosmetics یک نمونه عالی از خدمات برتر مشتری در توییتر است. آنها از 280 کاراکتر خود برای پاسخ به سؤالات و حل مشکلات به روشی بسیار جذاب و با نام تجاری استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که هر یک از این حساب‌ها صدا، لحن و سبک ثابتی دارند. این نکته کلیدی است تا مردم بدانند چه چیزی از فید شما انتظار دارند. یعنی چرا باید دنبال‌تان بیایند؟ چه سودی برای آن‌ها دارد؟

از فالوورهای خود بپرسید

شما می‌توانید از فالوورهای خود نیز الهام بگیرید. ببینید که مشتریان هدف شما به صورت آنلاین در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ در مورد خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها چه می‌توانید بیاموزید؟

اگر کانال‌های اجتماعی دارید، می‌توانید از فالوورهای خود بپرسید که از شما چه می‌خواهند. فقط مطمئن شوید که آنچه را که آنها می‌خواهند انجام داده و تحویل می‌دهید.

مرحله 7. یک تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید

به اشتراک‌گذاری محتوای عالی البته ضروری است، اما به همان اندازه مهم است که برنامه‌ای برای زمانی که محتوا را به اشتراک می‌گذارید، داشته باشید تا حداکثر تأثیر را به وجود آورد.

تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی شما همچنین باید زمانی را که برای تعامل با مخاطبان صرف می‌کنید در نظر بگیرد (اگرچه باید اجازه تعامل خود به خود را نیز بدهید).

برنامه ارسال خود را تنظیم کنید

تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی شما تاریخ‌ها و زمان‌هایی را که در آن انواع محتوا را در هر کانال منتشر می‌کنید فهرست می‌کند. این مکان عالی برای برنامه‌ریزی تمام فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی شما است – از تصاویر، اشتراک‌گذاری لینک، و اشتراک‌گذاری مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر گرفته تا پست‌ها و ویدیوهای وبلاگ. این شامل پست‌های روزانه و محتوای کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی نیز است.

تقویم شما همچنین تضمین می‌کند که پست‌هایتان با فاصله مناسب و در بهترین زمان برای ارسال منتشر شوند.

ترکیب محتوای مناسب را تعیین کنید

مطمئن شوید که استراتژی محتوایی و تقویم شما بیانیه‌ای را که به هر پروفایل اجتماعی اختصاص داده‌اید منعکس می‌کند، به طوری که هر چیزی که پست می‌کنید برای حمایت از اهداف تجاری شما کار می‌کند.

ممکن است تصمیم بگیرید که:

  • ·         50 درصد از محتوا باعث بازگشت ترافیک به وب سایت شما می‌شود
  • ·         25 درصد محتوا از منابع دیگر تهیه می‌شود
  • ·         20٪ از محتوا از اهداف نسل پیشین پشتیبانی می‌کند (ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی و غیره)
  • ·         5 درصد از محتوا مربوط به فرهنگ شرکت شما خواهد بود

قرار دادن این نوع پست‌های مختلف در تقویم محتوای خود، ترکیب مناسبی را برای استراتژی سوشال مدیا شما تضمین می‌کند.

اگر از صفر شروع می‌کنید و مطمئن نیستید که چه نوع محتوایی را پست کنید ، قانون 80-20 را امتحان کنید :

  • ·         80 درصد از پست‌های شما باید به مخاطبان شما اطلاع رسانی کند، آموزش دهد یا سرگرم کند
  • ·         20% می‌تواند مستقیماً برند شما را تبلیغ کند.

همچنین می‌توانید قانون بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی را امتحان کنید:

  • یک سوم محتوای شما باعث تبلیغ کسب و کار شما، تبدیل خوانندگان و ایجاد سود می‌شود.
  • یک سوم محتوای شما ایده‌ها و استوری‌هایی از رهبران فکری در صنعت شما یا کسب و کارهای همفکر شما به اشتراک می‌گذارد.
  • یک سوم محتوای شما تعاملات شخصی با مخاطبان است

اگر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را از ابتدا شروع می‌کنید، ممکن است متوجه نشده باشید که هر چند وقت یک‌بار در هر شبکه برای حداکثر تعامل پست ارسال کنید.

اگر بیش از حد مکرر پست کنید، خطر آزار مخاطبان خود را دارید. اما، اگر خیلی کم پست کنید، به نظر می‌رسد که ارزش دنبال کردن را ندارید.

با این توصیه‌ها ارسال پست را شروع کنید:

  • اینستاگرام (فید): 3-7 بار در هفته
  • فیس بوک: 1-2 بار در روز
  • توییتر: 1-5 بار در روز
  • لینکدین: 1-5 بار در روز

نکته حرفه‌ای: هنگامی که تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را برنامه‌ریزی کردید، از یک ابزار زمان‌بندی برای آماده سازی پیام‌ها از قبل به جای به روز رسانی مداوم در طول روز استفاده کنید.

مرحله 8. محتوای قانع کننده ایجاد کنید

بیانیه‌هایی که برای هر کانال در مرحله 5 ایجاد کردید را به خاطر دارید؟ خب، وقت آن است که کمی عمیق‌تر پیش برویم، مثال‌هایی از نوع محتوایی که برای انجام ماموریت خود در هر شبکه ارسال می‌کنید، ارائه دهید.

ایده در اینجا این است که:

  • محتوای خود را با هدف هر شبکه هماهنگ نگه دارید.
  • به سایر ذینفعان (در صورت وجود) نشان دهید که چه نوع محتوایی را می‌توانند در هر شبکه ببینند.

در حالت ایده‌آل، انواع محتوا تولید می‌کنید که هم برای شبکه و هم برای هدفی که برای آن شبکه در نظر گرفته‌اید، مناسب هستند.

به عنوان مثال، اگر کانالی را عمدتاً برای پشتیبانی مشتری تعیین کرده‌اید، نمی‌خواهید زمان خود را برای ارسال ویدیوهای آگاهی از برند در توییتر تلف کنید. همچنین نمی‌خواهید تبلیغات ویدیویی شرکت را در  TikTok پست کنید، زیرا کاربران انتظار دارند ویدیوهای کوتاه و بدون اتلاف وقت را در آن پلتفرم ببینند.

ممکن است در طول زمان آزمایش شود تا بفهمیم کدام نوع محتوا در کدام نوع شبکه بهتر عمل می‌کند، بنابراین خود را برای به‌روزرسانی مکرر این بخش آماده کنید.

مرحله 9. عملکرد را دنبال کنید و استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بر اساس آن تنظیم کنید

استراتژی سوشال مدیا یک سند بسیار مهم برای کسب و کار شما است و نمی‌توانید تصور کنید که در اولین تلاش دقیقاً به آن دست خواهید یافت. همانطور که شروع به اجرای برنامه خود کرده و نتایج خود را پیگیری می کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از استراتژی‌ها آنطور که پیش‌بینی می‌کردید کار نمی‌کنند، در حالی که برخی دیگر حتی بهتر از حد انتظار عمل می‌کنند.

به معیارهای عملکرد نگاه کنید

علاوه بر تجزیه و تحلیل در هر شبکه اجتماعی (مرحله 2 را ببینید)، می‌توانید از پارامترهای UTM برای ردیابی بازدیدکنندگان اجتماعی در وب سایت‌تان استفاده کنید، بنابراین می‌توانید دقیقاً ببینید که کدام پست‌های اجتماعی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما می‌آورند.

دوباره ارزیابی کنید، آزمایش کنید و همه آن را دوباره انجام دهید

هنگامی که این داده‌ها شروع به ورود کردند، از آن برای ارزیابی مجدد استراتژی خود به طور منظم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آزمایش پست‌های مختلف، کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و استراتژی‌ها در برابر یکدیگر استفاده کنید. آزمایش مداوم به شما امکان می‌دهد بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست، بنابراین می‌توانید استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را در زمان واقعی اصلاح کنید.

باید حداقل هفته‌ای یک بار عملکرد همه کانال‌های خود را بررسی کنید و با اصول گزارش‌دهی رسانه‌های اجتماعی آشنا شوید تا بتوانید رشد خود را در طول زمان پیگیری کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استراتژی اینستاگرام

    با توجه به اینکه این پلتفرم چقدر تکامل یافته و رشد کرده است، اکنون بهترین زمان برای تجدید نظر در استراتژی بازاریابی اینستاگرام است. برای برندهایی که عمدتاً علاقه‌مند به افزایش فروش از طریق این رسانه اجتماعی هستند، ۱۱ نکته کاربردی را در زیر ذکر کرده‌ایم.

    نکات استراتژی تولید محتوای اینستاگرام

    ۱. به یک تقویم محتوایی متمرکز بر محصول بچسبید

    اولین نکته: چه پستی باید ارسال کنید؟

    پست‌های مرتبط با محصول از محبوب‌ترین انواع محتوا در اینستاگرام هستند.

    اگرچه برندها به وضوح می‌خواهند از ارسال هرزنامه به دنبال‌کنندگان خود جلوگیری کنند، اما نباید از نمایش محصولات خود غافل باشند.

    همانطور که ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، همه چیز در مورد ارائه محتوای باکیفیت و خلاقانه است. با ارسال عکس‌های ساده و بی‌جان از محصول، برند شما جذابیت زیادی نخواهد داشت. علاوه بر عکس‌ها، ویدیوها قطعاً باید بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما نیز باشند. فیلم‌های به‌سبک بومرنگ، ریلز و … جذاب و سرگرم‌کننده هستند.

    ۲. خلاقیت داشته باشید

    برندها باید تلاش کنند تا هر چه زودتر علامت تجاری یا همان تیک آبی را در اینستاگرام به دست آورند. یکی از راهکارهای به دست آوردن تیک آبی، داشتن خلاقیت است. تنها با داشتن خلاقیت می‌توان به تعداد زیادی فالوور دست یافت که این یکی از راه‌های کسب تیک آبی است. برای انجام این کار، در اینجا یک نمونه سریع از ابزارهای بازاریابی اینستاگرام برای افزایش خلاقیت آورده شده است:

    • VSCO استاندارد طلایی برای ویرایش اینستاگرام، شامل انواع فیلترها و گزینه‌های سبک
    • In-Shot  شاید محبوب‌ترین ویرایشگر ویدیو برای اینستاگرام، دارای ویژگی‌هایی مانند موسیقی و کنترل سرعت
    • Canva  این ویرایشگر رایگان، ایجاد ماکروهای تصویری، میم‌ها و پست‌های مبتنی بر متن را به‌صورت سفارشی برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

    ۳. پست های خود را با هشتگ های مناسب ارسال کنید

    هشتگ‌ها و اینستاگرام دست به دست هم می‌دهند تا پست شما دیده شود. 

    هشتگ‌ها نه تنها فالوورهای جدید را قادر می‌سازد تا محتوای شما را کشف کنند، بلکه دیگران را نیز تشویق می‌کند تا پست‌های مرتبط با برند شما را به اشتراک بگذارند. با تبلیغ هشتگ خود از طریق محتوا و بیوگرافی اینستاگرام، طرفداران راهی برای به اشتراک گذاشتن محصولات و خلاقیت‌های شما خواهند داشت.

    ۴. محتوای تولید شده توسط کاربر را مدیریت و تبلیغ کنید

    این یک نکته بزرگ است.

    عکس‌های به اشتراک گذاشته شده مشتری از دیدگاه بازاریابی طلای خالص هستند. پر کردن تقویم محتوای خود با محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین راه‌ها برای فروش محصول و برند شما به طور گسترده به مخاطبان اینستاگرام است.

    کشف این عکس‌ها “به صورت دستی” ممکن اما زمان‌بر است. اگر می‌خواهید UGC  را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود به‌گونه‌ای که مقیاس‌پذیر باشد نشان دهید، به ابزاری مانند مجموعه اجتماعی PowerReviews نیاز دارید.

    ۵. فروش با استوری اینستاگرام

    اگر نوع محتوایی وجود داشته باشد که در حال حاضر بر اینستاگرام غالب است، آن محتوا استوری است.

    با بیش از 500  میلیون کاربر روزانه، استوری‌ها دیگر فقط یک چیز جدید برای برندهای تجارت الکترونیک و خرده‌فروشان نیستند.

    داستان‌ها به برندها آزادی خلاقانه زیادی در زمینه تبلیغ محصولات ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، ShopDisney  دنبال کنندگان را تشویق می کند تا از طریق ویژگی  “see more” استوری که کاربران را مستقیماً به صفحه محصول می‌برد، انگشت خود را به سمت بالا بکشند.

    به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی ویژگی و برچسب جدید به طور مداوم برای Stories منتشر می‌شود. هوشمندانه است که خود را با این ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی کنید تا همواره مشتریان‌تان را راضی نگه دارید.

    ۶. صفحات فرود مخصوص اینستاگرام ایجاد کنید

    اینستاگرام به برندها این امکان را می‌دهد که یک لینک پیوند در قسمت بیوگرافی خود ایجاد کنند تا ترافیک را مستقیماً از پلتفرم به وب سایت‌شان منتقل نمایند.

    توصیه می‌کنیم این امکان را هدر ندهید. به عنوان مثال، فقط یک لینک را در بیو اینستاگرام خود منتشر نکنید. انجام این کار توانایی شما را برای ارزیابی رفتار یا ترافیک اجتماعی یا ROI استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما محدود می‌کند. شما باید مطمئن شوید که صفحات مقصد شما برای پایگاه کاربران عمدتاً موبایلی اینستاگرام بهینه شده است.

    دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از برندها صفحات فرود مخصوص اینستاگرام یا حداقل صفحات فرود بهینه شده برای موبایل را تبلیغ می کنند. مزیت در اینجا دو جنبه است: شما یک تجربه خرید یکپارچه برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنید و فرصتی برای اندازه‌گیری میزان تبدیل فالوورهای اینستاگرام خود دارید.

    ۷. محبوب‌ترین محصولات خود را از طریق اینستاگرام تبلیغ کنید

    وقتی استراتژی بازاریابی ارگانیک اینستاگرام خود را کنترل کردید، تبلیغات پولی نباید خیلی عقب بماند.

    پلتفرم تبلیغات اینستاگرام که به شما امکان می‌دهد مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید و تبلیغات خود را مقیاس بندی کنید، به ویژه برای برندهای تجارت الکترونیک و خرده فروشی ارزش کاوش را دارد.

    یکی از برندهایی که به خوبی از تبلیغات استوری اینستاگرام استفاده می‌کند، saint-chic  است. این شرکت کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و قدرت تبلیغات Stories و توانایی آن‌ها در جذب کاربران را با محتوای عالی نشان می‌دهد.

    ۸. تقویت روابط با اینفلوئنسرها

    اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام که یک شکل معتبرتر از تبلیغات پولی است، به دلایلی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

    کار با اینفلوئنسرها به برندها این امکان را می‌دهد تا چهره‌ای انسانی به برند خود نشان دهند و در عین حال خود را به مخاطبان کاملاً جدید معرفی کنند. بررسی کنید حتی برندهای بزرگی مانند Skechers برای تبلیغ محصولات خود به اینفلوئنسرها متکی هستند.

    ۹. در دفعات ارسال خود تجدید نظر کنید

    برای به حداکثر رساندن فروش بالقوه خود از اینستاگرام، برای برندها مهم است که به طور منظم پست ارسال کنند.

    این به معنای ارسال روزانه حداقل یک پست به جای تلقی اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم ثانویه است. علاوه بر این، بهتر است پست‌ها را زمانی ارسال کنید که مخاطبان شما بیشترین مشارکت را دارند.

    در حالی که نرخ‌های تعامل بر اساس مکان و صنعت کسب‌وکار شما متفاوت است، داده‌های Sprout Social می‌تواند ایده‌ای کلی از زمان‌های «ایده‌آل» برای انتشار محتوا به شما بدهد.

    ۱۰. اینستاگرام خود را در همه جا تبلیغ کنید

    به جای پنهان کردن اینستاگرام خود از مشتریان بالقوه، باید حضور خود را با صدای بلند و واضح نشان دهید.

    به عنوان مثال، فرض کنید در حال حاضر فالوورهای قابل توجهی در فیس بوک، توییتر یا پینترست دارید. ارسال محتوای خود به صورت متقابل و مناسب سازی آن برای شبکه‌های دیگر یک بازی کاملاً منصفانه است. یعنی اگر یک مطلبی را در اینستاگرام پست می‌کنید، آن را با کمی اصلاحات و تغییر در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز ارسال کنید.

    ۱۱. به مشتریان خود گوش دهید

    این ممکن است به طرز چشمگیری بدیهی به نظر برسد، اما قطعاً ارزش ذکر آن را دارد.

    همانطور که حضور خود را در اینستاگرام افزایش میدهید، مشتریان بیشتری خواهید یافت که با سوالات و پیشنهادات زیادی به سمت شما رو می‌آورند. و این چیز خوبی است.

    به عنوان مثال، اینستاگرام می‌تواند به عنوان یک کانال پشتیبانی مشتری برای پاسخ به سوالات دنبال کنندگان شما استفاده شود تا به آنها در تصمیم گیری در مورد خرید خاصی کمک کند. در نتیجه، اینستاگرام پلتفرم دیگری برای جمع‌آوری بازخورد و درک آنچه مردم از برند شما می‌خواهند است. این بینش‌های ارزشمند می‌تواند به بهبود محصولات‌تان و تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما در کل کمک کند.

    منبع:

    powerreviews

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.