لیست پیشنهادی اینستاگرام و سیگنال‌هایی که می‌فرستد

0

در حین استفاده از اینستاگرام، ممکن است با لیست پیشنهادات برتر مواجه شوید و تعجب کنید که اینستاگرام چگونه این لیست ها را نمایش می دهد و ممکن است از خود سؤالاتی بپرسید: “این شخصی است که در پروفایل اینستاگرام من کنکاش می کند یا اینها لیست هایی هستند که من به آنها نگاه می کنم.” “آیا اینستاگرام از من جاسوسی می کند و هر حرکت من را زیر نظر دارد”. اگر هر یک از این سوالات را دارید، به جای درستی آمده اید. ادامه این مطلب را بخوانید تا با لیست پیشنهادی اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

لیست پیشنهادی اینستاگرام چیست؟

ساجسشن اینستاگرام یا لیست پیشنهادی اینستاگرام افرادی هستند که بر اساس تعامل شما با دوستان اینستاگرام و فیس بوک، با لایک کردن پروفایل آنها، نظر دادن در پروفایل و پست های آنها، جستجوهای قبلی، مکان پست، دوستان نزدیک شما، ارتباطات، لایک کردن پست های مشابه، دنبال کنندگان، دنبال کنندگان شما، و غیره پیشنهاد داده می شوند.

لیست پیشنهادی اینستاگرام چیست؟

اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی، مانند اینستاگرام و توییتر، از یک الگوریتم توصیه فیلتر مشترک استفاده می کنند که قبل از ارائه لیستی از آن افراد، شاخص های مختلف را بررسی می کند. قبل از ادامه، ذکر این نکته ضروری است که اینستاگرام الگوریتم لیست پیشنهادی را عمومی نکرده است.
در نتیجه، نمی ‌توانیم شاخص ‌های دقیق آن پیشنهادات را تعریف کنیم. بنابراین اینها ویژگی های اساسی هستند که تقریباً در همه برنامه های رسانه های اجتماعی یافت می شوند.

پیشنهادات اینستاگرام می تواند بر اساس فاکتورهای زیر باشد:

توجه داشته باشید که لیست دوستان پیشنهادی شما مدام تغییر می کند و برای همیشه ثابت نمی ماند.

1بر اساس فالوور شما: ممکن است پست های فردی را صفحه او دنبال کرده باشید اما او را فالو نداشته باشید. در این حالت، افرادی که شما آنها را دنبال نمی کنید ممکن است در لیست پیشنهادی ظاهر شوند، به خصوص در پیشنهادات برتر.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

ارتباطات متقابل: فرض کنید A و B فالوور هم هستند. همچنین B و C هم یکدیگر را در اینستاگرام دنبال می کنند. سپس شانس بیشتری وجود دارد که C پیشنهاداتی برای دنبال کردن A دریافت کند.

3دوستان فیس بوک: همانطور که همه می دانیم، مالک فیس بوک و اینستاگرام یک شرکت است. بنابراین، اگر فقط در فیس بوک (نه در اینستاگرام) ارتباطات متقابل دارید، ممکن است همان شخص را در لیست پیشنهادی اینستاگرام خود مشاهده کنید.

4تعامل با پروفایل: اگر فردی را در اینستاگرام جستجو کنید و شروع به واکنش و نظر دادن روی پروفایل او کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که بعد از چند روز آن شخص در لیست پیشنهادی برای دنبال کردن ظاهر شود.

تعامل با پست: اگر می روید و شخصی را جستجو می کنید و در مورد اکثر پست های او نظر می دهید و آن را با دیگران و به صورت عمومی به اشتراک می گذارید، آن افراد ممکن است در لیست پیشنهادی اینستاگرام شما ظاهر شوند.

جستجوها: این پیشنهادات همچنین می تواند بر اساس جستجوهای انجام شده توسط شما در حساب ها باشد.

دنبال کردن گروه‌ های یکسان (اتصال در علایق): اگر شما و شخصی دیگر از گروه‌ های مشابهی پیروی می ‌کنید و هر دو در گروه فعال هستید، آن شخص ممکن است در فهرست پیشنهادی شما ظاهر شود.

کاوش فید: افرادی که در فید جستجو مشاهده کرده اید.

چگونه می توان لیست پیشنهادی اینستاگرام را مشاهده کرد؟

یافتن لیست پیشنهادی در اینستاگرام بسیار آسان است. فقط مراحل زیر را دنبال کنید

روش 1:

1روی عکس پروفایل خود که در گوشه سمت راست پایین قرار دارد کلیک کنید.

2روی نماد پروفایل + کلیک کنید سپس افراد را در بخش Discover People قرار دهید.

3برای مشاهده موارد بیشتر به سمت چپ حرکت کنید یا برای مشاهده همه فهرست پیشنهادی، روی مشاهده همه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

سپس در صورت تمایل بر روی Follow کلیک کنید.

چگونه می توان لیست پیشنهادی اینستاگرام را مشاهده کرد؟


روش 2:

  1. درست پس از اولین یا دومین پست در فید صفحه اصلی خود، موارد پیشنهاد شده برای شما را خواهید دید. این لیست پیشنهادی شما در اینستاگرام است.
  2. برای مشاهده موارد بیشتر به سمت چپ حرکت کنید یا برای مشاهده همه فهرست پیشنهادی، روی مشاهده همه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

چگونه کاربران لیست پیشنهادی اینستاگرام را حذف کنیم؟

با انجام مراحل بالا، فهرستی از افراد پیشنهادی را دریافت خواهید کرد.

در گوشه سمت راست بالای هر فرد علامت X  وجود دارد. به سادگی روی آن علامت کلیک کنید و آن شخص از لیست افراد پیشنهادی حذف می شود. همچنین اگر می خواهید لیست پیشنهادی اینستاگرام را به طور کامل ببندید، باید علامت پیکان قسمت بالا سمت راست ساجستد لیست را کلیک کنید. با این کار لیست برای شما مخفی می شود. هر زمان که خواستید دوباره لیست به شما نشان داده شود، باید روی همین علامت پیکان کلیک کنید.


بیشتر بخوانید: 29 ایده خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

چطور در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیریم؟

برای پیشنهاد اکانت در اینستاگرام باید شامل یکی از موارد زیر باشید. در واقع اینستاگرام پس از بررسی چند مورد، شخصی را در لیست پیشنهادی قرار می دهد.

  • کیفیت تصاویری که در صفحه قرار می دهید بالا باشد
  • چقدر با افراد دیگر تعامل دارید و به جامعه کمک می کنید؟
  • چند بار پست ارسال می کنید؟
  • چند نفر از اینستاگرامرهای معروف شما را دنبال می کنند؟
  • آیا تم خاصی را در تصاویر ارسالی خود رعایت می کنید؟

اگر یک یا چند مورد از موارد بالا را انجام می دهید، احتمال این که در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیرید بسیار افزایش می یابد.

سخن آخر

اینستاگرام همانند سایر شبکه های اجتماعی دارای الگوریتمی است که افراد با تعامل مشابه را به یکدیگر پیشنهاد می دهد. مثلا اگر شما و شخصی دارای فالوورهای مشترک باشید، احتمال این که به هم پیشنهاد داده شوید بسیار زیاد است. در این مطلب به بررسی همه چیز درباره لیست پیشنهادی اینستاگرام پرداختیم از جمله این که چگونه می توانید این لیست را مشاهده کنید و افراد را از آن حذف کنید. همچنین راهکارهای این که چگونه می توانید جزء لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار بگیرید را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    پرسش و پاسخ های رایج

    در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره لیست پیشنهادی اینستاگرام پاسخ دهیم.

    معنی suggested در اینستاگرام چیست؟

    Suggested به معنی پیشنهاد شده است. Suggested list هم همان لیست پیشنهادی اینستاگرام است که افراد را به شما پیشنهاد می دهد تا فالو کنید.

    چگونه در لیست پیشنهادی اینستاگرام قرار نگیریم؟

    اگر نمی خواهید پروفایل شما در لیست پیشنهادی سایر افراد قرار گیرد، باید آن را مخفی کنید. برای این کار باید وارد نسخه وب اینستاگرام خود شوید. وارد حساب کاربری خود شده و آدمک موجود در گوشه بالا سمت راست صفحه را کلیک کنید. سپس روی گزینه edit profile کلیک کرده و به پایین صفحه بروید. از اینجا می توانید تیک گزینه similar account suggestions را بردارید تا پروفایل شما برای سایرین به نمایش در نیاید.

    چگونه پست های پیشنهادی اینستاگرام را حذف کنیم؟

    پست های پیشنهادی اینستاگرام در واقع پست های فالووینگ های شما هستند که در صفحه فید به شما نمایش داده می شوند. اما تا زمانی که قسمت اکسپلور وجود دارد، بسیاری از افراد تمایل به مشاهده این پست ها ندارند. پس چگونه می توان این پست های پیشنهادی را غیرفعال کرد؟ برای این کار باید اینستاگرام خود را آپدیت و سپس وارد قسمت suggested post شده و عبارت آبی رنگ view older post Instagram را کلیک کنید. از این به بعد دیگر این پست ها به شما نشان داده نمی شوند.

    منابع:

    Later

    Ourtechroom

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.