ارسال گل و گیاه با پست و 5 نکته مهم درباره آن

0

بسته بندی و ارسال گل و گیاه با پست نیازمند رعایت نکات خاصی است که اگر آن‌ها را به درستی رعایت نکنید، احتمال دارد گل و گیاه شما در طول مسیر دچار آسیب زیادی شوند. برای این‌که مطمئن شوید گل و گیاه را به صورت کاملا ایمن به مقصد می‌رسانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به موارد مدنظر توجه داشته باشید. در این مقاله، متوجه می‌شوید که برای بسته بندی گل و گیاه باید به فاکتورهایی توجه کنید و مهم‌ترین عوامل برای رساندن آن‌ها به مقصد به صورت سالم، چه مواردی هستند. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتر درباره ارسال و فروش محصولات مانند بسته بندی و ارسال صنایع دستی بدانید، سایر مقالات را نیز مطالعه کنید.

فرقی ندارد که شما بخواهید گل و گیاه را به‌عنوان هدیه برای شخصی بفرستید و یا اصلا در زمینه فروش گل و گیاه اینترنتی فعالیت می‌کنید. هدف اصلی این است که می‌خواهید آن‌ها را با پست برای مشتری خود بفرستید. در هر یک از این شرایط، باید مطمئن شوید که گل و گیاه مد نظر شما کاملا سالم و سلامت به مقصد خواهد رسید. توجه به نکات خاص درباره ارسال گل و گیاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیل توجه بسیار زیاد به این موضوع برای این است که گل و گیاه از دسته محصولاتی که در حمل و نقل بسیار آسیب‌پذیر هستند. ازاین‌رو، به هیچ عنوان از توجه به این نکات غافل نشوید.

نکات مهم قبل از بسته بندی و ارسال گل و گیاه با پست

توجه داشته باشید که قبل از این‌که آموزش بسته بندی و ارسال گل و گیاه با پست را برای شما توضیح دهیم، باید به نکات مهمی قبل از بسته بندی توجه باید داشته باشید. باید تا حد امکان از خاک نیمه خشک برای ارسال پستی گل و گیاه استفاده کنید و مطمئن شوید که خاک گیاه مد نظر شما بیش از اندازه خیس نباشد.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید شاخه‌های گل را به مقصد ارسال کنید، حتما چند ساعت قبل آن‌ها را درون یک شیشه آب قرار دهید تا زمانی که در مسیر هستند، به آب نیاز نداشته باشند. این امر موجب می‌شود که گل موقع رسیدن به مقصد، پژمرده نشود. از طرفی این عامل باعث شاداب به نظر رسیدن گل می‌شود. علاوه بر این موارد، نکات دیگری هم هستند که برای ارسال گل و گیاه باید مد نظر قرار دهید. برخی از مهم‌ترین نکات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: دراپ شیپینگ

انتخاب جعبه مناسب

اول از همه، اطمینان حاصل کنید که جعبه مدنظر شما برای ارسال گل و گیاه با پست مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم جعبه‌ای انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشد و اگر دما تغییر کند، مشکلی برای جعبه پیش نیاید. علاوه بر این، از جعبه‌ای استفاده کنید که نسبت به گل و گیاه شما اندازه مناسبی دارد. در این شرایط، بهتر است جعبه مدنظر شما چند سانتی‌متر از گل بزرگ‌تر باشد تا در طول مسیر، به گل برخورد نکند.

ارسال گل و گیاه با پست

چسب جعبه

جدا از خود جعبه حتما به نحوه بسته بندی هم توجه داشته باشید. به این صورت که اگر جعبه را چسب می‌زنید، به هیچ عنوان این چسب نباید بیش از اندازه محکم باشد. زیرا خم شدن جعبه می‌تواند به گل و گیاه داخل آن آسیب برساند. فقط کافی است که چسب را به موازات شکاف‌های جعبه، روی آن بچسبانید.

نحوه بسته بندی و ارسال گل و گیاه با پست

اکنون وقت آن رسیده که نحوه ارسال گل و گیاه با پست را بهتر درک کنید. بعد از این‌که مطمئن شدید کدام جعبه برای ارسال مرسوله گل و گیاه مورد نظر شما مناسب است و آیا می‌تواند در برابر رطوبت و یا حتی ضربه مقاومت کند یا خیر، نوبت به آن می‌رسد که بسته بندی گل و گیاه را نیز آغاز کنید. نحوه بسته بندی گل و گیاه نیازمند دقت و ظرافت بسیار زیادی است که حتما باید درحین انجام به آن دقت لازم را داشته باشید. به موارد زیر دقت ویژه‌ای داشته باشید.

پیچاندن ریشه گل با دستمال

ریشه گیاه اصلی‌ترین جزو آن است و به همین دلیل هم موقع حمل و بسته بندی آن، باید توجه خیلی زیادی به ریشه آن داشته باشید. بدین ترتیب، فقط کافی است که ریشه گیاه خود را درون یک دستمال کاغذی نم‌دار و تمیز بپیچانید.

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید گیاه خود را به مقصد خیلی دورتری بفرستید، بهتر است حتما چندین دستمال را به همین شکل خیس کنید و اطراف ریشه قرار دهید. دلیل این موضوع این است که تا گیاه موقع رسیدن به مقصد، خشک نشده باشد. پیچاندن یک دستمال خیس اطراف ریشه گیاه موجب می‌شود که در طول مسیر، آب مورد نیاز برای گیاه تامین شود و پژمرده نشود.

پیچیدن پلاستیک دور گیاه

پیچیدن پلاستیک اطراف گیاه یکی از عواملی است که باعث می‌شود پس از بسته‌بندی، گل و گیاه مد نظر شما از سلامت بسیار بالایی درطول مسیر برخوردار باشد. همچنین برای این‌که مطمئن شوید پارچه اطراف ریشه گیاه در طول مسیر جابجا نمی‌شود و آب مورد نیاز گیاه همچنان به آن می‌رسد، مطمئن شوید که یک پلاستیک را به طور کامل دور آن می‌پیچانید.

حتی اگر رول پلاستیک هم در دسترس شما نیست، می‌توانید از کیسه‌های پلاستیکی معمولی هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این کار نه تنها می‌تواند به محافظت از گل و گیاه کمک زیادی کند، بلکه به‌عنوان نوعی عایق برای ریشه‌های شکننده نیز عمل می‌کند. مطمئن شوید پلاستیک در طول مسیر جابه‌جا نمی‌شود، به‌همین دلیل با استفاده از یک نخ، به آرامی پلاستیک را به ساقه گیاه گره بزنید.

قرار دادن گل درون جعبه

بعد از این‌که گیاه خود را به طور کامل بسته بندی کردید و پارچه نم‌دار و پلاستیک هم اطراف ریشه آن کشیدید، نوبت به آن می‌رسد که گیاه را به‌آرامی درون جعبه مد نظر خود قرار دهید. همان‌طورکه پیش از این گفتیم، این جعبه باید آنقدر مقاومت داشته باشد که بتواند در برابر آسیب‌هایی که ممکن است در طول مسیر برای آن پیش بیاید، از گیاه محافظت کند.

استفاده از وسایل نرم محافظتی

نحوه ارسال گل و گیاه با پست چالش‌های بسیار زیادی دارد و احتمال این‌که گل و گیاه در طول مسیر آسیب ببیند، خیلی بیشتر از سایر کالاها است. به همین دلیل هم برای این‌که مطمئن شوید در طول مسیر مشکلی برای گل و گیاه شما پیش نمی‌آید، بهتر است حتما از برخی وسایل نرم و محافظتی استفاده کنید.

شاید برای برخی از افراد خیلی سخت باشد که بتوانند جعبه‌ای اندازه گل و گیاه خود پیدا کنند. حتی برخی مواقع هر نوع جعبه‌ای هم که شما پیدا کنید، باز هم بخشی از آن خالی می‌ماند. اگر درون این جعبه را با استفاده از وسایل نرم پر نکنید، ممکن است در طول مسیر گیاه درون جعبه جابجا شود و با برخورد به کناره‌های آن، آسیب ببیند.

ازاین‌رو، بهتر است با استفاده از برخی وسایل نرم و محافظتی، از بروز این مشکل جلوگیری کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید در بخش‌های خالی جعبه روزنامه، یا کاغذهای بسته‌بندی، فویل، فوم و موارد این‌چنینی استفاده کنید. جدا از موارد بالا می‌توانید از پلاستیک‌های بسته بندی حبابدار نیز برای محافظت از گل و گیاه‌های خیلی شکننده کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برچسب زدن به جعبه

    آخر از همه، نوبت به آن می‌رسد که با استفاده از یک چسب بزرگ 5 سانتی، جعبه را به طور کامل چسب بزنید. پیش از این هم گفتیم که چسب‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فقط بین درز‌های جعبه را بپوشاند. در آخر هم لوگوی کسب و کار خود را روی جعبه بزنید تا زمانی که مشتری به آن نگاه می‌کند، به یاد شما بیفتد و این امر می‌تواند به شما کمک کند که یک مشتری چندین بار از شما خرید داشته باشد.

    جدا از این موارد حتما برچسب شکننده بودن محصول را روی بسته‌بندی خود مدنظر داشته باشید. این عامل باعث می‌شود که پستچی متوجه شکننده بودن آن جعبه ‌شود. این برچسب به پستچی کمک می‌کند که باید چگونه این جعبه را جابجا کند تا به آن آسیبی وارد نشود.

    ارسال گل و گیاه با پست

    ارسال گل و گیاه با پست

    بعد از این که تمام کارهای بالا را انجام دادید، فقط کافی است که جعبه حاوی گل و گیاه خود را به اداره پست برده و اطلاعات کامل و مشخصات گیرنده و فرستنده را یادداشت کنید. برای ارسال گل و گیاه با پست، می‌توانید هم از طریق اداره پست و هم از طریق تیپاکس اقدام نمایید که البته هزینه تیپاکس بیشتر است.

    نحوه بسته بندی گل خشک

    در بخش بالا به طور کامل آموزش بسته بندی گل برای ارسال با پست را مطالعه کردید. همان‌طورکه متوجه شدید، رعایت این فاکتورها برای ارسال گل و گیاه با پست اهمیت بسیار زیادی دارد. بااین‌حال، ممکن است خیلی از افراد بپرسند که نحوه بسته بندی گل خشک چگونه است؟ برای پاسخ به این افراد، باید بگوییم که نحوه بسته بندی این گل، تا حد بسیار زیادی به نوع گل خشک شده شما بستگی دارد.

    به‌عنوان مثال، در صورتی که گل خشک شما به‌صورت پرپر شده است، کار شما خیلی راحت‌تر است. این در حالی است که اگر می‌خواهید گل خشک را به صورت شاخه‌ای با پست ارسال کنید، باید آن را درون یک جعبه مقوایی قرار دهید و مطمئن شوید که در طول مسیر مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. گل خشک اصولا شکننده‌تر از حالت معمولی یک گل بوده و همین عامل نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است.

    بااین‌حال، مهم‌ترین تفاوت نوع بسته بندی گل خشک مورد قبلی، این است که در این نوع بسته بندی، دیگر نیازی نیست که پارچه نم‌داری اطراف ریشه گل قرار دهید و یا اطراف ریشه را با پلاستیک بپیچانید. بااین‌حال، باید توجه خیلی زیادی به شکننده بودن گل خشک داشته باشید.

    نحوه ارسال گل خشک با پست

    درصورتی‌که نحوه بسته بندی گل خشک را به درستی رعایت کرده باشید، نیازی نیست که نگران ارسال آن باشید. اگر مشتری شما گل را برای مدت زمان سریعی می‌خواهد، بهتر است از طریق تیپاکس اقدام کنید.

    سخن نهایی

    همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، ارسال گل و گیاه با پست چالش‌های خیلی زیادی دارد و باید به نکات متنوعی برای رسیدن گل و گیاه به مقصد به صورت کاملا امن رعایت کنید. دلیل اصلی این چالش‌ها ظرافت و حساس بودن گل در بسته بندی و ارسال است. در این مقاله از پادرو، اطلاعات کامل درباره ارسال پستی گل و گیاه به دست آوردید و متوجه شدید که برای ارسال این محصولات، باید حتما به مقاومت جعبه، میزان شکنندگی گل و گیاه و همچنین مدت زمان در مسیر بودن آن‌ها توجه داشته باشید. اگر هر سوال دیگری درباره آموزش بسته بندی و ارسال گل و گیاه با پست دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

    سوالات متداول

    چه نوع جعبه ای برای ارسال گل و گیاه با پست مناسب است؟

    برای ارسال و بسته بندی گل و گیاه با پست، باید حتما از جعبه‌ای استفاده کنید که مقاومت بسیار زیادی داشته باشد و در طول مسیر، آسیبی به آن وارد نمی‌شود. به علاوه، سعی کنید جعبه اندازه متناسبی نسبت به سایز گل داشته باشد و بیش از اندازه بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر نباشد.

    آیا قرار دادن پارچه نم‌دار اطراف ریشه گیاه برای ارسال آن ضروری است؟

    درصورتی‌که گیاه سبزی دارید و می‌خواهید آن را به مقصد خاصی ارسال کنید، باید حتما یک پارچه نم‌دار اطراف ریشه آن بپیچانید. این امر موجب می‌شود که در طول مسیر، آب مورد نیاز گیاه از طریق پارچه به آن منتقل شود و تا موقع رسیدن به مقصد، پژمرده نخواهد شد. پس فراموش نکنید که قرار دادن پارچه نم‌دار اطراف ریشه گیاه کاملا ضروری است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.