ارسال میوه خشک با پست چگونه است؟ + نحوه بسته‌ بندی

0

میوه خشک یک میان‌وعده عالی و سالم است که ماندگاری بیشتری نسبت به میوه‌های تازه دارد. به همین دلیل امروزه ارسال میوه خشک جزو موارد بسیار رایج در بین ارسال مرسوله های پستی است. این ماندگاری طولانی‌تر، میوه‌های خشک را به یک میان‌وعده سازگار و یک خوراکی عالی برای سفر، کمپینگ، ماشین‌سواری طولانی و مصرف کودکان تبدیل می‌کند.

میوه خشک نسبت به میوه تازه دارای بسیاری از فواید سلامتی مشابه است که آن را به یک خوراکی مطلوب تبدیل می‌کند. خوشبختانه، انواع مختلفی از میوه‌های خشک در بازار وجود دارد، بنابراین هنگام انتخاب میوه خشک مناسب، شما گزینه‌های زیادی پیش رو دارید.

شاید بپرسید بهترین و رایج‌ترین میوه خشک‌ها کدامند؟ بهترین و رایج‌ترین انواع میوه خشک عبارتند از: کشمش، مویز، زردآلو، آلو، انجیر، خرما، گیلاس، زغال اخته، توت فرنگی، آلبالو، انبه، پاپایا، هلو، گلابی، آناناس، سیب، کیوی، پرتقال و هندوانه.

میوه خشک چیست؟

میوه خشک، میوه‌ای است که اکثر آب آن حذف شده. این می‌تواند از طریق خشک کردن در آفتاب که یک فرآیند طبیعی در نظر گرفته می‌شود، یا از طریق یک فرآیند مکانیکی مثل استفاده از دستگاه خشک کن اتفاق بیفتد.

اگر می‌خواهید میوه خشک را در خانه درست کنید، حتی می‌توانید این کار را در فر خود نیز انجام دهید. میوه خشک به نسخه‌های بسیار کوچک‌تر میوه با بافتی بسیار منحصر به فرد تبدیل می‌شود.

بسته به نوع، میوه پس از خشک شدن کمی نرم و قابل جویدنی می‌شود و گاز گرفتن آن بسیار آسان می‌شود. (البته برخی از میوه‌های خشک کمی سفت‌تر از بقیه هستند).

طعم برخی از میوه‌های خشک بیشتر شبیه آب‌نبات است تا یک میان وعده سالم، زیرا اغلب به آن‌ها شکر اضافه می‌شود یا با شکر پوشانده می‌شوند. آناناس و انبه اغلب به این شکل یافت می‌شوند. محبوب‌ترین میوه خشک موجود در بازار شامل آلو، زردآلو، کشمش، خرما و انجیر است.

برخی میوه‌ها پس از خشک کردن در نهایت مانند چیپس ترد می‌شوند. معمولا مقدار بیشتری از آب در این فرآیند حذف می‌شود که یک بافت ترد را به وجود می‌آورد.

ارسال میوه خشک سریع و آسان

میوه خشک چگونه مصرف می‌شود؟

میوه خشک به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اولین و واضح‌تر از همه، میوه خشک اغلب به تنهایی به عنوان یک میان وعده سالم یا خوراکی شیرین مصرف می‌شود. این یک میان وعده سریع مصرف است، یعنی همین که از کیسه بیرون آورده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیازی به انجام عمل دیگری برای آماده‌سازی آن نیست.

میوه‌های خشک اغلب در ترکیبات آجیل یا برخی دیگر از میان وعده‌ها نیز یافت می‌شوند. به عنوان مثال، کشمش و آناناس خشک شده اغلب در ترکیب با بسیاری از آجیل‌های مختلف یافت می‌شوند تا یک میان‌وعده خوشمزه را تشکیل دهند.

میوه‌های خشک به عنوان بخشی از مزه‌ها، مخصوصاً روی تخته‌های خوراکی مصرف می‌شوند. میوه‌های خشک شده به خوبی با انواع پنیر و گوشت سازگار و اغلب روی تخته‌های اسنک فانتزی یافت می‌شوند.

میوه‌های خشک را می‌توان در وعده‌های صبحانه همراه با ماست، گرانولا و غلات مصرف کرد تا شیرینی و مواد مغذی بیشتری داشته باشد.

میوه‌های خشک برای دادن طعم بیشتر به محصولات پخته شده مانند کیک و کلوچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها حتی می‌توانند برای شیرین کردن سس‌های خوش طعم مانند سس باربیکیو استفاده شوند.

نحوه نگهداری میوه خشک

مهم‌ترین قسمت نگهداری میوه خشک این است که مطمئن شوید ظرف آن کاملاً بسته است.

اغلب اوقات، بسته‌ای که میوه خشک در آن ارائه می‌شود، به گونه‌ای ساخته شده تا آن را در انبار شما تازه نگه دارد. با این حال، اگر می‌خواهید محافظت بیشتری از میوه خشک خود به عمل بیاورید، می‌توانید آن را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار دهید و سپس در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

ظروف فلزی یا شیشه‌ای برای تازه نگه داشتن غذاها بهترین عملکرد را دارند. اگرچه میوه‌های خشک ماندگاری طولانی‌تری در انبار یا کمد دارند، اما می‌توانید آن‌ها را در یخچال نیز نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. در انباری، میوه خشک می‌تواند حدود 4-6 ماه دوام بیاورد. میوه‌های خشک در یخچال تا 1 سال می‌توانند ماندگاری داشته باشند.

فواید میوه خشک برای سلامتی

از آن‌جایی که میوه‌های خشک فقط یک نسخه کوچک از میوه‌های معمولی محسوب می‌شوند، سرشار از مواد مغذی و فواید سلامتی هستند. آن‌ها مانند موشک‌های کوچکی از مواد مغذی هستند که خوردن 1 قطعه کوچک از آن برابر با خوردن 1 قطعه بزرگ میوه تازه است.

اگر میوه خشک را بر حسب وزن اندازه‌گیری کنیم، تقریباً 4 برابر میوه تازه، ویتامین، مواد معدنی و فیبر دارد. میوه‌های خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هستند که در مبارزه با رادیکال‌های آزاد (که باعث سرطان و سایر مشکلات مهم سلامتی در بدن ما می‌شوند) عالی هستند.

یکی از اشکالات خوردن میوه خشک به جای میوه‌های تازه کمبود ویتامین C است، زیرا این فرآیند مقدار زیادی از ویتامین C را از بین می‌برد. یکی دیگر از موارد منفی، مصرف شکر هنگام خوردن میوه‌های خشک است. از آن‌جایی که این میوه‌ها نوع کوچک‌تر میوه‌های تازه هستند، اغلب مجبور هستید تقریباً دو برابر مقدار میوه خشک بخورید تا گرسنگی خود را برطرف کنید. به عنوان مثال، ممکن است بعد از یک سیب کامل احساس سیری کنید، اما ممکن است برای کاهش گرسنگی خود به 10 تکه سیب خشک نیاز داشته باشید. شما با مصرف میوه خشک، مقدار زیادی ویتامین و همچنین قند دریافت خواهید کرد.

میوه خشک طبیعی در مقابل میوه خشک با روکش شکر

اغلب، میوه‌های خشکی را می بینید که به آن شکر اضافه شده یا در لایه‌ای از شکر پوشانده شده است. گاهی اوقات به این میوه‌ها میوه شیرین نیز می‌گویند. اگر به دنبال یک میان وعده سالم هستید، از این نوع میوه‌های خشک دوری کنید. شما با مصرف این نوع میان وعده، اساساً آب‌نبات مصرف می‌کنید.

میزان قند در مقایسه با میوه خشک معمولی و کالری آن نجومی است. شما همچنین نمی‌توانید از بسیاری از فواید سلامتی که میوه خشک معمولی ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید.

برای جلوگیری از مصرف میوه خشک با شکر اضافه شده، مطمئن شوید که لیست مواد تشکیل‌دهنده آن را با دقت می‌خوانید. هم در لیست مواد و هم در حقایق تغذیه‌ای نباید شکر اضافه‌ای وجود داشته باشد.

طرز تهیه میوه خشک در خانه

اگر می‌خواهید پول بیشتری پس‌انداز کنید، می‌توانید میوه خشک خود را در خانه درست کنید.

شما می‌توانید از یک دستگاه میوه‌خشک‌کن یا فر برای خشک کردن میوه‌ها استفاده کنید.

برای انجام این کار در فر، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا ساقه‌ها و برگ‌ها را جدا کنید، سپس میوه را خوب بشویید تا آلودگی آن از بین برود.
  • میوه را به خوبی با حوله خشک کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که میوه را به بهترین نحو ممکن برش بزنید. برش را در قطعات بسیار نازک انجام دهید تا خوب خشک شود.
  • فر را از قبل با کمترین دمای ممکن گرم کنید. در حالی‌که فر شما از قبل گرم می‌شود، میوه‌های خود را روی یک توری بچینید، سپس توری را روی یک ورق نسوز قرار دهید.
  • بسته به درجه خشکی مورد نظر خود، میوه‌ها را از 2 تا 5 ساعت در فر قرار دهید. به یاد داشته باشید که میوه خشک باید قابل جویدن باشد، نه خیلی نرم یا ترد.
  • حتما مراقب میوه‌ها باشید تا نسوزند – ممکن است مجبور شوید گه‌گاه آن‌ها را برگردانید.

بهترین راه برای خرید و ارسال میوه خشک

میوه خشک به قدری محبوب است که می‌توانید آن را تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی و حتی آنلاین خریداری کنید. میوه خشک می‌تواند در بسته‌بندی جداگانه خود باشد یا می‌توانید آن را به صورت عمده خریداری کنید. برای مصرف خانگی، معمولا ارسال میوه خشک بسته بندی انجام می‌شود.

بهترین راه برای خرید میوه خشک در صورت امکان به صورت عمده است. چرا که تازه‌ترین میوه خشک را می‌توانید با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر خریداری کنید.

حتما بخوانید! نحوه انتخاب روش مناسب ارسال کالا در فروشگاه آنلاین

ارسال میوه خشک با پست

میوه خشک به دلیل ساختاری که دارد، از ماندگاری بالایی برخوردار است. به همین دلیل یکی از گزینه‌های خوب برای ارسال با پست محسوب می‌شود. نوع بسته‌بندی و چیدمان میوه خشک در ارسال با پست نیز حائز اهمیت است. برای ارسال میوه خشک با پست می‌توان از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده کرد. همچنین، یک سری باکس‌های شیک نیز وجود دارد که برای بسته‌ بندی میوه خشک و آجیل‌ها از آن استفاده می‌شود. این باکس‌ها معمولا برای کادو دادن مناسب هستند.

ارسال میوه خشک با ماهکس

شرکت پستی ماهکس، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پستی است. از جمله مزایای این شرکت می‌توان به ارسال بین‌المللی، سابقه و تجربه طولانی مدت، بروز بودن، مقرون‌به‌صرفه بودن و ارسال به وسیله خطوط دریایی اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شرکت ماهکس را از سایر شرکت‌های پستی متمایز می‌کند، داشتن پشتیبانی قوی است. مشتریان به راحتی می‌توانند هر زمان که تمایل داشتند، وارد وب‌سایت شوند و وضعیت بسته پستی خود را پیگیری کنند.

یکی دیگر از مزایای شرکت ماهکس، پرداخت درب منزل است. در این نوع سرویس، فرستنده به شرکت تعهد می‌دهد که در صورت عدم تمایل گیرنده به دریافت محصول، ماهکس بسته را به فرستنده بازگرداند. بنابراین، شما با خیال راحت می‌توانید ارسال میوه خشک با ماهکس را انجام دهید و از فعالیت با پست نهایت لذت را ببرید.

حتما بخوانید! ارسال مرسولات با شرکت پستی ماهکس و مزایای آن

ارسال میوه خشک با بستر لجستیکی پادروپین

شما برای ارسال تمام محصولات از جمله میوه خشک، می‌توانید از خدمات پادروپین استفاده کنید. پادروپین یک ‌مارکت پلیس خدمات پستی است که به فروشگاه‌های آنلاین کمک می‌کند تا فرآیند ارسال سفارش‌های اینترنتی را مدیریت کنند. بدون مراجعه یا ثبت قرارداد با شرکت‌های پستی و تنها با پادروپین می‌توانید سفارش‌های اینترنتی خود را با هر یک از شرکت‌های پستی ارسال کنید. از ویژگی‌های نرم افزار ارسال سفارش پادروپین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارش‌گیری و بررسی نظر گیرندگان
  • پشتیبانی اختصاصی برای مشتریان
  • رهگیری آنلاین مرسوله پستی
  • روش‌های متنوع اتصال
  • انتخاب زمان جمع آوری
  • مشاوره رایگان لجستیک
  • تنوع شرکت‌های پستی

برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات پادروپین می‌توانید با مشاوران مجموعه از طریق لینک زیر در تماس باشید.

سوالات متداول ارسال میوه خشک

منبع: foodsguy

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.