5 نکته مهم برای راه اندازی پیج جوراب در اینستاگرام

0

این روزها بسیاری از افراد به راه‌اندازی کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنند. راه اندازی پیج جوراب نیز یکی از ایده‌های خلاقانه برخی از افراد است. درست حدس زدید. اکنون می‌توان با اینستاگرام، واتس‌اپ، تیک‌تاک یا پینترست حتی انواع جوراب را هم به آسانی به فروش رساند. در این مقاله از پادرو علاوه بر ارائه 5 نکته مهم در راه‌اندازی صفحه فروش جوراب، به چگونگی راه اندازی سایت فروش یا صفحه این محصول در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز می‌پردازیم.

5 نکته کلیدی در راه اندازی پیج جوراب

نکات مهم راه اندازی پیج جوراب

1- بستر نهایی خود را مشخص کنید.

پیش از اینکه به راه اندازی پیج جوراب اقدام کنید، به این سؤال پاسخ دهید که آیا می‌خواهید فروش آنلاین داشته باشید؟ یا انتخاب شما فروش حضوری است؟ زیرا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، سیاست‌های قیمت‌‌گذاری و آماده‌سازی بستر مجازی برای شروع کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی و فضای واقعی با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر تصمیم گرفته‌اید که از فضای آنلاین برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، باید بگوییم که شما بسترهای مختلفی برای فروش در اختیار خواهید داشت. بسیاری افراد از (eBay) و (Amazon) برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. این امکان نیز وجود دارد که بتوانید جوراب‌ها را در فروشگاه آنلاین خود در گوگل به فروش برسانید.

اگر از روش تجارت (C2C) در آمازون استفاده کنید، همه چیز برای شما مهیا و بهینه‌سازی شده است. صفحاتی به صورت پیش‌فرض در دسترس شماست که با کمک آنها می‌توانید اطلاعات جوراب‌ها، قیمت آنها و گزینه سبد خرید را در فروشگاه خود وارد کنید. اما برای راه اندازی پیج جوراب در گوگل باید از ابتدایی‌ترین مرحله ساختن فروشگاه شروع کنید تا یک فروشگاه مناسب ایجاد شود.

2- درباره بازار فروش جوراب پژوهش کنید.

پژوهش بازاریابی فروش جوراب

برای اینکه بتوانید پیج جوراب را به درستی راه‌اندازی کنید، باید درباره ابعاد مختلف بازاریابی آن پژوهش کنید. در گام نخست باید اطلاعاتی را درباره فروش محصولات فعلی به دست آورید. تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های تأثیرگذار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در مرحله بعدی باید از برنامه و استراتژی‌های رقبای خود آگاه شوید. هرچند نباید نیازسنجی مشتریان را نادیده گرفت. هنگامی که درباره راه اندازی پیج جوراب پژوهش می‌کنید، باید به 3 نکته مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • پلتفرم‌های بزرگ (C2C) را بررسی کنید تا با بهترین فروشندگان جوراب آشنا شوید.
  • به کامنت‌هایی توجه کنید که مشتریان زیر جوراب‌های پرفروش و محبوب گذاشته‌اند.
  • به کلیدواژه‌هایی دقت داشته باشید که با جستجوی «جوراب» برای شما نشان داده می‌شوند.

با بررسی فهرست فروشندگان فعال و موفق جوراب در آمازون می‌توانید با رقبای قدرتمند خود آشنا شوید. محصولات پرفروش و پرمتقاضی نیز شناسایی خواهند شد. علاوه بر این، شما می‌توانید نیازسنجی مشتریان را با دقت بیشتری انجام دهید. این در حالی است که مطالعه کامنت‌های مشتریان، شما را با کیفیت انواع جوراب‌ها آشنا می‌کند. شما با برندهای معتبر تولیدکننده جوراب‌های مختلف یا به نوعی تأمین‌کنندگان فروشگاه خود آشنا خواهید شد. شناسایی کلیدواژه‌های پرکاربرد نیز شما را در ارتقای سئوی سایت فروشگاه اینترنتی کمک خواهد کرد.

برای راه اندازی پیج جوراب باید به پلتفرم اصلی ایجاد فروشگاه، رقبای خود، نیازسنجی مشتریان و نکات ارتقای سئوی پیج خود توجه کنید.

3- جوراب‌های فروشگاه را قیمت‌گذاری کنید.

قیمت‌گذاری جوراب‌ها مرحله سوم راه اندازی پیج جوراب است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که مردم حتی برای خرید حضوری هم قیمت‌ها را در فضای آنلاین چک می‌کنند و سپس خرید خود را انجام می‌دهند. بنابراین همیشه باید از قیمت جدید جوراب‌ها اطلاع داشته باشید و آنها را روی سایت فروشگاه خود به‌روزرسانی کنید. سیستم‌های قیمت‌گذاری بازار و عمده‌فروشان در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. آسان‌ترین روش برای قیمت‌گذاری جوراب‌ها، بررسی آنها در سایت‌هایی مانند (Amazon)، (eBay) و (Aliexpress) است. برای مثال اگر قیمت جوراب باکیفیتی مشابه محصول شما در این سایت‌ها، 15 دلار بود، شما می‌توانید عددی کمی کمتر مانند 13 یا 14 دلار را برای محصول خود انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: دلایل ریزش فالوور اینستاگرام و راه‌های جلوگیری از آن

4- منابع تهیه جوراب را تعیین کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در راه اندازی پیج جوراب، پیدا کردن تأمین‌کنندگان و عمده‌فروشان جوراب است. در واقع، پیدا کردن مراکزی که جوراب‌ها را با قیمتی رقابتی به شما می‌فروشند، اهمیت دارد. زیرا به این وسیله تأمین نیاز مشتریان با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت. البته سایز کسب‌وکار شما و مرحله‌ای که در آن قرار دارید، در تعیین تأمین‌کنندگان جوراب مهم است. به نحوی که کسب‌وکارهای کوچک از عمده‌فروشانی خرید می‌کنند که مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه‌تر باشند. در این حالت بعضی از شرکت‌ها مانند علی بابا که کار دراپ‌شیپینگ (DropShipping) انجام می‌دهند، می‌توانند تأمین‌کننده خوبی برای کسب‌وکار یا خرده‌فروشی شما باشند.

در مرحله‌ای که کسب‌وکار شما به ثبات مناسبی رسیده است، می‌توانید با عمده‌فروشانی که در کشور یا شهر خود هستند، همکاری کنید. در حقیقت، رشد کسب‌وکار شما برای عمده‌فروشان حوزه جوراب مانند تضمینی با اعتبار بالا به حساب می‌آید. در این شرایط تأمین سفارشات مشتریان برای شما آسان‌تر خواهد شد. پس از آن شما می‌توانید در هر سفارش، انواع مختلفی را با تعداد کمتر خریداری کنید. هزینه کمتری نسبت به مرحله آغازین راه اندازی پیج جوراب پرداخت کرده و کیفیت بالاتر کار خود را به راحتی به مشتریان نشان دهید.

تأمین جوراب برای راه اندازی پیج جوراب

در تجارت طولانی‌مدت باید با تأمین‌کنندگانی همکاری کنید که علاوه بر تأمین به‌موقع و کافی جوراب‌ها، بتوانید هزینه کمتری به آنها بپردازید. به این ترتیب می‌توانید بیشتر در کار خود سود کنید. (Alibaba)، (AliExpress)، (DHgate) و (Jingsource) تأمین‌کنندگان معتبر و شناخته شده‌ای در سطح جهان به حساب می‌آیند.

5- فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

برای اینکه جوراب‌های مختلف را به مشتریان خود عرضه کنید، باید گام‌های لازم را برای راه اندازی پیج جوراب مورد توجه قرار دهید. با وجود این پیج شما می‌توانید خلاقیت‌ها و تبلیغات مختلف را به نمایش بگذارید. در ادامه شما را با راه اندازی پیج جوراب زنانه و مردانه و سایر جوراب‌ها در چند شبکه اجتماعی آشنا خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    راه اندازی پیج جوراب در شبکه‌های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی از بهترین پلتفرم‌ها برای راه‌اندازی صفحه فروش جوراب و سایر انواع پوشاک به حساب می‌آیند. به همین دلیل، در ادامه نگاهی به راه اندازی پیج جوراب در چند شبکه اجتماعی شناخته شده می‌اندازیم.

    راه اندازی پیج جوراب کالج در اینستاگرام

    در سال‌های اخیر، اینستاگرام بستر مناسبی را برای راه‌اندازی کسب‌وکارهایی با اهداف مختلف فراهم آورده است. جوراب‌های کالج یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع جوراب به حساب می‌آیند. به همین دلیل بعضی از افراد به فکر راه‌اندازی پیجی برای فروش جوراب کالج در اینستاگرام افتاده‌اند. کافی است نکات راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی را به طور کامل مطالعه و پیروی کنید. با رعایت نکات دیجیتال مارکتینگ و اصول مشتری‌مداری در بستر آنلاین می‌توانید فروشگاه جوراب خود را در اینستاگرام به خوبی هدایت نمایید.

    شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر امکان راه‌اندازی فروشگاه‌های مختلف را فراهم آورده‌اند. توجه به حضور مشتریان، نیازسنجی آنها و اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

    راه اندازی پیج جوراب فانتزی در فیسبوک

    اگر از میان انواع جوراب، جوراب فانتزی را برای فروش و فیسبوک را برای ارتباط با مشتریان انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که با یک تیر دو نشان زده‌اید. شما می‌توانید فروشگاه اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کرده و سپس آن را به صفحه فروشگاه خود در فیسبوک پیوند دهید. به این ترتیب، شما می‌توانید علاوه بر فروش جوراب‌های فانتزی در فیسبوک، نیاز مشتریان خود را در اینستاگرام نیز پاسخگو باشید و سود بسیاری به دست آورید.

    راه اندازی پیج جوراب زنانه و مردانه واتس‌اپ

    راه اندازی پیج جوراب در شبکه‌های اجتماعی

    واتس‌اپ یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که با محدود شدن دسترسی ایرانیان به تلگرام، توجه بسیاری را برای راه‌اندازی کسب‌وکار به خود جلب کرد. برای این منظور می‌توانید کانالی در واتس‌اپ بسازید و انواع جوراب زنانه و مردانه را در آن معرفی کنید. توجه داشته باشید که ذکر اطلاعات کامل، قیمت و تصاویر دقیق الزامی است. زیرا مشتریان را به خرید محصولاتی تشویق می‌کنید که سفارش خود را به درستی و با اطمینان انتخاب کرده‌اند.

    راه اندازی پیج جوراب ساپورت در پینترست

    پینترست یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که توانسته بستری را برای فروش محصولات به وجود آورد. بنابراین افرادی که قصد راه اندازی پیج جوراب در پینترست داشته باشند، می‌توانند اکانت خود را در این بستر درست کرده و تصاویر جوراب‌های اسپورت قابل فروش را همراه با اطلاعات و قیمت آنها منتشر کنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید هر نوع جورابی را از جمله جوراب کالج، مردانه، زنانه و فانتزی، در پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید. مهم این است بررسی کنید که مشتریان شما بیشتر در کدام پلتفرم فعالیت و حضور دارند. هرچند مهم‌تر از حضور کاربران، انجام خرید آنلاین توسط آنهاست.

    بایدها و نبایدهای راه اندازی پیج جوراب در شبکه‌های اجتماعی

    نکاتی وجود دارند که نه تنها در راه اندازی پیج جوراب، بلکه در راه‌اندازی پیجی برای فروش محصولات دیگر نیز اهمیت بسیاری دارند.

    • بسیاری بر این باور هستند که راه اندازی پیج جوراب یا هر محصول دیگری در شبکه‌های اجتماعی به سرمایه نیاز ندارد.
      • این در حالی است که نمی‌توان بدون هیچ هزینه‌ای فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کرد.
      • هزینه تبلیغات و تأمین محصولات مورد نیاز مشتریان دو مثال ملموس از هزینه‌های فروشگاه‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی هستند.
    • مشتری‌مداری، یکی از نکات بسیار مهمی است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند.
      • راه‌اندازی پیج تنها گام اولیه در کسب‌وکار و فروش محصولات است.
      • با استفاده از قابلیت‌هایی مانند پیام‌ مستقیم، نظرسنجی، کامنت گذاشتن و لایک کردن می‌توان ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کرد.
      • نرم‌افزارهای تحلیل رفتار مشتریان در این زمینه بسیار کمک می‌کنند.
    • با ارتباط مؤثر، بررسی سفارش‌ها و ارسال به موقع آنها به مشتریان، باید اعتماد آنها را جلب کرد.
      • با متعهد بودن به انجام مسئولیت‌هایی که در قبال مشتریان دارید، می‌توانید اعتماد آنها را جلب کنید.
    • بر اساس تقویم محتوایی تنظیم شده، تولید محتوای منظمی داشته باشید.
      • فعالیت مستمر شما در شبکه‌های اجتماعی باعث جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش شما خواهد شد.

    علاوه بر آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و نکات راه‌اندازی پیج، باید به اصول دیجیتال مارکتینگ هم توجه داشته باشید.

    جمع‌بندی

    • تعیین بستر آنلاین یا حضوری، پژوهش درباره بازار فروش جوراب، قیمت‌گذاری دقیق، تعیین تأمین‌کنندگان و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین 5 نکته مهم در راه اندازی پیج جوراب به حساب می‌آیند.
    • اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، واتس‌اپ و تیک‌تاک نمونه‌ای از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی هستند که امکان راه‌اندازی پیج محصولات مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.
    • ارائه تصاویر، اطلاعات و قیمت جوراب‌ها برای فروش در بستر آنلاین الزامی است.
    • به نظر شما راه اندازی پیج جوراب در کدام شبکه اجتماعی شانس موفقیت بیشتری دارد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع

    jingsourcing

    Runnersworld

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.