مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین با 8 گام کاربردی

0

مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین چه تاثیری در افزایش سود و بهره‌وری کسب‌وکارها خواهد داشت؟ در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی، کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک نشان داده‌اند که سودآوری بالایی دارند. با این حال، موفقیت هر تجارت الکترونیکی به توانایی شما در پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها یا در واقع مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین بستگی دارد. عدم مدیریت هزینه‌ها می‌تواند درآمد را کاهش دهد و در نهایت یک سرمایه‌گذاری را بی‌سود کند. کاهش هزینه‌های تجارت الکترونیک به نفع شماست، زیرا شما را قادر می‌سازد تا یک کسب‌وکار سالم و رو به رشد را بدون نگرانی از دست دادن مصرف‌کنندگان یا مجبور به تعطیل کردن کسب و کار، حفظ کنید. این کار مستلزم مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین است. در ادامه هر آن‌چه برای مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین باید بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گام‌های مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین

1. مدیریت هزینه حمل‌ونقل

یکی از ابتدایی‌ترین قوانین پایین‌نگه‌داشتن هزینه‌های تجارت الکترونیک، رساندن محصول به دست مشتری با کمترین واسطه ممکن است. به احتمال زیاد، هر کسب‌وکار با هزینه‌های حمل و نقل، تلاش‌های مرتبط با حمل و نقل کالا (استخدام کارمند انباردار) و هزینه های مربوط به بسته‌بندی مواجه است. به حداقل رساندن واسطه‌ها در مدیریت هزینه حمل و نقل تاثیر بسزایی دارد. تا حد امکان، توصیه می‌شود محصولات را مستقیما از تولیدکننده یا فروشنده به دست مشتریان برسانید تا هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل کاهش یابد.

اطمینان حاصل کنید که مصرف‌کنندگان قبل از خرید متوجه می‌شوند که چه چیزی را خریداری می‌کنند. توضیحات را در صفحات محصول خود گسترش دهید و تصاویر اضافی را از منظرهای مختلف اضافه کنید تا خریداران تصور دقیق‌تری از آن‌چه می‌خرند داشته باشند. تمدید بازه زمانی برای بازگشت کالا روش دیگری است که می‌توان استفاده کرد. اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما تمدید مدت زمان بازگشت کالا می‌تواند نرخ بازگشت را کاهش دهد. سیاست‌های طولانی‌تر بازگشت به کاهش وسوسه بازگشت محصول در سریع‌ترین زمان ممکن کمک می‌کند و به مشتریان زمان بیشتری می‌دهد تا نظر خود را تغییر دهند و محصول را نزد خود نگه دارند.

2. به‌حداقل‌رساندن بسته‌بندی محصولات

از جعبه‌های بسته‌بندی مناسب برای محصولات سفارش داده شده استفاده کنید تا در هزینه‌های عملیاتی فروشگاه آنلاین شما صرفه‌جویی شود. شما باید از بسته‌بندی سبک و جمع‌وجور استفاده کنید که شامل حداقل یک لایه پوشش حباب‌دار باشد. هدف این است که محموله تا حد امکان سبک باشد زیرا هر چه محموله سنگین‌تر باشد، هزینه حمل‌ونقل بیشتر می‌شود. بسته‌بندی سازگار با محیط زیست به صرفه‌جویی در هزینه حمل‌ونقل کمک می‌کند، زیرا این جعبه‌ها از مواد سبک وزن تشکیل شده‌اند. کاغذ و مقوا به دلیل سهولت بازیافت و زیست‌تخریب‌پذیری، سازگار با محیط زیست هستند. بسته‌بندی حباب‌دار نیز مقرون‌به‌صرفه و از نظر زیست محیطی مفید است. علاوه بر این، بسته‌بندی سازگار با محیط زیست به موقعیت کسب‌وکار شما به‌عنوان یک برند سبز و مطمئن کمک می‌کند، مشتریان بیشتری جذب می‌کند و فروش را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید: پشتیبانی مشتریان و جدیدترین راهکارهای ارتقای تجربه کاربری

3. کاهش هزینه نگهداری موجودی

به عنوان یک تجارت آنلاین، احتمالاً می‌دانید که موجودی مقدار قابل توجهی از دارایی‌های شما را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل است که تعیین هزینه موجودی دقیق برای کاهش هزینه‌های تجارت الکترونیک و افزایش سودآوری بسیار مهم است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار از هزینه موجودی اضافی بی‌اطلاع هستند. ایجاد تعادل مناسب بین ذخیره‌کردن وسایل کافی و موجودی بیش از حد ممکن است در بهترین شرایط دشوار باشد. افزایش تقاضا یک نشانه مثبت برای هر کسب‌وکار کوچک است، اما به قیمت افزایش هزینه‌های نگهداری تمام می‌شود.

با حذف موجودی‌های منسوخ‌شده شروع کنید. به طور کلی، وقتی پتانسیل یک محصول را بیش از حد برآورد می‌کنید، در معرض خطر داشتن بسیاری از چیزها هستید که به دلیل عدم تقاضای مشتری، فروش نمی‌روند. نکته بعدی کوتاه‌کردن زمان عرضه است. هنگامی‌که زمان تحویل تامین‌کننده طولانی می‌شود، برای نگهداری کالا مستلزم رعایت ایمنی بیشتر و در نتیجه پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل بالاتری خواهد بود. هنگامی‌که یک تامین‌کننده زمان‌های کوتاه‌تری را ارائه می‌دهد، مشتری هنگام سفارش‌دادن گزینه‌های بیشتری خواهد داشت و در نتیجه هزینه‌های حمل در بلندمدت کاهش می‌یابد.

4. بهینه‌سازی وجوه بازاریابی

به عنوان یک تجارت الکترونیک، باید بر یکی از نقاط قوت ذاتی آن تأکید کرد: این واقعیت که به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. در حالی‌که قیف کردن سرمایه‌های بازاریابی به سمت راه‌های دیجیتال بهترین اقدام است، هنوز باید مشخص شود که کدام کانال‌ها سودمندتر هستند. محاسبه بازگشت سرمایه برای هر یک از کمپین‌های شما به کسب‌وکار این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرد که چگونه هزینه خود را خرج کند. سپس، درصدهای بازگشت سرمایه را مقایسه کنید و تخصیص را برای بهترین عملکردها افزایش دهید. به همین ترتیب، درآمد تجارت الکترونیک خود را با هزینه‌های بازاریابی کمتر افزایش دهید.

5. استفاده از روش حمل‌ونقل چند حامل

هر شرکت تجارت الکترونیک می‌داند که یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش درآمد، هزینه‌های حمل و نقل است. مشتریان از دیدن تخفیف هزینه‌های حمل‌ونقل مرتبط با خرید خود قدردانی می‌کنند. جدای از ارزیابی بسته‌بندی و تعیین راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل، یک رویکرد ساده برای صرفه‌جویی در هزینه استفاده از نرم افزار حمل‌ونقل چند حامل است. اگر برای مدت طولانی از همان تامین‌کننده حمل‌ونقل استفاده می‌کنید، ممکن است ارزش این را داشته باشد که برای معامله بهتری مذاکره کنید. هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند به‌سرعت افزایش یابد و استفاده از روش چند کاربره یا حامل می‌تواند به طور قابل توجهی در مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین شما موثر باشد.

6. خودکار کردن فعالیت‌های تجاری

یکی دیگر از استراتژی‌های عالی برای مدیریت هزینه های فروشگاه آنلاین، خودکار کردن فعالیت‌های تجاری شماست. با خودکار کردن فرآیندهای کسب‌وکار خود، می توانید خطای انسانی و کار دستی را حذف کنید و در عین حال بهره‌وری و کارایی را افزایش دهید. بسیاری از سیستم‌های اتوماسیون کسب‌وکار شامل گردش‌های کاری خودکاری هستند که ممکن است برای خودکار کردن عملیات استفاده شوند، مانند بارگزاری مخاطبین در ابزار بازاریابی ایمیلی، ثبت فروش در نرم‌افزار حسابداری، و پاسخ به رویدادهای سبد خرید رها شده. این رویکرد به مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین تان کمک می‌کند و به شما و زمانتان اجازه می‌دهد تا روی عملیات‌ها و تاکتیک‌های تجاری مهم‌تر مانند ورود مشتری جدید تمرکز کنید.

راهکارهای مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین

7. بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغات

اگر می‌خواهید برند شما پیشرفت کند، ضروری است که تأثیری پایدار و مثبت بر مشتریان بگذارید. شما می‌توانید مواد بازاریابی حرفه‌ای خود را در کانال‌های بازاریابی مناسب از جمله رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. همچنین می‌توانید مطالب چاپی بازاریابی را در رویدادها و کنفرانس ها توزیع کنید. در طول راه‌اندازی محصول، می‌توانید موارد رایگان و کدهای تبلیغاتی ارائه دهید.

این‌ها ممکن است کمی طاقت‌فرسا به نظر برسند، اما چنین فعالیت‌هایی در میان بسیاری دیگر از استراتژی‌های بازاریابی موثر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار و مادام‌العمر هستند. یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی موثر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان مادام‌العمر این است که آن‌ها را راضی نگه دارید. هزینه به دست‌آوردن مشتریان جدید بیشتر از هزینه راضی نگه‌داشتن مشتریان فعلی شما است. به همین دلیل توصیه می‌شود به تکرار تبلیغات بین مشتریان خود فکر کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی هزینه‌های تبلیغات خود انجام دهید، این است که وب‌سایت تجارت الکترونیک خود را برای جستجو یا همان SEO بهینه کنید. امروزه، مصرف‌کنندگان متفاوت از آن‌چه اکثر بازاریابان به آن عادت دارند، خرید می‌کنند. بسیاری از مشتریان یک محصول یا خدمات را در گوگل، فیس‌بوک، اینستاگرام یا پینترست جستجو می‌کنند.

    آن‌ها همچنین نظرات مربوط به محصولات و خدمات مورد نظر خود را می‌خوانند که تا حد زیادی بر تصمیمات خرید و رفتارشان تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که سئو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار شده‌اند.

    بنابراین، توصیه می‌شود که بخشی از بودجه بازاریابی خود را به بهینه‌سازی وب‌سایت اختصاص دهید. مطمئناً، اکثر شرکت‌ها بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف به دست‌آوردن مشتریان جدید می‌کنند، اما بهینه‌سازی وب‌سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربر، در به حداکثر رساندن استفاده از استراتژی‌های بازاریابی موجود کمک می‌کند.

    8. برنامه‌ریزی بودجه

    قبل از برنامه‌ریزی بودجه برای بازاریابی تجارت الکترونیک، ابتدا باید موقعیت بازار خود را بشناسید تا رویکرد بهینه برای رسیدن به جمعیت هدف خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر یک محصول جدید برای فروش آنلاین دارید، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما چه واکنشی نشان خواهند داد و این مشتریان بالقوه چه کسانی هستند.

    پروفایل‌های مصرف کننده از اهداف بالقوه خود را ایجاد کنید که شامل موارد زیر هستند:

    • گروه سنی آن‌ها
    • پلتفرم‌هایی که به طور مرتب از آن‌ها استفاده می‌کنند (آیا آن‌ها طرفداران اینستاگرام هستند یا TikTokers؟)
    • منافع آن‌ها در چیست
    • جغرافیا
    • سطوح درآمد

    بسته به بازارهایی که در آن فعالیت می‌کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر روی بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید که کسب‌وکار شما را از رقبای‌تان متمایز می‌کند و برند شما را در ذهن جمعیت هدف قرار می‌دهد.

    از نظر تخصیص بودجه، بودجه بازاریابی اکثر شرکت‌ها 1 تا 10 درصد از درآمد آن‌ها را تشکیل می‌دهد. با این حال، برای بسیاری از استارت‌آپ‌های D2C که به دنبال رشد بیش از حد هستند، بودجه‌های بازاریابی اغلب بین 20 تا 40 درصد از درآمد آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

    برای درک بهتر جمعیت شناختی خود در طول زمان، باید داده‌ها را با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مدرن جمع‌آوری کنید. ابزارها یا نرم افزار CRM که می‌توانند با کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند انواع مسنجرها، واتس اپ و اینستاگرام ادغام شوند، موثر هستند.

    هر شرکت تجارت الکترونیکی باید با شرکتی که ابزارهای بازاریابی داخلی برای فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌دهند، شریک شود. این ابزارها فقط تلاش‌های بازاریابی شما را آسان و کارآمد می‌کنند و در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای بازاریابی داخلی ارائه شده به رتبه‌بندی صفحات شما در سئو کمک می‌کنند، داده‌های جامع سایت را در اختیار شما قرار می‌دهند، و شامل داشبوردی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره مدیریت هزینه‌های فروشگاه آنلاین پاسخ دهیم.

    منبع: stockarea.io

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.