تاثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی روی فروش آنلاین شاپ‌ها

0

عوامل مختلفی به‌جز راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در افزایش فروش، سوددهی و توسعه کسب‌و‌کار شما مؤثر هستند: رعایت اصول و قواعد سئو، سرعت بارگذاری اطلاعات، درج نظرات کاربران، پاسخ‌گویی و پشتیبانی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز، بارگذاری عکس‌های باکیفیت از محصولات، درج اطلاعات واقعی از محصولات، استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین امن، قیمت مناسب، ارائه کد تخفیف، تبلیغات و کیفیت ارسال مرسوله پستی از جمله این عوامل هستند. در این مقاله قصد داریم درباره تأثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی در نگهداشت مشتری و رشد میزان فروش سایت فروشگاهی صحبت کنیم. بنابراین، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب
  1. فرایند ارسال مرسوله پستی
  2. فاکتورهای مهم در ارسال مرسوله پستی سایت‌های فروشگاهی
  3. تاثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی فروشگاه بر حجم فروش
  4. روش‌های ارسال مرسوله در فروشگاه اینترنتی
  5. کیفیت ارسال مرسوله پستی با پادروپین
  6. سخن پایانی
  7. سوالات متداول کیفیت ارسال مرسوله پستی

فرایند ارسال مرسوله پستی

به‌طورکلی نحوه ارسال کالا به سه مرحله تقسیم می‌شود که روند انجام هریک از این مراحل در کنار کیفیت ارسال مرسوله پستی بر رضایت مشتریان و افزایش سود نهایی فروشگاه به‌طور مستقیم تأثیرگذار است. این سه مرحله عبارت‌اند از:

1. دریافت سفارش

اولین مرحله از نحوه ارسال کالا با پست، مربوط به دریافت سفارش از مشتریان و ثبت آن است. هنگام دریافت سفارش، حتماً مطمئن شوید کالای مورد نظر در انبار فروشگاه موجود است.

2. پردازش سفارش

در این مرحله باید اطلاعات دریافتی از مشتری را تأیید کنید و از صحت اطلاعات ثبت‌شده توسط مشتری مطمئن شوید.

3. تکمیل سفارش

در مرحله تکمیل سفارش، تمام اقلام ثبت‌شده باید بسته‌بندی و ارسال شوند.

اگر اختلال یا نقصی در مراحل ارسال مرسوله پستی وجود داشته باشد، این موضوع روی کیفیت ارسال مرسوله پستی فروشگاه شما تاثیر می‌گذارد و درنتیجه موجب نارضایتی مشتری و کاهش میزان سوددهی کسب‌و‌کار شما خواهد شد.

کیفیت ارسال بسته‌های پستی

فاکتورهای مهم در ارسال مرسوله پستی سایت‌های فروشگاهی

صاحبان کسب‌و‌کار برای آنکه فرایند ارسال مرسوله پستی را به شکلی باکیفیت انجام دهند، همواره با موانع و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. در این قسمت به برخی چالش‌ها و محدودیت‌های مرتبط با ارسال مرسوله پستی اشاره خواهیم کرد تا شما عزیزان بتوانید با مدیریت صحیح محموله‌ها و به‌کارگیری راه‌حل‌های مؤثر، چالش‌های موجود را برطرف کنید.

هزینه ارسال بالا برای خدمات فوری

امروزه با افزایش نرخ تورم، هزینه ارسال مرسوله‌های پستی نیز افزایش یافته است؛ با وجود این یکی از شاخص‌های فروشگاه موفق، ارائه خدمات ارسال فوری و کیفیت ارسال مرسوله پستی است. گزینه ارسال فوری در مقایسه با روش استاندارد هزینه بیشتری دارد؛ از این‌رو برای حل این چالش شما می‌توانید گزینه ارسال فوری را برای محصولاتی که حاشیه سود بالایی دارند، ارائه داده و با این کار نرخ تبدیل مشتریان خود را افزایش دهید.

دقت در تحویل مرسوله

یکی از خدماتی که بر رضایت مشتریان و وفادار ماندن آن‌ها تأثیر بسیار زیادی دارد، دقت در تحویل مرسوله‌هاست. اگر مرسوله‌ها هنگام ارسال مفقود شوند یا آسیب ببینند، تقریباً می‌توان گفت نیمی از مشتریان شما هرگز به وب‌سایت فروشگاهی شما برنمی‌گردند؛ بنابراین شما می‌توانید با بسته‌بندی‌های مناسب و دقیق از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

زمان تحویل مرسوله

زمان تحویل مرسوله یکی از موارد تأثیرگذار بر کیفیت ارسال مرسوله پستی است. درحقیقت اگر شما نتوانید به وعده‌های زمان تحویل محصولات فروشگاهی خود عمل کنید، مشتریان به فروشگاه شما بی‌اعتماد می‌شوند و ممکن است با درج نظر منفی در وب‌سایت فروشگاهی شما، موجب کاهش نرخ تبدیل کاربران شوند.

شما می‌توانید برای جلوگیری از بروز چنین چالشی، امکان ردیابی و اعلان‌های حمل‌ونقل را برای مشتریان خود فراهم کنید. همچنین باید نهایت دقت و تلاش خود را برای زمان تحویل محصولات فروشگاه به کار بگیرید.

بسته‌بندی‌های نامناسب

یکی از مسائل بسیار تأثیرگذار بر کیفیت ارسال مرسوله‌ پستی، روش‌های بسته‌بندی محصولات است. بسته‌بندی مناسب و شیک محصولات نشان‌دهنده میزان احترام شما به مشتریان خود است. از طرفی با بسته‌بندی مناسب کالاها، از آسیب دیدن آن‌ها در حین حمل‌ونقل جلوگیری خواهید کرد و همین امر موجب افزایش اعتماد و رضایت مشتریان به فروشگاه شما می‌شود.

برای آنکه بسته‌بندی مناسبی داشته باشید، می‌توانید با توجه به نوع محصولات ارائه‌شده (وسایل شکننده، سبک، سنگین، بزرگ و…) از بسته‌بندی‌هایی مانند کیسه پلی اورتان، جعبه مقوایی تک‌لایه یا دو لایه و سه لایه، کاغذ مچاله‌شده، پلاستیک حباب‌دار، فوم و… استفاده کنید.

تاثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی فروشگاه بر حجم فروش

مزایای کیفیت در ارسال محصولات یک سایت فروشگاهی عبارت‌اند از:

کاهش رها شدن سبد خرید

دلایل مختلفی برای منصرف شدن مشتریان از خرید وجود دارد. اگر کاربران متوجه شوند هزینه ارسال سفارش‌های آن‌ها بسیار زیاد است یا اینکه روش‌های تحویل کافی در سایت فروشگاهی شما وجود ندارد، بدون تردید از خرید محصولات منصرف می‌شوند؛ بنابراین هنگام راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی محصولات خود، باید گزینه‌های تحویل مناسبی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان در نظر داشته باشید تا تمایل آن‌ها برای خرید مجدد از فروشگاه آنلاین شما افزایش یابد.

افزایش وفاداری مشتری

یکی از عوامل موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ، حفظ کیفیت ارسال مرسوله پستی است. درحقیقت هنگامی که مشتریان از فرایند ارسال مرسوله پستی خود رضایت داشته باشند، به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد و همواره خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از سایت فروشگاهی شما خریداری می‌کنند؛ بنابراین با افزایش وفاداری مشتریان و حفظ آن‌ها، میزان فروش محصولات فروشگاه شما افزایش می‌یابد و این امر سوددهی چشمگیری را برای فروشگاه به ارمغان خواهد آورد.

افزایش نرخ تبدیل

هنگامی که کاربران از سایت فروشگاهی شما بازدید می‌کنند و از کیفیت ارسال مرسوله پستی و روش‌های آن مطلع می‌شوند، اگر امکانات ارسال شما برای آن‌ها رضایت‌بخش باشد، ترجیح می‌دهند خدمات یا محصولات خود را از فروشگاه شما خریداری کنند؛ بنابراین کیفیت ارسال بسته‌های پستی موجب افزایش نرخ تبدیل مشتریان می‌شود.

افزایش رقابت با سایر رقبا

هنگامی که رضایت مشتریان از کیفیت ارسال خدمات یا محصولات فروشگاه شما و روش‌های متنوع ارسال افزایش یابد، حجم فروش افزایش می‌یابد و همین امر موجب پیشی گرفتن شما از سایر رقبا می‌شود. افزایش درآمدزایی و توسعه کسب‌و‌کار به‌واسطه ارائه کیفیت در ارسال محصولات، فروشگاه شما را در میان رقبای بازار ممتاز کرده و سبب شناخته شدن کسب‌و‌کار شما می‌شود.

افزایش اعتماد مشتریان

اگر مشتریان از روند و کیفیت ارسال مرسوله پستی خود توسط فروشگاه شما رضایت داشته باشند، به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند. همچنین اگر از نحوه پشتیبانی و پاسخ‌گویی شما تا زمان تحویل محصول راضی باشند، اعتماد آن‌ها نیز به سایت فروشگاه شما افزایش می‌یابد و به دنبال آن میزان فروش محصولات شما نیز بیشتر خواهد شد.

تاثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی فروشگاه بر فروش

روش‌های ارسال مرسوله در فروشگاه اینترنتی

شرکت‌های پستی و روش‌های مختلفی برای ارسال مرسوله پستی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد که به‌صورت مختصر به آنها می‌پردازیم:

این مقاله رو حتما بخون: نحوه ارسال بسته پستی از درب منزل

ارسال کالا با پست ایران

شرکت ملی پست ایران پس از رشد کسب‌وکارهای اینترنتی خدمات خود را افزایش داد. این شرکت در حال حاضر از سرویس‌های زیر برای ارسال کالا استفاده می‌کند:

پست سفارشی

پست سفارشی یکی از رایج‌ترین خدمات پستی شرکت پست ایران است که محصولات را بین ۵ تا ۷ روز به دست مشتریان می‌رساند. این سرویس قیمت ارسال مقرون به صرفه‌ای داشته و قابلیت ارسال محصولات تا حداکثر وزن ۴۰ کیلوگرم را دارد. پیگیری مرسوله پستی از پست سفارشی را می توان به صورت لحظه‌ای انجام داد؛ به همین دلیل امنیت و کیفیت ارسال مرسوله پستی در آن بسیار بالا است.

پست پیشتاز

در سرویس پست پیشتاز، ارسال مرسوله پستی در مدت‌زمان ۲۴ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود. با توجه به اینکه محصولات سفارش داده‌شده با ارسال هوایی به شهرهای دیگر می‌رسد، این سرویس هزینه بیشتری از پست سفارشی دارد. از طرفی حداکثر وزن بسته پستی شما باید ۲۵ کیلوگرم باشد.

پست ویژه

در این سرویس پست و ارسال مرسولات پستی، محصولات درخواستی در کمتر از ۲۴ ساعت و با هزینه نسبتاً زیاد به دست مشتریان می‌رسد.

پست بین المللی

شرکت ملی پست ایران، قابلیت ارسال محصولات را به کشورهای دیگر در سرویس پست بین‌الملل دارد.

پست رستانت

سرویس پستی رستانت برای آن دسته از افرادی است که در یک محل ثابت اقامت ندارند؛ از این‌رو در این سرویس محصول درخواست‌شده به یک دفتر پست در مقصد ارسال می‌شود و مخاطب می‌تواند با مراجعه به دفتر پست، محصول خود را دریافت کند.

ارسال کالا با تیپاکس

تیپاکس یکی دیگر از شرکت‌های پستی محبوب در ایران است که سرویس‌های مختلفی برای حفظ کیفیت ارسال بسته‌های پستی به شرح زیر دارد:

ارسال بسته درون‌ شهری

سرویس ارسال بسته درون‌شهری به دو نوع تحویل بسته در همان روز و تحویل بسته در روز بعد تقسیم می‌شود. مشتریان می‌توانند با توجه به ضرورت نیاز خود هریک از این گزینه‌ها را انتخاب کنند.

ارسال بسته برون‌ شهری

در سرویس ارسال بسته برون‌شهری تحویل بسته بنا به درخواست مشتری از طریق اکسپرس زمینی بین ۲ تا ۴ روز یا از طریق اکسپرس هوایی تا ۲۴ ساعت صورت می‌گیرد.

ارسال بین‌ المللی

شرکت تیپاکس با همکاری شرکت تی‌اکسپرس خدمات پست بین‌الملل را نیز ارائه می‌دهد. در این پست هم مانند موارد قبلی کیفیت ارسال مرسوله پستی به صورت کامل حفظ می‌شود.

ارسال کالا با یارباکس

شرکت پستی یارباکس سابقه‌ای طولانی در زمینه ارائه خدمات پستی دارد. این شرکت می‌تواند محصولات را درب منزل مشتریان تحویل دهد. از طرفی درصورت نبود آدرس ثابت از سوی مشتری، امکان ارسال محصولات درخواست‌شده را به ترمینال شهر مقصد نیز دارد.

ارسال کالا با چاپار

شرکت پستی چاپار نیز سابقه‌ای طولانی در زمینه ارائه خدمات پستی دارد. سرویس‌های این شرکت عبارت‌اند از:

حمل‌ونقل داخلی

شرکت چاپار قابلیت ارسال محصولات به داخل و خارج از شهر را دارد.

حمل‌ونقل بین‌ المللی

شرکت چاپار امکان دریافت محصولات از فروشگاه و ارسال آن‌ها به خارج از کشور را دارد. این شرکت می‌تواند برای بارهای بین‌المللی بیمه و بارنامه‌های هوایی صادر کند.

چاپار پلاس

در سرویس چاپار پلاس امکان تعیین زمان دقیق ارسال و کیفیت ارسال مرسوله پستی و دریافت آن توسط مشتری وجود دارد.

تجارت الکترونیک

در این سرویس خدماتی مانند بسته‌بندی کالا، پرداخت درب محل، انبارداری و… ارائه می‌شود.

ارسال کالا با پست‌ رسان

این شرکت پستی، خدمات ارسال مرسوله پستی را برای مشتریان به‌صورت درون‌شهری و برون‌شهری انجام می‌دهد.

ارسال کالا با باربری

ارسال کالا با باربری برای آن دسته از کسب‌وکارهایی مناسب است که کالاهایی با وزن بالا را به مردم عرضه می‌کنند. شرکت‌های باربری به روش‌های زیر محصولات را به شهرهای دیگر ارسال می‌کنند:

ارسال مرسوله پستی

ارسال همراه با دیگر مرسولات

در این روش هزینه ارسال محصولات شما کاهش می‌یابد و محصول سفارش داده شده به همراه بارهای دیگر، توسط خودروی باربری به دست مشتریان می‌رسد.

ارسال با ماشین اختصاصی

اگر محصول سفارش داده‌شده وزن و اندازه زیادی داشته باشد، شرکت باربری محصول شما را با یک خودروی باری اختصاصی ارسال می‌کند.

ارسال کالا با اتوبوس

شما می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های اتوبوس‌رانی محصولات خود را با اتوبوس به دست مشتریان برسانید.

ارسال کالا با الوپیک

در صورتی که قصد داشته باشید برای حفظ کیفیت ارسال مرسوله پستی محصولات خود را با پیک به شرکت‌های پستی یا شرکت‌های باربری ارسال کنید، می‌توانید از خدمات شرکت الوپیک که خودروها و موتورسیکلت‌های زیادی دارد، کمک بگیرید.

کیفیت ارسال مرسوله پستی با پادروپین

پادروپین یک پلتفرم برای ارسال مرسوله پستی است که برای فروشگاه‌های اینستاگرامی و سایر فروشگاه‌های دیگر استفاده می‌شود. ارسال محصولات به‌کمک پادروپین بدون محدودیت در تعداد مرسوله‌های پستی انجام می‌شود و فروشندگان مستقر در تهران می‌توانند با کمترین هزینه به‌صورت یک روزه سفارش‌ها را به دست مشتریان خود برسانند.

پادروپین با چندین شرکت پستی از جمله پست ایران، ندکس، ماهکس، پیشرو پست، لینک اکسپرس، اکو پیک همکاری می‌کند. همچنین به کمک روش ارسال در همان روز یا Same-day Delivery به شما کمک می‌کند تا بسته‌ها در همان روز و با نرخ ارسال ثابت به دست مشتری برسند.

برای این روش می‌توانید از روز قبل تا ۹ صبح روزی که قصد دارید بسته‌ها به دست مشتری برسد، سفارشات را ثبت کنید و بسته‌های شما در کمتر از ۱۲ ساعت به دست مشتری خواهند رسید.

مزایای استفاده از پادروپین

  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • دسترسی به یک داشبورد مدیریتی برای ارسال سفارشات
  • دسترسی به چندین شرکت پستی برای ارسال بسته‌ها
  • ایمن بودن ارسال کالا از جهت سالم رسیدن محصول به دست خریدار
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر یا شرکت‌های پستی و صرف زمان زیاد در آن‌ها برای ارسال بسته
  • امکان پیگیری سفارشات به صورت آنلاین
  • پشتیبان اختصاصی پادروپین برای پیگیری مشکلات احتمالی

سخن پایانی

یکی از مواردی که می‌تواند سبب افزایش تعداد مشتریان، سوددهی بیشتر و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما شود، جلب رضایت مشتریان است. عوامل زیادی بر افزایش رضایت مشتریان تأثیرگذار هستند که از بین آن‌ها در این مقاله، به رضایت مشتریان از کیفیت ارسال مرسوله پستی اشاره کردیم.

منظور از کیفیت در ارسال مرسوله‌های پستی انجام صحیح تمام فرایندهای ارسال بسته است. درحقیقت برخورداری از گزینه‌های ارسال متنوع، ارسال مقرون به صرفه، بسته‌بندی مناسب، دریافت محصولات سالم، دریافت به‌موقع سفارش‌ها و امکان عودت کالا درصورت آسیب، می‌تواند موجب افزایش رضایت مشتریان از نحوه ارسال محصولات فروشگاه شما شود. افزایش رضایت مشتریان بر میزان فروش محصولات تأثیر مثبت دارد و موجب افزایش درآمد نیز شما می‌شود.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سوالات متداول کیفیت ارسال مرسوله پستی

    مراحل ارسال مرسولات پستی چیست؟

    دریافت سفارش، پردازش سفارش و تکمیل سفارش

    تأثیر کیفیت ارسال مرسوله پستی در میزان فروش سایت فروشگاهی چیست؟

    کاهش رها شدن سبد خرید، افزایش وفاداری مشتری، افزایش نرخ تبدیل، افزایش رقابت با سایر رقبا، افزایش اعتماد مشتریان و افزایش سوددهی.

    روش‌های مختلف ارسال مرسوله پستی را نام ببرید؟

    ارسال کالا با پست، ارسال با تیپاکس، ارسال با یارباکس، ارسال با چاپار، ارسال با پست رسان، ارسال با باربری، ارسال با اتوبوس و ارسال با الوپیک و پادروپین.

    پادروپین چگونه به افزایش کیفیت ارسال مرسولات پستی کمک می‌کند؟

    با ایجاد امکان ارسال و دریافت سفارش در همان روز، بررسی مرسوله‌های دریافتی از نظر کیفیت بسته بندی، گزینه‌های ارسال متنوع، هزینه حمل‌ونقل مقرون به صرفه، امکان پیگیری لحظه‌ای سفارش‌ها

    0
    • Criteria 0
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.