نحوه ارسال بسته پستی از درب منزل

1

در گذشته برای ارسال بسته پستی حتماً باید به دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه می‌کردید و بسته خود را به مراکز پستی تحویل می‌دادید، اما بروز مشغله‌های بسیار و مشکلات و چالش‌های رفت‌وآمد به همراه بسته پستی به‌ویژه برای صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی که هر روز باید این رویه را تکرار کنند، شرکت‌های خصوصی پستی را به فکر ارسال بسته پستی از درب منزل و راحتی بیشتر مشتریان انداخت تا بدین ترتیب سهم ویژه‌ای از بازار را به دست آورند.

راحتی و سرعت بالا در ارسال و تحویل بسته پستی از درب منزل موجب شد این رویه ارسال مرسولات در زمانی کوتاه بسیار محبوب شود. در این متن از تحویل بسته پستی درب منزل، مزایا و معایب و چالش‌های آن خواهیم گفت و در پایان پلتفرمی کاربردی به‌منظور مقایسه و انتخاب انواع خدمات پستی را به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس اگر کنجکاوید در این زمینه بیشتر بدانید این مقاله را تا پایان بخوانید.

ارسال بسته پستی از درب منزل

ارسال بسته پستی از درب منزل

یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارسال مرسولات ارسال بسته پستی از درب منزل است که به‌واسطه مزایای فراوان در حمل و نقل کالا به‌صورت داخلی و خارجی مدنظر قرار گرفته است. درواقع ارسال و تحویل بسته پستی درب منزل یا همان روش Door to Door (DTD) نیاز به مراجعه حضوری به شعب اداره پست را حذف کرده و این خود مأمور پست است که بسته را از درب منزل یا هر لوکیشنی که شما بخواهید تحویل می‌گیرد و درب منزل فرد گیرنده یا هر لوکیشن دیگر تحویل خواهد داد.

روش ارسال مرسولات پستی به این صورت به‌ویژه برای فروشگاه‌های آنلاین که به‌واسطه ماهیت کار خود و عرضه کالا به سراسر کشور مدام باید بسته‌های مختلف را پست کنند به‌شدت کاربردی خواهد بود. پیش از آنکه به چالش‌های این روش و شرکت‌های معتبر پستی و خدمات آن‌ها بپردازیم، مزایای ارسال دریافت بسته پستی از درب منزل را بررسی می‌کنیم.

نکات مثبت ارسال بسته پستی از درب منزل

ارسال بسته پستی از درب منزل مزایای خاص خود را دارد که موجب شده است به یکی از محبوب‌ترین روش‌های ارسال مرسولات بدل شود؛ مزایایی چون:

راحتی فوق‌العاده

بزرگ‌ترین مزیتی که ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل دارد احساس راحتی است که برای شما به ارمغان می‌آورد. درواقع در این روش نیازی نیست شما حتی یک متر از جای خود جابه‌جا شوید و تنها با مقایسه خدمات شرکت‌های مختلف پستی و انتخاب آن‌ها با چند کلیک ساده فرایند ارسال را انجام می‌دهید. جمع‌آوری بسته‌ها از درب منزل را مأموران پستی انجام می‌دهند و به‌سرعت و به‌کمک فرایندهای مشخص رویه ارسال برای شخص گیرنده انجام خواهد شد.

صرفه‌جویی در هزینه رفت ‌و آمد

در کنار راحتی بالا روش DTD می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه رفت ‌و آمد شود. درحقیقت با افزایش هزینه رفت‌ و آمد در سطح شهر، جابه‌جایی شما با بسته یا بسته‌های پستی به دفاتر و شعب مختلف علاوه بر طاقت‌فرسا بودن می‌تواند بسیار هزینه‌بر نیز باشد. حال تصور کنید اگر آنلاین شاپ داشته باشید و بخواهید هر روز این روند را تکرار کنید هزینه‌هایتان تا چه حد افزایش خواهد داشت و روی آوردن به ارسال و تحویل بسته پستی درب منزل تا چه اندازه می‌تواند در بحث مالی کسب‌ و کار شما اثر مثبت داشته باشد.

صرفه‌جویی در زمان

علاوه بر مسائل مالی زمانی که به‌‌دلیل مراجعه حضوری برای پست کردن مرسولات و انجام مراحل مختلف از دست خواهید داد نیز می‌تواند انگیزه بزرگی برای انتخاب روش درب به درب باشد. شما با ارسال بسته پستی از درب منزل می‌توانید به‌صورت قابل‌توجهی در زمان خود صرفه‌جویی کنید و زمان ذخیره‌شده را به انجام امور دیگر اختصاص دهید. بدین‌ترتیب شاهد راه افتادن کارهای بیشتر در زمان یکسان خواهید بود.

به‌ویژه اگر کسب و کار شما بر پایه عرضه کالا به شهرهای مختلف باشد هر مقداری که بتوانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید، طبیعتاً شاهد افزایش بازده کاری، افزایش فروش و توسعه برند خود حتی در میان‌مدت خواهید بود.

کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا

به هر حال همه ما علاوه بر زندگی شخصی وظایفی اجتماعی هم داریم و اگر انتخاب ما به کاهش ترافیک آلودگی هوا کمکی کند باید آن را مزیتی بزرگ بدانیم. کاهش رفت ‌و آمدهای غیرضروری که آلودگی هوا را هم تا حدی کاهش می‌دهد، درنتیجه انتخاب روشی هوشمندانه و کاربردی برای ارسال مرسولات خواهد بود.

رضایت بیشتر فرستنده و گیرنده

تمام مزایای ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل را کنار هم بگذارید تا بهتر متوجه شوید که رضایت طرفین چه فرستنده و چه گیرنده در این روش کاملاً تأمین خواهد شد. درواقع افراد بدون اینکه لازم باشد از خانه خود خارج شوند ترافیک و شلوغی و هزینه‌های مختلف را متقبل شده و زمان زیادی را از دست دهند و از کارهایشان عقب بمانند، فرایند ارسال و دریافت مرسولات انجام پذیرفته و طبیعی است رضایت هر دو طرف به‌صورت کامل حاصل خواهد شد.

 تحویل بسته پستی درب منزل

امکان پرداخت در محل

یکی از مزایای تحویل مرسولات پستی درب منزل امکان پرداخت در محل توسط گیرنده پس از دریافت بسته پستی است که در شرایط مختلف که دو طرف فرستنده و گیرنده با هم آشنایی قبلی نداشته باشند می‌تواند بسیار کاربردی باشد. هرچند وجود این امکان به شرکتی که از خدمات آن استفاده می‌کنید بستگی دارد و ضروری است قبل از تأیید نهایی فرایند ارسال از همه نکات مطلع باشید.

چالش‌های ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل

اما بیایید نگاهی به چالش‌های ارسال بسته پستی از درب منزل داشته باشیم که ممکن است برخی از افراد را برای انتخاب این روش مردد کند؛ درحالی‌که چندان هم قابل‌توجه نبوده و شرکت‌های پستی با راهکارهای هوشمندانه تا حد زیادی آن‌ها را برطرف کرده‌اند، چالش‌هایی از جمله:

گران بودن در مقایسه با سایر روش‌ها

این روش ارسال مرسولات که براساس آن از درب منزل فرستنده بسته ارسال شده و دریافت بسته پستی از درب منزل شخص گیرنده صورت می‌پذیرد در مقایسه با سایر روش‌ها اندکی گران‌تر است. درحقیقت طبیعی است هر اندازه خدمات دریافت کنید به تناسب آن باید هزینه بیشتری تقبل کنید و زمانی که مأمور پست‌ها درب منزل شما و گیرنده بسته پستی می‌آید نباید دور از ذهن باشد که قیمت خدمات افزایش خواهد یافت!

البته این موضوع در مقابل صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت ‌و آمد به دفاتر و شعب پست قرار گرفته و به نحوی همدیگر را خنثی می‌کنند؛ حتی به عقیده بسیاری از افراد هزینه جابه‌جایی بسته و مراجعه حضوری بیش از قیمت خدمات شرکت‌های پستی در روش DTD بوده و باز هم صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

حضور نداشتن گیرنده در زمان تحویل بسته در آدرس ثبت‌شده

ممکن است با خود فکر کنید درصورت نبود گیرنده در منزل یا هر لوکیشن دیگری که ثبت کرده‌اید چه بلایی بر سر بسته پستی خواهد آمد؟ آیا امکان تحویل بسته پستی درب منزل از بین می‌‌رود و شخص گیرنده باید حضوری به شعب مختلف و دفاتر پیشخوان برای دریافت بسته مراجعه کند؟

این مشکل تا حد زیادی به انتخاب شما بستگی دارد. درواقع برخی شرکت‌های خصوصی پستی مانند ماهکس و ندکس درصورت حضور نداشتن گیرنده بسته پستی را بارها بدون هیچ هزینه‌ای مجدد و به‌صورت رایگان در مدت‌زمانی کوتاه به آدرس مدنظر خواهند برد، اما برخی شرکت‌ها برای این ارسال مجدد هزینه دریافت می‌کنند و برخی دیگر فرد گیرنده را ملزم به مراجعه حضوری و دریافت بسته خواهند کرد.

انتخاب شرکت پستی معتبر

درحقیقت مقایسه و انتخاب انواع خدمات شرکت‌های مختلف با سوابق و رزومه متفاوت موجب شده است بررسی و مقایسه خدمات هرکدام امری ساده نباشد. درواقع شما باید لیستی بلندبالا از شرکت‌ها را جداگانه بررسی کنید و به داده‌های هرکدام اطمینان کامل داشته باشید؛ البته اگر در برآورد نیازها و اهداف خود اشتباه نکنید.

در این شرایط پلتفرمی جامع و بسیار کاربردی به نام پادروپین که با بهترین و معتبرترین شرکت‌های ملی و خصوصی پستی در ایران همکاری می‌کند، امکان بررسی و مقایسه انواع خدمات پستی را برای شما فراهم می‌کند و تنها با چند کلیک ساده علاوه بر مشاوره‌های لجستیک کاربردی می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را برای ارسال بسته پستی از درب منزل داشته باشید.

ارسال بسته پستی از درب منزل با شرکت‌های معتبر پستی

انتخاب معتبرترین و بهترین شرکت‌های پستی که علاوه بر اطمینان از خدمات و عملکرد لازم نباشد هزینه غیرقابل توجیه و بیش‌ازحد به آن‌ها پرداخت کنید، در میان انبوهی از این شرکت‌ها کار چندان راحتی نیست، اما اگر بخواهیم دو مورد از بهترین‌ها را نام ببریم باید اشاره کنیم به:

ماهکس

ماهکس شرکت پستی بین‌المللی است که با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی کالا و استفاده از ناوگان گسترده زمینی، دریایی و هوایی می‌تواند بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه کند. ارسال بسته پستی از درب منزل با استفاده از خدمات این شرکت چه در عرصه داخلی و چه بین‌المللی انتخابی عالی است که با قیمت مناسب، بسته‌بندی مدرن و پیشرفته در سه نوع سرویس حمل مجزا صورت می‌گیرد؛ حمل اقتصادی، سریع و فوق سریع مرسولات که متناسب با نیاز و شرایط مشتریان انتخاب می‌‌شود و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

همچنین با استفاده از خدمات این شرکت رهگیری مرسولات پستی به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین امکان‌پذیر است و بیمه مرسولات خیال شما را از هرگونه آسیب‌دیدگی و مفقود شدن کالاها راحت خواهد کرد. حتی می‌توانید پس از دریافت بسته پستی از درب منزل هزینه آن را پرداخت کنید. همچنین درصورت حضور نداشتن گیرنده دو مرتبه ارسال مجدد بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی به آدرس مدنظر انجام خواهد شد.

ندکس

شرکت پستی ندکس نیز یکی از معتبرترین نام‌ها در زمینه ارسال مرسولات پستی است که بسته‌های شما را با سرعتی مثال‌زدنی، قیمتی مناسب و بسته‌بندی آسان و منعطف به دست گیرنده خواهد رساند. به‌جای مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه پستی کافی است در را برای مأموران پستی این شرکت باز کنید تا مرسولات شما از مبدأ دلخواه ارسال شوند و بسته پستی درب منزل گیرنده تحویل داده شود. همچنین اگر فرد گیرنده در زمان تحویل بسته در محل حضور نداشته باشد سه بار مراجعه مجدد و تحویل مرسوله به‌صورت رایگان تکرار می‌شود که برای صاحبان فروشگاه اینترنتی سرویسی بی‌نظیر به شمار می‌رود.

پادروپین؛ ارسال و تحویل بسته درب پستی راحت‌تر از همیشه!

یکی از مهم‌ترین موارد در ارسال بسته پستی از درب منزل، انتخاب شرکت پستی معتبر و بررسی خدمات و امکانات آن است. در پلتفرم پادروپین شما می‌توانید از انواع خدمات بهترین شرکت‌ها در زمینه ارسال مرسولات باخبر شوید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

بیش از 1200 سرویس فعال در سطح کشور، کاهش 40 درصدی تماس‌های پشتیبانی و جمع‌آوری مرسولات با دقت کامل از درب منزل در کنار امکان اتصال سیستم ارسال به سرویس‌های پلتفرم، مشاوره لجستیکی، امکان ره‌گیری آنلاین مرسوله و برآورد هزینه ارسال بسته‌های پستی تنها گوشه‌ای از خدماتی است که با انتخاب پادروپین در دسترس شماست. با پادروپین، تجربه کار با بهترین‌ها را به دست خواهید آورد.

سخن پایانی

معمولا رفتن به اداره پست برای ارسال بسته‌های پستی کار وقت‌گیر و دشواری است؛ به همین دلیل برخی از شرکت‌های پستی امکان جمع‌آوری و ارسال بسته پستی از درب منزل را فراهم کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند ماهکس، ندکس و.. امکان دریافت بسته پستی از درب منزل را ایجاد کرده‌اند؛ همچنین شما می‌توانید با مراجعه به پادروپین با سایر شرکت‌های پستی معتبر آشنا شوید و بسته خود را از درب منزل ارسال کنید.

پرسش‌های متداول

  1. ارسال بسته پستی از درب منزل چگونه صورت می‌گیرد؟

در این روش مأموران شرکت‌های پستی اقدام به جمع‌آوری بسته‌ها از درب منزل افراد فرستنده می‌کنند و پس از طی مراحلی، مرسولات درب منزل فرد گیرنده تحویل داده می‌شود.

  • آیا ارسال مرسولات از درب منزل، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد؟

ارسال و دریافت بسته پستی از درب منزل در مقایسه با روش‌های دیگر گران‌تر است، اما هزینه‌های رفت‌ و آمد با چندین بسته در سطح شهر را برای شما حذف می‌کند و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

  • درصورت حضور نداشتن گیرنده در منزل یا لوکیشن ثبتشده، تکلیف بسته پستی چه خواهد شد؟

درواقع این مورد تا حدی به شرکت پستی و خدمات آن بستگی دارد که با انتخاب معتبرترین‌ها، بسته پستی بارها و به‌صورت رایگان، به همان آدرس ارسال خواهد شد.

  • آیا امکان پرداخت در محل در زمان تحویل بسته پستی درب منزل وجود دارد؟

این موضوع به خدمات شرکت پستی مورد نظر شما بستگی دارد که با مراجعه به پلتفرم پادروپین می‌توانید از آن باخبر شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. آناهیتا رفيعي می گوید

    سلام من می‌خواهم بسته های چای به شهر خراسان رضوی پست کنم راهنمای میکنید لطفا