11 نمونه واقعی از مشکلات کار با اینفلوئنسرها

0

این روزها برندها، مؤسسات و شرکت‌های بسیاری در اینستاگرام به فعالیت مشغول هستند. یکی از روش‌هایی که آن‌ها برای افزایش فالوئر و دیده شدن از آن استفاده می‌کنند، همکاری با اینفلوئنسرهاست. اما همه این برندها مشکلات کار با اینفلوئنسرها را نمی‌دانند. باید بدانید که کار با اینفلوئنسرها گاهی بسیار مشکل‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. به همین دلیل باید از مشکلات کار با اینفلوئنسرها اطلاعات کافی کسب کرد تا در زمان کار با آن‌ها با مشکلات کمتری مواجه شد و اینفلوئنسر مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن انجام داد. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص مشکلات کار با اینفلوئنسرها و موارد مربوط به آن نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر در لغت به معنی فرد یا افراد تأثیرگذار است. درست است که تأثیرگذاری معانی بسیاری دارد اما در شبکه‌های اجتماعی این معنی مشخص است. به طور کلی به کسانی که در اینستاگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی فالوئر و دنبال کننده بالایی دارند و می‌توانند روی گروه زیادی از افراد تأثیرگذار باشند، اینفلوئنسر می‌گویند. باید بدانید که اینفلوئنسرهای اینستاگرام فالوئرهای بالایی دارند و می‌توانند برای کسب‌وکارهای گوناگون تبلیغات منتشر کنند تا میزان دنبال‌کنندگان آن‌ها بالاتر رود. پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام را مطالعه کنید.

چرا با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند؟

شاید شما هم شنیده باشید که تبلیغات اینفلوئنسرها هزینه بالایی به همراه دارد. دلیل این هزینه و این که شرکت‌ها و مؤسسات این هزینه را پرداخت می‌کنند، بازخورد مناسب و بالای همکاری با آن‌هاست. اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی و با انجام تبلیغات مناسب، تعداد فالوئرهای شما را بالا ببرند، کسب‌وکار شما را به افراد بیشتری معرفی کنند و به طور کلی در روند موفقیت کسب‌وکار تأثیرگذار باشند. به همین دلیل است که هزینه بالایی که آن‌ها برای تبلیغات درخواست می‌کنند، توسط شرکت‌ها و برندها پرداخت می‌شود. از مهم‌ترین دلایل همکاری شرکت‌ها و برندها با اینفلوئنسرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- شناخت مخاطبان

اغلب اینفلوئنسرها به خوبی مخاطبان خود را می‌شناسند و می‌دانند که به چه نوع محتواهایی علاقه بیشتری دارند. این کار باعث می‌شود تا بتوانند تبلیغات بهتری را به برندها پیشنهاد دهند و میزان تأثیر و بازخورد تبلیغات افزایش یابد.

2- تولید محتوای مورد علاقه مخاطب

باید بدانید که اینفلوئنسرها به دلیل تولید محتوای جالب و موردپسند مخاطب، توانسته‌اند افرادی زیادی را جذب کنند و تعداد فالوئر آن‌ها زیاد شود. تجربه‌ای که آن‌ها در این راه به‌دست آورده‌اند باعث شده تا بتوانند محتواهای بیشتری را با توجه به علاقه مخاطبان تولید کنند. این نکته بسیار شبیه نکته‌ای است که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم.

3- صرفه اقتصادی

باید بدانید که همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند برای کسب‌وکارها صرفه اقتصادی بسیاری داشته باشد. درست است که بسیاری از اینفلوئنسرها هزینه زیادی را برای انجام تبلیغات درخواست می‌کنند اما باید بدانید که برای این که یک کسب‌وکار بتواند میزان فالوئرهای پیج خود را از طریق روش‌های ارگانیک افزایش دهد، باید هزینه بسیار بیشتری را برای تولید محتوا پرداخت کند. همچنین می‌تواند از طریق همکاری با اینفلوئنسرها، کمپین‌ها و مسابقات خود را به شکل بهتری برگزار کند.

4- مشارکت بیشتر

با استفاده از همکاری با اینفلوئنسرها می‌توانید میزان مشارکت مخاطبان در پیج خود را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا ایمپرشن پیج کسب‌وکار افزایش یابد و در اکسپلور افراد بیشتری نمایش داده شود. همچنین بسیاری از فالوئرهای آن اینفلوئنسر با کسب‌وکار شما آشنا خواهند شد. همین موارد باعث می‌شود تا به مرور زمان مخاطبین بیشتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

5- رسیدن به اهداف

هدف بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام افزایش میزان شناخت مخاطبان از کسب‌وکار آن‌هاست. البته این هدف را نمی‌توان هدف نهایی آن‌ها دانست. هدف نهایی آن‌ها افزایش میزان فروش است. پس هر چه فالوئرهای بیشتری داشته باشند، افراد بیشتری در جامعه آن‌ها را می‌شناسند، با محصولات و خدماتشان آشنا می‌شوند و در نهایت مشتریان بیشتری خواهند داشت. رسیدن به این اهداف با استفاده از روش همکاری با اینفلوئنسرها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و کسب‌وکارها زودتر به اهداف موردنظرشان در اینستاگرام خواهند رسید.

باید بدانید که کار با اینفلوئنسرها همیشه راحت نیست و برخی افراد و کسب‌وکارها نمی‌توانند همکاری موفقی با آن‌ها داشته باشند. این امر به دلیل عدم آشنایی با مشکلات کار با اینفلوئنسرها به وجود می‌آید.

همکاری با اینفلوئنسرهای متفاوت نتایج مختلفی دارد و باید با توجه به برخی نکات بهترین اینفلوئنسرها را برای همکاری انتخاب کرد.

مهم‌ترین مشکلات کار با اینفلوئنسرها

مهم‌ترین مشکلات کار با اینفلوئنسرها

بسیاری از کسب‌وکارهایی که با اینفلوئنسرها همکاری داشته‌اند با مشکلات متفاوت اما رایجی برخورد کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین مشکلات کار با اینفلوئنسرها به شرح زیر است.

1- ارتباط با اینفلوئنسرها

اولین و رایج‌ترین مشکلی که بسیاری از کسب‌وکارها در هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن مواجه می‌شوند، تأخیر در پاسخ دادن توسط اینفلوئنسرهاست. این کار باعث می‌شود تا کسب‌وکارها با مشکلات متفاوتی مانند دیر شدن زمان تبلیغات و کاهش اثر بخشی، ایجاد مشکل در کمپین‌ها و برخی موارد مشابه مواجه شوند.

برای حل این مشکل می‌توانید از قبل زمان و مدت لازم برای پاسخگویی اینفلوئنسر را بررسی کنید تا بتوانید به بهترین شکل با او تماس داشته باشید و از مزایای همکاری با وی بهره‌مند شوید. البته باید بدانید که برخی از اینفلوئنسرها ادمین و مدیر برنامه دارند. برای ارتباط بهتر با آن‌ها می‌توانید از قبل با مدیر برنامه‌ها یا ادمین‌های اینفلوئنسرهای موردنظر خود ارتباط برقرار کنید.

2- اطلاعات جعلی اینفلوئنسرها

برخی از اینفلوئنسرها از میزان بازدید پیج و موارد تأثیرگذار در قیمت و هزینه تبلیغات اطلاعات جعلی و غلط ارائه می‌کنند. آن‌ها تنها می‌خواهند هزینه بیشتری را بگیرند. بسیاری افراد پس از همکاری با این‌گونه از اینفلوئنسرها بازخورد بسیار کمتری از میزانی که توسط اینفلئونسر ادعا شده دریافت می‌کنند. این مورد را باید یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات کار با اینفلوئنسرها دانست.

یکی از دلایل بروز این مشکل این است که بسیاری از اینفلوئنسرها برای بالا بردن میزان دنبال‌کنندگان خود اقدام به خرید فالوئر فیک می‌کنند. همین امر می‌تواند باعث شود تا آن‌ها عدد بالاتری را برای تبلیغات درخواست کنند. برای عدم مواجه شدن با این موارد می‌توانید از طریق روش‌های متفاوت میزان فالوئر فیک و نکات مهم دیگر را بسنجید تا بتوانید بهترین استفاده از همکاری با آن‌ها را داشته باشید.

3- عدم ارسال اینسایت

عدم ارسال اینسایت

قسمت اینسایت اینستاگرام بخشی است که توسط آن می‌توانید میزان تعامل هر پیج کاری و بیزینسی را ارزیابی کنید. از دیگر مشکلات کار با اینفلوئنسرها عدم ارائه اطلاعات اینسایت است. برخی از اینفلوئنسرها به دلایل متفاوت اقدام به ارسال نکات موجود در این قسمت نمی‌کنند. این کار باعث می‌شود تا کسب‌وکارها نتوانند انتظار مناسبی از تبلیغات انجام شده داشته باشند.

باید بدانید که اطلاعات موجود در این بخش به شما کمک می‌کند که بتوانید محتوایی بهتر و مناسب‌تر با پیج اینفلوئنسر تولید و منتشر کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که به شما اطلاعات دقیق و مناسبی ارائه می‌کنند تا بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را برای کار تبلیغات انجام دهید.

4- تأخیر در انتشار محتوا

یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرها تأخیر آن‌ها در انتشار محتوای موردنظر شماست. بسیاری از آن‌ها به دقیق بودن برنامه‌های کسب‌وکارها توجه نمی‌کنند. تصور کنید که یک کسب‌وکار مدت‌های زیادی برای برگزاری یک مراسم، ایونت یا کمپین زمان و هزینه صرف کرده است. پس از آن با یک اینفلوئنسر برای انجام تبلیغات لازم هماهنگ می‌کند تا در تاریخ و ساعت مشخص اقدام به انتشار محتوای مناسب کنند. اما اینفلوئنسر به دلایل متفاوت این کار را در زمان تعیین شده انجام نمی‌دهد.

این کار می‌تواند ضررهای بسیار زیادی را به کسب‌وکار و کمپین برگزار شده وارد کند. به همین دلیل باید برای جلوگیری از بروز این مشکل از مشکلات کار با اینفلوئنسرها حتماً با آن‌ها هماهنگی‌های لازم را از قبل انجام داد. بهتر است یک تا دو روز قبل از زمان مشخص شده، فایل‌های محتوا را برای اینفلوئنسر ارسال کنید تا دیگر مشکلی در خصوص نرسیدن یا رسیدن کامل وجود نداشته باشد. همچنین با او در خصوص تایم و خسارت عدم انتشار به موقع صحبت کنید تا خیالتان راحت باشد که همه چیز به درستی و در زمان مقرر انجام خواهد شد.

تأخیر در انتشار محتوا، ارائه اطلاعات غلط از پیج، عدم ارائه اینسایت، انتخاب اینفلوئنسر نامناسب، ادیت نامناسب ویدیو و عدم توجه به وجهه برند از مشکلاتی است که ممکن است در هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن مواجه شوید.

5- فراموش کردن برخی نکات

تعدادی از شرکت‌ها تبلیغات متفاوتی غیر از پست مانند لایو یا استوری برای انجام بازاریابی خود استفاده می‌کنند. عدم انجام صحیح و اشاره به نکات موردنظر کسب‌وکارها از دیگر مشکلات کار با اینفلوئنسرهاست. فرض کنید یک کسب‌وکار از اینفلوئنسر خواسته در لایو در خصوص مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات صحبت کند. او در هنگام لایو ممکن است برخی نکات موردنظر کسب‌وکار را فراموش کند. همان‌طور که می‌دانید نمی‌توان لایو را ادیت کرد.

به همین دلیل کسب‌وکار نتوانسته تمام نکاتی را که مد نظرش بود، به درستی به مخاطبان اطلاع دهد و همین امر ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند بازخورد کمتر شود. به همین دلیل بهتر است برای عدم برخورد با این مشکل از مشکلات کار با اینفلوئنسرها تمام نکات را به صورت لیست به او دهید و از او بخواهید که به تمام نکات موجود در لیست اشاره کند.

6- وجود اشتباهات تایپی

وجود اشتباهات تایپی در کپشن، عکس و ویدیو یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرهاست. وجود مشکلات تایپی از جمله مواردی است که بسیاری افراد به آن توجه کمی می‌کنند اما وجود آن‌ها در محتوا می‌تواند به وجهه و نام برند یا کسب‌وکار خدشه وارد کند. باید بدانید که اینفلوئنسرها بازدید زیادی دارند و حتی ادیت کپشن پس از یک دقیقه نیز می‌تواند مشکلات خود را به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید که ادیت کپشن ساده است اما ادیت عکس و ویدیو نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارد و می‌تواند مشکلات دیگری مانند تأخیر در زمان انتشار و موارد بسیار دیگری را به وجود بیاورد. به همین دلیل بهتر است که قبل از انتشار پست، از یک تولید کننده محتوای متخصص در خصوص بررسی متن‌های موجود کمک بگیرید تا متن به بهترین شکل منتشر شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    7- عدم شفافیت در هزینه

    یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرها عدم شفافیت هزینه‌هاست. برخی از اینفلوئنسرها برای انجام کار تبلیغات هزینه‌های بسیار زیاد و نامتعارفی را درخواست می‌کنند. همان‌طور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، اینسایت اینستاگرام یکی از مواردی است که توسط آن می‌توان میزان تأثیر تبلیغات و بازخورد آن را پیش از انتشار بررسی کرد.

    برخی از اینفلوئنسرها عددهای بسیار زیادی را با توجه به اینستایت خود درخواست می‌کنند. از مهم‌ترین دلایل وجود این مشکل عدم وجود تعرفه مشخصی برای تبلیغات در اینستاگرام است. بهترین پیشنهادی که برای عدم مواجه شدن با این مشکل از مشکلات کار با اینفلوئنسرها، این است که با افرادی که تعرفه مناسبی دارند همکاری کنید.

    8- تبلیغات متفاوت در یک روز

    تعدادی از اینفلوئنسرها دائماً در حال انتشار تبلیغات متفاوت هستند. همین نکته یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرهاست. باید بدانید که انتشار پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی زیاد در یک روز باعث می‌شود تا میزان بازخورد آن‌ها به شدت کاهش پیدا کند. برای عدم مواجه شدن با این مشکل بهتر است به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که میزان تبلیغات مناسبی را در روز انتشار می‌دهند.

    9- ادیت نامناسب ویدیو

    برخی از اینفلوئنسرها در زمان تولید و انتشار ویدیوهایی که به آن‌ها سفارش داده شده است، از ادیت‌های مناسب استفاده نمی‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا کسب‌وکارها با یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرها برخورد کنند و آن ویدیوی منتشر شده به صورت ناقص، پر از اشکال و ایرادات فراوان باشد. به همین دلیل باید در هنگام مذاکره با اینفلوئنسرها به این نکته اشاره کنید که ویدیو باید تنها پس از بازبینی و تأییدهای لازم منتشر شود. همچنین باید مشخص کنید که ادیت ویدیو بر عهده تیم شما یا تیم اینفلوئنسر است.

    10- عدم توجه به وجهه برند

    برخی از اینفلوئنسرها به نکات بسیار مهم برای برندها توجه نمی‌کنند که همین نکته باعث می‌شود تا کسب‌وکارها با یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرها مواجه شوند. تصور کنید که یک برند فروش کت و شلوار از یک اینفلوئنسر می‌خواهد که برای او تبلیغات انجام دهد. اگر او با لباسی اسپورت اقدام به ضبط و انتشار تبلیغات کند، آیا برند کت و شلوار می‌تواند موفقیتی را که انتظار دارد دریافت کند.

    این کار معمولاً باعث می‌شود تا به وجهه برند صدمه وارد شود. به همین دلیل و برای عدم مواجه شدن با این مشکل از مشکلات کار با اینفلوئنسرها حتماً نکاتی در خصوص مسائل و باید و نبایدهای برند را با او در میان بگذارید تا با این قبیل مشکلات مواجه نشوید.

    11- پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب

    پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب

    باید بدانید که یکی دیگر از مشکلات کار با اینفلوئنسرها همکاری با اینفلوئنسر نامناسب است. باید اینفلوئنسر مناسب را با توجه به برخی نکات انتخاب کنید تا بتوانید از تبلیغات خود بهترین بازخورد را دریافت کنید و با مشکلات کار با اینفلوئنسرهای نامناسب مواجه نشوید. برای انتخاب فرد مناسب باید به سؤالات زیر پاسخ دهید.

    جامعه هدف

    اولین و مهم‌ترین سؤالی که قبل از همکاری با هر اینفلوئنسر باید از خود بپرسید، این است که جامعه هدف شما چه افرادی هستند و می‌خواهید روی چه کسانی تأثیر بگذارید؟ با توجه به جامعه هدف می‌توانید لیستی از اینفلوئنسرهای مناسب را تهیه کنید.

    هدف از همکاری

    نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، هدف از همکاری با اینفلوئنسر است. هدف‌های بسیاری برای همکاری با اینفلوئنسرها وجود دارد. افزایش فالوئر، افزایش تعداد کامنت، افزایش مشتری، شرکت در مسابقه یا کمپین و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند هدف همکاری کسب‌وکارها با اینفلوئنسرها باشد. با توجه به هدف می‌توانید لیست اینفلوئنسرهای مناسب را کوچک‌تر کنید تا همکاری مناسب‌تری داشته باشید.

    لحن و امضای برند

    نکته دیگری که باید در هنگام انتخاب اینفلوئنسر مناسب به آن توجه کنید تا بعداً با مشکلات کار با اینفلوئنسرها مواجه نشوید، انتخاب اینفلوئنسری مناسب با لحن و امضای برند شما است. این کار باعث می‌شود تا به وجهه برند شما صدمه وارد نشود.

    بودجه

    آخرین موردی که باید به آن توجه کنید، میزان بودجه موردنظر شما برای کار تبلیغات است. توجه به این نکته نیز باعث می‌شود تا لیست شما کوچک‌تر شود و اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنید.

    در هنگام انتخاب اینفلوئنسر به جامعه هدف، هدف از همکاری، لحن و امضای برند و بودجه‌ای که برای تبلیغات اختصاص دادید توجه کنید.

    بهترین راه برای عدم مواجهه با مشکلات کار با اینفلوئنسرها

    بهترین راه برای عدم مواجه شدن با مشکلات کار با اینفلوئنسرها مانند مواردی که در این متن به آن اشاره شد و بسیاری موارد دیگر که ممکن است رخ دهد، این است که تمام موارد موردنظر خود را به صورت شفاف و مشخص با او در میان بگذارید. امضای قرارداد کاری با اینفلوئنسر و ذکر تمام موارد مهم برای شما و تعیین خسارت در صورت عدم توجه به نکات بیان شده از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید توسط آن احتمال مواجه شدن با مشکلات کار با اینفلوئنسرها را به حداقل کاهش دهید.

    جمع‌بندی

    • همکاری با اینفلوئنسرها از موارد مهم و تأثیرگذار در بهبود وضعیت پیج برندها در اینستاگرام است.
    • شما می‌توانید در همکاری با اینفلوئنسر مناسب مواردی مانند افزایش فالوئر، افزایش کامنت، افزایش فروش و همچنین مشارکت بیشتر در کمپین‌ها را تجربه کنید.
    • همکاری با تمام اینفلوئنسرها نمی‌تواند مناسب باشد و باید با توجه به ترفندهای لازم بهترین اینفلوئنسرها را برای همکاری انتخاب کنید.
    • جامعه هدف، هدف از همکاری، لحن و امضای برند و بودجه‌ای که برای تبلیغات اختصاص دادید از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب اینفلوئنسر مناسب است.
    • همکاری با اینفلوئنسرها همیشه ساده نیست و گاهی افراد با مشکلات کار با اینفلوئنسرها مواجه می‌شوند.
    • تأخیر در انتشار محتوا، ارائه اطلاعات غلط از پیج، عدم ارائه اینسایت، انتخاب اینفلوئنسر نامناسب، ادیت نامناسب ویدیو و عدم توجه به وجهه برند از مهم‌ترین مشکلاتی است که افراد در هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن مواجه می‌شوند.
    • بهترین راه برای عدم مواجه شدن با مشکلات کار با اینفلوئنسرها بستن قراردادی مناسب است که در آن به تمام نکات موردنظر برند در تبلیغات اشاره شده باشد.
    • آیا تا کنون با اینفلوئنسرها همکاری داشته‌اید؟ به چه دلیلی با این افراد همکاری کرده‌اید؟ آیا در هنگام همکاری با آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اید؟
    • تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    brandchamp

    forbes

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.