Priority در اینستاگرام چیست و چطور در دایرکت از آن استفاده می‌شود؟

0

اخیراً اینستاگرام برچسب «اولویت» یا (Priority) را در بخش دایرکت‌ها (پیام مستقیم) معرفی کرده است. ویژگی Priority در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با افراد دلخواه خود صحبت کنید. اگر به تازگی متوجه این قابلیت جدید شده‌اید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا با همه مواردی که باید در مورد آن بیاموزید، آشنا شوید.

بر کسی پوشیده نیست که شبکه‌های اجتماعی به طور مداوم با روزرسانی‌هایی که انجام می‌دهند، سعی می‌کنند تا کاربران را بیشتر در این اپلیکیشن‌ها نگه دارند و در عین حال نیز کاربران جدیدی جذب کنند. به تازگی، اینستاگرام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را برای همه کاربران از جمله کاربران معمولی، سازندگان و حتی مشاغل ارائه کرده است. برخی از برجسته‌‌ترین این ویژگی‌ها شامل مدت زمان طولانی استوری‌ها، امکان پین کردن پست‌ها به نمایه و هشتگ‌های تعاملی هستند. برچسب «اولویت» نیز در کنار این قابلیت‌ها معرفی شد. با این حال، اخیراً بسیاری از کاربران متوجه آن شده‌اند.

Priorityدر اینستاگرام چیست؟

(Priority) به معنای اولویت است. احتمالاً شما نیز بارها با این صحنه مواجه شده‌اید که استوری کسانی که بیشتر از همه دنبال می‌کنید یا با آنها در دایرکت اینستاگرام در ارتباط هستید، اول از همه و پیش از استوری دیگران قرار می‌گیرند. این به دلیل وجود قابلیت (Priority) در اینستاگرام است. علاوه بر نشان دادن استوری‌ها، برای بخش‌های دیگر نیز (Priority)  اجرا می‌شود. برای مثال پست افرادی که بیشترین تعامل را با آنها دارید، اول از همه به شما نشان داده خواهد شد. در بخش کسانی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، کاربران آشنا در بالای لیست قرار می‌گیرند.

اخیراً این قابلیت اینستاگرام در قالب یک برچسب به بخش دایرکت‌ها اضافه شده است. به این صورت که اگر اپلیکیشن را به آخرین نسخه آپدیت کنید، در بخش دایرکت‌ها با برچسب (Priority) مواجه می‌شوید. این یعنی اینستاگرام آن کاربر را به عنوان کسی که با او تعامل زیادی دارید، تشخیص داده است.

Priority در اینستاگرام چیست و چطور در دایرکت از آن استفاده می‌شود؟

قابلیت Priority در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا پاسخ به دوستان و دنبال‌کنندگان خود را در اولویت قرار دهید.

(priority) در دایرکت اینستاگرام چیست؟

برچسب (Priority) یک ویژگی جدید در اینستاگرام است که در آخرین به‌روزرسانی اعمال شده است. این ویژگی به اینستاگرام اجازه می‌دهد تا برچسبی را به نام کاربرانی که بیشتر با آنها ارتباط برقرار می‌کنید اضافه کند. این به شما کمک می‌کند تا پاسخ به دوستان و دنبال‌کنندگان خود را در اولویت قرار دهید.

با این ویژگی، اینستاگرام به طور خودکار تشخیص می‌دهد که کدام یک از دوستانیت فالوئرهای شما بر اساس تعداد دفعات صحبت با آنها در اولویت هستند. برای این تشخیص نه شما و نه طرف مقابل مجبور نیستید کاری انجام دهید. این برچسب به طور خودکار کار خود را انجام می‌دهد.

(Priority) در اینستاگرام از ماه ژوئن زمانی که این شبکه اجتماعی سایر ویژگی‌های قابل توجه را عرضه کرد، در هر دو نسخه اندروید و (iOS) وجود داشت.

چگونه برچسب (Priority) را برای یک کاربر اینستاگرام فعال کنیم؟

برای یافتن ویژگی جدید Priority در اینستاگرام، باید اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه به‌روز کنید. بر اساس نوع دستگاه خود به (Play Store) یا (App Store) بروید و برنامه اینستاگرام را به روز کنید.

پس از به‌روزرسانی برنامه، اینستاگرام را راه‌اندازی کنید و از گوشه سمت راست بالا به بخش دایرکت بروید. آیکون بخش دایرکت‌ها شبیه به یک موشک کاغذی است. سپس خواهید دید که کاربرهایی که بیشتر با آنها صحبت می‌کنید دارای یک برچسب (Priority) در زیر نام خود هستند. بنابراین برای فعال کردن قابلیت Priority در اینستاگرام نیازی نیست تنظیمات خاصی انجام دهید.

اگر نمی‌توانید برچسب را پیدا کنید، به این معنی است که شما هنوز با شخصی به اندازه کافی برای دریافت برچسب ارتباط برقرار نکرده‌اید. سعی کنید بیشتر از اینستاگرام برای مکالمات استفاده کنید تا قابلیت Priority در اینستاگرام به طور خودکار ظاهر شود.

با این حال، گاهی اوقات الگوریتم اینستاگرام اولویت را تشخیص نمی‌دهد و تگ ظاهر نمی‌شود. در این صورت، باید مدتی صبر کنید و مکالمات خود را در برنامه ادامه دهید. در نهایت، این تگ برای شما فعال خواهد شد.

چگونه ویژگی Priority در اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

کاربران اینستاگرام کمی پس از معرفی قابلیت (Priority) در اینستاگرام شروع به جستجو در مورد نحوه غیرفعال کردن آن کرده‌اند. زیرا این قابلیت هنوز کمی باگ دارد و به کاربران تصادفی برچسب (Priority) داده و چت‌های آنها را در بالای صفحه نگه می‌دارد. با این حال، این ویژگی جدید یک گزینه اختیاری نیست و پس از آخرین به روز رسانی به طور خودکار فعال می‌شود.

بنابراین روشی در تنظیمات برنامه برای خاموش کردن ویژگی برچسب (Priority) در اینستاگرام موجود نیست و زیر نام کاربرانی که برنامه آنها را تشخیص می‌دهد، ظاهر می‌شود. اگرچه می‌توانید با عدم برقراری ارتباط با شخص برای چند روز و صحبت کردن با شخص دیگری، این برچسب را از بین ببرید. سپس تگ از شخص اول به شخص دیگر منتقل می‌شود. با این حال، به طور کامل از بین نخواهد رفت.

ویژگی Priority در اینستاگرام پاسخ‌های متفاوتی دریافت می‌کند

از زمان معرفی قابلیت Priority در اینستاگرام، این پلتفرم با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران در سراسر جهان مواجه شد. برخی از کاربران آن را پسندیدند، در حالی که سایر کاربران مشروعیت آن را زیر سؤال می‌برند، زیرا اولویت‌ها را به درستی تشخیص نمی‌دهد. کاربران اینستاگرام در حال حاضر در مورد این ویژگی در توییتر، ردیت و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند و واکنش‌های متفاوت به وضوح قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل تنظیمات اینستاگرام

یکی از کاربران در توییتر نوشت: «نمی‌دانم اینستاگرام از چه الگوریتمی برای علامت‌گذاری افراد به عنوان اولویت استفاده می‌کند، اما من مطمئن هستم که درست کار نمی‌کند.» ظاهراً کاربرانی که از اینستاگرام به عنوان راه اصلی ارتباط با دوستان خود استفاده می‌کنند، این ویژگی را دوست دارند. افراد مورد علاقه آنها اکنون برچسب (Priority) را زیر نام خود دریافت کرده‌اند.

درحالی که خیلی از تولیدکنندگان محتوا با این ویژگی مشکل دارند. آنها می‌گویند وقتی کاربری چند بار به استوری آنها واکنش نشان می‌دهد، به سرعت تگ Priority در اینستاگرام را دریافت می‌کنند. با گذشت زمان، افراد بیشتری به ویژگی جدید عادت خواهند کرد. اینستاگرام همچنین مشکلات را با الگوریتم خود برطرف می‌کند که از دریافت برچسب «اولویت» در دایرکت شما توسط افراد تصادفی جلوگیری می‌کند.

آیا (Priority) در اینستاگرام مفید است؟

آیا Priority در اینستاگرام مفید است؟

برچسب قابلیت (Priority) در اینستاگرام در بخش دایرکت‌ها می‌تواند مفید باشد، اما به هیچ وجه ضروری نیست. بدون شک زمانی که اینستاگرام بفهمد چگونه ارتباطات را به درستی ارزیابی کند و برچسب را در اختیار افراد مناسب قرار دهد، مفیدتر خواهد بود.

وقتی این اتفاق بیفتد، به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به چت‌ها دسترسی داشته باشند. با این حال، زمانی که این ویژگی به اشتباه چت‌ها را اولویت‌بندی می‌کند، کاربران ممکن است اذیت شوند زیرا افراد تصادفی در بالای صفحه  دایرکت‌ها ظاهر می‌شوند.

اینستاگرام اخیراً در تلاش است تا تجربه‌ای همه جانبه‌تر را در برنامه ارائه دهد تا کاربران راه‌های متعددی برای ماندن در این برنامه پیدا کنند. هایلایت‌ها، استوری و دایرکت عناصر کلیدی در این زمینه هستند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آیا می‌توان انتخاب کرد که چه کسی با ویژگی Priority در اینستاگرام برچسب‌گذاری شود؟

    اینستاگرام این برچسب را بر اساس افرادی که با آنها بیشتر ارتباط برقرار کرده و در بخش دایرکت‌ها با آنها صحبت می‌کنید، قرار می‌دهد.

    در حال حاضر هیچ راه شناخته‌شده‌ای برای برچسب‌گذاری دستی افرادی که شخصاً می‌خواهید به عنوان «اولویت» فهرست شوند، وجود ندارد. با این حال، این ویژگی هنوز در حال استفاده است، بنابراین ممکن است در آینده تغییر کند.

    معایب قابلیت (Priority) در اینستاگرام از نظر کاربران

    همانطور که اشاره شد، خیلی از کاربران از قابلیت (Priority) در اینستاگرام استقبال نکرده‌اند. همچنین آن را یک قابلیت غیرضروری و اضافه خواندند. یکی از دلایلی که این قابلیت با این نقدها مواجه شد، باگ‌هایی است که هنوز در آن وجود دارد. برای مثال تشخیص اشتباه در انتخاب کاربری که برچسب اولویت به او تعلق می‌گیرد، می‌تواند برای صاحبان حساب آزاردهنده باشند. همچنین آنها گزارش کرده‌اند که این برچسب گاهی به افرادی تعلق می‌گرفت که تنها چند بار استوری آنها را ریپلای کرده بودند.

    البته این ویژگی به تازگی به اینستاگرام اضافه شده و انتظار می‌رود در آپدیت‌های بعدی مشکلات آن بهبود یابد و در نهایت مانند باقی قابلیت‌ها که در طول زمان به آنها عادت کردیم، کاربردی و مفید شود. (Priority) در اینستاگرام در صورتی که اصلاحات لازم روی آن انجام شود، می‌تواند به کاربران در مدیریت پیام‌های خود کمک کند. به ویژه زمانی که حجم پیام‌ها بسیار بالاست، شما می‌توانید با تشخیص درست اینستاگرام، به پیام‌های خود در زمان کوتاه‌تر پاسخ داده و آن‌ها را مدیریت کنید.

    تغییرات جدید اینستاگرام در طرح‌بندی

    در اواخر ژوئن، بسیاری از کاربران اینستاگرام شروع به استفاده از توییتر کردند و گزارش دادند که اسکرول کردن در بخش فید آنها تغییر کرده است. تغییرات در ویژگی اسکرول بخشی از تغییرات چیدمان و فید جدید است که اینستاگرام در حال آزمایش آن است.

    بیشتر بخوانید: فیلتر جدید اینستاگرام

    در اوایل ماه می سال جاری، آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، به‌روزرسانی‌هایی را اعلام کرد که قرار است فید را به طرز چشم‌گیری تغییر دهد. او فاش کرد که همه پست‌ها اکنون به صورت عمودی، نسبت 9 : 16 ظاهر می‌شوند و بیشتر صفحه نمایش را اشغال می‌کنند، زیرا «ویدئو بخش بزرگ‌تری از تجربه خانگی است». بنابراین علاوه بر قابلیت (Priority) در اینستاگرام، ویژگی‌های دیگری در حال اضافه شدن به اینستاگرام هستند.

    نتیجه‌گیری

    • در این مطلب با قابلیت Priority در اینستاگرام آشنا شدید.
    • این ویژگی جدید به اینستاگرام اجازه می‌دهد تا برچسبی را به نام کاربرانی که بیشتر با آنها ارتباط برقرار می‌کنید اضافه کند.
    • Priority در اینستاگرام باعث می‌شود تا پاسخ به دوستان و فالوئرهای خود را در اولویت قرار دهید.
    • قابلیت Priority در اینستاگرام هنوز در دست تغییر است و می‌تواند تنظیمات شخصی‌سازی به آن اضافه شود.
    • در حال حاضر این ویژگی برای همه فعال شده است. اگر هنوز آن را مشاهده نکرده‌اید، باید به اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

    پرس‏ش‌های پرتکرار

    منابع

    hitc

    thetealmango

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.