زمان رسیدن بسته و اهمیت آن در جذب مشتری بیشتر

0

از زمانی که پست به وجود آمد، زمان رسیدن بسته تغییر کرد. این در حالی بود که بسیاری کار ارسال بسته‌های متفاوت را با استفاده از این روش انجام می‌دادند. این روزها و با توجه به مشغله‌های بسیار زیاد افراد، ترافیک سنگین خیابان‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا، استفاده از روش‌های متفاوت برای ارسال بسته‌های مختلف مرسوم‌تر شده است. اما بسیاری افراد اطلاعات کافی و مناسب در خصوص زمان رسیدن بسته ندارند. همین امر ممکن است آن‌ها را با مشکلات متفاوتی مانند دیر رسیدن بسته‌ها و برخی موارد دیگر مواجه کند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص زمان رسیدن بسته و برخی موارد مربوط به آن، نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

زمان رسیدن بسته با استفاده از شیوه‌های متفاوت

باید بدانید که زمان رسیدن بسته با توجه به شیوه‌ و شرکتی که از آن خدمات دریافت می‌کنید، متفاوت است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین شرکت‌ها و خدمات مختلف آن‌ها می‌پردازیم و در خصوص هر کدام اطلاعاتی ارائه می‌کنیم.

1- زمان تحویل بسته با استفاده از پست

زمان رسیدن بسته با استفاده از شیوه‌های متفاوت

پست ایران انواع متفاوت دارد که زمان رسیدن بسته در هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. معمولاً روش‌های پستی که بسته را سریع‌تر می‌رسانند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. انواع روش‌های پستی عبارتند از:

پست معمولی

باید بدانید که پست معمولی، ارزان‌ترین و شاید یکی از کندترین روش‌های ارسال بسته‌های متفاوت است. بسته‌های متفاوت با استفاده از این روش 6 تا 8 روز بعد از ارسال به مقصد می‌رسند. همچنین باید بدانید که در روزهای تعطیل پست معمولی سرویس ندارد و در هنگام محاسبه زمان رسیدن بسته باید به این نکته توجه داشته باشید.

پست پیشتاز

پست پیشتاز یکی دیگر از شیوه‌های پست ایران است که می‌توانید با استفاده از آن بسته‌های پستی را برای افراد ارسال کنید. باید بدانید که معمولاً با استفاده از این شیوه بسته‌ها پس از 24 تا 72 ساعت به مقصد می‌رسند. نکته‌ای که توجه به آن باعث می‌شود تا بتوانید برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشید. به خاطر این است که معمولاً بسته‌های پستی در مراکز استان‌ها پس از 48 ساعت و در شهرستان‌ها پس از 72 ساعت به گیرنده تحویل داده می‌شوند.

این روش را باید یکی از سریع‌ترین روش‌های پستی در ایران دانست. از طرفی بسته‌هایی که با استفاده از این روش پست می‌کنید بیمه می‌شوند. البته توجه به این نکته را از یاد نبرید که در روزهای تعطیل پست پیشتاز سرویس‌دهی ندارد و توجه به این مورد باعث می‌شود تا با مشکلاتی نظیر دیر رسیدن بسته مواجه نشوید.

پست ویژه

یکی دیگر از روش‌های ارسال بسته از طریق پست، استفاده از پست ویژه است. زمان رسیدن بسته‌ها با استفاده از این روش معمولاً 24 ساعت است. بسته‌ها ممکن است تا شب همان روز ارسال و یا نهایتاً تا انتهای ساعت کاری روز بعد به دست گیرنده، تحویل داده شوند. پست ویژه را باید سریع‌ترین روش ارسال بسته با استفاده از پست در ایران دانست و حتی در روزهای تعطیل نیز خدمات ارائه می‌دهد.

بسیاری افراد اطلاعات کافی در خصوص زمان رسیدن بسته ندارند. همین امر ممکن است آن‌ها را با مشکلات متفاوتی مانند دیر رسیدن بسته‌ها و برخی موارد دیگر مواجه کند.

2- زمان رسیدن بسته با استفاده از تیپاکس

زمان ارسال بسته با تیپاکس با توجه به فاصله مبدأ و مقصد بسیار متفاوت است. زمان رسیدن بسته در هنگام استفاده از تیپاکس می‌تواند بین 1 تا 4 روز کاری متغیر باشد. در سایت این مجموعه می‌توانید با وارد کردن شهر مبدأ و مقصد از زمان رسیدن بسته به صورت تقریبی اطلاع پیدا کنید تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رسیدن به موقع بسته خود به مقصد انجام دهید.

3- زمان رسیدن بسته با استفاده از پادرو

پادروپین خدمات متنوع و جذابی را برای مردم و همچنین کسب‌وکارها ارائه می‌کند. با استفاده از این خدمات فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند بخشی یا حتی همه فروش خود را به راحتی و با استفاده از روشی سریع و آسان به دست مشتریان برسانند. در این روش مشتری می‌تواند سفارش را پیگیری کند و بداند که در چه بازه زمانی بسته به دست او می‌رسد.

به طور معمول و با توجه به فاصله مبدأ و مقصد به 2 تا 4 روز زمان نیاز است تا بسته به دست مشتری یا مقصد برسد. باید بدانید که تمام بسته‌های پستی در پادرو بیمه هستند و این بیمه با توجه به ارزش مرسوله تعیین می‌شود.

البته در زمان استفاده از پادروپین خدمات دیگری نیز دریافت می‌کنید که این کار را با راحتی بیشتری انجام دهید. یکی از این خدمات، دریافت هزینه ارسال در محل است. شما می‌توانید زمانی که مأمور جمع‌آوری بسته‌های این مجموعه به محل مراجعه می‌کند، با استفاده از دستگاه‌های پوز بانکی، هزینه ارسال بسته را پرداخت کنید. همچنین می‌توانید به راحتی از چند سرویس متفاوت این مجموعه استفاده کنید و بسته‌های متفاوتی را تنها با یک بار مراجعه مأمور جمع‌آوری به او تحویل دهید.

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات  فروشگاه‌ها استفاده از پلاگین حمل و نقل پادروپین است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف مانند شرکت پست ایران، شرکت اکوپیک، ندکس و… را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است. برای مثال می‌توانید تعرفه ارسال ندکس را از طریق صفحه مربوط به آن در پادرو ببینید.

روش‌های متفاوتی برای ارسال بسته وجود دارد که پست، شرکت‌های تیپاکس و پادروپین از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین روش‌ها هستند.

مزایای استفاده از پادروپین

زمان رسیدن بسته به شکلی مناسب و با کیفیتی بالا همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد و مخصوصاً آنلاین شاپ‌ها بوده است. اکنون که با وجود همه‌گیری کرونا استفاده از روش‌های ارسال پستی رایج‌تر از گذشته شده، مشکلات استفاده از این روش‌ها نیز خود را بیشتر نشان داده است. بسیاری از مجموعه‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های پستی به دلیل عدم توجه به این نکات و مسائل لجستیکی متفاوت، نتوانسته‌اند خدمات خود را به خوبی و با کیفیت بالا ارائه دهند.

پادروپین مجموعه‌ای است که با شناخت خوب از بازار پست، شناسایی خلأهای موجود در قسمت لجستیک و استفاده از ابزارهای نوین توانسته خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه دهد. استفاده از پادروپین مزیت‌های فراوانی مخصوصاً برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از پادروپین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. برای محاسبه هزینه پست ایران می‌توانید به صفحه پست جمهوری اسلامی در پادرو مراجعه کنید.

1- افزایش سرعت

صاحبان فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند با ثبت‌نام در مجموعه پادروپین به خدمات متفاوت این مجموعه دسترسی داشته باشند. این خدمات پستی بسیار متنوع و با کیفیت هستند و به همین دلیل افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کنند. پس از استفاده از پادروپین دیگر لازم نیست برای ارسال کالا فرایندهای پیچیده و طولانی شرکت‌های پستی را پشت سر بگذارید. همین امر می‌تواند هم خیال شما را از زمان رسیده بسته به صورت مناسب راحت کند و هم باعث شود تا بتوانید با سرعت بیشتری این کار را انجام دهید.

2- سهولت کار

همان‌طور که گفتیم برای ارسال بسته با پادروپین دیگر نیازی به انجام پروسه‌های متفاوت ندارید و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. همین امر علاوه بر سهولت انجام کار، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. زمانی که کار ارسال مرسولات گوناگون به آسانی انجام شود، شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کسب‌وکار خود دارید و می‌توانید آن را بهبود بخشید تا میزان درآمد خود را افزایش دهید.

3- کمک به توسعه فروشگاه‌های آنلاین

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با آن مواجه می‌شوند، پیک کاری در زمان‌های خاص و یا پس از برگزاری کمپین‌ها و در زمان ارائه تخفیف‌های مناسب است. در این مواقع بسیاری از مجموعه‌ها با مشکلات متفاوتی مانند زمان رسیدن بسته نامناسب و بسیاری موارد مشابه دیگر مواجه می‌شوند. همین امر باعث می‌شود تا نتوانند بهترین استفاده را از کار خود و زمان پیک کاری داشته باشند. اما با استفاده از پادروپین این مشکل برطرف خواهد شد و فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند بدون نگرانی از مشکلاتی که هنگام ارسال بسته‌ها ممکن است با آن مواجه شوند، تمرکز خود را تنها روی کار بگذارند.

پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان خود را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند و کمترین هزینه پستی را متحمل شوند.

با ثبت فروشگاه در فروشگاه ساز حرفه ای پادروشاپ به لیستی از شرکت‌های پستی دسترسی دارید و می‌توانید هزینه ارسال از طریق هر کدام از آنها را ببینید. در پادروشاپ شما می‌توانید سفارش مشتریان خود را به صورت تکی یا انبوه ارسال کنید. در ضمن برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

اگر در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید و برای مدیریت سفارشات و افزایش فروش به دنبال روشی کارآمد می‌گردید، در پادروشاپ ثبت نام کنید.

4- مدیریت فرایند لجستیکی

یکی از مزیت‌های دیگر استفاده از پادروپین، دسترسی به داشبورد مدیریتی در این پلتفرم است. در این داشبورد علاوه بر این که فرایند ارسال و زمان رسیدن بسته‌ها به صورت شفاف مشخص شده است، می‌توانید به اطلاعات بسیار دیگری دسترسی داشته باشید. این اطلاعات شامل موارد متعددی مانند تعداد سفارش‌ها، میزان فروش کالا، مجموعه هزینه‌های ارسال کالا و بسیاری موارد دیگر است. با دسترسی به این آمار و اطلاعات می‌توانید در خصوص موارد متعدد کسب‌وکار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای بهبود بخش‌های مختلف آن انجام دهید.

5- بهینه‌سازی عملکرد ارسال بسته

با استفاده از پادروپین می‌توانید کار ارسال بسته‌های متفاوت پستی را با راحتی بیشتری انجام دهید. پادرو با استفاده از روش‌های نوین لجستیکی باعث شده تا کار ارسال بسته‌های گوناگون بسیار بهینه‌تر از شیوه‌های سنتی باشد. همین امر باعث می‌شود تا کار شما نیز بهبود پیدا کند. یکی از این بهبود‌ها اطلاع از زمان رسیدن بسته است.

این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید میزان اعتماد مشتریان خود را افزایش دهید. باید بدانید که افزایش اعتماد مشتریان در آینده کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند موفقیت را تا حد بالایی تضمین کند. خدمات پادروپین علاوه بر ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مشتریان باعث شده تا افراد بتوانند در بازار سالمی که بر کیفیت تکیه دارد به رقابت با یکدیگر بپردازند.

هزینه ارسال بسته با توجه به چه مواردی مشخص می‌شود؟

در این مقاله به چندین مورد از روش‌های ارسال بسته اشاره کردیم و در خصوص زمان رسیدن بسته به مقصد نیز نکاتی را بیان کردیم. همان‌طور که گفتیم استفاده از روش‌های متفاوت، نیازمند پرداخت هزینه‌های مختلفی است. برخی روش‌ها گران‌تر هستند و برخی روش‌ها از هزینه کمتری برخوردار هستند. چه تفاوتی میان روش‌های متفاوت وجود دارد که باعث تعیین هزینه می‌شود؟ موارد بسیاری در تعیین هزینه نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1- زمان رسیدن بسته

اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که در تعیین هزینه نقش دارد، زمان رسیدن بسته است. هر چه روشی که از آن استفاده می‌کنید، بسته را سریع‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تری به مقصد برساند، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید.

2- وزن مرسوله

تعیین هزینه ارسال بسته

دومین موردی که در تعیین هزینه ارسال بسته نقش بسیار مهمی دارد، وزن بسته است. در برخی روش‌های ارسال بسته، محدودیت وزنی وجود دارد. همچنین باید بدانید که هر چه وزن بسته بیشتر باشد، معمولاً باید هزینه بیشتری برای ارسال آن پرداخت کنید. پس یکی دیگر از مواردی که علاوه بر زمان رسیدن بسته در تعیین قیمت نقش بسیار مهمی دارد، وزن بسته‌ها است.

3- مسافت

مورد دیگری که نقش مهمی در تعیین قیمت ارسال بسته‌های پستی دارد، مسافت میان مبدأ و مقصد است. هر چه این فاصله بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای ارسال بسته پرداخت کنید. همچنین باید بدانید که زمان رسیدن بسته به مقاصد دورتر معمولاً طولانی‌تر از زمان رسیدن آن در فواصل کوتاه است، مگر این که از روش‌هایی استفاده کنید که برای جابه‌جایی بسته از هواپیما استفاده می‌کنند. این روش‌ها معمولاً بسیار گران‌تر از روش‌های معمولی هستند اما از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند.

4- بیمه

یکی دیگر از مواردی که در میزان هزینه ارسال بسته نقش دارد، بیمه است. هرچند بیمه تنها بخش کوچکی از هزینه پرداختی توسط شما را شامل می‌شود اما باز هم در تعیین قیمت ارسال بسته‌ها نقش دارد.

موارد متفاوتی مانند شیوه ارسال، زمان رسیدن بسته، بیمه و مسافت در تعیین هزینه ارسال بسته نقش دارند.

بازار ارسال کالا در کشور

باید بدانید که بر اساس آمارهای موجود در ایران هر روز بیش از 600 هزار کالا به صورت آنلاین ارسال می‌شوند. همین امر باعث شده تا رقابت بسیار بالایی در این بخش برای به دست گرفتن سهم بیشتری از بازار وجود داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام انتخاب مجموعه‌ای که قصد همکاری با آن را دارید، اطلاعات خوب و کافی کسب کنید تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • ارسال بسته به صورت اینترنتی و پستی در ایران بسیار رایج است.
    • باید بدانید که روزانه در ایران بیش از 600 هزار بسته به صورت آنلاین ارسال می‌شوند.
    • علاوه بر کیفیت، زمان رسیدن بسته از نکات مهمی است که باید در هنگام انتخاب مجموعه و روش پستی به آن دقت کنید.
    • زمان رسیدن بسته، تأثیر بسیار زیادی در میزان اعتماد مشتریان به کسب‌وکارهای آنلاین دارد.
    • عدم رسیدن بسته در زمان مشخص شده باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شود.
    • با ثبت‌نام در پادروپین و استفاده از خدمات آن می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه دهید و کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.
    • در زمان استفاده از پادروپین دیگر با پیچیدگی‌های ارسال بسته مواجه نخواهید بود و می‌توانید از مزایای بسیار زیاد و خوب آن استفاده کنید.
    • شما از چه روشی برای ارسال کالاها استفاده می‌کنید؟ آیا اطلاعات دیگری در خصوص زمان رسیدن بسته دارید؟ روش‌های مورد استفاده توسط شما چه معایب و مزایایی دارند؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.