آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

0

همه ما می‌دانیم که سئو سایت فروشگاهی تا چه اندازه اهمیت دارد و در بهینه‌سازی محتوای سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو تأثیرگذار است. سئو هر سایت باید متناسب با محتوایی که دارد، انجام شود. در این مقاله قصد داریم درباره چگونگی سئو فروشگاه اینترنتی و نکات مربوط به آن صحبت کنیم. شما با مطالعه آنچه که در ادامه  این مقاله گفته می‌شود، یاد می‌گیرید که چگونه ترافیک سایت خود را بالا ببرید و سود حاصل از فروشتان را افزایش دهید.

فهرست مطالب
  1. آموزش سئو فروشگاه اینترنتی
  2. نکات مهم سئو فروشگاه اینترنتی
  3. نقش پادرو در سئو فروشگاه های اینترنتی
  4. سوالات متداول سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از مهم‌ترین جنبه‌های راه‌ اندازی کسب و کار آنلاین است. اگر تمام تلاش خود را برای بهینه‌سازی سایت و محصولات خود برای موتورهای جستجو انجام ندهید، ترافیک و در نتیجه درآمد چشمگیری را از دست خواهید داد. در ادامه، مهم‌ترین موارد مربوط به سئو فروشگاه اینترنتی را با هم مرور می‌کنیم.

1. تحقیق کلمات کلیدی را با درنظر گرفتن قصد خریدار انجام دهید

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تنها بر روی محبوب‌ترین کلمات کلیدی در صنعت خود تمرکز نکنید. بسیار مهم است که قصد خریدار را در این تحقیق لحاظ کنید. قصد خریدار به یک عبارت جستجو مربوط می‌شود. برای شناسایی آن، به عبارات و اصطلاحات خاصی که افراد هنگام جستجوی آنلاین در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، نگاهی بیندازید.

در تحقیق کلمه کلیدی دو هدف اصلی وجود دارد:

  • هدف کلمه کلیدی اطلاعاتی: این جستجوها حاوی سؤالاتی مانند “چگونه می‌توانم؟” یا سؤال‌هایی که فرد جستجوگر به دنبال جزئیات بیشتر در مورد یک موضوع است.
  • هدف کلمه کلیدی تجاری: این جستجوها زمانی انجام می‌شود که جستجوگر بداند چه می‌خواهد، اما نمی‌داند کجا آن را پیدا کند. آن‌ها ممکن است عبارات جستجویی مانند «خرید گوشی هوشمند» یا «پیدا کردن بهترین تور گردشگری» را تایپ کنند. کاربران کلمات کلیدی تجاری معمولاً بیشتر قصد خرید دارند.
ترفندهای سئو فروشگاه اینترنتی

2. استفاده از ابزارهای مناسب

راه‌های مختلفی برای تعیین هدف کلمه کلیدی وجود دارد. شما می‌توانید از ابزار کلمات کلیدی مانند برنامه‌ریز کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ابزاری مانند Ubersuggest بهره ببرید. این ابزار برای نویسندگانی که می‌خواهند ایده‌های محتوای جدیدی تولید کنند یا درخواست‌های جستجوی کاربر را بررسی نمایند، بسیار مفید است.

همچنین می‌توانید از Answer the Public استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، شما به ‌سادگی کلمه کلیدی خود را در صفحه اصلی وارد کرده و متوجه می‌شوید که افراد دقیقاً در مورد چه چیزی کنجکاو هستند.

ضمن اینکه افزونه‌های کلمات کلیدی، کیورد پلنر گوگل، سایت kwfinder و موارد بسیار دیگر می‌توانند در یافتن کلمات کلیدی به شما کمک کنند.

3. تحلیل و بررسی سئو در وب‌سایت‌های رقبا

یکی از ترفندهای سئوی فروشگاه های اینترنتی و سایت‌ها تحلیل رقباست. اگر تمام موارد و نکات لازم در سئوی فروشگاه آنلاین را بررسی کرده‌اید، برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب جایگاه بالاتر در موتور جست‌وجو گوگل خیلی مهم است که موارد زیر را بررسی کنید:

  • کلمات کلیدی که در وب‌سایت رقیبان استفاده شده است.
  • تعداد بک لینک‌هایی که وب‌سایت رقیبان دریافت کرده‌اند.
  • نوع بک لینک‌های دریافت شده است.
  • وب‌سایت‌هایی که از طریق آنان بک لینک ارائه شده است.

ابزارهایی که برای تحلیل وب‌سایت رقبا مورد نیاز است کیوورد پلنر (Keyword planner)، کی دبلیو فایندر (KWfinder) گوگل ترندز (google trends) و Ahrefs است.

در تحلیل وب‌سایت رقبا باید به عنوان‌هایی که برای محصولات و خدمات انتخاب شده است و نحوۀ دسته بندی آن‌ها همچنین محصولات و خدماتی که با عنوان برتر انتخاب شده‌اند دقت کنید.

4. کلمات کلیدی طولانی را فراموش نکنید

در SERP، کلمات کلیدی طولانی معمولاً در سمت راست صفحه ظاهر می‌شوند. کلمه کلیدی طولانی یا long tail اصطلاحی است که معمولاً حجم جستجوی کمی دارد؛ اما همچنان به کسب و کار شما مرتبط است. این نوع کلمات کلیدی با آنچه جستجوگر به دنبال آن است، مطابقت بهتری دارند. ضمن اینکه در ایجاد حجم ترافیک بالاتر، نقش مهمی را ایجاد می‌کنند.

کلمات کلیدی طولانی می‌توانند نشان دهند که مشتری شما به دنبال چه چیزی است و هدف اصلی او چیست. به عنوان مثال، “کفش” یک کلمه کلیدی کوتاه است، اما “بهترین کفش پیاده‌روی برای تابستان” یک کلمه کلیدی طولانی است و اطلاعات بیشتری در مورد مراحل و اهداف احتمالی بعدی مشتری ارائه می‌دهد. سعی کنید برای کلمات کلیدی طولانی سایت خود را سئو کنید؛ زیرا آن‌ها منبع ارزشمندی برای ایجاد ترافیک هستند. کلمات کلیدی طولانی در موارد زیر نیز مفید واقع می‌شوند:

  • جایگاه‌های رقابتی
  • افزایش نرخ تبدیل
  • راحت‌تر شدن رتبه‌بندی سایت‌های جدید
  • سریع‌تر برنده شدن با بودجه محدود

برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند می‌‌توانید از ویژگی «people also ask» گوگل یا ابزارهای رایگان کلمات کلیدی مانند Ubersuggest یا Wordtracker استفاده کنید.

5. صفحات محصول را بهینه کنید

شما می‌توانید از تکنیک‌های بهینه‌سازی در صفحه برای جذب مشتریان جدید استفاده نمایید. ایده خوبی است که تلاش خود را روی حوزه‌هایی از سایت فروشگاهی خود متمرکز کنید که بیشترین اهمیت را دارند. موارد زیر می‌توانند در وب‌سایت فروشگاهی شما مهم باشند:

توضیحات محصول

قبل از شروع بهینه‌سازی توضیحات محصول، سه سؤال از خودتان بپرسید:

  • مهم‌ترین عناصر در صفحه چیست؟
  • چگونه می‌توانید  تأثیر این عناصر را به حداکثر برسانید؟
  • چگونه می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود اثربخشی توضیحات محصول خود استفاده کنید؟

برای توضیح محصولات خود می‌توانید از تصاویر منحصربه‌فرد با کیفیت بالا و افزودن CTAها استفاده کنید.

تصاویر

تصاویر و عکس‌ها می‌توانند صفحه را جذاب‌تر نشان دهند، اما در عین حال می‌توانند حواس‌ مشتری را هم پرت کنند؛ بنابراین، از استفاده بیش از حد از آن‌ها در توضیحات خودداری کنید. از طریق بهینه‌سازی تصاویر خود، می‌توانید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرده و ترافیک بیشتری از مشتریان بالقوه دریافت کنید. همچنین ممکن است از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی میزان این ترافیک را افزایش دهید. برای بهینه‌سازی تصاویر، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تصاویر مناسب را در اندازه‌های مناسب انتخاب کنید.
  • زیرنویس‌ها را با برچسب‌های ALT اضافه کنید.
  • از کلمات کلیدی صحیح در نام فایل استفاده کنید.

نظرات کاربران با کامنت‌ها

معمولا هر فردی که برای خرید، به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می‌کند، پس از بررسی مشخصات محصول، به سراغ قسمت کامنت‌ها می‌رود. زیرا این اعتقاد وجود دارد که بهترین راه برای اطمینان از کیفیت یک محصول، بررسی نظرات مشتریان پیشین است. به همین دلیل یکی از بخش‌های اصلی در سئو سایت فروشگاهی، به کامنت مارکتینگ برمی‌گردد؛ شما باید مشتریان خود را ترغیب کنید که پس از خرید محصول، نظر واقعی خود را در این قسمت انعکاس دهند.

6. بهبود تجربه کاربری یا UX

تجربه کاربری یا UX یکی از قسمت‌های مهم در هر وبسایت است که می‌تواند مدت زمان حضور کاربر در سایت یا نرخ پرش را تعیین کند. شما باید سایت فروشگاهی خود را به گونه‌ای طراحی کنید که در نگاه اول برای کاربر جذاب به نظر برسد و در عین حال، دسترسی به قسمت‌های مهم آن ساده باشد. برای مثال، باید دکمه‌های مهم را با اندازه متفاوتی نمایش دهید یا با استفاده درست از انیمیشن‌ها، نظر کاربر را به یک قسمت خاص جلب کنید. به این ترتیب زمانی که کاربر برای مطالعه سایت شما می‌گذارد، افزایش می‌یابد و گوگل رتبه شما را بهبود می‌بخشد.

برای بهبود تجربه کاربری در سایت خود نسبت به موارد زیر مطمئن شوید:

  • سریع بارگذاری می‌شود.
  • سازگار با موبایل است.
  • درهم و برهم نیست.
  • به ‌راحتی قابل پیمایش است.
  • شامل CTA است.
  • از استایل ثابت استفاده می‌کند.
  • قابل ‌دسترسی است.

7. از یک ساختار URL ساده استفاده کنید

در این بخش از آموزش سئو فروشگاه اینترنتی درباره نقش URLها صحبت می‌کنیم. زمانی که سایت مربوط به کسب و کار شما دارای ساختار URL ساده‌ای باشد، UX سایت شما را افزایش می‌دهد. با این روش، دیگر تلاش‌های شما برای سئو سایت بهبود پیدا می‌کند؛ زیرا داده‌های مرتبط‌تری را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. همچنین اشتراک‌گذاری محصولات در رسانه‌های اجتماعی و سایر وب‌سایت‌ها را آسان‌تر خواهد کرد. URLها باید به‌ راحتی قابل خواندن و درک بوده و تا حد امکان کوتاه باشند.

یک مثال ضعیف از URL:

https://www.example.com/article-about-baking/

یک مثال خوب از URL:

https://www.example.com/baking-articles/

مهم است که کلمات کلیدی را در URLهای خود بگنجانید. به این تگ‌ها، متا گفته می‌شود. آن‌ها به موتورهای جستجو می‌گویند که محتوای صفحه شما در مورد چیست. موتورهای جستجو URL را اسکن کرده و از کلمات کلیدی موجود در URL استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند که صفحه باید در چه رتبه‌ای در SERP قرار بگیرد. همچنین از استفاده از حروف ربط شامل “the”، “and”، “of” و “a” تا حد امکان خودداری کنید؛ زیرا این‌ها می‌توانند خوانایی محتوای شما و به دنبال آن، رتبه سئو را کاهش دهند.

8. از تگ html برای کمک به گوگل و کاربران در درک محتوا استفاده کنید

تگ‌های HTML ابزارهایی هستند که به ربات‌های موتور جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند، به ‌راحتی پیدا کنند. شما در ساختن فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید در صفحه محصولات، از تگ‌های زیر استفاده کنید:

  • طرح کلی صفحه محصول: اطلاعات غنی از محصول، مانند تصاویر، قیمت و در دسترس بودن را ارائه می‌دهد.
  • نقد و بررسی یا مقایسه محصولات: شما باید نقد و بررسی محصولات را در قالب متن یا فیلم ارائه دهید و در عین حال، امکان مقایسه آنلاین را برای کاربران فراهم کنید.
  • موجودی محصول: لیستی از محصولاتی است که برای خرید در دسترس هستند.
  • اسکیمای ویدئو: یک نوع ابرداده است که برای توصیف محتوای یک صفحه وب حاوی یک ویدئوی جاسازی‌شده، استفاده می‌شود.
  • قیمت: امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات قیمت محصول را با موتورهای جستجو فراهم می‌کند.

9. از صفحات تکراری و محتوای تکراری خودداری کنید

بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین در دام قراردادن توضیحات و تصاویر تکراری محصول در وب‌سایت خود می‌افتند. شما می‌توانید میزان محتوای تکراری در سایت خود را با موارد زیر کاهش دهید:

  • استفاده از CMS با ریدایرکت‌های 301 در سطح سایت یا افزودن برچسب‌های متعارف در هر صفحه‌ای که می‌دانید ممکن است، تکراری باشد. به عنوان مثال، صفحاتی با عناوین مشابه یا دارای یک URL یکسان هستند.
  • اضافه کردن پسوند به URL
  • استفاده از تصاویر محصولات مختلف
  • افزودن کلمات کلیدی منحصر‌به‌فرد در صفحات دیگر

10. اجازه ندهید سرعت صفحه، رتبه شما را کاهش دهد

مورد دیگری که در آموزش سئو سایت فروشگاهی باید مورد بررسی قرار گیرد، سرعت صفحه سایت است. سرعت صفحه یک عامل مهم در رتبه‌بندی سایت شما است. بازدیدکنندگان وبسایت، به ‌سادگی در حین بارگیری سایت منتظر نمی‌مانند.

سرعت ایده‌آل باز شدن یک صفحه حدود دو ثانیه است. می‌توانید سرعت صفحه خود را با استفاده از Gmetrix یا Cloudflare یا ابزار PageSpeed Insights گوگل آزمایش کنید. ممکن است دلایل کندی سایت شما یکی از موارد زیر باشد:

  • حجم محتوای سایت برای سرور بسیار زیاد است.
  • تعداد زیادی المان در صفحه وجود دارد.
  • بارگیری تصاویر بیش از حد طول می‌کشد.
  • هاست وب شما دچار مشکل شده است.

می‌توانید زمان بارگذاری خود را با استفاده موارد زیر کاهش دهید:

  • استفاده از تصاویر کمتر
  • فشرده‌سازی فایل‌ها
  • استفاده از ویجت‌های رسانه‌های اجتماعی کمتر
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • پرهیز از به‌هم‌ریختگی
  • استفاده از فضای سفید زیاد
  • محدود کردن تغییر مسیرها
  • محدود کردن درخواست‌های HTTP

علاوه بر این، می‌توانید هاست‌های وب را تغییر داده یا بسته هاست خود را ارتقا دهید.

افزایش سرعت سایت فروشگاهی در سئو

11. محتوای وب‌سایت خود را آپدیت کنید

محتوای نوشتاری نقش مهمی در سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی دارد. در صورتی که به طور منظم، محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • به جذب ترافیک ارگانیک کمک می‌کند.
  • به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان کمک می‌کند.
  • رتبه وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.
  • شهرت شما را به ‌عنوان یک متخصص در جایگاه خود افزایش می‌دهد.

در آموزش سئو محصولات به ‌صورت اصولی، باید با روش‌های بهبود تولید محتوا آشنا باشید. این روش‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  1. در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و آن‌ها را بهتر بشناسید. این به شما کمک می‌کند محتوایی ایجاد کنید که دغدغه‌های روزمره آن‌ها را برطرف کند و محصولاتی را پیشنهاد دهید که مشکلات آن‌ها را حل نماید. برای انجام این کار می‌توانید از شناسایی پرسونای خریدار استفاده کنید.
  2. ببینید مخاطب شما چه نوع محتوایی را ترجیح می‌دهد. داده‌های محتوایی شما باید انواع محتواهایی که بیشترین بازدید را دارند، مشخص کند. همچنین می‌توانید برای کشف این اطلاعات از مشتریان خود نظرسنجی کنید.
  3. یک تقویم محتوای منظم داشته باشید تا فرایند تولید محتوای خود را ساده کنید و تلاش‌های خود را برای تولید محتوا طبق برنامه انجام دهید.
  4. از A/B تست در زمینه‌های کلیدی مانند عناوین استفاده کنید.
  5. در نهایت، عملکرد خود را اندازه‌گیری کنید و در صورت لزوم استراتژی محتوا را تغییر دهید.

12. محتوا در مدیوم‌های مختلف تولید کنید

شما می‌توانید در جهت تولید انواع محتوا تلاش کنید:

  • مقالاتی که به سؤالات متداول پاسخ می‌دهند.
  • به‌روزرسانی در راه‌اندازی محصول جدید
  • واژه‌نامه‌ها
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
  • گواهینامه‌ها
  • اظهارات ویدئویی
  • جلسات پرسش و پاسخ
  • وبینارها

13. لینک‌ سازی یک فاکتور مهم در بهبود رتبه است

در این قسمت از آموزش سئو سایت فروشگاهی درباره اهمیت لینک‌سازی صحبت خواهیم کرد. لینک‌سازی یک فاکتور مهم برای رتبه‌بندی است. لینک‌های با کیفیت به گوگل نشان می‌دهد که سایت شما معتبر است. بک‌لینک‌ها همچنین به رتبه سایت شما برای کلمات کلیدی کمک می‌کنند. برای ایجاد بک‌لینک با کیفیت می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
  • محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر کنید.
  • اینفوگرافیک ایجاد کنید و آن‌ها را به ‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.
  • از خرید لینک خودداری کنید. برخی از پیوندهای پولی دستورالعمل‌های Google را نقض می‌کنند. علاوه بر این، لینک‌های ارزان اغلب کیفیت پایینی دارند. لینک‌های بی‌کیفیت منجر به رتبه‌های پایین‌تر و کاهش ترافیک می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند بر شهرت سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

14. از استراتژی بک لینک استفاده کنید

استراتژی بک لینک در سایت‌های فروشگاهی با توجه به بالا بودن تعداد محصولات باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شوند. داشتن برنامه زمان‌بندی‌شده و دقیق برای ایجاد بک لینک بسیار با اهمیت است.

دقت کنید که بک لینک به همان اندازه که می‌تواند در سئوی فروشگاه اینترنتی نقش مثبت داشته باشد، ممکن است نقش منفی نیز ایجاد کنید.

اگر از وب‌سایت‌های تولید بک لینک استفاده شود و یا بک لینک‌ها فقط از طرف کامنت گذاری باشد توسط الگوریتم پنگوئن سریع شناسایی و بررسی شده و به سایت رتبۀ منفی می‌دهد. این کار ممکن است سبب حذف شدن وب‌سایت نیز شود.

نکات مهم در استراتژی بک لینک

  • از دریافت بک لینک از وب‌سایت‌های مخرب جلوگیری کنید.
  • در استراتژی بک لینک توجه کنید که تمام بک لینک‌های دریافتی به یک صفحه در وب‌سایت اشاره کند.
  • از عبارت انکر تکست در بک لینک‌ها استفاده شود.
استراتژی بک لینک در سئو فروشگاه اینترنتی

15. نقشه سایت را اضافه کنید

نقشه سایت یک نمایش بصری از وب‌سایت شما است. این نقشه باید تمام صفحات سایت شما و همچنین تمام زیرمجموعه‌ها، محصولات و سایر محتوای آن صفحات را با جزئیات مشخص کند.

شما می‌توانید نقشه سایت را به ‌صورت دستی توسعه دهید یا از یک ابزار خودکار استفاده کنید. نقشه‌های سایت از هر دو XML و HTML استفاده می‌کنند. نقشه سایت HTML برای بازدیدکنندگان مفیدتر است.

برای ایجاد نقشه سایت می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید:

  • Google’s Webmaster Tools
  • Lucid Sitemap Generator
  • Powermapper

16. در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید

در بیشتر موارد، اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی مستقیماً بر سئو تأثیر نمی‌گذارد. با این حال، هنگامی که محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، به دیده شدن بیشتر برند کمک می‌کنید و به افراد، فرصت آشنایی بیشتر با کسب و کار خود را می‌دهید. علاوه بر این، افزایش تعداد منشن‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید، می‌تواند مفید باشد.

17. آنالیز خطاهای سایت فروشگاهی

یکی از مهم‌ترین اقدامات و ترفندها و مراحل انجام سئو که باید سئوکاران در جهت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو انجام دهند بررسی خطاها و مشکلات سایت است. این خطاها در پایین آوردن رتبه سایت تأثیر زیادی دارند و باید برای برطرف کردن آن‌ها به تمام توصیه‌هایی که گوگل می‌کند توجه داشت.

دقت کنید که برطرف کردن این خطاها در مرحلۀ نخست توسط برنامه‌نویس باید صورت بگیرد تا هیچ خطای برنامه‌نویسی وجود نداشته باشد. برای بررسی کامل و آنالیز دقیق خطاها و مشکلات برنامه‌نویسی وب‌سایت باید از ابزارهای آنلاین که تحلیل آنلاین سئو سایت را انجام می‌دهند کمک گرفته شود تا هیچ خطایی از چشم دور نماند.

بررسی خطاها و رفع آن‌ها نقش مهمی در کاربری راحت‌تر وب‌سایت و دسترسی کامل به بخش‌های مختلف آن دارد. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما مورد توجه گوگل قرار بگیرد باید کاربری راحت‌تری در سایت ایجاد کنید.
خطاهایی که باید حتماً برطرف شوند عبارت هستند از:

  • ویرایش محتواهای تکراری
  • تبدیل کردن 302 redirects به 301 redirects
  • اصلاح و برطرف کردن خطای ۴۰۴

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه‌های سئو برای بهینه‌سازی سایت فروشگاهی

18. توجه به سئوی داخلی فروشگاه اینترنتی

به‌طورکلی برای آن دسته از سایت‌هایی که دارای تعداد زیادی محصول هستند این قسمت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این موارد لازم است تا برای تمام محصولات موجود در وب‌سایت تولید محتوا انجام شود و اگر به رعایت سئوی داخلی توجه نشود رتبه سایت به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات باید به نکات و مواردی که در ادامه آورده شده است دقت کنید:

  • از کلمات کلیدی به‌صورت بهینه‌شده در تمام صفحات سایت استفاده کنید.
  • امکان ارتباط با شبکه‌های اجتماعی در قسمت‌های مختلف سایت فراهم کنید.
  • در صفحات مختلف سایت لینک داخلی ایجاد کنید.
  • نحوۀ انتقال کاربر از صفحۀ اصلی به صفحۀ محصول یا خدمات باید به‌سادگی باشد.
  • امکان نمایش نظرات مخاطبان در صفحات وب‌سایت باید موجود باشد.

طراحی سایت به‌صورت ریسپانسیو باید باشد. یعنی امکان مشاهدۀ سایت در صفحۀ موبایل، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند وجود داشته باشد.

سئوی داخلی فروشگاه اینترنتی

19. تجارت محلی و ثبت نقشه در گوگل

یکی از ساده‌ترین کارهایی که در سئوی فروشگاه اینترنتی نقش مهمی دارد ثبت کردن سایت در نقشۀ گوگل است. این کار ساده نقش مهمی در بالا بردن رتبۀ سایت و همچنین فروش بیشتر خواهد داشت.

شما می‌توانید با سئو کردن وب‌سایت فروشگاهی خود بر اساس آن دسته از کلمات کلیدی که با موقعیت جغرافیایی شما مرتبط است تعداد مشتریان وب‌سایت را ارتقاء بدهید. از دیگر نقش‌های مهم این کار این است که در سئو موبایل نقش دارد. از این طریق امکان رقابت بیشتر با رقیبان را نیز در اختیار دارید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در این قسمت انجام دهید درج کردن یک شماره تماس و آدرس در صفحۀ اصلی سایت است. این کار نیز در جذب مشتری‌های محلی و نزدیک با موقعیت جغرافیایی شما نقش زیادی دارد.

نکات مهم سئو فروشگاه اینترنتی

ما در بخش قبلی سعی کردیم تا به طور کامل به آموزش سئو به زبان ساده بپردازیم و توضیح دهیم که چگونه می‌توانید با سئو سایت فروشگاهی خود، در افزایش ترافیک و فروش نقشی مؤثر داشته باشید. همچنین نکات مهم مربوط به هر مرحله را توضیح دادیم. در این بخش به طور مختصر تعدادی از مهم‌ترین نکات سئو سایت فروشگاهی را معرفی می‌کنیم:

  • تحقیق اصولی کلمات کلیدی
  • شناخت صفحات مهم و هدف‌گذاری بر اساس کلمات کلیدی
  • استفاده از schema markup یا همان نشانه‌گذاری طرح‌واره‌ای
  • لینک‌سازی و بک‌لینک‌سازی
  • به‌روزرسانی محتوای نوشتاری
  • ساخت URL ساده
  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
نکات مهم سئو فروشگاه اینترنتی

نقش پادرو در سئو فروشگاه های اینترنتی

آنچه که درباره سئو فروشگاه‌های اینترنتی گفته شد، نیاز به دانش و تخصص کافی دارد تا بتوانید به هدف فروش خود دست پیدا کنید. اگر کسب و کار آنلاین داریدو به‌دنبال یک فروشگاه اینترنتی و بهینه شده برای موتورهای جستجو هستید، فروشگاه ساز پادروشاپ به شما کمک می‌کند تا در کوتاهترین زمان ممکن فروشگاهی راه اندازی کنید که از نظر فنی برای سئو بهینه‌سازی شده‌ باشد.

با ساخت فروشگاه خود در پادروشاپ، لازم نیست نگران فرایند پیچیده سئو کردن آن باشید، تنها وظیفه شما تولید محتوای مناسب است. پادروشاپ با بهینه کردن ساختار سایت فروشگاهی شما بر اساس الگوریتم‌های گوگل، کمک می‌کند بدون داشتن نگرانی‌های فنی و تخصصی سئو در صفحات اول گوگل دیده شوید.

کوتاه در مورد سئوی فروشگاه اینترنتی

  • کسب ترافیک آنلاین برای فروشگاه اینترنتی که در صفحه اول گوگل نیست کار سختی است اما غیرممکن نیست و از طریق بهینه سازی محتوای فروشگاه اینترنتی امکان‌پذیر است.
  • پیش از هرکاری برای سئوی فروشگاه اینترنتی باید انتخاب کلیدواژه‌های مرتبط و تولید محتوا را در اولویت اقدامات خود قرار دهید.
  • برای ارائه بهترین خدمات به کاربران باید رفتار آن‌ها بررسی شده و آنالیز شود.
  • سئوی فروشگاه اینترنتی بهترین روش برای بررسی جزئیات وب‌سایت و برطرف کردن خطاها و اشکالات است.
  • به کمک ترفندهای سئو میزان نرخ کلیک در وب‌سایت افزایش می‌کند و سایت شما رتبه قابل قبولی در گوگل کسب می‌کند.
  • یافتن پرکاربردترین کلمات کلیدی در حوزه محصولات و خدمات وب‌سایت شما گام مهمی در بالا بردن و بهینه سازی رتبۀ وب‌سایت است.
  • کلمات کلیدی باید بر اساس میزان سخت بودن و میزان جست‌وجو در پنل‌های صوتی و نوشتاری به‌صورت جداگانه بررسی و ثبت شود.
  • برای حرفه‌ای شدن سایت فروشگاهی باید از پنل فروشگاهی که در آن به نکات سئو توجه شده است، استفاده شود.
  • ترفندهای طلایی سئو برای بهینه سازی رتبه سایت باید به‌صورت دقیق و گام‌به‌گام در وب‌سایت پیاده‌سازی شود.
  • امکان کسب رتبه بالا و جایگاه اول در گوگل در یک شب ممکن نیست و باید زمان کافی به آن اختصاص داده شود.
  • ابزارهای آنلاین بهترین راهکار برای سئوی فروشگاه اینترنتی است تا مسیر خسته‌کننده بررسی قسمت‌های مختلف سایت را ساده‌تر کنند.
  • برای بالا بردن رتبه وب‌سایت خود به روش‌های کلاه‌برداری پناه نبرید چون گوگل دارای الگوریتم‌هایی است که روزبه‌روز به‌صورت سخت‌گیرانه‌تری عملکرد وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کنند.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول سئو فروشگاه اینترنتی

    آیا در سئو فروشگاه اینترنتی، کلمات کلیدی طولانی اهمیت دارند؟

    بله. این کلمات اغلب با آنچه که مشتریان به دنبال آن هستند، بیشتر مطابقت دارد.

    چگونه می‌توان در سئو فروشگاه اینترنتی خود، سرعت صفحه را بررسی کرد؟

    به سراغ استفاده از Gmetrix ،Cloudflare یا PageSpeed Insights بروید.

    پادروشاپ چه کمکی به سئو فروشگاه اینترنتی شما می‌کند؟

    با ساخت فروشگاه اینترنتی خود در پادروشاپ، لازم نیست نگران فرایند پیچیده سئو کردن آن باشید، تنها وظیفه شما تولید محتوای مناسب است. پادروشاپ با بهینه کردن ساختار سایت فروشگاهی شما بر اساس الگوریتم‌های گوگل، کمک می‌کند بدون داشتن نگرانی‌های فنی و تخصصی سئو در صفحات اول گوگل دیده شوید.

    چرا سئو فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد؟

    سئو به بهتر شدن رتبه سایت در موتورهای جستجو، دیده شدن هرچه بیشتر فروشگاه شما و در نتیجه کسب ترافیک بیشتر کمک می‌کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.