بازاریابی لینکدین چیست؟ چطور در لینکدین بفروشیم؟

بازاریابی لینکدین چیست؟ چطور در لینکدین بفروشیم؟

لینکدین، این پلتفرم ۲۱ ساله، یکی از محبوب­‌ترین شبکه‌­های اجتماعی در سراسر دنیا و ایران، برای حرفه‌­ای‌­ها محسوب می‌شود. بسیاری از افراد و شرکت‌­ها می‌­توانند از طریق معرفی کسب و...

بلورا خانی‌پور

نوسته شده در خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

لینکدین، این پلتفرم ۲۱ ساله، یکی از محبوب­‌ترین شبکه‌­های اجتماعی در سراسر دنیا و ایران، برای حرفه‌­ای‌­ها محسوب می‌شود. بسیاری از افراد و شرکت‌­ها می‌­توانند از طریق معرفی کسب و کار خود و بازار­‌یابی در لینکدین به موفقیت برسند. در ادامه با این مطلب از مجله پادرو همراه شوید تا بتوانید قدم به قدم به سوی موفقیت پیش بروید.

لینکدین چیست؟

لینکدین، یک پلتفرم شبکه‌ای و حرفه‌ای است که به شما کمک می‌کند در زمینه کاری خود با دیگران ارتباط بگیرید، کار پیدا کرده و در شغل خود پیشرفت کنید. می‌­توان گفت رسانه‌ه­ای اجتماعی برای حرفه‌ای‌­هاست که می‌توانید در آن یک پروفایل بسازید، تجربه و مهارت‌های خود را به اشتراک گذاشته و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید.

چطور استراتژی موفق در لینکدین داشته باشیم؟

استراتژی موفق در لینکدین به تعیین اهداف شما بستگی دارد. خواه به دنبال آگاه کردن دیگران از برند خود، یا جذب مشتری و اثبات خود به عنوان یک رهبر فکری باشید، لینکدین ابزارها و ویژگی‌های مختلفی را برای کمک به شما در دستیابی به اهداف‌تان ارائه می‌دهد. در این‌جا تکنیک­‌های مهم در بازاریابی لینکدین را تفکیک کرده‌­ایم:
۱. اهداف خود را مشخص کنید: می‌خواهید با لینکدین به چه چیزی برسید؟ آیا آگاهی از برند، جذب مشتری(لید جنریشن) یا رهبری فکری است؟
۲. پروفایل خود را بهینه کنید: پروفایل شما رزومه آنلاین شماست، بنابراین مطمئن شوید که به روز است و مهارت و تجربه شما را به نمایش می‌گذارد.
۳. شبکه خود را بسازید: با افراد صنعت و کسب و کار خود از جمله کارفرمایان، همکاران و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

۴. تولید محتوا: تخصص کسب و کار خود را با انتشار مقالات یا ایجاد پست به اشتراک بگذارید.
۵. خودتان را درگیر محتوا کنید: علاوه بر اشتراک‌­گذاری اخبار و مقالات مربوط به کسب و کار، هر جا که لازم است کامنت بگذارید تا خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کنید.
۶. ردیابی و ارزیابی: از تجزیه و تحلیل لینکدین برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید و ببینید چه چیزی کار می‌کند.

تبلیغات و بازاریابی لینکدین

بازاریابی لینکدین (لینکدین مارکتینگ) چیست؟

بازاریابی لینکدین فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ برند شخصی یا حرفه‌ای، گسترش شبکه و جذب مشتری بالقوه است. در واقع ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارها به منظور ارتباط با مخاطبان حرفه‌­ای هدف، ساخت آگاهی از برند و ایجاد رهبری فکری است.
باید بدانید بازاریابی لینکدین در درجه اول یک استراتژی بازاریابی بین کسب و کارها (B2B) است. به این دلیل که پایگاه کاربران لینکدین عمدتاً از حرفه‌ای‌ها و مشاغل تشکیل شده است. این پلتفرم خود برای شبکه و ارتباطات حرفه‌ای طراحی شده است و آن را به فضایی ایده آل برای تعاملات B2B تبدیل می‌کند.

پیشنهاد مقاله: راهنمای کامل فروش در شبکه های اجتماعی ۲۰۲۴

چطور با لینکدین مارکتینگ کسب و کار خود را  گسترش دهیم؟

در اینجا با چند راه برای گسترش و توسعه کسب و کار خود از طریق بازاریابی لینکدین آشنا شوید:
صفحه شرکت خود را بهینه کنید: یک صفحه شرکت حرفه‌ای و آموزنده ایجاد کنید که برند، محصولات و خدمات شما را به نمایش بگذارد. برای جذب بازدیدکنندگان از تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات قانع کننده استفاده کنید.
محتوا پادشاه است: محتوای ارزشمند و آموزنده را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان هدف شما جالب باشد. این می‌تواند شامل اخبار کسب‌وکار، مقالات،‌ اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و موارد دیگر باشد.
با مخاطبان خود در ارتباط باشید: فقط محتوا را پست نکنید و ناپدید نشوید. به نظرات پاسخ دهید، در بحث‌ها شرکت کنید و برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه به گروه‌های مربوطه بپیوندید.
تبلیغات هدفمند: از ویژگی‌های تبلیغاتی LinkedIn برای هدف قرار دادن مشتریان ایده آل خود با دقت لیزری استفاده کنید. این می‌تواند یک راه عالی برای جذب مشتری و افزایش فروش باشد.

مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، تعرفه تبلیغات در لینکدین به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. تعداد فالوور در کنار تخصص و زمینه­ محتوایی که اینفلوئنسر منتشر می‌کند، می‌تواند در تعیین هزینه تبلیغات به شدت اثرگذار باشد.

اما به طور کلی می‌توان گفت هرچه اینفلوئنسر محتوای تخصصی‌تر ارائه دهد و نرخ تعامل بالاتری داشته باشد، هزینه تبلیغات بالاتر می‌رود. این نکته را نیز در نظر بگیرید که هزینه تبلیغات در لینکدین بسیار پایین‌تر از تبلیغات در اینستاگرام است.

ریچ ارگانیک: یعنی بدون پرداخت پول و هزینه، مخاطب هدف بیشتری محتوای شما را ببیند. برای این کار روی ایجاد محتوای باکیفیت و درگیرکننده تمرکز کنید که مورد توجه مخاطب هدف شما قرار بگیرد و به شما کمک کند برند خود را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کنید.
با پیروی از نکات ذکر شده، می‌توانید از بازاریابی لینکدین برای دستیابی به مخاطبان وسیع‌تری استفاده کنید، برند خود را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت کنید و در نهایت کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

کسب و کار در لینکدین

چطور بازاریابی در لینکدین را ارزیابی کنیم؟

برای ارزیابی فعالیت‌­های بازاریابی خود در لینکدین، معیارهای مرتبط و KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) که با اهداف کلی شما همسو هستند را دنبال کنید. در اینجا چند معیار کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
تعامل (Engagement): معیارهایی مانند لایک‌ها، کامنت‌­ها، اشتراک‌گذاری‌ها و نرخ کلیک (CTR) را دنبال کنید تا بسنجید که محتوای شما چقدر مورد توجه مخاطبان شما قرار می­‌گیرد.
ایمپرشن­‌ (impression): تعداد ایمپرشن را بررسی کنید تا ببینید چندبار محتوای شما در feed، از طریق هشتگ‌ها یا اشتراک‌گذاری دیده شده است.

ریچ (Reach): تعداد دفعاتی که روی محتوای شما تب شده و محتوای شما به‌طور کامل دیده شده است را بررسی کنید.

ترافیک وبسایت: ببینید پست‌های لینکدین شما چند کلیک روی وب سایت شما ایجاد می‌کند.

مشتری: تعداد مشتریان جذب شده از طریق لینکدین را از طریق شواهدی مانند فرم ارسالی یا اطلاعات تماس به دست آمده ردیابی کنید.
فروش: اگر هدف شما افزایش فروش است، پیگیری کنید که چه تعدادی از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل می‌شوند.

لینکدین مارکتینگ و نحوه مشتریابی در آن

می‌توانید از بخش آنالتیکس لینکدین معیارهای دیگری مانند تعداد فالوور، تعداد بازدید از صفحه و … را نیز مورد در فهرست موارد ارزیابی خود قرار دهید.

با تجزیه و تحلیل این معیارها، می‌توانید بررسی کنید که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه، و این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی بازاریابی لینکدین خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید.

پیشنهاد مقاله: تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست و در کدام قسمت هستند؟

چند نمونه لینکدین مارکتینگ

Semrush: ویترین رهبری فکری با ویدئو. Semrush از محتوای ویدئویی استفاده می‌کند، قالبی که در مقایسه با سایر فرمت‌ها، تعامل ۵ برابر بیشتر در LinkedIn ایجاد می‌کند تا خود را به‌عنوان یک رهبر فکری معرفی کند. تبلیغ ویدیویی آن‌ها از تصاویری عجیب و رنگ‌های برجسته برای جلب توجه استفاده می‌کند.

Visa: داستان های قدرتمند را از طریق ویدیو به اشتراک می­‌گذارد. Visa از بازاریابی ویدئویی برای ارتباط با احساسات مخاطبان خود استفاده می­‌کند. کمپین ویدیویی آنها دارای داستان‌های الهام بخش از زنان کارآفرین است که “Visa Everywhere Initiative” (ویزا در همه جا پیشگام است) آن‌ها را تبلیغ می‌کند و توجه بینندگان را جلب می‌کند.

HubSpot: محتوای ارزشمند را با عنوانی جذاب ارائه می‌­دهد. HubSpot اهمیت تیترهایی که برانگیزاننده است را می‌داند. مثلاً در نمونه تبلیغاتی آنها از عنوان جذاب “A Springboard for Spring Travel” (یک تخته پرشی برای سفر بهاری) با یک پیشنهاد تخفیف ساده برای تبلیغ خدمات‌شان استفاده می‌شود.

با تجزیه و تحلیل مثال‌های موفق، می‌توانید بینش‌ خوبی در زمینه ایجاد کمپین‌های بازاریابی جذاب لینکدین برای دستیابی به اهداف تجاری خود کسب کنید.

سخن آخر

همان‌طور که دریافتیم، لینکدین به‌عنوان ابزاری کلیدی، به توسعه و افزایش دیده شدن کسب‌وکارتان کمک می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا با برقراری ارتباطات حرفه‌ای، فرصت‌های ثمربخشی در مسیر ارتقاء کسب‌وکار خود پیدا کرده و به‌خوبی از آن‌ها بهره ببرید؛ بنابراین اگر به دنبال بازاریابی دیجیتال و رونق کسب و کار خود هستید به هیچ وجه از ظرفیت لینکدین برای رسیدن به این هدف چشم پوشی نکنید. در این مقاله از پادرو سعی کردیم تا به آموزش بازاریابی لینکدین بپردازیم. امیدواریم استفاده از نکات این مقاله، برای رشد کسب و کارتان مفید واقع شود.

دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

سوالات متداول بازاریابی لینکدین

چگونه اکانت لینکدین راه ­اندازی کنیم؟

به وبسایت لینکدین بروید و روی گزینه “join now” کلیک کنید (می‌­توانید با ایمیل آدرس یا حساب گوگل خود ثبت‌­نام کنید). اطلاعات پروفایل از جمله اسم، موقعیت شغلی فعلی و… را پر کنید. یک عکس پروفایل حرفه­‌ای و عنوانی قانع کننده که مهارت‌­ها و تجربیات شما را به صورت خلاصه بیان می­‌کند اضافه کنید. پس از تکمیل پروفایل‌تان می­‌توانید با ارسال invitation (دعوت) با افراد مرتبط با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی لینکدین (لینکدین مارکتینگ) چیست؟

لینکدین مارکتینگ روند استفاده از لینکدین برای ساختن ارتباط با دیگران، جذب مشتری، ارتقای آگاهی از برند، افزایش روابط کاری و شراکت، به اشتراک گذاشتن محتوا و هدایت ترفیک به سمت وب‌سایت شماست.

KPI چیست؟

شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) متغیری قابل اندازه‌گیریست که به ما نشان می‌­دهد، یک سازمان یا یک فرد چقدر در رسیدن به اهداف کلیدی خود موفق بوده است.

بلورا خانی‌پور

نوسته شده در خرداد ۲۲, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب