راهنمای کامل فروش در شبکه اجتماعی در سال 2023

0

هیچ زمانی نسبت به حال حاضر فرصت‌های زیادی برای فروش محصولات وجود نداشته است. در این دوره که رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل داده، افراد دائماً به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام می‌دهند. آنها در مورد شرکت شما، پیشنهادات شما و البته رقبای شما بیشتر می‌آموزند. به این معنی که رسانه‌های اجتماعی فرآیندهای خرید و فروش را تغییر داده‌اند. واقعیت این است که اگر بر فروش در شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی فروش خود تسلط نداشته باشید، بدون شک سود زیادی را از دست خواهید داد.

فروش در شبکه‌های اجتماعی فرصتی منحصربه‌فرد برای تأثیرگذاری بر خریداران در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین اگر آماده افزایش فروش هستید، به خواندن این مقاله از پادرو ادامه دهید تا با فروش در شبکه‌های اجتماعی بیشتر آشنا شوید.

راهنمای فروش در اینستاگرام

فروش در شبکه‌های اجتماعی همانطور که گفته شد امروزه رونق بسیار زیادی دارد. خرید از پیج‌های اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به روش ترجیحی برای مصرف‌کنندگان است، در همین راستا صاحبان کسب‌وکار باید هرچه سریع‌تر سوار قطار فروش در اینستاگرام شوند.

در واقع 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج فروشگاهی را دنبال می‌کنند. این افراد می‌توانند با چند کلیک ساده به فروشگاه‌های بسیاری دسترس داشته و خریدهای خود را به صورت آنلاین و با صرفه‌جویی در زمان انجام دهند. در ادامه لیستی از کارهایی وجود دارد که باید برای فروش در شبکه‌های اجتماعی و این در اینجا اینستاگرام اجرا کنید.

  • از برچسب‌های محصول استفاده کنید.
  • تبلیغات اینستاگرام را اجرا کنید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری شوید.
  • از پخش زنده خرید استفاده کنید.
  • ویدئوهای ریلز را منتشر کنید.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر را مدیریت کنید.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • از ویدئو برای نمایش محصول خود استفاده کنید.
  • پشتیبانی مشتری را با دایرکت مسیج به صورت خودکار انجام دهید.

از برچسب‌های محصول استفاده کنید

مسیر کشف محصول تا خرید آن در اینستاگرام خطی نیست. از آنجایی که مشتریان شما محصولات شما را از طریق اینستاگرام کشف می‌کنند، برچسب‌های محصول به مشتریان شما این امکان را می‌دهند که مستقیماً در برنامه خرید کرده یا برای اطلاعات بیشتر در مورد محصول از طریق وب‌سایت شما اطلاعات کسب کنند.

برچسب‌های خرید به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند محصولات خود را در اینستاگرام برچسب‌گذاری کنند تا افراد بتوانند به راحتی از هر کجا که در برنامه لذت می‌برند خرید کنند. شما می‌توانید پست‌های فید، استوری‌ها و ریلزها را برچسب‌گذاری کنید. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که امکان خرید را دارد، می‌توانید پخش زنده را نیز برچسب‌گذاری کنید. اما اگر هدف شما این است که محصول خود را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهید، محصولات تگ شده این فرصت را دارند که در تب کاوش (اکسپلور) و خرید اینستاگرام برجسته شوند.

دسترسی همه برای برچسب‌گذاری

اینستاگرام اخیراً اعلام کرده است که در چند ماه آینده برچسب‌گذاری محصولات را برای همه در دسترس قرار خواهد داد. اکنون، مردم می‌توانند محصولات کسب‌وکارها را در پست‌های خود برچسب‌گذاری کنند. پیش از این، فقط سازندگان می‌توانستند محصولات کسب‌وکارهایی را برچسب‌گذاری کنند که مسئول راه‌اندازی خرید اینستاگرام بودند

وقتی شخصی محصولی را در پست خود برچسب‌گذاری می‌کند، صاحبان کسب‌وکار اعلانی دریافت می‌کنند. شما می‌توانید تمام محتوای برچسب‌گذاری شده را در نمایه خود مشاهده کنید. سپس با مدیریت تنظیمات برگزیده برچسب محصول در تنظیمات خود، کنترل نمایید که چه کسی محصولات را برچسب‌گذاری می‌کند.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

به جرأت می‌توان گفت که اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به شما در فروش در اینستاگرام و به طور کلی فروش در شبکه‌های اجتماعی کمک بسیاری کند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام افرادی هستند که شهرت و یک صنعت 5.8 میلیارد دلاری در این پلتفرم ایجاد کرده‌اند. آنها به عنوان سفیران برند برای کسب‌وکار کوچک شما کار می‌کنند و محصولات شما را در ازای پول، محصولات رایگان یا قرار گرفتن در معرض دید، با مخاطبان هدف خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین شما می‌توانید با همکاری با آنها فروش خود را افزایش دهید و برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.

فروش در شبکه‌های اجتماعی امروزه رونق بسیار زیادی دارد و می‌تواند باعث افزایش میزان فروش شود.

ریلز منتشر کنید

ریلز به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهد که ویدیوهایی تا 60 ثانیه ایجاد و منتشر کنید. با استفاده از متن، فیلترهای واقعیت افزوده و صدا برای گفتن داستان برندتان، خلاقیت بسیار آسان خواهد بود. ریلزها همچنین می‌توانند در صفحه اکسپلور ظاهر شوند، جایی که هر کسی در اینستاگرام می‌تواند آنها را ببیند.

شما می‌توانید محصولات را در ریلزهای خود برچسب‌گذاری کنید، به طوری که وقتی شخصی ریلزهای شما را مشاهده می‌کند به راحتی به محصولات یا مجموعه‌های ذکر شده در آن دسترسی داشته باشد. بنابراین ریلز نیز فروش در شبکه‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

هشتگ‌های اینستاگرام راهی برای ایجاد آگاهی از برند و اتصال محتوای شما به یک موضوع یا گفتگوی خاص هستند. هشتگ‌ها محتوای شما را در اینستاگرام قابل شناسایی می‌کنند و به افراد بیشتری نشان می‌دهد. وقتی یک پست قابل خرید را با هشتگ منتشر می‌کنید، در فید با نماد کیسه خرید نشان داده می‌شود. این به مرورگرها می‌گوید که یک مورد در پست شما برای خرید در دسترس است. استفاده از هشتگ مناسب یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای فروش در شبکه‌های اجتماعی به آن توجه کنید.

از ویدئو برای نمایش محصول خود استفاده کنید

آیا می‌دانستید که پس از تماشای یک ویدیو، 64 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمال بیشتری برای خرید آنلاین محصول دارند؟ نیازی به گفتن نیست که ویدیو باید بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد.

بهترین محتوای ویدیویی داستان‌هایی را بیان کرده که در سطح عمیقی با بیننده ارتباط برقرار می‌کند. هر چه بهتر درباره برند یا محصول خود داستان بگویید، احتمال بیشتری وجود دارد که بینندگان شما متوجه شوند که شرکت شما چه چیزی ارائه می‌دهد و چه کاری می‌تواند برای آنها انجام دهد. این مرود به نوبه خود، احتمال خرید آنها را افزایش می‌دهد. انتشار ویدئو یکی از استراتژی‌های فروش در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهترین روش‌ها محتوای ویدیویی برای افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

    • ۱۰ ثانیه بسازید.
    • (Sound Off): در صورتی که کسی بدون صدا گوش می‌دهد.
    راهنمای فروش محصول در واتساپ

    راهنمای فروش محصول در واتساپ

    تا به اینجا با فروش در شبکه‌های اجتماعی و فروش در اینستاگرام به خوبی آشنا شدید. واتس‌اپ پرکاربردترین اپلیکیشن پیام‌رسانی مستقیم در سراسر جهان است. بیش از 2 میلیارد نفر روزانه از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید از این برنامه برای دسترسی به مشتریان بیشتری استفاده کنید. در حالی که این برنامه در ابتدا یک ابزار بازاریابی در نظر گرفته نمی‌شد، اکنون می‌توانید از واتس‌اپ بیزینس برای افزایش تعامل، فروش و درآمد خود بهره ببرید. این اپ می‌تواند نقش مهمی در فروش در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدانید چگونه از آن به طور مؤثر استفاده کنید.

    در ادامه یک راهنمای جامع در مورد مراحل شروع فروش در واتس‌اپ و نکات عملی برای کمک به رشد کسب و کار شما در برنامه آمده است.

    مرحله 1: برنامه (WhatsApp Business) را دانلود کنید

    برای فروش در شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ می‌توانید اپلیکیشن (WhatsApp Business) را از استورهای معتبر دریافت کنید. این برنامه با رابط کاربری و عملکردی مشابه نسخه سنتی (WhatsApp) رایگان است. یک تفاوت قابل توجه این است که به شما امکان می‌دهد یک نمایه تجاری ایجاد کنید.

    مرحله 2: یک صفحه تجاری ایجاد کنید

    پس از دانلود برنامه در گوشی هوشمند خود، باید شماره تلفن خود را تأیید کنید. همچنین باید نمایه کسب‌وکار خود را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که نمایه دارای اطلاعات مفیدی مانند نام کسب‌وکار، آدرس، توضیحات، ایمیل و وب‌سایت شماست. همچنین، می‌توانید یک عکس پروفایل برای خود تعریف کنید.

    مرحله 3: ساعات کاری را تنظیم و پیام‌های خوش‌آمدگویی را ایجاد کنید.

    همچنین می‌توانید ساعات کاری کسب‌و‌کار خود را تعیین کنید.

    مرحله 4: کسب و کار (WhatsApp) خود را تبلیغ کنید

    اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می‌توانند شما را پیدا کنند. می‌توانید از راه‌حل‌های بازاریابی فروشگاهی دیجیتال برای تبلیغ تجارت واتس‌اپ خود استفاده کنید.

    مرحله 5: چت‌های ورودی را مدیریت کنید

    هنگامی که این مراحل را دنبال کردید، می‌توانید با مشتریان خود چت کرده و شروع به فروش محصولات و خدمات خود کنید. همچنین می‌توانید نسخه وب واتساپ را دانلود کنید تا به شما در مدیریت مؤثر چت‌ها کمک کند.

    مرحله 6: شما می‌توانید با تأیید حساب یک قدم فراتر بروید.

    شما می‌توانید با تأیید حساب یک قدم فراتر بروید و حساب واتس‌اپ بیزینس خود را تأیید کنید. داشتن یک تیک سبز در کنار نام کسب‌وکار شما می‌تواند به افزایش اعتماد در بین مشتریان شما شود.

    راهنمای فروش محصول در تلگرام

    تلگرام با بیش از 550 میلیون کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم پیام‌رسانی جهانی محبوب است. با توجه به تعداد زیادی از مشتریانی که در این اپلیکیشن زمان می‌گذرانند، کسب‌وکارها با افزودن تلگرام به کانال‌های ارتباطی دیگر مشتریان خود، سود زیادی خواهند برد. تلگرام یکی از بهترین رسانه‌ها محسوب می‌شود و در فروش در شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

    مزایای فروش در تلگرام

    • دسترسی گسترده: با میلیون‌ها کاربر فعال در این پلتفرم، کسب‌وکارها می‌توانند با ادامه مکالمه از طریق کانال انتخابی خود، به مشتریان بیشتری دست یابند و فروش خود را افزایش دهند.
    • هزینه کم به ازای هر فروش: تیم فروش شما می‌تواند محصولات و خدمات مرتبط را بر اساس اولویت‌ها به کاربران تلگرام ارائه دهد. ویژگی‌های برنامه مانند کانال‌های خاص به شما کمک می‌کند مشتریان را تقسیم‌بندی کنید.
    • هدف‌گیری مجدد: تیم شما می‌تواند محتوای هدفمند را از طریق پلتفرم‌های دیگر مانند (Google) برای مشتریان احتمالی ارسال کند تا خرید را انجام دهند.
    راهنمای فروش محصول در تلگرام

    تلگرام دارای ویژگی‌های بسیاری است که می‌تواند به تیم‌های بازاریابی و فروش شما کمک کند تا به اهداف تجاری و فروش دست پیدا کنند. اما تلگرام چه ویژگی‌هایی دارد که برای فروش مناسب است؟ در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

    • استفاده در چند دستگاه: اپلیکیشن تلگرام می‌تواند همزمان روی چندین دستگاه کار کند.
      • این یک ویژگی عالی است که به بیش از یک کارمند اجازه می‌دهد مکالمات مشتری را مدیریت کنند.
    • ربات‌های پیچیده: جدا از چت بات معمولی که می‌تواند مکالمات ساده‌ای را انجام دهد، ربات‌های تلگرام می‌توانند عملکردهای پیشرفته‌تری مانند ارسال محتوا و دریافت پرداخت را انجام دهند.
      • این می‌تواند تا حد زیادی به تیم‌های فروش و پشتیبانی مشتری شما کمک کند تا تجربیات بهتری به مشتریان ارائه دهند.
    • ارتباطات آسان: مشتریان گاهی اوقات تمایلی به، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود ندارند، به خصوص با مشاغلی که هنوز نمی‌شناسند یا به آنها اعتماد ندارند.
      • تلگرام تعامل با مشتریان را آسان می‌کند زیرا تنها چیزی که برای ارتباط با یک کاربر نیاز دارید نام کاربری اوست.
    • بازاریابی ویدیویی: برخلاف چندین برنامه پیام‌رسانی فوری دیگر، تلگرام به شما امکان می‌دهد محتوای چندرسانه‌ای با هر اندازه‌ای ارسال کنید.
      • زیرا همه فایل‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند.

    فروش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام امروزه برای کسب‌وکارها به امری ضروری تبدیل شده است.

    راهنمای فروش محصول در ترب

    پس از ساخت سایت فروشگاهی یکی از راه‌های افزایش فروش محصول استفاده از ترب است. اگر دارای یک کسب‌وکار اینترنتی هستید بدون شک با نام ترب آشنایی دارد. وب‌سایت و اپلیکیشن ترب به فروشندگان کمک می‌کند تا محصولات خود را به کاربران بیشتری نشان دهد. ترب در واقع یک موتور جستجوگر محصول است که اطلاعات هر محصول را از صفحه فروشگاهی که ایجاد شده استخراج می‌کند. برای مثال یک محصول دارای ویژگی‌های متفاوتی است که شما آن را در صفحه فروشگاهتان ذکر کرده‌اید. ترب تمام این اطلاعات را ذخیره کرده و در صفحه‌ای مجزا تحت عنوان ترب به مخاطب نشان می‌دهد. کاربران نیز می‌توانند به واسطه آشنایی با شما از طریق ترب به طور مستقیم از شما خرید کنند.

    شما می‌توانید با ورود به بخش مربوط به فروشندگان وب‌سایت ترب در آن ثبت‌نام کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، فروشگاه خود را در این وب‌سایت به ثبت برسانید. این کار باعث می‌شود تا محصولات شما در نتایج گوگل و وب‌سایت ترب به کاربران بسیار بیشتری نشان داده شود. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر فروش در شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌هایی مانند ترب نیز استفاده کنید.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب به طور کامل با فروش در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، و استفاده بیشتر مردم از تلفن‌های هوشمند، فروش در شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیاری پیدا کرده است.
    • خرید از پیج‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به روش ترجیحی برای مصرف‌کنندگان است.
    • اگر شما نیز دارای یک کسب‌وکار اینترنتی هستید حتماً باید با فروش در شبکه‌های اجتماعی به خوبی آشنا باشید.
    • از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فروش می‌توان به اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ اشاره کرد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    trengo

    coursify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.