راهنمای کامل فروش در شبکه های اجتماعی ۲۰۲۴

راهنمای کامل فروش در شبکه های اجتماعی ۲۰۲۴

هیچ زمانی در تاریخ بشریت مانند امروز فرصت‌های زیادی برای فروش محصولات وجود نداشته است. در این دوره که شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل داده‌اند،...

مهرانا عیسی

نوسته شده در اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

فروش در شبکه‌های اجتماعی

هیچ زمانی در تاریخ بشریت مانند امروز فرصت‌های زیادی برای فروش محصولات وجود نداشته است. در این دوره که شبکه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل داده‌اند، افراد دائماً خریدهای خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. آن‌ها در مورد بیزنس، پیشنهادات شما و البته رقبای شما بیشتر می‌آموزند؛ به این معنی که رسانه‌های اجتماعی شکل فرآیند خرید و فروش را تغییر داده‌اند. واقعیت این است که اگر بر فروش در شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی فروش خود تسلط نداشته باشید، بدون شک سود زیادی از دست خواهید داد. در ادامه این مقاله از مجله پادرو به بررسی مبحث فروش در شبکه‌ های اجتماعی خواهیم پرداخت و یک راهنمای کامل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فروش اجتماعی چیست؟

به‌طور کلی، فروش اجتماعی به معنی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، افزایش تعامل با آن‌ها و جذب سرنخ‌های جدید است. این روش به کسب و کارها کمک کرده تا به اهداف فروش خود، سریع‌ و آسان‌تر برسند. برای مثال کسب و کار یا برند شما می‌تواند از طریق صفحه اینستاگرام یا لینکدین، به اهداف فروش خود نزدیک شود.

پلتفرم‌های مناسب برای فروش اجتماعی

امروزه پلتفرم‌های زیادی برای انواع ارتباط وجود دارد؛ از اینستاگرام، لینکدین و توییتر، می‌توان به عنوان محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای فروش اجتماعی نام برد. هر کدام از این پلتفرم‌ها بر اساس هدف و همچنین نوع کمپین بازاریابی شما، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

توییتر و اینستاگرام از بهترین پلتفرم‌ها برای تعامل با مشتریان و بازاریابی در سوشال مدیا محسوب می‌شوند. چرا که راه‌ برای تعامل و ایجاد ارتباط در آن‌ها زیاد است. اما پلتفرم لینکدین رسمی و منحصراً تجاری است. لینکدین را می‌توان بهترین بستر برای ساخت روابط حرفه‌ای و کسب و کارهای B2B به‌شمار آورد.

استراتژی فروش در شبکه‌های اجتماعی

برای سهولت در انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای فروش بر اساس‌ نوع و اهداف کسب و کارتان، در ادامه به بررسی استراتژی‌‌های فروش در هر کدام از این شبکه‌ های اجتماعی می‌پردازیم:

پیشنهاد مقاله: آموزش سوشال مدیا مارکتینگ در ۶ قدم ساده

۱. استراتژی فروش در اینستاگرام

فروش در شبکه‌های اجتماعی همانطور که گفته شد امروزه رونق بسیار زیادی دارد. خرید از پیج‌های اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به روش ترجیحی برای مصرف‌کنندگان است، در همین راستا صاحبان کسب‌وکار باید هرچه سریع‌تر سوار قطار فروش در اینستاگرام شوند.

در واقع ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج فروشگاهی را دنبال می‌کنند. این افراد می‌توانند با چند کلیک ساده به فروشگاه‌های بسیاری دسترس داشته و خریدهای خود را به‌صورت آنلاین و با صرفه‌جویی در زمان انجام دهند. در ادامه لیستی از کارهایی وجود دارد که باید برای فروش در شبکه‌های اجتماعی و این در اینجا اینستاگرام اجرا کنید.

  • از برچسب‌های محصول استفاده کنید.
  • تبلیغات اینستاگرام را اجرا کنید.
  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید.
  • از پخش زنده خرید استفاده کنید.
  • ویدئوهای ریلز را منتشر کنید.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر را مدیریت کنید.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • از ویدئو برای نمایش محصول خود استفاده کنید.
  • پشتیبانی مشتری را با دایرکت مسیج به صورت خودکار انجام دهید.

سوالات متداول فروش در شبکه های اجتماعی

آیا رسانه‌های اجتماعی برای فروش مناسب هستند؟
می‌دانیم که ۹۰ درصد از فروشندگان از رسانه‌های اجتماعی در استراتژی فروش خود استفاده می‌کنند و مشتریان ۲۰ تا ۴۰ درصد پول بیشتری را برای برندهایی که با آنها در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته‌اند خرج می‌کنند. همه این موارد استدلال قانع‌کننده‌ای برای اینکه چرا کسب‌وکارها باید از این امر استقبال کنند ارائه می‌کند.

فروش در شبکه‌های اجتماعی چیست؟
فروش در شبکه‌های اجتماعی شامل استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فروش مستقیم از طریق تسهیل برخی (یا همه) بخش‌های فرآیند خرید آنلاین، از مرور محصولات گرفته تا خرید آن‌هاست.

چه چیزی در شبکه‌های اجتماعی بیشترین فروش را دارد؟
برخی از بهترین محصولات برای فروش در رسانه‌های اجتماعی عبارتند از: لباس، محصولات خانگی، محصولات زیبایی و لوازم الکترونیکی و دیجیتالی.

منابع

trengo

coursify

مهرانا عیسی

نوسته شده در اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۳

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب