رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با 11 روش کاربردی

0

اینستاگرام تبدیل به پلتفرمی شده که بسیاری افراد به صورت روزانه زمانی را در آن می‌گذرانند. یکی از مشکلاتی که گاهی افراد مختلف با آن برخورد داشته باشند، آپدیت نشدن اینستاگرام است. در این مواقع نمی‌توانند به راحتی به قابلیت‌های جدید موجود در آخرین به‌روزرسانی این برنامه دسترسی داشته باشند. به همین دلیل باید در خصوص روش‌هایی که به کمک آن می‌توان اینستاگرام را آپدیت کرد، اطلاعاتی کسب می‌کنید. در این مطلب از پادرو در خصوص روش‌هایی که توسط آن می‌توان مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام را رفع کرد، اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

فواید استفاده از نسخه به‌روز اینستاگرام

باید بدانید که تیم سازنده اینستاگرام به طور پیوسته تلاش می‌کند تا قابلیت‌های متفاوت این برنامه را ارتقاء دهد و همچنین ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند. آپدیت‌های این برنامه معمولاً به همین جهت منتشر می‌شوند. البته گاهی اوقات عرضه نسخه جدید به دلیل رفع برخی مشکلات و باگ‌ها صورت می‌گیرد اما به طور کلی نسخه‌های جدید با مشکلات کمتری مواجه هستند و قابلیت‌های بیشتری دارند.

اکنون افرادی که از نسخه اینستاگرام قبلی استفاده می‌کنند به امکاناتی مانند لایو و استوری دسترسی ندارند. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌کنیم که از آخرین نسخه برنامه‌ها استفاده کنید.

سازندگان اینستاگرام برای افزودن قابلیت‌های جدید و همچنین رفع مشکلات نسخه‌های قبلی اقدام به ساخت و عرضه نسخه‌های جدید می‌کنند.

نحوه آپدیت اینستاگرام

بهترین راه نصب یا آپدیت اینستاگرام استفاده از استورهای معتبر است. معتبرترین استوری که کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به آن مراجعه کنند، گوگل‌پلی است. کاربرانی گوشی‌هایی با سیستم‌عامل (iOS) نیز می‌توانند برای دانلود برنامه‌های متفاوت مانند اینستاگرام از اپ استور استفاده کنند. در این استورها تنها کافی است که نام اینستاگرام را به صورت انگلیسی سرچ کنید و پس از یافتن آن به صفحه مورد نظر بروید.

اگر نسخه جدیدی برای برنامه وجود داشته باشد، گزینه آپدیت فعال خواهد بود. با انتخاب آن، برنامه دانلود و به‌روزرسانی خواهد شد. البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن دانلود فایل اینستاگرام از سایت‌های معتبر است. البته باز هم تأکید می‌کنیم که استفاده از استورهای مناسب برای نصب یا آپدیت برنامه‌ها روشی بهتر و مطمئن‌تر است.

چرا قابلیت های جدید اینستاگرام را ندارم؟

در برخی مواقع شما هم ممکن است در اینستاگرام بخواهید اقدام به انجام کاری کنید که دوستان شما می‌توانند آن را به راحتی انجام دهند. اما آن ویژگی و قابلیت را نمی‌توانید در اینستاگرام خود پیدا کنید. مهم‌ترین دلیلی که برای مواجه شدن با این مورد می‌توان اشاره کرد، عدم استفاده شما از نسخه به‌روز این برنامه است. به همین دلیل باید در اولین فرصت اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

چرا قابلیت های جدید اینستاگرام را ندارم؟

البته گاهی مواقع اینستاگرام برخی ویژگی‌ها را به صورت آزمایشی برای افرادی فعال می‌کند و پس از مدتی تمام اکانت‌ها به آن دسترسی خواهند داشت. پس اگر پس از بررسی متوجه شدید که از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید اما هنوز به برخی از ویژگی‌ها دسترسی ندارید، باید اندکی صبر داشته باشید تا این ویژگی‌ها برای اکانت شما نیز قابل استفاده شود. در این زمان ممکن است با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه شوید.

برای استفاده بهتر از اینستاگرام توصیه شده است که همیشه از آخرین نسخه استفاده کنید.

علت آپدیت نشدن اینستاگرام و روش‌های رفع آن

باید بدانید که گاهی دلیل آپدیت نشدن اینستاگرام مواردی بسیار ساده است. گاهی هم مشکلات متفاوتی که به سادگی حل نمی‌شوند، باعث ایجاد این اختلال خواهند شد. باید بدانید که در برخی مواقع نحوه رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام روی گوشی‌های اندروید و آیفون به یک شکل است و گاهی باید برای رفع یک مشکل یکسان از روش متفاوتی برای هر کدام از این سیستم‌عامل‌ها استفاده کرد. در توضیح مهم‌ترین دلایل آپدیت نشدن اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

1- عدم اتصال به اینترنت

گاهی ساده‌ترین مشکل باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود که راه‌حل آن‌ها را نمی‌دانیم. در صورتی که نمی‌توانید از طریق گوگل‌پلی، اپ استور یا سایر استورهای معتبر، اینستاگرام خود را آپدیت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از اتصال به اینترنت اطمینان حاصل کنید. گاهی مواد نیز ممکن است فرایند دانلود نسخه جدید اینستاگرام شروع شود اما در میان راه متوقف شود.

این مشکل هم ممکن است به دلیل قطعی اینترنت باشد. در صورتی که از اینترنت وای‌فای استفاده می‌کنید از اتصال مودم به اینترنت مطمئن شوید و در صورتی که از دیتای گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنید، بررسی کنید که بسته‌ اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید تمام نشده باشد یا با مشکل عدم آنتن‌دهی درست مواجه نباشید تا بتوانید مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام را برطرف کنید.

2- آنتی‌ویروس

برخی مواقع آنتی‌ویروس‌هایی که روی گوشی تلفن همراه نصب می‌کنیم، باعث می‌شود تا نتوانیم برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را نصب یا آپدیت کنیم. به همین دلیل در صورتی که از آنتی‌ویروس استفاده می‌کنید و با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه شده‌اید، بهتر است یک بار آنتی‌ویروس خود را خاموش کرده و دوباره اقدام به آپدیت کردن اینستاگرام کنید.

در بسیاری مواقع با این کار مشکل شما برطرف خواهد شد. باید بدانید که آنتی‌ویروس‌ها در برخی مواقع جلوی نصب و آپدیت برخی برنامه‌ها را می‌گیرند. پس یکی از مواردی که حتماً باید به آن توجه کنید، آنتی‌ویروس موجود روی گوشی است.

3- حافظه کش

یکی دیگر از عواملی که باعث آپدیت نشدن اینستاگرام می‌شود، پر بودن حافظه کش یا حافظه پنهان این اپلیکیشن است. باید بدانید که بسیاری از اپلیکیشن‌ها حافظه کش دارند و اطلاعات غیرضروری این برنامه‌ها در این قسمت ذخیره می‌شود. برخی مواقع همین اطلاعات باعث بروز مشکل می‌شوند و اجازه نمی‌دهند تا برنامه موردنظر را آپدیت نمایید. برای رفع این مشکل باید این حافظه را پاک کنید. البته باید بدانید پاک کردن حافظه کش در گوشی‌های اندرویدی و آیفون با هم تفاوت دارند. راه‌های پاک کردن حافظه کش در هر کدام از این گوشی‌های عبارتند از:

پاک کردن کش گوشی‌های اندرویدی

برای این که بتوانید حافظه کش را روی گوشی‌های اندرویدی پاک کنید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد بخش (Settings) گوشی شوید.
  2. در قسمت (Application) یا (App) اینستاگرام را پیدا کنید.
  3. یکی از گزینه‌هایی که در این بخش مشاهده و انتخاب می‌کنید، (Storage) است.
  4. در صفحه جدید گزینه‌های (Clear Data) و (Clear Cache) را بزنید تا کش گوشی پاک شود.

پاک کردن کش گوشی‌های آیفون

باید بدانید که پاک کردن کش گوشی‌های آیفون به اندازه گوشی‌های اندرویدی ساده نیست و نمی‌توان راه آسانی برای آن معرفی کرد. سه راه رایج برای پاک کردن کش اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون عبارتند از:

  • پاک کردن برنامه

اولین راه برای این که بتوانید کش اینستاگرام را روی گوشی‌های آیفون پاک کنید، این است که این اپلیکیشن را به صورت کامل پاک کنید. با این کار علاوه بر اپلیکیشن کش آن نیز پاک می‌شود. در صورتی که مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام به دلیل کش بالای آن باشد، با پاک کردن برنامه این مشکل حل می‌شود و می‌توانید دوباره اینستاگرام نصب کنید.

  • استفاده از برنامه‌های پاک کردن کش

راه دیگری که برای پاک کردن کش برنامه‌های روی گوشی‌های آیفون وجود دارد استفاده از برنامه‌هایی مانند (imyfone Umate) با دانلود و نصب این برنامه روی کامپیوتر خود و متصل کردن گوشی به کامپیوتر می‌توانید کش برنامه‌های متفاوت مانند اینستاگرام را پاک کنید.

  • استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام

راه دیگری که برای پاک کردن بخشی از حافظه کش اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون وجود دارد، استفاده از قابلیت (Clear Search History) موجود در این اپلیکیشن است. برای این کار باید وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید. از قسمت (Security) گزینه (Search History) و سپس (Clear Search History) را انتخاب کنید. با این کار بخشی از حافظه کش شما پاک خواهد شد.

برخی مواقع به دلایل متفاوت مانند قطع بودن اینترنت، اجازه نداشتن دستگاه برای آپدیت، پر بودن حافظه و باز بودن برنامه در پس زمینه با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه می‌شویم.

4- به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی

گاهی عدم به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی باعث آپدیت نشدن اینستاگرام می‌شود. برای این کار باید از قسمت (Settings) گزینه (general) را انتخاب کنید. در قسمت (Software Update) بررسی کنید که آیا می‌توانید سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنید. اگر جواب بله بود با انتخاب گزینه (Download & Install)، سیستم‌عامل گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.

چرا قابلیت های جدید اینستاگرام را ندارم؟

پس از آن می‌توانید اینستاگرام خود را آپدیت کنید. البته باید بدانید که نمی‌توان سیستم‌عامل برخی گوشی‌های قدیمی را به‌روزرسانی کرد و به همین دلیل دیگر نمی‌توان از نسخه جدید بسیاری برنامه‌ها مانند اینستاگرام استفاده کرد. تنها راه‌حل برای رفع این مشکل تعویض گوشی تلفن همراه یا استفاده از همان نسخه‌های قدیمی است.

5- حذف و نصب مجدد اینستاگرام

ممکن است گوشی به دلیل باگ‌های متفاوت اجازه ندهد که یک برنامه آپدیت شود. به همین دلیل برخی مواقع با حذف و نصب مجدد اینستاگرام، می‌توانید از آخرین نسخه آن استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که با حذف و نصب مجدد اینستاگرام، شاید مشکل آپدیت نشدن این برنامه برطرف شود. اما برای ورود به آن نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دارید. در صورتی که رمز خود را فراموش کرده‌اید، بهتر است ابتدا در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهید تا با مشکلات ناشی از آن مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید:رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

6- تغییر آی‌پی

برخی مواقع گوگل‌پلی و اپ‌استور به آی‌پی‌های ایرانی اجازه دسترسی به برخی برنامه‌ها را نمی‌دهد. به همین دلیل می‌توانید از برنامه‌هایی که توسط آن‌ها آی‌پی خود را تغییر می‌دهید، استفاده کنید. با استفاده از این برنامه‌ها ممکن است مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام حل شود و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

7- توجه به (App permissions)

برخی اوقات، دلیل آپدیت نشدن اینستاگرام این است که به این برنامه اجازه نصب آپدیت را نداده‌اید. پس یکی دیگر از کارهایی که در مواقع بروز این مشکل باید انجام دهید، بررسی قسمت (App permissions) در گوشی است. با ورود به این بخش، مطمئن شوید که اینستاگرام اجازه به‌روزرسانی و نصب ورژن جدید را دارد.

8- ریست کردن گوشی

شاید بارها شنیده باشید که زمانی که گوشی‌ها و کامپیوترها با مشکل مواجه می‌شوند، می‌گویند که یک بار آن‌ها را ریست کنید. با ریست کردن گوشی یا کامپیوتر بسیاری از مشکلات خود به خود حل می‌شود. می‌توانید از این راه برای حل مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام استفاده کنید. ابتدا گوشی خود را ریست کنید و صبر کنید تا به صورت کامل راه‌اندازی شود. پس از آن دوباره برای به‌روزرسانی و نصب آخرین ورژن اینستاگرام تلاش کنید.

9- عدم وجود فضای کافی در حافظه گوشی

در برخی موارد که حافظه داخلی گوشی پر می‌شود، گوگل‌پلی و اپ استور اجازه دانلود و نصب برنامه‌ها یا آپدیت کردن آن‌ها را نمی‌دهد. همین مورد هم می‌تواند یکی از دلایل آپدیت نشدن اینستاگرام باشد. به همین دلیل برای آپدیت برنامه‌ها یا نصب برنامه‌های جدید، باید از وجود حافظه کافی در گوشی خود مطمئن شوید.
در صورتی که فضای کافی نداشتید بهتر است که با استفاده از روش‌های متفاوت مانند منتقل کردن برخی فایل‌ها به کامپیوتر یا فضای ابری و پاک کردن برخی برنامه‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید و به آن‌ها نیاز ندارید، فضای گوشی خود را به میزان مناسبی خالی کنید.

توصیه می‌کنیم همیشه برنامه‌های خود را از استورهای معتبر دانلود و نصب کنید.

10- بستن تمام برنامه‌های در حال اجرا

گاهی اوقات باز بودن اینستاگرام در قسمت برنامه‌های در حال اجرا باعث ایجاد تداخل در کار به‌روزرسانی می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از آپدیت این برنامه، تمام برنامه‌های باز روی گوشی خود را ببندید تا به دلیل وجود اینستاگرام در میان برنامه‌های باز با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه نشوید.

11- راه‌اندازی مجدد گوشی

آخرین راهی که برای نصب مجدد اینستاگرام و آپدیت آن وجود دارد، استفاده از گزینه (Reset Factory) است. توجه داشته باشید که این گزینه را به عنوان آخرین راه‌حل انتخاب کنید. زیرا با این کار تمام اطلاعات موجود روی گوشی تلفن همراه شما پاک خواهد شد. حتماً توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار، باید از اطلاعات گوشی خود بکاپ بگیرید تا بتوانید پس از راه‌اندازی دوباره گوشی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اگر با انجام تمام این مراحل باز هم با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه بودید باید گوشی خود را به تعمیرکاران خبره نشان دهید تا آن‌ها بتوانند با تخصص خود این مشکل را برطرف نمایند و اینستاگرام یا سایر برنامه‌های مورد نظر شما را به درستی آپدیت نمایند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی

    • سازندگان اینستاگرام برای افزودن قابلیت‌های جدید و همچنین رفع مشکلات نسخه‌های قبلی اقدام به ساخت و عرضه نسخه‌های جدید می‌کنند.
    • برای استفاده بهتر از اینستاگرام توصیه شده است که همیشه از آخرین نسخه استفاده کنید.
    • برخی مواقع به دلایل متفاوت مانند قطع بودن اینترنت، اجازه نداشتن دستگاه برای آپدیت، پر بودن حافظه، باز بودن برنامه در پس زمینه و بسیاری موارد دیگر، با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه می‌شویم.
    • برای رفع این مشکل ابتدا باید دلیل آن را متوجه شویم، پس بهتر است تمام موارد گفته شده را بررسی کنیم و در صورتی که باز هم نتوانستیم این کار را انجام دهیم، از متخصصین کمک بگیریم.
    • به خاطر داشته باشید که توصیه می‌کنیم همیشه برنامه‌های خود را از استورهای معتبر دانلود و نصب کنید.
    • آیا تا به حال با مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام مواجه شده‌اید؟ با استفاده از چه روشی توانستید مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام خود را بر طرف کنید؟
    • تجربیات و نظرات خود را در بخش کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    thepreviewapp

    upleap

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.