آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی و موقت

0

ممکن است اینستاگرام برای همه جذابیت لازم را نداشته باشد یا گاهی قرار گرفتن در حجم انبوهی از اطلاعات خسته‌کننده به نظر برسد و برای فاصله گرفتن از شبکه‌های اجتماعی قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید؟ در این مقاله قرار است با انواع دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائمی یا موقت آشنا شویم تا در چند قدم ساده و به‌راحتی این کار را انجام دهید.

انواع دیلیت اکانت اینستاگرام

می‌توانید در هر لحظه‌ای تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود بگیرید اما ممکن است در بعضی مواقع تنها بخواهید در یک بازه زمانی محدود حساب اینستاگرام‌تان را حذف کنید؛ به شکلی که بعداً امکان بازیابی آن وجود داشته باشد. به عبارت ساده‌تر شما می‌توانید یا اکانت خود را به‌صورت دائم حذف کنید یا اینکه این کار را موقتی انجام دهید. سازندگان این پلتفرم هر دو حالت را پیش‌بینی کرده‌اند و برای آن راهکارهایی در نظر گرفته‌اند. در ادامه به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام خود حتما نگاهی به مقاله بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل، پیامک و اکانت فیسبوک داشته باشید.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

وقتی نسبت به دیلیت اکانت اینستاگرام آن هم به شکل دائمی اقدام می‌کنید، تمامی اطلاعات حساب از نمایه گرفته تا عکس‌ها، ویدئوها، نظرات، لایک‌ها و فالوئرهای شما برای همیشه حذف خواهند شد. بنابراین در دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام هیچ راه برگشتی برای شما وجود نخواهد داشت.

در اصل حذف دائمی حساب به اینستاگرام این اجازه را می‌دهد که تک تک داده‌های شما را برای همیشه حذف کند. بنابراین سری بعد برای استفاده دوباره از اینستاگرام باید یک حساب جدید بسازید که همه اطلاعات آن قرار است از صفر پایه‌گذاری شود.

برای حذف دائمی حساب اینستاگرام باید طبق روش‌هایی که در خلال مطلب توضیح می‌دهیم برای این کار اقدام کنید. البته 90 روز طول خواهد کشید تا حساب کاربری شما به طور کامل حذف شود.

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

شاید بخواهید مدت کوتاهی به خودتان استراحت دهید و حساب اینستاگرام خود را از دسترس خارج کنید. در چنین شرایطی اگر قرار است بعداً حساب خود را بازیابی کنید، بهتر است دیلیت اکانت اینستاگرام را به شکل موقت انجام دهید. به عبارتی حساب خود را به صورت موقت غیرفعال کنید.

با استفاده از روش حذف موقتی اکانت اینستاگرام، دیگر مانند حذف دائمی، تمام اطلاعات شما پاک نخواهد شد و می‌توانید نمایه، نظرات، پست‌ها و حتی لایک‌های خود را تا زمان مشخصی پنهان و بعد از مدتی دوباره آن‌ها را فعال کنید. بنابراین در این روش نیازی نیست نگران اطلاعات خود باشید، زیرا اینستاگرام محدودیت خاصی برای مدت زمان غیرفعال ماندن حساب شما ندارد.

حتما بخوانید: نصب اینستاگرام قبلی خودم از طریق موبایل، گوگل و فیسبوک

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی با گوشی

برای دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوشی نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر شاید در آینده‌ای نزدیک امکان حذف اکانت اینستاگرام برای کاربران اندرویدی هم فراهم شود اما در حال حاضر فقط کاربران (iOS) می‌توانند از طریق روش زیر حساب اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنند.

  1. از طریق گوشی آیفون خود وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  2. روی نماد نمایه حساب خود (Profile) در قسمت سمت راست گوشه پایینی صفحه موبایل کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید روی بخش سه خطی (three-line menu) کلیک کنید.
  4. حال باید به بخش تنظیمات حساب (Settings) بروید.
  5. در این‌جا گزینه‌های متعددی وجود دارند که برای حذف دائمی اکانت خود، باید روی (Delete account) کلیک کنید.
  6. حالا یکی از دو گزینه غیرفعال کردن حساب (Deactivate account) یا حذف حساب (Delete account) را انتخاب کنید.

به همین راحتی دیلیت اکانت اینستاگرام ایفون را انجام داده‌اید.

دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت موقت

غیرفعال کردن و دیلیت اکانت اینستاگرام فارسی و انگلیسی به یک شکل انجام می‌شود. مراحل انجام این کار به‌صورت زیر است.

  1. از طریق مرورگر گوشی یا کامپیوتر برای رفتن به سایت اینستاگرام (Instagram.com) استفاده کنید.
  2. وارد برنامه شوید.
  3. روی بخش پروفایل حساب خود کلیک کنید.
  4. حالا روی بخش نمایه حساب کلیک کنید.
  5. در این مرحله نیز باید گزینه ویرایش نمایه (در کنار تصویر نمایه و نام کاربری) را انتخاب کنید.
  6. در ادامه باید لینک (Temporarily deactivate my account) را انتخاب کنید.
  7. پس از آن باید برای غیرفعال کردن موقتی حساب خود یک دلیل تعیین کنید، سپس روی کادر حاوی عبارت (Temporarily Deactivate Account) کلیک کنید.
  8. در نهایت با کلیک روی گزینه «بله» حساب خود را غیرفعال کنید.

برای دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوشی باید حتماً از طریق یک مرورگر و رفتن به سایت اینستاگرام اقدام کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل

همان‌طور که گفتیم امکان دیلیت اکانت اینستاگرام برای کاربران اندرویدی فراهم نیست. به این منظور تنها از طریق مرورگرها می‌توانید نسبت به حذف حساب خود اقدام کنید. گوگل یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین مرورگر‌های موجود است که از آن می‌توانید برای دیلیت اکانت اینستاگرام کمک بگیرید. در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

  1. از مرورگر دستگاه موبایل یا دسکتاپ کامپیوتر خود وارد وب‌سایت اینستاگرام شوید.
  2. از طریق وب‌سایت اینستاگرام وارد حساب خود در این برنامه شوید. برای انجام این کار باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. پس از اینکه وارد سیستم شدید، به صفحه حذف اکانت بروید.
  4. حال با یک کادر در وسط صفحه مواجه خواهید شد. از طریق منوی کشویی این کادر باید دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام خود را ثبت کنید.
  5. وقتی دلیل خود را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود تا دوباره رمز عبور حساب خود را وارد کنید و در نهایت روی دکمه آبی رنگ موجود کلیک کنید.

نکته: تا پاک شدن کامل حساب مدتی زمان لازم است. اما در طول این مدت حساب شما از دید کاربران پنهان خواهد ماند.

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل

حذف اکانت اینستاگرام از روی شماره تلفن

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای دیلیت اکانت اینستاگرام می‌توان از طریق شماره تلفن اقدام کرد. البته داشتن شماره تلفن برای حذف اکانت لازم است اما کافی نیست. برای دیلیت اکانت اینستاگرام خود به گزینه‌های دیگری نیز نیاز دارید. به عبارتی متأسفانه نمی‌توان بدون لاگین شدن به اینستاگرام، حساب کاربری خود را حذف کنید. به این منظور استفاده از شماره تلفن برای کسانی که می‌خواهند حساب قدیمی اینستاگرام خود را حذف کنند اما به نام کاربری یا رمز عبور آن دسترسی ندارند، کاربرد خواهد داشت.

برای بازنشانی رمز عبور خود در چنین حالتی می‌توانید از طریق گوشی اندروید، آیفون یا یک مرورگر وب اقدام کنید. اگرچه نحوه انجام آن در بسترهای مختلف متفاوت خواهد بود. برای این کار باید هنگام وارد شدن به حساب اینستاگرام قدیمی خود شماره تلفن و ایمیلتان را وارد کنید. سپس وارد صندوق ورودی ایمیل خود شوید و روی لینک ارسال شده توسط اینستاگرام کلیک کنید. با دنبال کردن دستورالعمل‌های خواسته شده از سوی اینستاگرام می‌توانید رمز عبور حساب خود را به سادگی بازیابی کنید و از آن برای دیلیت اکانت اینستاگرام کمک بگیرید.

حتما بخوانید: رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با 11 روش کاربردی

چگونه بدون ایمیل حساب اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

در بسیاری از مواقع افراد هنگام ثبت‌نام در اینستاگرام هیچ آدرسی را وارد نمی‌کنند. در این مواقع ممکن است برای حذف اکانت اینستاگرام خود با مشکل مواجه شوند. اگر هنوز حساب شما فعال باشد، می‌توانید تنها با طی کردن چند مرحله ساده، یک ایمیل برای حساب خود تعریف کنید و از طریق آن اکانت خود را به‌صورت موقت یا دائم حذف کنید. به این منظور باید به بخش پروفایل حساب کاربری خود بروید و با کلیک کردن روی گزینه ویرایش پروفایل، آدرس ایمیل مورد نظر و شماره تلفن خود را وارد کنید.

امکان دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق شماره تلفن میسر نیست و کاربران می‌توانند با شماره تلفن تنها رمز عبور فراموش شده حساب خود را بازیابی کنند.

لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام

بسیاری از افراد زمان یا حوصله جستجو درباره روش دیلیت اکانت اینستاگرام را ندارند و می‌خواهند خیلی سریع حساب خود را در این شبکه حذف یا غیرفعال کنند. به این ترتیب می‌توانید از لینک /www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent نسبت به حذف حساب خود اقدام کنید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از طریق کادر موجود در صفحه، یک مورد را به عنوان دلیل حذف حساب خود انتخاب کنید. در نهایت با وارد کردن گذرواژه حساب خود، روی گزینه حذف اینستاگرام کلیک کنید تا همه چیز در چند مرحله ساده برای شما انجام شود. فراموش نکنید که با این شیوه حساب اینستاگرام شما برای همیشه حذف خواهد شد.

حذف اکانت اینستاگرام با گزارش دادن

شاید شما هم شنیده باشید که برای حذف کردن یک حساب مزاحم از اینستاگرام می‌توانید برای او گزارش رد کنید. اما شاید ندانید که برای مسدود شدن یک حساب کاربری چند گزارش لازم است. اگرچه این روش برای کسانی که قصد دیلیت اکانت اینستاگرام خود را دارند اصلاً توصیه نمی‌شود، اما شاید اطلاع از نحوه انجام این کار بتواند آگاهی شما را از عملکرد اینستاگرام بالا ببرد. در پاسخ به این سؤال که برای دیلیت اکانت اینستاگرام چند گزارش لازم است، باید بگوییم که رقم مشخصی برای آن تعیین نشده است.

در واقع حذف یک حساب بیش از تعداد گزارش‌های ارائه شده، به هشدارهای متعدد نقض قوانین اینستاگرام به حساب مورد نظر برمی‌گردد. بنابراین باید بگوییم که قوانین مشخصی برای این کار از سوی اینستاگرام اطلاع‌رسانی نشده‌اند.

جالب است بدانید که طبق قوانین موجود حتی اگر 1000 نفر یک پست را گزارش کنند، برای حساب انتشاردهنده آن پست تنها یک اخطار ارسال می‌شود. اما اگر اینستاگرام متوجه نقض قوانین خود شود حتی ممکن است با چند گزارش انگشت‌شمار هم نسبت به دیلیت اکانت اینستاگرام یک حساب فعال در این پلتفرم اقدام کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    آیا بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام می‌توان دوباره از نام کاربری قبلی استفاده کرد؟

    همان‌طور که گفتیم امکان بازیابی حساب اینستاگرام تنها در حالت غیرفعال کردن حساب امکان‌پذیر است. بنابراین شما نمی‌توانید هنگام حذف دائمی حساب، دوباره به آن دسترسی داشته باشید. اما از سوی دیگر تا زمانی که شخص دیگری از نام کاربری شما برای ثبت‌نام در اینستاگرام استفاده نکند، می‌توانید از نام قبلی حساب خود برای ایجاد حساب جدید بهره‌مند شوید. البته در مواقعی که دیلیت اکانت اینستاگرام به دلیل نقض قوانین و گزارش دادن سایر کاربران اتفاق افتاده باشد، ممکن است دیگر نتوانید با همان نام کاربری سابق از این برنامه استفاده کنید.

    آیا امکان دیلیت اکانت اینستاگرام برای حساب هک شده وجود دارد؟

    اگر کسی به حساب اینستاگرام شما دسترسی پیدا کرده یا آن را به طور کامل هک کرده است، می‌توانید برای ایمن‌سازی حساب خود کارهای مختلفی انجام دهید. اما گاهی دسترسی دوباره بر روی حساب شما سخت و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد. در چنین شرایطی ممکن است بخواهید حساب خود را حذف کنید.

    طبق توضیحات اینستاگرام تنها می‌توانید زمانی حساب اینستاگرام خود را حذف کنید که به حساب خود دسترسی داشته باشید. در مقابل یکی از نشانه‌های بارز هک شدن این است که نمی‌توانید لاگین اینستاگرام را انجام دهید. در چنین شرایطی امکان حذف اکانت هک شده وجود ندارد.

    در صورتی که حساب اینستاگرام شما هک شده باشد، می‌توانید از طریق دسترسی دوباره به حساب خود یا کمک گرفتن از پشتیبانی اینستاگرام، نسبت به دیلیت اکانت اینستاگرام اقدام کنید.

    البته یک روش مطمئن دیگر نیز برای انجام این کار وجود دارد و آن هم این است که با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و اطلاع دهید که حساب شما هک شده است. در چنین شرایطی اینستاگرام می‌تواند از روش‌های گوناگون نسبت به بررسی حساب شما اقدام کند. البته فراموش نکنید که این روش نیز قطعی نیست، زیرا اینستاگرام ممکن است به درخواست شما پاسخ ندهد. اما اگر دیلیت اکانت اینستاگرام پس از هک شدن برای شما خیلی مهم است، پس حتماً این روش را نیز امتحان کنید.

    سخن آخر

    • اینستاگرام هر ساله ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد. اما گاهی به دلایل متعددی افراد قصد دارند که نسبت به دیلیت اکانت اینستاگرام اقدام کنند.
    • دیلیت اکانت اینستاگرام به دو شکل موقت و دائمی قابل انجام است. به همین دلیل سازندگان برنامه به اشکال گوناگون امکان حذف حساب را برای کاربران فراهم می‌کنند.
    • اگر می‌خواهید اطلاعات حساب شما برای همیشه از اینستاگرام حذف شوند، باید از روش حذف دائمی استفاده کنید.
    • در روش موقتی دیلیت اکانت اینستاگرام تمامی داده‌ها از جمله حساب، نمایه و پست‌ها از دید مخاطبین پنهان خواهند شد. اما شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید آن‌ها را بازیابی کنید، زیرا سرورهای اینستاگرام از داده‌های شما پشتیبانی می‌کنند.
    • شما برای حذف حساب خود به اینستاگرام حتماً باید وارد حساب کاربری خود شوید.
    • کاربرانی که حساب آن‌ها هک شده است نیز می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به دیلیت اکانت اینستاگرام خود اقدام کنند. البته هیچ یک از روش‌های ذکر شده تضمینی و قطعی نیست، زیرا همه چیز به نظر اینستاگرام بستگی دارد.
    • شما کدام یک از روش‌های ذکر شده را امتحان کرده‌اید؟ در بخش نظرات از تجربه خود برای ما بنویسید.

    سوالات متداول دیلیت اکانت اینستاگرام

    منابع:

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.