داشبورد اینستاگرام چیست؟ آموزش دسترسی و استفاده از آن

0

اینستاگرام طی دو سال اخیر از داشبورد حرفه‌ای خود برای بررسی داده‌ها و دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر رونمایی کرد. داشبورد اینستاگرام یک ابزار بسیار کاربردی برای تولیدکنندگان محتوا در این شبکه اجتماعی است. در این مطلب از پادرو قصد داریم به بررسی داشبورد اینستاگرام بپردازیم و در ادامه قابلیت‌ها و مزایای استفاده از آن را شرح دهیم. مطالبی که در این مقاله خواهدی خواند:

رونمایی از داشبورد اینستاگرام

در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار از ابزار داشبورد اینستاگرام رو‌نمایی شد. اینستاگرام در وب‌سایت رسمی خود در ارتباط با این ابزار به سه مورد اشاره می‌کند که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

داشبورد اینستاگرام یک ابزار حرفه‌ای برای مدیریت بهتر و هدفمندتر حساب‌های این شبکه اجتماعی است.

عملکرد خود را پیگیری کنید

 شما با استفاده از داشبورد اینستاگرام می‌توانید میزان تعامل و روند تغییرات را بر اساس عملکرد کاربران خود به دست آورید.

  کسب‌وکار خود را توسعه دهید

با داشبورد اینستاگرام می‌توانید به آسانی به ابزارهایی که برای بهبود عملکرد صفحه خود نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. این ابزار اطلاعات و قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آنها بتوانند به بهترین شکل حساب خود را مدیریت کرده و به بیشترین بازدهی برسند.

  مطلع باشید

 با این ابزار می‌آموزید که چگونه از طریق منابع آموزشی انتخاب شده از جمله نکات، ترفند و راهنمایی از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید.

 برای استفاده از داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام باید حساب خود را به یک حساب حرفه‌ای تغییر دهید. به این معنی که پروفایل شما باید عمومی باشد.

داشبورد حرفه‌ ای اینستاگرام چیست؟

داشبورد حرفه‌ ای اینستاگرام چیست؟

همانطور که پیش‌تر به صورت مختصر اشاره شد، داشبورد اینستاگرام یکی از ابزارهایی است که این شبکه اجتماعی در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند به قابلیت‌های بیشتری برای مدیریت اکانت و توسعه کسب‌وکار خود دسترسی داشته باشند.

 برای استفاده از داشبورد حرفه‌ای باید اکانت خود را به یک حساب حرفه‌ای تغییر دهید. به این معنی که پروفایل شما باید عمومی باشد. بنابراین اگر می‌خواهید حساب خود را خصوصی نگه دارید، احتمالاً این ویژگی برای شما مناسب نخواهد بود. در اینجا، نحوه تغییر اکانت به حساب حرفه‌ای، ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای و اطلاعاتی را که به آنها دسترسی دارید، به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه حساب خود را به یک حساب حرفه‌ای تبدیل کنید

  1. پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. سه خط در گوشه سمت راست بالا را انتخاب کنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. حساب یا اکانت را انتخاب کنید‌.
  5. به پایین بروید و (Switch to Professional Account) را انتخاب کنید.
  6. روی (Continue) کلیک کنید.
  7. با انتخاب کردن دایره کنار گزینه‌ها، نوع حساب حرفه‌ای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  8. اگر می‌خواهید نوع حساب حرفه‌ای خود را نشان دهید، روی دایره سفید کنار «نمایش در نمایه» کلیک کنید.
  9. (Done) را انتخاب کنید.
  10. (ok) را انتخاب کنید.
  11. با ضربه زدن روی دایره کنار هر کدام، می‌توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  12. روی (Next) کلیک کنید
  13. حال گزینه «ذخیره تنظیمات» یا «اکنون نه» را انتخاب کنید.

 شما با موفقیت به یک حساب حرفه‌ای تغییر کاربری داده‌اید. اکنون به اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد پست خود دسترسی دارید. داشبورد حرفه‌ای به شما نشان می‌دهد که نمایه شما در چه وضعیتی است.

نحوه دسترسی به داشبورد حرفه ای

 داشبورد حرفه‌ای اطلاعات، ابزارها، نکات و تعامل حساب را به شما نشان می‌دهد.

  1. به نمایه خود بروید.
  2. روی «داشبورد حرفه‌ای» در بالای نمایه خود کلیک کنید.

نحوه دسترسی به (Insights) حساب

 (Insights) به شما نشان می‌دهد که چند دنبال کننده به دست آورده‌اید، به چند حساب دسترسی پیدا کرده‌اید، چه تعداد حساب در نمایه شما درگیر شده‌اند و چه محتوایی را از زمان تبدیل شدن به یک حساب حرفه‌ای به اشتراک گذاشته‌اید.

  1.  به نمایه خود بروید.
  2.  (Insights) را انتخاب کنید.

نحوه دسترسی به (Insights) در مورد هر پست

 اطلاعات آماری پست به شما این امکان را می‌دهد که ببینید پست شما به چند حساب رسیده است، تعداد تعاملات محتوا، اینکه آیا کسی نمایه شما را بعد از دیدن پست مشاهده کرده است، آیا کسی پست شما را به اشتراک گذاشته است یا خیر و چه تعداد نفر پست شما را ذخیره کرده‌اند.

البته توجه داشته باشید که این اطلاعات را برای پست‌هایی می‌توانید مشاهده کنید که پس از تغییر حساب خود به حساب حرفه‌ای منتشر کرده‌اید. 

  1. به پستی بروید که می‌خواهید اینسایت آن را ببینید.
  2. روی (View insights) در زیر پست کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام

ویژگی‌های داشبورد اینستاگرام

داشبورد اینستاگرام قابلیت‌های فراوانی در راستای بهبود عملکرد صفحه شما در اختیارتان قرار می‌دهد. بدون شک صاحبان برندهای مختلف که دارای صفحه اینستاگرام هستند، با بررسی رفتار کاربران خود می‌توانند به اطلاعات بسیار مهمی دست یابند. سپس از این اطلاعات برای بهبود خدمات و جذب مخاطب بیشتر استفاده کنند. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام بپردازیم.

مشاهده اطلاعات روزانه و دقیق

زمانی که وارد بخش داشبورد حرفه‌ای اینستاگرام می‌شوید، اولین بخشی که با آن مواجه خواهید شد track you) performance) است. این بخش برای صاحبان کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد. زیرا می‌تواند اطلاعات دقیقی را از اکانت‌هایی که برای اولین بار محتوای آنها را مشاهده کرده‌اند، در بازه 30 روزه نشان دهد. همچنین درصد پیشرفت یا کاهش آمار را مشخص می‌کند. همه این اطلاعات می‌توانند در ارتباط با محتوای تولید شده اطلاعات مفیدی در اختیار تولیدکننده محتوا قرار دهند. زیرا با مشاهده آمار، مشخص می‌شود که کدام پست‌ها بیشترین تعامل را داشته‌اند. این ابزار به شما برای تولید محتوای بهتر کمک بسیاری خواهد کرد.

بخش تبلیغات یا (promotions)

بخش تبلیغات نیز در داشبورد اینستاگرام وجود دارد. با این قابلیت کاربران می‌توانند محتوای خود را به افراد بیشتری نشان دهند. البته این بخش متأسفانه برای ایرانی‌ها قابل استفاده نیست. همچنین برای استفاده از (promotions) باید پرداخت دلاری انجام دهید.

آماده‌سازی متن‌های پیشفرض برای پاسخ به دایرکت‌ها

یکی از قابلیت‌های کاربردی و جذاب داشبورد اینستاگرام، جواب‌های آماده در دایرکت است. خیلی از اوقات کسب‌وکارها با طراحی کمپین‌های مختلف توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند. این توجه باعث افزایش دایرکت و کامنت‌های آن صفحه می‌شود که اغلب این پیام‌ها محتوای ثابتی دارند. در این زمان صاحب پیج می‌تواند یک جواب آماده را تعریف کند و سپس آن را به همه دایرکت‌های دریافتی ارسال کند. این کار از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. در عین حال شما پاسخ همه دایرکت‌ها را داده‌اید. همانطور که می‌دانید بهتر است همه پیام‌ها یا کامنت‌ها را پاسخ دهید.

به روز باشید

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، شما با استفاده از ابزار داشبورد اینستاگرام می‌توانید همیشه به ویدئوهای جدید و مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. شما همچنین می‌توانید برخی از پست‌ها و مقالات آموزشی را در پیج بیزینس اینستاگرام (Instagram for business) مشاهده کنید. این محتوا نسبت به نوع پیج شما متغییر خواهد بود. اطلاعاتی که از این بخش می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید شامل اطلاعاتی در زمینه نحوه تولید محتوا، مدیریت پیج اینستاگرام و قابلیت فروشگاه اینستاگرام است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شریک‌های تجاری در اینستاگرام

    بخش آخری که داشبورد اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، بخشی به اسم شریک‌های تجاری یا (brande content) است. با استفاده از این قسمت می‌توانید شریک‌های تجاری خود را تعریف کنید تا آنها نیز بتوانند آمار پست‌ها را ببینند.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید و برای فروشگاه خود نیاز به یک فروشگاه ساز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پادروشاپ استفاده کنید. پادروشاپ مناسب فروشندگانی است که یک یا چند فروشگاه در اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی دارند. با استفاده از این سیستم، شما می‌توانید تمامی سفارشات و مشتریان خود را از طریق یک پنل مدیریت کنید و با استفاده از امکانات متنوع از قبیل داشبورد مدیریت کسب‌وکار، مدیریت ارتباط با مشتریان، خدمات پرداخت متنوع و … به سادگی کسب‌وکار خود را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنید و با گزارش‌های دوره ای که به صورت هوشمند ارائه می‌شود، کسب وکار خود را توسعه دهید.همچنین امکان ارسال پیامک به مشتریان و تعریف کد تخفیف را خواهید داشت.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب با داشبورد اینستاگرام آشنا شدید. داشبورد اینستاگرام ابزارهای زیادی برای بهبود مدیریت صفحه در اختیارتان قرار می‌دهد.
    • باید بدانید که علاوه بر داشبوردی که توسط اینستاگرام رونمایی شد، داشبوردهای مستقلی برای بررسی رفتار مخطبان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. این ابزارها معمولاً رایگان نیستند.
    • داشبورد اینستاگرام باعث می‌شود بتوانید رفتار کاربران خود را با دقت زیادی رصد کنید و با توجه به نتیجه آن عملکرد بهتری داشته باشید.
    • شما فکر می‌کنید کدام یک از ویژگی‌های داشبورد اینستاگرام کاربردی‌تر است؟

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    instagram

    techtimes

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.