آموزش پروموت در اینستاگرام و بهترین پروموشن در اینستاگرام

0

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که افراد بسیاری در آن فعال هستند و روزانه بخشی از زمان خود را در این پلتفرم سپری می‌کنند. اینستاگرام برای فعالیت بهتر بسیاری از پیج‌ها قابلیت‌های متنوعی را ارائه داده که پروموت در اینستاگرام یکی از این قابلیت‌هاست. بسیاری از افراد با پروموت در اینستاگرام به خوبی آشنایی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند از آن به درستی استفاده کنند. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص استفاده از پروموت در اینستاگرام نکاتی را بیان کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

پروموت در اینستاگرام چیست؟

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در اینستاگرام برای تبلیغ کسب‌وکارهای گوناگون، پروموت (تبلیغ) است. آنها با استفاده از این قابلیت می‌توانند پیج و کسب‌وکار خود را به افراد بسیار بیشتری معرفی کنید تا مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب کنند. همان‌طور که گفتیم اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و فعالیت مناسب در این پلتفرم باعث می‌شود تا احتمال موفقیت کسب‌وکارهای گوناگون افزایش یابد.

فرقی ندارد که شما صاحب یک برند هستید یا یک پیج آنلاین شاپ دارید، با استفاده از قابلیت‌های جذاب پروموت در اینستاگرام می‌توانید کار خود را بهبود ببخشید. با استفاده از پروموت می‌توانید یک پست حاوی عکس مورد نظر به همراه لینک سایت، شماره تلفن و بسیاری موارد دیگر را منتشر کنید تا بسیاری از افراد آن را مشاهده کنند.

باید بدانید که پروموت در اینستاگرام روش تبلیغاتی بسیار بهتری نسبت به انجام تبلیغات توسط پیج‌های مختلف است. با استفاده از این روش به جامعه هدف بهتری دسترسی دارید و تبلیغات شما برای اکانت‌های فیک نمایش داده نخواهد شد. همچنین هزینه پرداختی بر اساس میزان بازدید و مشاهده خواهد بود. بسیاری از پیج‌ها به دلیل داشتن فالوئر بالا رقم‌های بسیار زیادی را برای تبلیغات درخواست می‌کنند. اما تعداد بازدید این تبلیغات شاید بسیار کمتر از عددی باشد که شما مدنظر دارید.

پروموت در اینستاگرام را می‌توان به عنوان روشی جذاب و مناسب برای انجام تبلیغات در این پلتفرم معرفی کرد.

فرق پروموت و پروموشن در اینستاگرام چیست؟

باید بدانید که پروموت و پروموشن در اینستاگرام دو عبارت متفاوت برای قابلیتی یکسان هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. با استفاده از این سرویس با پرداخت هزینه به ازای بازدید، کلیک و برخی موارد دیگر می‌توانید کاری کنید که پست‌های شما توسط افراد بیشتری دیده شود. شما با پرداخت هزینه مورد نظر، پست خود را تبدیل به یک پست تبلیغاتی می‌کنید که توسط پیج‌های دیگری به جز فالوئرهای شما دیده خواهد شد.

فرق پروموت و پروموشن در اینستاگرام چیست؟

مزایای استفاده از پروموت در اینستاگرام

همه افراد دوست دارند که کار تبلیغ و بازاریابی به بهترین شکل انجام گیرد. در بسیاری مواقع اشتباه در انتخاب روش تبلیغات باعث می‌شود تا تنها هزینه‌ای پرداخت کرده و بازدهی مناسبی دریافت نکنید. استفاده از پروموت اینستاگرام و قابلیت‌های ویژه و جذاب آن باعث می‌شود تا بتوانید پست خود را به افراد مناسب نشان دهید. با استفاده از فیلترهای متفاوت مانند سن، جنسیت، علاقه‌مندی‌ها و منطقه می‌توانید بالاترین بازخورد از تبلیغات را دریافت کنید.
همچنین با انتخاب برخی گزینه‌ها می‌توانید تنها برای افرادی که پست شما را به میزان مناسبی دیده‌اند یا اقدام خاصی انجام داده‌اند، هزینه پرداخت کنید. این کار باعث می‌شود تا تبلیغات بسیار مناسب‌تری داشته باشید. برخی دیگر از مزایای استفاده از پروموت در اینستاگرام عبارتند از:

  • می‌توانید جامعه هدف را با توجه به برخی معیارها مانند سن، جنسیت، منطقه زندگی و علاقه‌مندی‌ها انتخاب کنید.
  • شما به طور مستقیم از خود اینستاگرام برای انجام تبلیغات استفاده کرده‌اید.
  • معمولاً افراد به پیج‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، اعتماد بیشتری دارند.
  • با استفاده از این روش، هیچ‌گونه فالو، لایک و کامنتی از پیج‌های فیک دریافت نخواهید کرد.
  • تعداد بازدید به صورت دقیق مشخص است.
  • می‌توانید در تبلیغات خود از شماره تلفن، لینک و برخی موارد دیگر استفاده کنید.
  • در پایان پروموت می‌توانید آمار مناسب و درستی از بازخورد تبلیغ خود مشاهده کنید تا برای آینده برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشید.

ویژگی‌هایی مانند انتخاب جامعه هدف با توجه به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علاقه‌مندی‌ها باعث شده تا تبلیغات با استفاده از این روش بسیار هدفمند باشد.

پیش‌نیازهای پروموت در اینستاگرام

برای این که بتوانید در اینستاگرام پست خود را پروموت کنید، باید به برخی موارد که پیش‌نیاز این کار است توجه کنید. مهم‌ترین نکته این است که تنها پست پیج‌های بیزینسی یا کاری را می‌توان پروموت کرد. پس اگر پیج شما کاری نیست، باید ابتدا کاربری آن را به کاری یا بیزینس تغییر دهید.
نکته دیگری که وجود دارد، نحوه پرداخت است. به دلیل عدم دسترسی ایرانیان به خدمات مستر کارت و ویزا کارت باید شرکت واسطه معتبر و مناسبی برای پرداخت هزینه پیدا کنید. همچنین باید بدانید که برای این که کار پروموشن در اینستاگرام را انجام دهید، باید اکانت شما به فیس‌بوک نیز متصل باشد.

هزینه پروموت در اینستاگرام

باید بدانید که به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نمی‌توان به طور مستقیم اقدام به پرداخت هزینه پروموت در اینستاگرام کرد. برای این کار نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت وجود دارد که بسیاری ایرانی‌ها به آن‌ها دسترسی ندارند و نمی‌توانند حساب باز کنند. به همین دلیل باید به سراغ شرکت‌های واسطه رفته و از آن‌ها کمک بگیرند.
شرکت‌های متفاوتی با دریافت هزینه و کمیسیون خود اقدام به پرداخت هزینه لازم برای پروموت اینستاگرام می‌کنند. اما هزینه پروموت در اینستاگرام با توجه به نوع پست، جامعه مخاطبین، تعداد بازدید و بازه زمانی مد نظر، بسیار متفاوت است و نمی‌توان هزینه مشخص و دقیقی برای آن اعلام کرد. به عنوان مثال تبلیغات برای برخی بازه‌های سنی گران‌تر از سایرین است.

روش‌های متفاوت پروموت در اینستاگرام

باید بدانید که در پروموشن یا پروموت شما ابتدا مشخص می‌کنید که پست شما به چه تعدادی از افراد نشان داده شود. پس از این که تعداد افراد مشخص شد، روش نشان دادن را باید تعیین کنید. پروموت یا پروموشن در اینستاگرام به سه روش انجام می‌شود. این سه روش عبارتند از:

پروموت بر اساس میزان بازدید

همان‌طور که گفتیم، پس از انتخاب تعداد افراد، باید نوع پروموت را مشخص کنید. یکی از این روش‌ها پروموت بر اساس میزان بازدید است. اگر شما در پست خود از ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید، بهتر است این روش را انتخاب برگزینید. با انتخاب این روش اینستاگرام تنها در صورتی که برخی شرایط وجود داشته باشد، بازدید را به عنوان پروموشن محسوب می‌کند. این شرایط عبارتند از:

  • تماشای بیش از 5 ثانیه از ویدیو
  • تماشای ویدیو با صدای بیش از 50 درصد

در صورتی که فردی اقدام به تماشای ویدیو تبلیغاتی شما برای زمانی کمتر از 5 ثانیه یا با صدای کم کند، آن بازدید به عنوان پروموشن محسوب نخواهد شد.

پروموت بر اساس (Reach)

در این روش شما تنها تعداد افراد را مشخص می‌کنید و اینستاگرام به صورت رندم و انتخابی، پست شما را به افراد مختلف نشان می‌دهد. باید بدانید که این نوع تبلیغ هزینه بسیار کمتری دارد، زیرا به صورت رندوم است. هزینه پروموت در اینستاگرام با استفاده از روش (Reach) در حدود یک هشتم روش تبلیغ بر اساس میزان بازدید است.

پروموت بر اساس کلیک

یکی دیگر از انواع پروموت در اینستاگرام، پروموشن بر اساس کلیک است. در این نوع روش شما تعداد کلیک‌ها را تعیین می‌کنید. پس از آن هر فردی که روی پست تبلیغاتی شما کلیک کند به عنوان یکی از پروموت‌های درخواستی محسوب خواهد شد. باید بدانید که با استفاده از این روش، کسانی که تنها پست شما را مشاهده کنند اما اقدام به انجام کار خاصی نکنند، هزینه برای شما نخواهند داشت.

شما می‌توانید برای پروموت در اینستاگرام تعداد بازدید و مدت‌زمان مشخص کنید. انجام این کار در زمان و به تعداد مناسب، در رشد کسب‌وکار شما تأثیر بسیار مناسبی دارد.

آموزش پروموت در اینستاگرام

برای این که بتوانید پروموشن در اینستاگرام را انجام دهید تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید.

قدم اول: انتخاب پست

ابتدا باید به مقدمات لازم برای پروموت اینستاگرام توجه کنید. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که پیج شما باید بیزینسی یا کاری باشد. پس از آن پستی که می‌خواهید آن را پروموت کنید را بسازید و منتشر کنید. پس از آن پست را باز کنید و گزینه (Promote) را انتخاب کنید.

قدم دوم: هدف تبلیغات

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای جدید برای شما باز می‌شود که در آن باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. در این بخش گزینه‌هایی مانند درخواست برای بازدید وبسایت فروش اینترنتی یا دیده شدن و تعامل بیشتر وجود دارد. با انتخاب هر کدام از این موارد، پست شما برای دسته متفاوتی از افراد نمایش داده خواهد شد. پس از انتخاب گزینه مناسب (next) را لمس کنید تا به مرحله بعدی بروید.

قدم سوم: انتخاب مخاطبان

در صفحه بعد باید مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این بخش با توجه به این که جامعه هدف خاصی مد نظرتان است یا می‌خواهید اینستاگرام به صورت انتخابی و رندوم پست شما را نشان دهد، گزینه مناسب با آن را انتخاب کنید. باید بدانید که با انتخاب گزینه (Automatic) اینستاگرام با توجه به الگوریتم‌های موجود و استفاده از هوش مصنوعی، پست را برای افرادی که فکر می‌کند به آن موضوع و پست علاقه دارند، نمایش می‌دهد.

البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید با انتخاب گزینه (Customize your own) جامعه هدف خود را با توجه به مواردی که مد نظر دارید انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی پست شما را مشاهده کنند. باید بدانید که این محدودیت در انتخاب افراد درست است که باعث افزایش هزینه پروموت در اینستاگرام می‌شود.
اما با انتخاب دقیق و درست مخاطبین می‌توانید به راحتی مخاطبین و مشتریان مناسب را پیدا کنید. گزینه‌های موجود در این بخش به شرح زیر است.

1- انتخاب نام (Name)

در این بخش باید با توجه به سرویس، خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید، از نام مناسبی برای تبلیغ خود استفاده کنید. به عنوان مثال فردی که اقدام به فروش محصولات دست‌ساز می‌کند، می‌توان از نام‌هایی مانند محصولات دست‌ساز برای کار خود استفاده کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده‌های فروش صابون دست ساز را بخوانید.

2- انتخاب منطقه (Location)

در این بخش می‌توانید مشخص کنید که دوست دارید پروموشن شما برای افراد ساکن کدام کشور، استان و شهر نمایش داده شود. این کار کمک می‌کند که افراد مناسب‌تری پست شما را مشاهده کنند. این گزینه مخصوصاً برای پیج‌هایی که خدمات آن‌ها مخصوص یک شهر یا استان خاص است یا آنلاین‌ شاپ‌هایی که تنها محصولات را به شهرهای خاص ارسال می‌کنند، کاربرد بیشتری دارد.

3- انتخاب علاقه‌مندی (Interest)

با استفاده از این بخش می‌توانید مشخص کنید که پست شما برای چه افرادی نمایش داده شود. به عنوان مثال اگر یک پیج آنلاین شاپ فروش محصولات دیجیتال مربوط به موبایل دارید، با انتخاب این گزینه می‌توانید کاری کنید که پست شما را افرادی مشاهده کنند که به این موضوع علاقه دارند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    4- انتخاب سن (Age)

    برخی کالاها و خدمات بیشتر برای سن‌های خاصی جذاب است. با اعمال فیلتر در این بخش می‌توانید کاری کنید که پست پروموت شده شما در اینستاگرام تنها برای افرادی که سن مناسب دارند نمایش داده شود.

    5- انتخاب جنسیت (Gender)

    برخی خدمات و محصولات تنها برای آقایان یا خانم‌ها جذاب است. به عنوان مثال پیجی که اقدام به فروش لباس‌های مردانه و پسرانه می‌کند، شاید برای بانوان جذابیتی نداشته باشد. به همین دلیل می‌توان با انتخاب جنسیت نیز کاری کرد که پست توسط افراد مناسبی دیده شود و کار تبلیغات و بازاریابی به بهترین شکل انجام شود.

    در نهایت پس از انتخاب گزینه‌ها به صورت مناسب، با لمس گزینه (Next) به مرحله بعدی خواهید رفت.

    قدم چهارم: مدت‌زمان، تعداد افراد

    در این مرحله باید تعداد بازدید مورد نظر و مدت‌ زمانی که برای تبلیغات در نظر دارید را انتخاب کنید. شما در این بخش باید مشخص کنید که دوست دارید پست شما به چه تعداد از افراد نمایش داده شود. همچنین می‌توانید برای آن مدت‌زمان مشخص کنید. به عنوان مثال شما دوست دارید که پست شما برای مدت 30 روز و در هر روز به 1000 نفر نمایش داده شود.

    انتخاب این گزینه‌ها به صورت مناسب، تأثیر بسیار زیادی در میزان هزینه‌ای دارد که قرار است پرداخت کنید. هر چه تعداد افراد و مدت‌زمان بیشتر باشد، هزینه پرداختی شما نیز بالاتر خواهد رفت. با انتخاب این گزینه‌ها، هزینه لازم برای استفاده از تبلیغات پروموت در اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد.

    قدم پنجم: پرداخت هزینه

    پس از این که مراحل بالا را طی کردید، هزینه لازم برای پروموت در اینستاگرام به شما نمایش داده خواهد شد. اکنون زمان آن رسیده که با استفاده از روشی که مد نظر دارید، مانند استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت و استفاده از شرکت‌های واسطه پرداخت هزینه لازم برای پروموت در اینستاگرام، گزینه پروموت را انتخاب کنید.

    قدم پنجم: پذیرفتن قوانین

    پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای که در آن قوانین مربوط به اینستاگرام و پخش پروموت است برای شما نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه و تأیید این قوانین با انتخاب گزینه (Accept) کار پروموت پست شما توسط اینستاگرام آغاز خواهد شد.

    البته نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید این است که اینستاگرام باید پست پروموت شده را بررسی کند. این کار معمولاً از چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و پس از آن پست شما به جامعه هدف مورد نظر نمایش داده خواهد شد. به یاد داشته باشید که می‌توانید در هر زمانی که لازم دانستید، پروموت را لغو کنید.

    باید بدانید که با استفاده از پروموت در اینستاگرام شما فالوئر، لایک و کامنت اکانت‌های فیک را دریافت نمی‌کنید. این مورد باعث می‌شود تا اعتبار پیج شما نیز به شدت افزایش پیدا کند.

     جمع‌بندی

    • پروموت در اینستاگرام را می‌توان به عنوان روشی جذاب و مناسب برای انجام تبلیغات در این پلتفرم معرفی کرد.
    • ویژگی‌هایی مانند انتخاب جامعه هدف با توجه به سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علاقه‌مندی‌ها باعث شده تا تبلیغات با استفاده از این روش بسیار هدفمند باشند.
    • بازخورد بالای این نوع تبلیغات باعث شده تا بسیاری از پیج‌ها از آن استفاده کنند.
    • به دلیل این که برای پرداخت هزینه پروموت در اینستاگرام باید از روش‌های پرداخت بین‌المللی مانند مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کرد، پرداخت در ایران با مشکلاتی مواجه است.
    • برای پرداخت هزینه پروموت در اینستاگرام می‌توانید به سراغ شرکت‌های واسطه بروید تا بتوانید از مزایای این بخش بهره‌مند شوید.
    • شما می‌توانید برای پروموت در اینستاگرام تعداد بازدید و مدت‌زمان مشخص کنید. انجام این کار در زمان و به تعداد مناسب، در رشد کسب‌وکار شما تأثیر بسیار مناسبی دارد.
    • باید بدانید که با استفاده از پروموت در اینستاگرام شما فالوئر، لایک و کامنت اکانت‌های فیک را دریافت نمی‌کنید. این مورد باعث می‌شود تا اعتبار پیج شما نیز به شدت افزایش پیدا کند.
    • آیا تا به حال از پروموت در اینستاگرام استفاده کرده‌اید؟ از چه روشی برای پرداخت هزینه آن بهره برده‌اید؟ از نتایج آن راضی بوده‌اید؟
    • تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    sproutsocial

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.