آواتار اینستاگرام چیست و چگونه باید آن را ساخت؟

0

اینستاگرام به سرعت در حال پیشرفت است و هر چند وقت یک بار قابلیت جدیدی به آن اضافه می‌شود. آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدیدی است که به تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده است. با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید استیکرهای مخصوص برای خود را طراحی کرده و در استوری و دایرکت از آن استفاده کنید. باید بدانید که ساخت این نوع آواتار اصلاً سخت نیست و تنها باید نکات مهم ساختن آن را بلد باشید. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص نحوه ساخت آواتار اینستاگرام و نکات مربوط به آن نکاتی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

آواتار اینستاگرام چیست؟

آواتار اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که در بخش مقدمه به آن اشاره کردیم، آواتار اینستاگرام در حقیقت قابلیتی برای ساختن شخصیت مجازی و غیرواقعی تصاویر برای کاربران است. این کار باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند علاوه بر ایموجی‌ها، از آواتارهایی که ساخته‌اند نیز استفاده کنند تا راحتی و صمیمیت بیشتری را به دوستان و اطرافیان خود انتقال دهند. باید بدانید که شما می‌توانید برای آواتار قابلیت‌های متفاوتی انتخاب کنید و آن را کاملاً مناسب با سلیقه و نظر خود بسازید.

مواردی مانند رنگ پوست، نوع و مدل مو، رنگ مو، اجزای صورت، نوع لباس، رنگ لباس و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید به راحتی در این بخش مطابق نظر خود بسازید و در مواقعی که دوست دارید از آن استفاده کنید. باید بدانید که ساخت آواتار کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و با استفاده از گزینه‌هایی که گفتیم می‌توانید آواتاری جذاب و مناسب خود بسازید.

آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است. با استفاده از این ویژگی جدید می‌توانید استیکرهای مخصوص به خود را طراحی کنید.

آموزش ساخت آواتار در اینستاگرام

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که با نحوه ساخت آواتار اینستاگرام، آشنایی کاملی نداشته باشید. باید بدانید که این کار اصلاً سخت نیست و با اندکی زمان می‌توانید به راحتی یک آواتار زیبا برای خود بسازید. برای انجام این کار تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا باید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  • پس از آن به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.
  • در قسمت بالای صفحه پروفایل، گزینه سه خط را انتخاب کنید تا منوی آن برای شما باز شود.
  • در منویی که باز می‌شود، گزینه تنظیمات یا (Settings) را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود گزینه (Account) را لمس کنید.
  • در این قسمت گزینه آواتار را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب آن وارد صفحه جدیدی خواهید شد.
  • در این قسمت توضیحاتی برای افرادی که برای اولین بار وارد آن شده‌اند نمایش داده می‌شود.
    • پس از مطالعه توضیحات گزینه (Get Started) را لمس کنید.
  • در این مرحله آیکون‌هایی برای انتخاب رنگ پوست وجود دارد.
    • رنگ پوست آواتار را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.
    • پس از این که رنگ مورد نظر را انتخاب کردید، با انتخاب گزینه (Next) به مرحله بعدی خواهید رفت.
  • در این صفحه گزینه‌های متفاوتی برای ساخت آواتار اینستاگرام و ایجاد جزئیات متفاوت برای آن وجود دارد.
    • با استفاده از آن‌ها می‌توانید موارد متفاوتی مانند مدل و رنگ مو، جزئیات صورت، رنگ چشم، مدل چشم و ابرو، فرم لب و بینی، عینک و رنگ آن و بسیاری موارد دیگر را بسازید.
  • پس از این که تمام جزئیات مد نظر خود را به آواتار اینستاگرام اضافه کردید، گزینه (Done) که در بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید.
  • اکنون به صفحه جدیدی وارد می‌شود و با انتخاب گزینه (Save Changed) آواتار شما ساخته و یا به‌روزرسانی می‌شود.
  • پس از آن با لمس گزینه بعدی یا (Next) کار شما به اتمام رسیده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

ایجاد تغییر در آواتار اینستاگرام

ایجاد تغییر در آواتار اینستاگرام

بسیاری افراد در ابتدا آواتاری در اینستاگرام می‌سازند که پس از مدتی دیگر جذابیت سابق را برای آن‌ها ندارد. آن‌ها می‌توانند این آواتار را تغییر دهند تا آواتاری جدید و جذاب‌تر داشته باشند. ساخت و تغییر آواتار کار ساده‌ای است و تنها به کمی سلیقه و زمان نیاز دارد. برای انجام این کار تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  • به قسمت پروفایل خود وارد شده و با استفاده از گزینه سه خط، منو تنظیمات را باز کنید.
  • در این قسمت با انتخاب گزینه اکانت، منو جدیدی نمایش داده می‌شود که از میان گزینه‌های جدیدی که مشاهده می‌کنید، گزینه آواتار را انتخاب کنید.
  • با ورود به این بخش، می‌توانید آواتاری که قبلاً ساخته‌اید را مشاهده کنید.
  • آواتار قبلی خود را برای اعمال تغییراتی که مد نظر دارید، انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید تمام تغییرهایی که دوست دارید را انجام دهید.
  • در انتها با استفاده از گزینه ذخیره، تغییرهایی که داده‌اید را سیو کنید تا بتوانید از آواتار جدید خود استفاده کنید.
  • شما اکنون آواتار جدیدی دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید.

هر فرد به راحتی و با استفاده از کمی خلاقیت می‌تواند تعداد مناسبی آواتار اینستاگرام برای خود بسازد و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کند.

آیا می‌توان چند آواتار ساخت؟

افراد می‌توانند در اینستاگرام چندین آواتار متفاوت و جذاب بسازند. اینستاگرام هیچ محدودیتی در این خصوص اعمال نکرده است و افراد می‌توانید چندین و چند آواتار متفاوت داشته باشند. تنها کاری که برای ساخت آواتارهای متفاوت باید بکنید این است که از طریق بخش آواتار و به روشی که به آن اشاره شد، اقدام به ساخت آواتارهای جدید کنید.

یکی از پیشنهادهایی که می‌توانیم به شما بکنیم، این است که آواتارهای متفاوت و جذاب برای استوری‌های خود که در آن‌ها موضوعات متفاوتی دارد، بسازید. افراد و دنبال‌کنندگان شما با مشاهده این آواتارها می‌توانند موضوع را بهتر متوجه شوند. همین امر در افزایش جذابیت و مخاطب استوری‌های شما می‌تواند مؤثر باشد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل

چگونه از آواتار در اینستاگرام استفاده کنیم؟

حالا که آواتار اینستاگرام خود را ساختید باید با نحوه و موارد استفاده از آن آشنا شوید. باید بدانید که آواتار اینستاگرام را می‌توانید در سه بخش استفاده کنید. با استفاده مناسب از آواتار در هر کدام از این بخش‌ها می‌توانید جذابیت پیج خود را برای مخاطبین افزایش دهید. این سه بخش و نحوه استفاده از آواتار اینستاگرام در آن‌ها به شرح زیر است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    1- آواتار اینستاگرام و ری‌اکت به استوری

    قطعاً تا کنون با گزینه (React) در اینستاگرام مواجه شده‌اید. این گزینه برای پاسخ سریع به استوری‌ها در اینستاگرام به وجود آمده است. برای این که بتوانید از آواتار اینستاگرام برای ری‌اکت به استوری استفاده کنید، تنها کافی است در زمان مشاهده استوری، صفحه را به سمت بالا کشیده و از میان گزینه‌های موجود، آواتار اینستاگرام را انتخاب کنید. پس از آن با انتخاب آواتار، آن را برای فرد ارسال کنید. با انجام این کار فرد مقابل می‌تواند آواتار شما را مشاهده کند.

    2- اضافه کردن آواتار اینستاگرام به استوری

    اضافه کردن آواتار اینستاگرام به استوری

    قسمت دیگری که می‌توانید در آن از آواتار اینستاگرام استفاده کنید، استوری‌هاست. با استفاده از آواتار زیبا و مناسبی که ساخته‌اید، می‌توانید جذابیت استوری‌های خود را دو چندان کنید. برای این کار تنها کافی است که پس از ساخت استوری، آیکن استوری را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید و در میان آن‌ها گزینه آواتار را پیدا و لمس کنید. پس از این کار، آواتار را با سایز مناسب و در جای مورد نظرتان از استوری قرار داده و استوری را منتشر کنید. به همین راحتی استوری جذاب‌تری ساخته‌اید.

    3- استفاده از آواتار در دایرکت مسیج

    شما می‌توانید در گفتگو خصوصی و دایرکت مسیج نیز آواتاری که ساخته‌اید را برای افراد مد نظرتان ارسال کنید. برای این کار لازم است به دایرکت مسیج فرد مقابل وارد شوید. پس از آن روی گزینه (Sticker) که در پایین صفحه و کنار قسمت تایپ پیام است را انتخاب کنید. از میان گزینه‌های موجود در این بخش گزینه آواتار را انتخاب کنید و آواتار مورد نظر خود را برای فرد مقابل ارسال کنید.

    از آواتار اینستاگرام می‌توان در استوری، ری‌اکت به استوری و دایرکت استفاده کرد.

    نحوه پیدا کردن آواتار اینستاگرام

    برای این که آواتار اینستاگرامی که ساخته‌اید را مشاهده کنید تنها لازم است در تنظیمات خود به گزینه آواتار بروید. همچنین می‌توانید از طریق استوری و روشی که در بخش بالا به آن اشاره شد، آواتار اینستاگرام خود را مشاهده کنید. البته به خاطر داشته باشید که باید تمام مراحل ساخت آواتار را به دقت تکمیل کرده و آواتار را سیو کرده باشید. در غیر این صورت آواتار شما برای استفاده و ارسال آماده نشده و به شما نمایش داده نمی‌شود.

    چرا آواتار اینستاگرام برای برخی فعال نیست؟

    برخی افراد زمانی که قصد دارند با روش گفته شده در ابتدای مطلب، آواتار اینستاگرام خود را بسازند، متوجه می‌شوند که گزینه‌ای با نام آواتار برای آن‌ها فعال نیست. این افراد باید بدانند که این مسئله می‌تواند دو دلیل عمده داشته باشد. این دو دلیل عبارتند از:

    1- عدم استفاده از آخرین نسخه

    باید بدانید که برای استفاده از آواتار اینستاگرام باید حتماً از آخرین نسخه آن استفاده کنید. پس ابتدا وارد گوگل‌ پلی، اپ استور یا استور دیگری که از آن استفاده می‌کنید، شوید و بررسی کنید که آیا از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می‌کنید یا خیر. اگر از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده نمی‌کردید، گزینه به‌روزرسانی را لمس کنید تا آخرین نسخه آن برای شما نصب شود. پس نصب آخرین نسخه به تنظیمات بروید. اگر هنوز هم گزینه آواتار برای شما فعال نبود با موردی که در ادامه به آن می‌پردازیم، مواجه شده‌اید.

    2- فعال نبودن آواتار برای همه

    باید بدانید که آواتار قابلیت جدیدی است که اینستاگرام به تازگی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. به همین دلیل هنوز این ویژگی برای تمام اکانت‌های اینستاگرام فعال نشده و اگر شما هم میان آن دسته افراد هستید، باید مقداری صبر کنید تا این ویژگی برای شما هم فعال شود.

    مزایای استفاده از آواتار اینستاگرام

    باید بدانید که ساخت آواتار اینستاگرام و استفاده از آن برای افراد و کسب‌وکارها می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از آواتار در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    1- افزایش صمیمیت

    باید بدانید که با ساخت آواتار منحصربه‌فرد خود و استفاده از آن در مواقع متفاوت و مناسب می‌توانید میزان صمیمیت میان خود و دوستان یا فالوئرهایتان را بالاتر ببرید. همین امر می‌تواند باعث شود تا برخی مواقع فالوئرها با علاقه بیشتری پیج شما را دنبال کنند.

    2- افزایش تعامل

    همان‌طور که می‌دانید، تعامل در پیج‌های اینستاگرام بسیار مهم است. افزایش تعامل باعث می‌شود تا در اکسپلور افراد بیشتری حضور داشته باشید و همین امر در نهایت باعث می‌شود تا تعداد دنبال‌کننده‌هایتان افزایش پیدا کند. شما با ساخت یک آواتار مناسب و جذاب و استفاده از آن در استوری‌هایتان می‌توانید میزان تعامل با پیج را بالاتر ببرید.

    یکی از راه‌های افزایش بسیار مناسب تعامل این است که پس از ارسال آواتار خود در استوری، از دنبال‌کننده‌هایتان بخواهید که آن‌ها نیز با آواتارهایی که ساخته‌اند، استوری شما را ریپلای کنند و جواب دهند. البته توجه داشته باشید که این تنها یک ایده برای انجام این کار است و شما می‌توانید با توجه به خلاقیت خود روش‌های متفاوتی را برای این کار انتخاب کنید.

    3- منحصربه‌فرد بودن محتوا

    منحصربه‌فرد بودن محتوا

    باید بدانید که آواتار هر پیج مختص به همان پیج است و تنها آن پیج می‌تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت در خصوص منحصربه‌فرد بودن آواتار از آن استفاده کنید و نمادی برای خود در اینستاگرام داشته باشید.

    4- جذابیت بیشتر

    همان‌طور که گفتیم، آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است. به همین دلیل هنوز هم برای بسیاری افراد از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که شما در استوری از این قابلیت استفاده می‌کنید، می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید و مخاطبان بیشتری داشته باشید.

    5- کپی رایت استوری

    اینستاگرام در خصوص استوری کپی رایت خاصی ندارد و افراد دیگر می‌توانند به راحتی استوری شما را در پیج خود استفاده کنند. اما با استفاده از آواتار و منحصربه‌فرد بودن آن، سایر افراد متوجه این موضوع می‌شوند. به همین دلیل می‌توانید استوری‌های خود را دارای کپی رایت کنید. این امر از سوء استفاده برخی پیج‌های دیگر از محتوایی که شما تولید کرده‌اید، جلوگیری می‌کند.

    6- دسته‌بندی استوری‌ها

    شما می‌توانید با ساخت چندین آواتار جذاب و متفاوت و استفاده از آن‌ها در استوری‌های متفاوت، به نوعی استوری‌های خود را دسته‌بندی کنید. با استفاده از این روش مخاطب با مشاهده آواتار می‌تواند به راحتی متوجه شود که استوری شما به کدام بخش از بخش‌هایی که شما در آن فعالیت می‌کنید، اختصاص دارد.

    از مهم‌ترین مزایای آواتار می‌توان به افزایش تعامل، افزایش جذابیت استوری و کسب کپی رایت اشاره کرد.

    در انتها لازم به ذکر است که اینستاگرام قابلیت‌های بسیاری دارد که شاید همه افراد با آن آشنا نباشند. آشنایی با این قابلیت‌ها و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند باعث شود تا پیج شما از جذابیت بیشتری برخوردار باشد و دنبال‌کنندگان بیشتری کسب کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از بسیاری قابلیت‌های اینستاگرام مطالب پادرو در این خصوص را مطالعه کنید. همچنین در هنگام استفاده از این اپلیکیشن برخی محدودیت‌ها وجود دارد. مطالعه مطلب محدودیت های اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا با آن‌ها آشنا شوید و جلو بروز برخی مشکلات مانند بن شدن را بگیرید.

    جمع‌بندی

    • آواتار اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است.
    • این قابلیت به تازگی به اینستاگرام اضافه شده و هنوز برای تمام اکانت‌ها فعال نشده است.
    • شما به راحتی و با انجام چند مرحله ساده و استفاده از کمی دقت و حوصله می‌توانید آواتاری جذاب و دوست داشتنی بسازید.
    • آواتارهایی که ساخته‌اید را می‌توانید به راحتی تغییر دهید تا با سلیقه شما هماهنگ‌تر باشند.
    • هیچ محدودیتی در تعداد آواتارهایی که می‌توانید در اینستاگرام بسازید وجود ندارد.
    • اگر هنوز بخش آواتار برای شما فعال نیست، ابتدا باید برنامه اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید. اگر باز هم برای شما فعال نشد، باید مدت زمانی صبر کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.
    • از آواتار اینستاگرام می‌توانید در ریپلای استوری، در ساخت استوری و دایرکت مسیج استفاده کنید.
    • آواتار هر پیج منحصربه‌فرد است و با توجه به سلیقه سازنده، درست می‌شود. این کار باعث می‌شود تا بتوانید در استوری اینستاگرام کپی رایت داشته باشید.
    • از مهم‌ترین مزایای آواتار می‌توان به افزایش تعامل، افزایش جذابیت استوری و کسب کپی رایت اشاره کرد.
    • آیا شما تا به حال آواتار اینستاگرام ساخته‌اید؟ از آن به چه شکلی استفاده کرده‌اید؟ نکته دیگری در خصوص ساخت آن می‌دانید؟ از مزایای آن چگونه سود برده‌اید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    instagram

    beebom

    flick.tech

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.